Garanti på Bildelsbasen-delar?

sumej
26 april · 20 Inlägg

Hej,

Hur fungerar garantin på tex laga.se eller Bildelsbasen.se?
Jag förstår naturligtvis att jag köper en del som är använd men vad händer om den tex går sönder efter 2v?

Tycker att det är lite luddigt på deras hemsida, står typ "säljaren ansvarar för garanti" samtidigt som de har en sida där det står att man har 3 års bytesrätt.

Någon som har erfarenhet av detta?

Mvh

Bilproblemet
26 april · 287 Inlägg

sumej skrev:
Hej,

Hur fungerar garantin på tex laga.se eller Bildelsbasen.se?
Jag förstår naturligtvis att jag köper en del som är använd men vad händer om den tex går sönder efter 2v?

Tycker att det är lite luddigt på deras hemsida, står typ "säljaren ansvarar för garanti" samtidigt som de har en sida där det står att man har 3 års bytesrätt.

Någon som har erfarenhet av detta?

Mvh

Brukar vara 1 år beroende på vad det är för delar

husseman
27 april · 1 597 Inlägg

Hmm, det är bingolotto helt beroende av vilken skrot du handlat av. Köper du delar som har med elektronik att göra- så e´du körd när du öppnat förpackningen.
Dvs, de tycker inte om att folk felsöker sina bilar genom att byta delar - dvs.  att om du beställer en tändkassett till nån sur Fransk bil o du öppnat påsen o testat den på din lika sura bil o det inte hjälpte. Då finns inget som täcker. Men gäller det delar som typ ett fjäderben, så brukar de flesta ge 1 års garanti. Men läs på, olika skrotar har flummiga regler. mvh/husse

sollu
27 april · 423 Inlägg

Ådalen bildemontering i Kramfors fick jag byta flera gånger efter några månader. Känner alla som jobbar där eftersom jag köper mycket från de.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang