Saab 9-3ss aero -04! trimning samt styling!

Mitt syfte med projektet är att få en riktigt snygg bil som går bra och är en fröjd att glida runt i! ;)
  • 74 Följare
  • 64 449 Visningar
  • Uppdaterades senast 16 juli 2014
Chriz91
28 januari 2013 · 15 Inlägg

Fyfan vad nice!! big_smile Man kanske borde ta sig en tur där förbi någon dag är också på jakt efter en downpipe wink

Saab = Snor alla andras bilar
Puttenutte
28 januari 2013 · 102 Inlägg

mattepettsson skrev:
text....

Riktigt shysst pris på allt de där!yikes

Släng gärna upp ett klipp på hur det låter, sen när du fått på systemet! = )




/P

Saab 9-3 Aero SS "Twin" (2004)
WhoZWoddl3r Karosstekniker
28 januari 2013 · 288 Inlägg

angående avgassystemet, sån tur har man bara inte tongue

My Drinking Team Has A Racing Problem
Mazda Efini RX-7 "Bad Attitude" (1994)
Saab 9-3 SS Aero "Hirsch Performance" (2004)
lingua
28 januari 2013 · 2 271 Inlägg

Vilket flax! Bara att gratulera.smile

Saab 9000 Talladega "T5.5 Kortmotor" (1988)
Tiiimpa
31 januari 2013 · 465 Inlägg

fan va gutt att hitta det så billigt!!! är också ute efter en DP till min men för den summan hittar man ju inte de xD

Volvo V60 D3 R-design "Rödluvan" (2011)
white_knight
3 februari 2013 · 30 Inlägg

Har nu införskaffat mig en 9-3 aero smile
Långt mellan uppdateringarna nu sad bra att få lite inspiration

Kia Ceed sw (2014)
BlauMes
3 februari 2013 · 1 801 Inlägg

Prem lagd! Har införskaffat mig en sån här jag med! big_smile

Saab 9-3 (2008)
mattepettsson
3 februari 2013 · 169 Inlägg

Fan va kul med så mkt respons!! big_smile sorry att det tar tid mellan uppdateringarna men har inte haft så mkt tid att meka pga heltidsjobb och hockeysäsong! Men hockeyn tar snart slut och då ska det hända grejer wink håller på med min grill återigen nu, en version 2! Blev ju lacksläpp på förra för att jag var lat och inte tog bort kromet xD kommer bli riktigt bra när den e klar! Har varit ett rent h...vete att få bort kromet kan jag ju säga smile är klar med 1/3 av grillen iaf. Kommer bli mattsvart med emblem på denna gång! smile bilder kommer så fort jag får tillfälle i veckan!

Kul att läsa alla era trådar också! Är ett bra gäng med 9-3ss som följer varandra! Kanske ses på nån träff i sommar!? smile

BlauMes
3 februari 2013 · 1 801 Inlägg

mattepettsson skrev:
Fan va kul med så mkt respons!! big_smile sorry att det tar tid mellan uppdateringarna men har inte haft så mkt tid att meka pga heltidsjobb och hockeysäsong! Men hockeyn tar snart slut och då ska det hända grejer wink håller på med min grill återigen nu, en version 2! Blev ju lacksläpp på förra för att jag var lat och inte tog bort kromet xD kommer bli riktigt bra när den e klar! Har varit ett rent h...vete att få bort kromet kan jag ju säga smile är klar med 1/3 av grillen iaf. Kommer bli mattsvart med emblem på denna gång! smile bilder kommer så fort jag får tillfälle i veckan!

Kul att läsa alla era trådar också! Är ett bra gäng med 9-3ss som följer varandra! Kanske ses på nån träff i sommar!? smile

Det vore riktigt kul!
Med i Saab Turbo Club of Sweden? Dom har ett riktigt bra forum och annordnar banträffar och vanliga träffar smile
http://www.saabturboclub.com/

Saab 9-3 (2008)
mattepettsson
3 februari 2013 · 169 Inlägg

BlauMes skrev:

mattepettsson skrev:
Fan va kul med så mkt respons!! big_smile sorry att det tar tid mellan uppdateringarna men har inte haft så mkt tid att meka pga heltidsjobb och hockeysäsong! Men hockeyn tar snart slut och då ska det hända grejer wink håller på med min grill återigen nu, en version 2! Blev ju lacksläpp på förra för att jag var lat och inte tog bort kromet xD kommer bli riktigt bra när den e klar! Har varit ett rent h...vete att få bort kromet kan jag ju säga smile är klar med 1/3 av grillen iaf. Kommer bli mattsvart med emblem på denna gång! smile bilder kommer så fort jag får tillfälle i veckan!

Kul att läsa alla era trådar också! Är ett bra gäng med 9-3ss som följer varandra! Kanske ses på nån träff i sommar!? smile

Det vore riktigt kul!
Med i Saab Turbo Club of Sweden? Dom har ett riktigt bra forum och annordnar banträffar och vanliga träffar smile
http://www.saabturboclub.com/

Jag har funderat länge på att bli medlem men inte fått tummen ur! Får lösa det helt enkelt wink

BlauMes
3 februari 2013 · 1 801 Inlägg

mattepettsson skrev:

BlauMes skrev:

mattepettsson skrev:
Fan va kul med så mkt respons!! big_smile sorry att det tar tid mellan uppdateringarna men har inte haft så mkt tid att meka pga heltidsjobb och hockeysäsong! Men hockeyn tar snart slut och då ska det hända grejer wink håller på med min grill återigen nu, en version 2! Blev ju lacksläpp på förra för att jag var lat och inte tog bort kromet xD kommer bli riktigt bra när den e klar! Har varit ett rent h...vete att få bort kromet kan jag ju säga smile är klar med 1/3 av grillen iaf. Kommer bli mattsvart med emblem på denna gång! smile bilder kommer så fort jag får tillfälle i veckan!

Kul att läsa alla era trådar också! Är ett bra gäng med 9-3ss som följer varandra! Kanske ses på nån träff i sommar!? smile

Det vore riktigt kul!
Med i Saab Turbo Club of Sweden? Dom har ett riktigt bra forum och annordnar banträffar och vanliga träffar smile
http://www.saabturboclub.com/

Jag har funderat länge på att bli medlem men inte fått tummen ur! Får lösa det helt enkelt wink

Jo jag var medlem förra året. Sen skaffa jag subarun och förnyade det aldrig. Nu fixa jag ju 9-3 igen tongue

Saab 9-3 (2008)
mattepettsson
3 februari 2013 · 169 Inlägg

BlauMes skrev:

mattepettsson skrev:

BlauMes skrev:

Det vore riktigt kul!
Med i Saab Turbo Club of Sweden? Dom har ett riktigt bra forum och annordnar banträffar och vanliga träffar smile
http://www.saabturboclub.com/

Jag har funderat länge på att bli medlem men inte fått tummen ur! Får lösa det helt enkelt wink

Jo jag var medlem förra året. Sen skaffa jag subarun och förnyade det aldrig. Nu fixa jag ju 9-3 igen tongue

Du gjorde ett riktigt bra val av bil tycker jag!! wink när kommer din projekt tråd upp? smile

BlauMes
3 februari 2013 · 1 801 Inlägg

mattepettsson skrev:

BlauMes skrev:

mattepettsson skrev:

Jag har funderat länge på att bli medlem men inte fått tummen ur! Får lösa det helt enkelt wink

Jo jag var medlem förra året. Sen skaffa jag subarun och förnyade det aldrig. Nu fixa jag ju 9-3 igen tongue

Du gjorde ett riktigt bra val av bil tycker jag!! wink när kommer din projekt tråd upp? smile

Funderar på om jag ska göra en men har liksom inte hämtat bilen än. Den står fortfarande hos bilfirma och ska hämta den imorgon smile Men vill inte lägga upp bilder på den då den står på fula plåtfälgar och navkapslar så kan inte ta några schyssta bilder.... sad

Saab 9-3 (2008)
rcy
4 februari 2013 · 1 705 Inlägg

Angående medlemskap i STCS så rekommenderas det starkt.
Det kostar 300:- per år har jag för mig, men det ger grymma rabatter på bla Speedparts.
Jag kan säga att jag tjänar in medlemsavgiften 10 gånger om varenda år enbart pga rabatterna. smile

Audi A6 Allroad "biitörbo fyrrhjula" (2002)
Saab 9-3 Aero "the sissy" (2002)
Saab 9-5 "familjefraktarn" (2000)
jemtegrannen
4 februari 2013 · 215 Inlägg

Härlig bil och bra uppdateringar!
Riktigt trevligt projekt ! smile

mattepettsson
8 februari 2013 · 169 Inlägg

jemtegrannen skrev:
Härlig bil och bra uppdateringar!
Riktigt trevligt projekt ! smile

Man tackar! kul att höra big_smile din bil är inte så pjåkig den heller wink

mattepettsson
8 februari 2013 · 169 Inlägg

Tjena!

Här kommer en liten mini update! Fick ju lacksläpp på grillen efter lite för dåligt underarbete då jag bland annat inte orkade ta bort kromet! x) Så nu fick det bli en version 2 av grillen big_smile Började med att plocka bort all krom från grillen vilket var lättare sagt än gjort!!! Eller ja, det va ett rent h..vete! Men det gick till slut, fick använda mig av kniv, våld och massa svordomar! big_smile Är det någon som har ett jättesmidigt sätt att få bort kromet på vill jag INTE veta xD När kromet väl va borta så blev det lite spackel för att jämna till och för att få bort hålen där ribborna satt innan! sedan sprutspackel smile

Hittade även ett gammalt emblem från min 900 som jag tyckte passade kalas i grillen big_smile Ni får kolla på bilden och säga vad ni tycker smile

"Version 2"
http://forumbilder.se/CDBKA/dsc-0915.JPG

Nu blir det att åka till bilen och slänga på den och se om man kan få på emblemen med smile Till helgen ska jag försöka hinna få på avgassystemet big_smile Ska försöka hinna slänga in en bild här när grillen sitter på! big_smile

Ha det gutt alla Saab fantaster!

rcy
8 februari 2013 · 1 705 Inlägg

mattepettsson skrev:
Hittade även ett gammalt emblem från min 900 som jag tyckte passade kalas i grillen big_smile Ni får kolla på bilden och säga vad ni tycker smile

yikes
Fantastiskt snyggt! Visa bilder hur det ser ut monterat!

mattepettsson
8 februari 2013 · 169 Inlägg

Nu har man varit och slängt på grillen och Speedparts emblemen! blev riktigt bra faktiskt big_smile här kommer lite bilder på hur den såg ut från början och sedan bild från idag smile

vid inköpet!
http://forumbilder.se/CDBKE/dsc-0787.JPG

idag!
http://forumbilder.se/CDBKE/dsc-0918.JPG

bak!
http://forumbilder.se/CDBKE/dsc-0922.JPG

Som sagt i tidigare inlägg ska jag försöka slänga på avgassystemet under helgen big_smile

Ha det!!

BlauMes
8 februari 2013 · 1 801 Inlägg

Såg riktigt fränt ut med grillen! smile

Saab 9-3 (2008)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang