Vad har hänt med Blekingebilradio?

HeavyBass
27 september 2012 · 318 Inlägg

Jaha då får man gå till banken och bestrida köpet då.
Beställde från dem för en vecka sen, har varken fått svar på e-mail eller någon bekräftelse på att det skickats. Bara att de "tagit hand om det".
Betalade med kort så pengar drogs ju direkt. Segt.

w124diesel
28 september 2012 ·

Vilken skojjare till ägare.

Trevligt att man hunnit få fakturan också, bådar ju inte bra det här. Ser även att fakturan är från sweaekonomi dem brukar ju inte va så bra att ha o göra med.

spekulator
28 september 2012 · 16 Inlägg

Enligt mig har BBR betett sig väldigt oetiskt, och medvetet så gott som kriminellt. Om det han skriver på sin sida stämmer, så har han ju fortsatt sälja varor han VET att han inte får köpa hem från sina leverantörer, och tagit betalt i förskott. De senaste månadernas skuggridåer om "problem efter lagerflytt", "250 mail om dagen", "100 paket om dagen" osv. har bidragit till att lura kunderna att tro att deras varor bara är försenade.

Meddelandet på hemsidan, plus det fakta att BBR är en enskild firma, innebär att ägaren har gått i personlig konkurs. Om det nu INTE är så (det står fortfarande inget på ratsit eller allabolag), bör det bli ett rättsligt efterspel.

Senast redigerat av spekulator (28 september 2012)

Lonefox Bad music kills good sound
28 september 2012 · 7 241 Inlägg

Goda nyheter för de kunder som förskottbetalat varor från AI-Group hos BB:

Alla som köpt AI-Groups produkter av Blekinge och betalt men inte fått något så kan kontakta mig så skickar jag dem åt er gratis för vi tycker att kunden inte skall behöva lida av detta.

www.ai-group.se
sebastian@audioimport.fi

http://bilstereoforum.se/showpost.php?p … tcount=106

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
rickylicious Webbutvecklare
28 september 2012 · 2 369 Inlägg

Till er som valt faktura. Går fakturan direkt från BBR eller är det "sålda fakturor" som kommer från Klarna/Svea/liknande? Vill tro att om det är t.ex. Klarna så behöver man inte betala en faktura om man inte fått sin vara?

Edit: Läste lite på både Klarna och Svea och har man inte fått några varor ska man inte betala fakturan utan kontakta dom. Någon som vet vad BBR använde sig utav?

Senast redigerat av rickylicious (28 september 2012)

Ha det gött och kör försiktigt, livet du räddar kan vara mitt.
Mercedes w114 "Stance" projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=277087
Alpinabiturbo Kulan
28 september 2012 · 1 435 Inlägg

rickylicious skrev:
Till er som valt faktura. Går fakturan direkt från BBR eller är det "sålda fakturor" som kommer från Klarna/Svea/liknande? Vill tro att om det är t.ex. Klarna så behöver man inte betala en faktura om man inte fått sin vara?

Edit: Läste lite på både Klarna och Svea och har man inte fått några varor ska man inte betala fakturan utan kontakta dom. Någon som vet vad BBR använde sig utav?

De kör via Svea, tror jag.

BMW 535D Touring "Carbonschwarz" (2006)
BMW 320D Touring "Titansilver" (2008)
BMW 740ia "Aspensilver" (1997)
Frippe_L Gladen Audio
28 september 2012 · 2 388 Inlägg

Alpinabiturbo skrev:

rickylicious skrev:
Till er som valt faktura. Går fakturan direkt från BBR eller är det "sålda fakturor" som kommer från Klarna/Svea/liknande? Vill tro att om det är t.ex. Klarna så behöver man inte betala en faktura om man inte fått sin vara?

Edit: Läste lite på både Klarna och Svea och har man inte fått några varor ska man inte betala fakturan utan kontakta dom. Någon som vet vad BBR använde sig utav?

De kör via Svea, tror jag.

Har en gammal faktura från BB som det står Klarna på, men numera tror ja det är Svea.

Trist för alla drabbade kunder och leverantörer, jag har ju själv varit delsponsrad av BB sen 2008 men nu får man väl leta upp nån ny sponsor till nästa år om man ska fortsätta med bilstereotävlandet.

Svensk mästare i Street Stock 2012 med 148,8dB
Svensk Mästare i Street 100A 2011 med 150,0 dB
Svensk mästare i ESPL MASTER och Bassrace 139,9 2010
Team-leader för Team1
Volkswagen Passat 3B "VolksGladen" (1999)
w124diesel
28 september 2012 ·

Fakturan var från swea ekonomi. Jag ringde dit "08514931 13 och det var ingen problem, uppgav bara personnummer och så tog dem bort fakturan.

Senast redigerat av w124diesel (28 september 2012)

xciso
28 september 2012 · 302 Inlägg

Tråkigt att ännu ett företag i branschen gått i KK, men samtidigt är det tyvärr inte hållbart att sälja varor till så prispressade priser.

Bjarud.se - Styling, Tuning, Bilstereo, Multimedia
-------------------------------------------------------------------------------------------------
Återförsäljare för: Digital Designs, Kove, Hertz, Alpine, Sony, Dynamat, STP, Stinger,
PlastiDip, JOM, Regula Tuning, RDX Automotive, 3M, Oracal, och många fler..
_DamnIt R1 driver!
28 september 2012 · 5 128 Inlägg

Lonefox skrev:
Goda nyheter för de kunder som förskottbetalat varor från AI-Group hos BB:

Alla som köpt AI-Groups produkter av Blekinge och betalt men inte fått något så kan kontakta mig så skickar jag dem åt er gratis för vi tycker att kunden inte skall behöva lida av detta.

www.ai-group.se
sebastian@audioimport.fi

http://bilstereoforum.se/showpost.php?p … tcount=106

Hur vet man vilka saker som kommer där ifrån?

Lonefox Bad music kills good sound
28 september 2012 · 7 241 Inlägg

xciso skrev:
Tråkigt att ännu ett företag i branschen gått i KK, men samtidigt är det tyvärr inte hållbart att sälja varor till så prispressade priser.

Något alla som ständigt jagar bäst pris borde tänka på...
Konkurens....javisst. Men om det i slutänden innebär att det bara finns stora VÄRDELÖSA (kedjor som MM osv) drakar kvar att välja på så föredrar jag högre priser och bra service redan nu......som jag alltid har gjort smile

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
Lonefox Bad music kills good sound
28 september 2012 · 7 241 Inlägg

_DamnIt skrev:

Lonefox skrev:
Goda nyheter för de kunder som förskottbetalat varor från AI-Group hos BB:

Alla som köpt AI-Groups produkter av Blekinge och betalt men inte fått något så kan kontakta mig så skickar jag dem åt er gratis för vi tycker att kunden inte skall behöva lida av detta.

www.ai-group.se
sebastian@audioimport.fi

http://bilstereoforum.se/showpost.php?p … tcount=106

Hur vet man vilka saker som kommer där ifrån?

Kolla på deras sida så ser du vilka de har under sin flagga.................att det skall vara SÅ svårt........ wink

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
_DamnIt R1 driver!
28 september 2012 · 5 128 Inlägg

Lonefox skrev:

_DamnIt skrev:

Lonefox skrev:
Goda nyheter för de kunder som förskottbetalat varor från AI-Group hos BB:

Alla som köpt AI-Groups produkter av Blekinge och betalt men inte fått något så kan kontakta mig så skickar jag dem åt er gratis för vi tycker att kunden inte skall behöva lida av detta.

www.ai-group.se
sebastian@audioimport.fi

http://bilstereoforum.se/showpost.php?p … tcount=106

Hur vet man vilka saker som kommer där ifrån?

Kolla på deras sida så ser du vilka de har under sin flagga.................att det skall vara SÅ svårt........ wink

Och när jag tänker efter så va det en korkad fråga, ja! tongue

Men då hade jag inte sån tur denna gången! Aja, får prata med banken på måndag om det då!

Lonefox Bad music kills good sound
28 september 2012 · 7 241 Inlägg

_DamnIt skrev:

Lonefox skrev:

_DamnIt skrev:

Hur vet man vilka saker som kommer där ifrån?

Kolla på deras sida så ser du vilka de har under sin flagga.................att det skall vara SÅ svårt........ wink

Och när jag tänker efter så va det en korkad fråga, ja! tongue

Men då hade jag inte sån tur denna gången! Aja, får prata med banken på måndag om det då!

Tur för mig att jag bet mig i tungan och lade till wink

tongue

Japp....du får göra det...

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
_DamnIt R1 driver!
28 september 2012 · 5 128 Inlägg

Lonefox skrev:

_DamnIt skrev:

Lonefox skrev:

Kolla på deras sida så ser du vilka de har under sin flagga.................att det skall vara SÅ svårt........ wink

Och när jag tänker efter så va det en korkad fråga, ja! tongue

Men då hade jag inte sån tur denna gången! Aja, får prata med banken på måndag om det då!

Tur för mig att jag bet mig i tungan och lade till wink

tongue

Japp....du får göra det...

Haha, alla är vi tröga ibland! tongue Speciellt efter alldeles för många timmar på jobbet! tongue

Lonefox Bad music kills good sound
28 september 2012 · 7 241 Inlägg

_DamnIt skrev:

Lonefox skrev:

_DamnIt skrev:

Och när jag tänker efter så va det en korkad fråga, ja! tongue

Men då hade jag inte sån tur denna gången! Aja, får prata med banken på måndag om det då!

Tur för mig att jag bet mig i tungan och lade till wink

tongue

Japp....du får göra det...

Haha, alla är vi tröga ibland! tongue Speciellt efter alldeles för många timmar på jobbet! tongue

Du är inte ensam......började bli trött på den frågan efter 12e privata meddelandet big_smile
Däremot har du ett skäl och kom på det själv ändå wink

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
MrCalle Team Autohifi!
29 september 2012 · 865 Inlägg

Detta gäller:

Om du fått en faktura utan att gått din order eller leverans så ska du inte betala!
Du ska då bestrida fakturan till Svea ekonomi med hänvisning att du ej mottagit någon leverans!
De kommer då troligen ta bort din faktura och rikta sitt krav sen mot konkursboet och du behöver inte bry dig mera i det!

Skulle du sen få något från konkursförvaltaren som är högst otroligt då konkursboet redan fått betalt av Svea så hänvisar du det bara till Svea ekonomi och samtidigt bestrider ev. Från konkursförvaltaren.

Om du redan betalat en faktura utan att fått varorna så gör du likadant men det kan vara så att det tar längre tid. Men det troliga är att Svea återbetalar dig som kund och ställer sedan sitt krav mot konkursboet.

Har du direkt betalat är det nog värre men jag skulle gå till min bank och se om de kan hjälpa mig. Men det troliga är att du som kund får ställa ditt krav mot konkursboet vilket kan bli så att du får lite eller inget av summan.

Har du betalat med kort så ska du bestrida betalningen till din kort utgivande bank, när du betalar med kort så är du försäkrad mot sådant här och du ska få tillbaka hela summan ganska snabbt.

Om du måste ställa krav på konkursboet så är det så att din fodran inte ät prioriterad och samlas då med de oprioriterade fordringarna.
När kk förvaltaren gjort sitt jobb så är det först utdelning till de prioriterade fordringarna och där bland räknas de som har intäkningar i bolaget eller som på något sett har en fastställd säkerhet. När den/de fått betalt och det finns något kvar så är det de oprioriterade som ska ha sitt. Många gånger finns det inget att få men ibland gör det de och utdelningen sker så att de samlar ihop alla och ser hur mycket det är, sen ser de hur mycket de har att dela ut.
Man får sen en % sats av förhållandet mellan de två faktorerna!

Eftersom detta är en enskild firma kan man sen bevaka sin fordran hos kronofogden men det kostar ca 300:- per år men man kan då få ränta enligt ränte lagen på beloppet och alla sin kostnader läggs på beloppet du bevakar. Detta tar garanterat tid innan det ger utdelning men för någon är det en utväg!

Hoppas det ger lite klarare bild av vad du som kund ska göra!

MrCalle Team Autohifi!
29 september 2012 · 865 Inlägg

Personer som köpt följande produkter av Blekingebilradio är välkomna till oss så ska vi hjälpa er så Gott vi bara kan!

RE Audio
Hollywood
Powerbass
U-dimension
Kinetik

Skicka då ett mail på support@autohifi.se och glöm inte era kontakt uppgifter så kommer vi ringa upp er!

andygren
29 september 2012 · 53 Inlägg

Jag ringde swea igår och dom tog bort fakturan direkt utan nåt krångel :-)

V70N 2,5t 05
745 GL 92:a (T5 Bygge)
940 Turbo 98:a
kalle_kalle
1 oktober 2012 · 2 914 Inlägg

R.I.P BBR
har varit jättenöjd med allt dom gjort förutom att dom var totalt jävla värdelösa vad det gäller att svara på mail. alla leveranser har varit i god tid och gått jättebra, jag trivdes då med att handla hos dem smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang