2825
Sök

Vw 1303 RS -74

Projekt 1303 Rs -74 skall bli en banbil som är godkänd för gatan den kommer att ha en subaru motor samt växelåda full bur breddade glasfider skärman och bbs rs 17" med porsche bromsar kommer... Visa mer

38 883 Visningar
Uppdaterades senast 4 juni 2015
85 Inlägg
19 januari 2014
Trådstartare
#61
Det är en Porsche framvagn

85 Inlägg
6 april 2014
Trådstartare
#62
https://www1.garaget.org/gallery/images/116/115911/115911-a1f7e19cf405cd5635550fa62a457af5_tn.jpg

lite gjort i garaget efter en vinters stillestånd

102 Inlägg
6 april 2014
#63
Äntligen big_smile big_smile Kör bara kör!!


85 Inlägg
3 juli 2014
Trådstartare
#64
https://www1.garaget.org/gallery/images/116/115911/115911-3a55304054b37562c60c0d21ec109fd3_tn.jpg

går sakta men säkert frammåt med bakvagnen
lite mer delar skall fixas sen är bakdelen klar

prestanda framför utseende
225 Inlägg
3 juli 2014
#65
Tuniz skrev:
http://www1.garaget.org/gallery/images/116/115911/115911-3a55304054b37562c60c0d21ec109fd3_tn.jpg

går sakta men säkert frammåt med bakvagnen
lite mer delar skall fixas sen är bakdelen klar
Oj . det var en udda lösning för IRS armarna , vad är tanken bakom det ? Sänka o behålla hjulvinklar eller något annat ?


85 Inlägg
3 juli 2014
Trådstartare
#66
Japp den är till för att bibehålla rätt jul geometri bak samt så kan man ändra cambern på julen som man vill
kommer att ändra även yttre infästnigarna för irs så den stämmer överens med hur mycket bilen är sänkt mot orginal
dom gör dessa boxar på porsche rsr bilar så det är inte så nytt smile

prestanda framför utseende
225 Inlägg
3 juli 2014
#67
ah nej har aldrig sett det göras på en folkvagn bara. kul o testa nya grejor så klart smile

ska du köra med länklager eller bussningar i armarna ?


85 Inlägg
3 juli 2014
Trådstartare
#68
blir och börja med bussnigar på inner bärarmen och unibal på yttern
nopp det är ingen som gjort det på vw därför jag tänkte gör dom det på porsche varför inte på vw
när man skall bygga en bil för bana och gatan

prestanda framför utseende
225 Inlägg
3 juli 2014
#69
Tuniz skrev:
blir och börja med bussnigar på inner bärarmen och unibal på yttern
nopp det är ingen som gjort det på vw därför jag tänkte gör dom det på porsche varför inte på vw
när man skall bygga en bil för bana och gatan
ah ska du ta bort torsionsfjädern o ersätta med coilover ? i sådana fall hur har du löst förstärkningen av övre infästningen ? enligt de jag o en god vän räknat på är de inte rätt dimentionerat för den belastningen sad

jävligt kul lösning på bärarmarnas infästning dock . hur hade du tänkt att låsa dem så att de inte flyttar sig i spåret ?

smile


85 Inlägg
4 juli 2014
Trådstartare
#70
kommer att använda coilovers men kommer att bygga in infästnigen i buren så det kommer att klara det
dämpan kommer att använda liknande golf 1 bak
sen kommer det sitta en gaffel över boxen med en skruv man justerar höjden med så den inte flyttar sig

prestanda framför utseende
225 Inlägg
4 juli 2014
#71
Tuniz skrev:
kommer att använda coilovers men kommer att bygga in infästnigen i buren så det kommer att klara det
dämpan kommer att använda liknande golf 1 bak
sen kommer det sitta en gaffel över boxen med en skruv man justerar höjden med så den inte flyttar sig
ah tänkte väl smile

ja med bur blir det ju en helt annan sak. styvar ju upp o förstärker en 1303a avsevärt med det smile

men o bara köra det utan bur är inte o rekommendera .... har en bekant som hållfasthetsberäknat bakvagnen o de skulle tydligen blivit katastof förr och inte senare o göra så utan förstärkningarna buren ger .

kul o följa bygget !


102 Inlägg
5 juli 2014
#72
Men hur har alla dessa företag med coilover/uniball uppsättning att erbjuda lyckats köra alla dessa år utan att faila?
Kan heltklart hålla med att det blir ordentliga spänningskoncentrationer på övre infästningen när man tar bort torsionen men tydligen räcker det med ett cubstag?

Ta mendeola suspension eller remmele, där kör de med uniball+ coilovers och cubstag, utan problem då.

Gryyyyyymt jobbat btw, fixat växellådan än? smile


prestanda framför utseende
225 Inlägg
5 juli 2014
#73
AAK skrev:
Men hur har alla dessa företag med coilover/uniball uppsättning att erbjuda lyckats köra alla dessa år utan att faila?
Kan heltklart hålla med att det blir ordentliga spänningskoncentrationer på övre infästningen när man tar bort torsionen men tydligen räcker det med ett cubstag?

Ta mendeola suspension eller remmele, där kör de med uniball+ coilovers och cubstag, utan problem då.

Gryyyyyymt jobbat btw, fixat växellådan än? smile
Ja....en sak som bidrar är ju kanske hur lite folkvagnarna faktiskt körs när de väl är ombyggda ..... jag vet iallafall att jag kommer behålla min torsionsfjädring o optimera den istället för att byta konstruktion helt i bakvagnen.


102 Inlägg
5 juli 2014
#74
Som det ser ut just nu så blir det ju ingen ändring för min del heller, då sfro gubben var helt emot uniballs som du sa wink


85 Inlägg
5 juli 2014
Trådstartare
#75
inte gjort klar lådan än bara tvätta allt i diskmaskinen håller på att klura lite på att fixa en annan form att fästa lådan fram
Tanken är att få klart plattan under sommaren så man kan börja bygga infästnigarna för dämparna men väntar på lite delar
Så nu skall det dras bränsle led igar samt kular lednigar och eventuelt olje lednigar

102 Inlägg
6 juli 2014
#76
Tuniz skrev:
inte gjort klar lådan än bara tvätta allt i diskmaskinen håller på att klura lite på att fixa en annan form att fästa lådan fram
Tanken är att få klart plattan under sommaren så man kan börja bygga infästnigarna för dämparna men väntar på lite delar
Så nu skall det dras bränsle led igar samt kular lednigar och eventuelt olje lednigar
Ah, juste främre infästningen för lådan som jag använder från subarugears använder man irs infästningen position, som du tydligen har modifierat tongue

Kommer du att köra hydraulisk koppling? eller vajer?


85 Inlägg
6 juli 2014
Trådstartare
#77
Blir hydralisk koppling är en wrx låda jag har samt funderar att bygga om växel spaken till vajer med så man kan plasera den nära ratten sen få vi se hur jag klurar ut infästnigen på låda på ett bra sätt

prestanda framför utseende
225 Inlägg
6 juli 2014
#78
AAK skrev:
Som det ser ut just nu så blir det ju ingen ändring för min del heller, då sfro gubben var helt emot uniballs som du sa wink
hummm du säger inte det smile .....

har fortfarande inte fått arslet ur vagnen o få igång en projekttråd.......


102 Inlägg
6 juli 2014
#79
vw1303 skrev:
AAK skrev:
Som det ser ut just nu så blir det ju ingen ändring för min del heller, då sfro gubben var helt emot uniballs som du sa wink
hummm du säger inte det smile .....

har fortfarande inte fått arslet ur vagnen o få igång en projekttråd.......
För det ska du skämmas, skääääms tongue


85 Inlägg
22 mars 2015
Trådstartare
#80
https://www1.garaget.org/gallery/images/116/115911/115911-c6e8dd645551680ae62255f6bb4d5c7d.jpg

inre upphägnigen klar nu skall det börjas på den yttre


Sök