P-Ks Drifting e36!

Från skrot till stancemobil och nu ska den spränga däck på banan i sommar! e36 turbo fullt kittad för Drifting!
  • 136 Följare
  • 169 587 Visningar
  • Uppdaterades senast 13 januari 2016
P-K Everyday´s my birthday, cause bitches love cake.
12 september 2012 · 501 Inlägg

Shenare!

Denna tråden var tidigare ett "stancebygge" som jag hållt på med i ett par år nu o grejjat och glidigt runt med. Nu skall det sladdas med bilen istället då jag aldrig skulle lämna ifrån mig den frivilligt! wink

Men den ska rivas ner och jag ska försöka hålla helt OK kvalité på grejjerna jag sätter i och den är alltså ej besiktad mer och kommer enbart gå bana i framtiden. budgeten är relativt liten men planen är att köra drifting på BOS träff på Mantorp i vår! Hoppas på det bästa helt enkelt!

Men vad som är gjort nu är camberplattor hemmagjorda, motorn står i garaget nyrenoverad men topplockspackning ska bytas och skruva ihop toppen så är själva motorn klar. kommer bli turbo med iallafall 450hk som mål för att få till ett par fina sladdar! sen camberstag bak, utsidan är helt OK, hjulen är klara och består av OZ saturn 17x8.5 et13.

Planer:

Farsan skissar ihop ett gött styrvinkelkitt
bashbar fram
riva inredning och lackera
hydralisk handbroms med dubbla ok i bak
m50b25 med lite godis
fixa allmänt plåtarbete i karossen
fuelcell
osv osv..


Ska göras en hel del med låg budget och lite tid, men nu är man arbetslös så förhoppningsvis finns tiden men ej pengarna! big_smile


Såhär såg den ut för ett par år sen när den köptes och hur den ser ut nu:

http://i.imgur.com/z0lBThE.jpg

och så här står den just nu.. krängde på ett par sämre däck i bak som visade sig läcka som fan så blir att kränga på ett par bättre där när jag får möjlighet!

http://i.imgur.com/iUnHast.jpg


Så är det någon som vill följa detta jätteskojsiga projekt så finns det här nu mer! Rensar lite på gamla inlägg så det blir lite prydligare

Senast redigerat av P-K (15 december 2015)

Stil>Funktion
P-K Everyday´s my birthday, cause bitches love cake.
12 september 2012 · 501 Inlägg

fälgar glömde jag skriva yikes

det är som sagt det sista jag kollar på. vill få karossen hel och fräsch först och främst smile


det första jag ska göra är att beställa hem blinkers (vita),lambdasond och bussningar så den går igenom besiktningen smile skall besiktas senast i slutet av månaden.

Stil>Funktion
P-K Everyday´s my birthday, cause bitches love cake.
12 september 2012 · 501 Inlägg

haha det är sant men något man vet med är att dom blir jälva fina när jag är klar med dom wink

aa vet ska försöka hitta den plasten som sitter under någonstans och sen funderar jag pa att blocka en plåt och sätta dit istället för plasten smile

Stil>Funktion
P-K Everyday´s my birthday, cause bitches love cake.
12 september 2012 · 501 Inlägg

vet ej om den går bättre men gött låter det!

ingen aning. det är en senare fråga smile


ska beställa bussningar fram och en lambdasond från motor nord idag. skulle ut och övningsköra precis men min dumme fan satte sig med en öl till maten. ska ta all jävla öl och slänga åt helvete...

Stil>Funktion
P-K Everyday´s my birthday, cause bitches love cake.
12 september 2012 · 501 Inlägg
Stil>Funktion
P-K Everyday´s my birthday, cause bitches love cake.
12 september 2012 · 501 Inlägg

men den är repig hela sidan och delar är utbytta så det inte är exsakt samma färg smile sen ska jag ju byta ut lite delar med som front osv. kanske kan vara snyggt att plocka ut motorn och kolla igenom och lacka i motorutrymmet med smile


imorgon eller ikväll lägger jag beställning på lite grejjer. en lambdasond som ska passa samt bussningar både fram och bak. försökte få bort fälgen i bak men det var totalt ihoprostat så jag fick bort muttrarna med en lång länkarm och själva fälgen fick jag ej loss så det får stå ett tag med rostlösare på.


låter som att något tar i lite i bak sad misstänker att det kan vara bromsskölden bara smile

Stil>Funktion
P-K Everyday´s my birthday, cause bitches love cake.
12 september 2012 · 501 Inlägg

tack! smile

Stil>Funktion
P-K Everyday´s my birthday, cause bitches love cake.
13 september 2012 · 501 Inlägg

Det är knappt ingen rost på den och den är fin under. Det som bör fixas är:

Lambdasond
Länkarmsbussningar runt om
Blinkers fram
Laga höger framskärm
Fixa bakspoilern
M3-front
2små lister
Klä om dörrsidorna och taket
Lähellackering.


Nej, det är ingen pärla men har kollat på ett par andra coupeer och det har varit rosthögar bara hmm


Den är fint servad och så men det är bara skönhetsfel i stort sett smile

Stil>Funktion
P-K Everyday´s my birthday, cause bitches love cake.
13 september 2012 · 501 Inlägg

enligt han jag köpte den av så är det den som är utbytt till en som inte funkade riktigt. dock så kan det vara lmmaren men det får jag beställa efter isåfall. dom är dyra? sad

Stil>Funktion
P-K Everyday´s my birthday, cause bitches love cake.
13 september 2012 · 501 Inlägg

Aka får kolla på det isåfall wink

Saken är att han skall besiktas senast den 30:onde så bussningarna och lambdasonden skall vara bytta innan det och den borde gå igenom då.

Även bromsljuset ska fixas dådet bara funkar på ena sidan sad

Stil>Funktion
P-K Everyday´s my birthday, cause bitches love cake.
14 september 2012 · 501 Inlägg

Okej. behöver smakråd nu!

Dörrsidorna är just nu röda original och tyget är sönder. skall få farmor att klä om dom då hon är en hejjare på att sy och hon är alltid så snäll och hjälper till wink

Bilen kommer troligtvis bli svart utvändigt och allt är svart invändigt vilket jag tror blir snyggt. vad ska jag ha för färg/tyg?

dels ute efter vad jag ska ha för sorts tyg då det kanske borde passa fint i bilen. vad tror ni? svart, vitt eller rött tyg?



Kommer lite bilder ikväll förhoppningsvis då jag fick paket med nya bussningar samt lambdasond till den. tack till motornord för extremt bra leveranstid då jag beställde det igår eftermiddag smile priset var bra det med!



men vad tror ni? vad för tyg till tak och dörrsidor? göra något fränt med det när man ändå gör om det?

Stil>Funktion
P-K Everyday´s my birthday, cause bitches love cake.
15 september 2012 · 501 Inlägg

kommer inte gå fint med resten då det inte kommer bli samma som sätena utan ljusare hmm

köpte vanligt jävla tunt tyg smile ska fixas någon dag. det kosta bara 150kr för 1,5m så det är ju något man kan göra om i efterhand om man inte blir nöjd. inga stora pengar.

har knappt några bra verktyg men efter många om och men så fick vi bort vänster bussning i fram och den var HELT slut. fick dit den nya efter massa hamrande och böjjande. fick tillslut åka och köra med press..

höger fram såg hel ut så det får va. bak skall kollas imorgon samt byta lambdasonden.

Stil>Funktion
P-K Everyday´s my birthday, cause bitches love cake.
15 september 2012 · 501 Inlägg

jag är relativt säker på det då han som hade den innan förra ägaren hade den som reservdelsbil då den krockades, han som hade den innan blev helt enkelt inte helt klar med den.

han hade sagt att han tagit lambdasonden till sin andra bil och kollade och det satt ingen i alls så borde ju vara det smile

Stil>Funktion
P-K Everyday´s my birthday, cause bitches love cake.
18 september 2012 · 501 Inlägg

Okej har hänt lite grejjer.

lambdasonden bytt och den går väldigt fint. dock så får vi se vad värdena säger på besiktiningen.

alla länkarmsbussningar bytta. dom gamla var het slut.

beställt en balk som ska hålla fast kylaren för den saknades.

svarvat egna spacers till kylaren så den kommer upp lite extra.

klätt om en sidopanel i bak med nya tyget. behöver dock hitta något bättre lim men det är i stort sett klart för testkoll smile kommer bild när det sitter i bilen.

kollat på delar till den.


Har gått igenom en del saker. pumpen till vindrutespolaren saknas så ska beställat nu i veckan. framskärm och de flesta andra delar beställs troligtvis från tyskland när jag har råd.



Den står i skolan för koll nästa måndag då vi har verkstad. ska kolla under med lyft osv så att allt är rätt och kanske grejja lite med bromsljuset då höger bromsljus är sönder. var ute och körde och blinkersen lramlade av så blir att skaffa framplåt och nya blinkers snart så det sitter riktigt! smile ska kolla rost under mattan snart samt kolla varför ena hjulet glappar lite. kan vara något litet som bara ska skruvas åt eller så smile





inga bilder idag, men kommer när det är något som är värt att kika på smile

Stil>Funktion
P-K Everyday´s my birthday, cause bitches love cake.
19 september 2012 · 501 Inlägg

kommer bilder imorgon smile

var precis och inhandlade en högerskärm och innerskärm. kylarbalken jag beställde är hemma och ska lackas smile

Stil>Funktion
P-K Everyday´s my birthday, cause bitches love cake.
19 september 2012 · 501 Inlägg

oj missade :S

Ja, jag har gått om ett år och går nu fordon och trivs och kommer gå kvar smile då får vi videoskypea och skriva av varandra om vi har samma fordonsbok wink


PS: den skall på besiktning på onsdag nästa vecka! får se hur det går wink

Stil>Funktion
P-K Everyday´s my birthday, cause bitches love cake.
20 september 2012 · 501 Inlägg

så. idag har jag inte gjort något i stort sett. jag var på skroten i stan och kollade igenom bilarna och tillslut hittade jag en spolarpump till framrutan då det inte satt någon i..

tog från en e34:a så en 5-serie men det ska vara samma smile sattd dit och den funkade riktigt bra smile




knäppte lite fräsha bilder med min iphone idag. det är här magin sker. hyrd parkering samt garage smile moppen kom med på bilden med wink


http://i1248.photobucket.com/albums/hh489/Erik_Lindstrom/rzerbil_zpsa0adf20c.jpg



inredningen.

http://i1248.photobucket.com/albums/hh489/Erik_Lindstrom/IMG_0147_zps8cc3572b.jpg


http://i1248.photobucket.com/albums/hh489/Erik_Lindstrom/IMG_0148_zpsfd1f92ed.jpg

Stil>Funktion
P-K Everyday´s my birthday, cause bitches love cake.
23 september 2012 · 501 Inlägg

man får uppdatera till iOS 6 som dom släppte tidigare i veckan. finns panoramafunktion inbyggt smile

Stil>Funktion
P-K Everyday´s my birthday, cause bitches love cake.
23 september 2012 · 501 Inlägg

Föresten. idag så tog jag av baklampan då bromsljuset glappat. ska bara vara att löda lite som hade lossat smile

satte på nya torkarblad då dom gamla var HELT slut smile monterade även en dörrsida men det är inte klart än då ena skruven lossade. fick modda lite då fästena var sönder men det ska nog bli bra smile ena skruven gick dock sönder så blir att fixa lite med det imorgon.

Stil>Funktion
P-K Everyday´s my birthday, cause bitches love cake.
23 september 2012 · 501 Inlägg

jo det är bara att gå till kameraappen och klicka på Alternativ. där HDR och det är så finns det.

Stil>Funktion
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang