Hepp hepp, nu har jag varit och mött upp 25hpman i Jönköping och kört hem växellådan.
Började med att plocka av trummor och drivaxlar, inga större bekymmer då allt är helt nytt och aldrig kört med. En del ytrost i trumman på ena sidan, men går nog att snygga till. drivaxelrör, bromssköld, bromsdelar, skruvar etc är allt gulkromaterat.
Så om nån vill köpa långa drivaxlar med gulkromaterade rör, nya trummor, bromsar etc (4x130 bultmönster) hojta till. Är det så att bromsdelar passar i mina -64 trummor så behåller jag nog det, men annars till salu.
Iaf. Sen fick jag av höger gavel och drog ur stubbaxeln (heter det så på svinglåda med?), iaf drevet som spaden sitter i med fulkrum-plattorna. Fick se att där satt 4 drev... yaay, antingen beef-a-diff eller superdiff. Räknade kuggar, 15/10 visade det sig vara. Det enda som oroar mig är att det inte ska passa med 15/10 i superdiff pga annan vinkel på axlarna..
Hur som, drog iaf av vänster gavel med och tog ut diffen.. en superdiff, räknade kugg på kronhjulet och det var 31 som förväntat (lådan är förresten en AS vet jag säkert nu, kollade det direkt när jag fick den av Tomas).
Det tråkiga, som jag insåg att det skulle va så fort jag insåg att det knappt var nån olja i lådan, är att det är lite ytrost på kronhjul och pinjong.. en del ärgat i huset. Plockade bort påfyllningspluggen och där såg det iaf ok vad jag kunde se genom hålet.
Några bilder på spektaklet.