Vintern 2012-2013, stor service av motor1.1 . Byta av diverse slitna delar och stor uppfräschning. Mycket bilder! Motor 1.1 är rasad. Och motor 2.0 är inköpt. Det är en helsmidd botten med andra toppar och mycket lullull. Följ och kommentera gärna!
Det är en jävligt bra lösning kan jag säga dig! Lossa fronten tar typ 20 min när man väl gjort det en gång. Och därifrån kommer du åt allt i framkant på motorn. Tex kamrem och ic ja allt nästan förutom turbona. Det underlättar som fan också när man ska ta ur motorn. Dom visste nog vad dom gjorde när dom ritade denna konstruktion
Mr-wj skrev: Ser fint ut. Hade samma roblems som dig med laddtrycksproblem och hittade nu att banjo bulten som sitter på kompressorhuset var borta så ena turbon bara gick på grundladd Du får gärna meka lite med min också, jag orkar inte haha
Ja dom kan lossna av sig själv också.. jävligt dåligt ju. Mina två banjobultar var utgängade typ 4-5 varv på varje turbo i somras när jag hade den inne på felsökning hos CEmotor. Och röret till ena banjobulten på en turbo var helt av. Så jag hoppas det blir skillnad nu
Skulle lyft i motorn idag, men det blev inte riktigt så..
Jävligt skönt! Nu är det bara att koppla tillbaka alla kontakter och allt annat. Jag ska börja med att byta växellådsfästet som gått sönder. Köpt från 034motorsport. Fick ett nytt på garantin dock.
Ja eller som man brukar skriva s4 på ett normalt S$ ;D
Bara säga till om det är något du behöver hjälp med!
Stjarnborg skrev: Fint med en projekt tråd på en till "laddtrycks fel" bil! Kanske snor lite ider ifrån dig när man själv ska ta tag i skrothögen! Kommer följa fortsättningen!
Lite nytt som jag har fixat med den senaste veckan. Nya fälgar är beställda och hemma. Däck monterade på MEdäck i västervik. Fick bra pris på det med montering.
Men innan fälgarna ska monteras så var jag tvungen att fixa yttre drivknutsdamaskerna på båda sidorna fram. (bytte dom i höstas) Och dom är redan trasiga på båda sidorna... buy it on ebay they say'd...
Fullt med olja o skit i hela hjulhuset så det blev en rengörning och smacka dit nya damasker.
Sen blev det en storservice av bromsarna fram. Lika bra när man ändå har allt nere. Så rengörning, smörjning och uppfräschning med lite ny färg. Svarvade även av bromsarna. Det blev snyggt som fan. Tömde hela systemet på bromsvätska och fyllt upp med ny fräsch olja.
Det blev jävligt skitigt av all fett som läckt ut.
Svarvning pågår! Båda sidorna dubbla gånger. Plus insidan av navet. På låg fart.
Såhär blev det. Inte världens bästa bild men bra mycket fräschare än innan!
allenalle skrev: Dom skulle vart ett par tum större så dom sluka hjul husena mer Annars ser de kanonbra ut!
håller med. men efter jag kört några meter så sjönk bilen ihop lite mer. hade ju lyft upp den o sen släppt ner den med handbroms o växel i. så den satte sig lite till sen.