2510
Sök

Volvo 744 1988 renoveras o ska bli som ny igen.

Renovering av en gammal 740, allt ska ses igenom. Första renoveringen jag gör på en bil

3 460 388 Visningar
Uppdaterades senast 21 juli 2024
6 740 Inlägg
10 juni 2013
Trådstartare
Anderholm skrev:
deet va fan va rent det blev du har möjligtvis inget namn på medlet eller har jag missat det?
verkar ta bättre än det som skanska har någe grönt blask som svider bra i skinnet

dock kostar skanskas medel typ 200 litern eller nåt va det stod på fatet

hööyt smile

ja de va ett fint medel som gjorde rent kärlet från all grön snor o skit tongue
detta använde jag
http://www.stadbutiken.se/produkter/kem … ing/pajax/

Du är liv
Du är dom långa milen mot Berlin.
I döda vinkeln ser jag allt du gör.
Då stänger jag själen klämmer ihjäl den & hittar en himmelsk drog.

1 433 Inlägg
10 juni 2013
snyggt jobbat o allt sånt! cred, men förhelvete köp dig bara nån billig skinklädsel eller nått sånt och fixa till istället för den där vidriga överdrags skiten ? tongue

6 740 Inlägg
10 juni 2013
Trådstartare
SylvesterStallone skrev:
snyggt jobbat o allt sånt! cred, men förhelvete köp dig bara nån billig skinklädsel eller nått sånt och fixa till istället för den där vidriga överdrags skiten ? tongue

tack så mycket big_smile
njae överdragsklädseln får vara kvar, vill ju skydda mina trevliga stolar mot smuts slitage m.m smile

Du är liv

386 Inlägg
10 juni 2013
101 sidor nu xD grymt jobbat, får hem en volvo 740 gle idag. Med tacklucka och grejer så ska starta en projekt tråd ja med wink

2 763 Inlägg
10 juni 2013
Fast egentligen Henke, varför ville du då ha GLE-stolrna om du ändå ska täcka över de? smile

Volvo - For Life

350 Inlägg
10 juni 2013
Om man får formulera hur jag tror Henke tänker, för jag tänker likadant: Varför inte ha överdraget på  istället för att slita på det fina original tyget. Man tar bara av överdraget när man ska på någe speciellt, träff, cruisa osv. Inte när man åker till och från skola/arbete och är skitig och dan och ska bruksa bilen. Varför måste det vara antingen eller med alla hela tiden? tongue

Sen hur vida kul en billig ful skinnklädsel är mot fina originalsäten är väl en objektiv fråga.  wink
Senast redigerat av werd (10 juni 2013)

I'm not a complete idiot, some parts are missing!
Birdy Birdy in the sky, Fell a Poo Poo in my eye, Me dont care Me dont cry, Me just happy cows dont Fly!

209 Inlägg
10 juni 2013
Henkix skrev:
Wunderbaum-adde skrev:
Anderholm skrev:
inte för att vara nertryckande på något vis men hur fan tänker du PÖÖJK?

du kämpar som fan med att hitta fina stolar och baksäte sen köper du överdrag
kunde du inte lika gärna haft det gamla möget med överdrag då?

som att köpa skinn men aldig sätta i liksom för att de blir slitet xD

lite funderingar från en man som kallas klarry för jag inte är riktigt klar
en vanlig man med funderingar såsom alla människor har tongue

Kanske är så att han tar bort överdraget när han ställer ut bilen smile?

hehe ja lite så är det ju smile
efter att jag tvättade av dom så va dom ju i nyskick nästan, man vågade ju knappt sitta i dom för man inte ville slita ut dom, nästan man ville skruva ur dom igen o ställa undan dom xD tongue så då tyckte jag att det kändes bra med överdrags klädsel så att dom inte slits ut lika mycket/ snabbt som dom hade gjort utan överdragsklädseln wink tyckte också att det kändes lite tråkigt att sätta överdragsklädsel på dom nu när man äntligen fått tag i dom men det hade ju känts änu tråkigare o se efter en sommar att det kommit nya fläckar/ sprickor i tyget o sånt. överdragsklädseln har jag helt enkelt för att jag vill bevara sätena big_smile
men som Wunderbaum-adde skrev så kommer jag plocka bort överdragsklädseln när det är nån bilträff/utställning här. ioförsej inte så många som kollar på den häromkring men nån finns det ju alltid wink

Där har ni svaret.

6 740 Inlägg
10 juni 2013
Trådstartare
liten update idag också tongue

testade att montera in ett Yazaki mätarhus i bilen idag som stått på hyllan i mitt rum i 4år för o se om det blev nått liv i bensin mätaren
Och den jävla hoppade igång o funkade klockrent.
dock stämde inte hastighetsmätaren visade ca 13 kilometer för mycket o det kunde jag inte leva med...
https://www1.garaget.org/gallery/images/183/182654/182654-25346535a63ac10168f77c403b2afcc9.jpg

så monterade tillbaka mitt gamla Vdo mätarhus som km/h mätaren stämmer exakt på. så får leva med trasig tankmätare. hellre en hastighetsmätare som stämmer än fungerande tankmätare. men nu vet ja ju dock att det är själva mätaren de e fel på. så funderar på att åka te skroten o låna hem alla vdo mätarhus o testa om tankmätaren fungerar på någon o sen flytta över själva mätaren till mätarhuset tongue
dock det där jag gjorde i bagaget när man mäter värdet från armaturen med multimetern funkar riktig bra.
https://www1.garaget.org/gallery/images/183/182654/182654-c196ec385504bf97b12590fd49b93671.jpg

imon ska ja hämta massa nya grejer från volvo, ny krok tändkabelsats stänkskydd fram. kommer en update då också wink

Du är liv

809 Inlägg
10 juni 2013
Henkix skrev:

testade att montera in ett Yazaki mätarhus i bilen idag som stått på hyllan i mitt rum i 4år för o se om det blev nått liv i bensin mätaren
dock stämde inte hastighetsmätaren visade ca 13 kilometer för mycket o det kunde jag inte leva med...
http://www1.garaget.org/gallery/images/183/182654/182654-25346535a63ac10168f77c403b2afcc9.jpg

så monterade tillbaka mitt gamla Vdo mätarhus som km/h mätaren stämmer exakt på. så får leva med trasig tankmätare. hellre en hastighetsmätare som stämmer än fungerande tankmätare. men nu vet ja ju dock att det är själva mätaren de e fel på. så funderar på att åka te skroten o låna hem alla vdo mätarhus o testa om tankmätaren fungerar på någon o sen flytta över själva mätaren till mätarhuset tongue
dock det där jag gjorde i bagaget när man mäter värdet från armaturen med multimetern funkar riktig bra.
http://www1.garaget.org/gallery/images/183/182654/182654-c196ec385504bf97b12590fd49b93671.jpg

imon ska ja hämta massa nya grejer från volvo, ny krok tändkabelsats stänkskydd fram. kommer en update då också wink

varför flyttar du inte över hastighets mätaren då? smile

6 740 Inlägg
10 juni 2013
Trådstartare
volvo_-racing skrev:
101 sidor nu xD grymt jobbat, får hem en volvo 740 gle idag. Med tacklucka och grejer så ska starta en projekt tråd ja med wink

hur lång stund tog det all läsa igenom? big_smile
tackar big_smile
ja de e fint, lyx med taklucka de vill jag också ha cool
den ska jag följa när du startat den tongue

Du är liv

6 740 Inlägg
10 juni 2013
Trådstartare
BOLIN_ skrev:
Fast egentligen Henke, varför ville du då ha GLE-stolrna om du ändå ska täcka över de? smile

jag tycker om dom tongue och så blev dom ju så fina efter tvätten så man knappt vågade sitta i dom så kändes bra med skyddsklädsel för att hålla de fina smile

Du är liv

6 740 Inlägg
10 juni 2013
Trådstartare
werd skrev:
Om man får formulera hur jag tror Henke tänker, för jag tänker likadant: Varför inte ha överdraget på  istället för att slita på det fina original tyget. Man tar bara av överdraget när man ska på någe speciellt, träff, cruisa osv. Inte när man åker till och från skola/arbete och är skitig och dan och ska bruksa bilen. Varför måste det vara antingen eller med alla hela tiden? tongue

Sen hur vida kul en billig ful skinnklädsel är mot fina originalsäten är väl en objektiv fråga.  wink

precis smile

Du är liv

6 740 Inlägg
10 juni 2013
Trådstartare
744GLT skrev:
Henkix skrev:

http://www1.garaget.org/gallery/images/183/182654/182654-25346535a63ac10168f77c403b2afcc9.jpg

http://www1.garaget.org/gallery/images/183/182654/182654-c196ec385504bf97b12590fd49b93671.jpg

det är ej samma fabrikat på mätarhusen.
de översta är tillverkat av ett fabrikat som heter Yazaki och de nedre Vdo. dom ser ungefär lika dana ut, kollar nu noga på de översta o sen scrollar ner till de andra så lär du nog se lite skillnad. smile
dom är dock helt olika på baksidan därför passar inte mätaren från vdo instrumenthuset tongue

Du är liv

809 Inlägg
10 juni 2013
Henkix skrev:
744GLT skrev:
Henkix skrev:

de översta är tillverkat av ett fabrikat som heter Yazaki och de nedre Vdo. dom ser ungefär lika dana ut, kollar nu noga på de översta o sen scrollar ner till de andra så lär du nog se lite skillnad. smile
dom är dock helt olika på baksidan därför passar inte mätaren från vdo instrumenthuset tongue

haha oj missa att det va yazaki och vdo ^^ trodde det va vdo båda 2 hehe vet skillnaden mycket väll har pillat alldeles för mycket med dessa gamla bilarna smile

326 Inlägg
10 juni 2013
Du lär nog ska få leta efter ett VDO-hus med fungerande tankmätare, jag har då hittills inte hittat nåt där den fungerat på wink

6 740 Inlägg
10 juni 2013
Trådstartare
744GLT skrev:
Henkix skrev:
744GLT skrev:

haha oj missa att det va yazaki och vdo ^^ trodde det va vdo båda 2 hehe vet skillnaden mycket väll har pillat alldeles för mycket med dessa gamla bilarna smile

hehe lätt hänt smile kom på en sak, tror du man kan beställa bara själv tankmätaren ny? tongue de ska jag nog fråga volvo imon big_smile

Du är liv

809 Inlägg
10 juni 2013
Henkix skrev:
744GLT skrev:
Henkix skrev:

hehe lätt hänt smile kom på en sak, tror du man kan beställa bara själv tankmätaren ny? tongue de ska jag nog fråga volvo imon big_smile

går utmärkt. dock vet dom hur man tar betalt. kan köpa helt nytt intrument hus sist jag kolla men det gick på ca 4tusen hehe

6 740 Inlägg
10 juni 2013
Trådstartare
einar- skrev:
Du lär nog ska få leta efter ett VDO-hus med fungerande tankmätare, jag har då hittills inte hittat nåt där den fungerat på wink

bara böja leta, har inte heller sett nå vdo mätare som tankmätarn funkar på. har sett flera yazaki med fungerande tankmätre, dock är hastighetsmätaren på yazaki mycket osäkrare än vdo tongue
tror du man kan beställa en ny tankmätare på volvo? big_smile

Du är liv

6 740 Inlägg
10 juni 2013
Trådstartare
744GLT skrev:
Henkix skrev:
744GLT skrev:

går utmärkt. dock vet dom hur man tar betalt. kan köpa helt nytt intrument hus sist jag kolla men det gick på ca 4tusen hehe

oo fyfaan haha. ska kolla imon vad bara tankmätaren kostar tongue

Du är liv

386 Inlägg
11 juni 2013
Henkix skrev:
volvo_-racing skrev:

hur lång stund tog det all läsa igenom? big_smile
tackar big_smile
ja de e fint, lyx med taklucka de vill jag också ha cool
den ska jag följa när du startat den tongue

tackar smile ja det har tagit en bra stund xD

Sök