23 februari 2013
Trådstartare
okej, känns enligt kalendern iaf som att våren är på ingång, säker fler av er som laddar i garaget eller planerar.
I år är tanken iaf....
Bytt ut Chrome Door pillars
-hade ett veck på en list tidigare som jag störde mig på, köpte hela rubbet nytt. kan rekommendera Ebay.uk. bra leveranser och produkter. hittade nya lister med falsade kanter och perfekt chrome matchning. Riktigt nöjd. De nya listerna är nu monterade o klara. (De gamla var ett rent helvete att få bort)
Kromlister nederkant av dörrar.
Köper original listerna till nederkanten av dörrarna i år, hade en egentillverkad variant tidigare, men får inte riktigt ut samma fina blanka yta och blänk. kollade på Rejmes som sålde dem för 598 kr styck, o man behöver då en till varje dörr. Priset funkar.
Rekond av framlyktor,
har säkert fler av er, framlyktor som börjar bli lite matta av stenskott eller slitage. När resten av bilen är som ny så sticker det lite att lycktorna känns lite slitna. Kollade upp hur man kunde åtgärda detta och lokala glasfirman i stan sa att de kunde pusta dem, ha på ngt annat medel och slipa ner, putsa så du fick ett resultat som nytt. pris 1995 kr. känns likaså ok.... då lyktor är snordyra och du lär knappast hitta billigare alternativ.
eller vet ni något?
Fälgar
Detta ständiga letande och huvudvärk.. skitsvårt o veta om en bild på nätet väl gör sig bra på bilen när man testmonterar. Tittar nu iaf på Eagle slash 20" silver o krom fälg. Fälgbana gillar jag, men blir ändå sjukt osäker på fälgen. Ser bil vännerna här på garaget går för Vossen mm... de är tokfina men samtidigt inge roligt om alla har samma, gäller o hitta sin egen stil.
har ni tips på 20" volvo fälgar eller universal... spamma min projekttråd med tips!
/
Senast redigerat av Midaz (23 februari 2013)