Tjena nu vart de då dags att påbörja mitt projekt här på garaget! Det handlar om en Audi A3 1.8 Ts quattro av modell 8L som ska snyggas till och stylas stilrent men 1a prioritet ligger enheten under huven I skrivande stund så står så original som när den lämnade fabriken år 2000, bilen är för tillfället avställd i väntan på att sommar mockasinerna skall åka på!! Bilen inköptes sommaren 2012 men jag har inte fått tummen ur att påbörja en projekttråd här.. förräns nu! Detta är ett projekt som kommer styras av den största bromsklossen hos en ärlig arbetare (ekonomin) har mycket delar påväg hem men projektet kommer inte vara över på 3 veckor! Kommer försöka hålla denna tråd uppdaterad så fort det händer något
Här har ni en lista på lite som kommer göras! Förhoppningsvis så kommer listan att fyllas på allt eftersom jag får nya ideér ;D
Har Hemma (x) Kommer (/)
Prestanda *
- Byta Grenrör (x) - Ny Turbo (Garett gt 3071r 64ar (x) - Integrated engineering H-Profil stakar (x) - JE Kolvar 8:5:1 Komp med teflon kjolar (x) - Sachs Performance 4 puckad sinterlamell god för 620nm(x) - AEM 320/lph Intank Bränslepump (x) - Calico belagda ACL Vevlager (x) - ACL Race Series Ramlager (x) - Montera en FMIC (/) - 3" Downpipe modell Oval (x) - Racecat (x) - 3" Avgassystem från cat och bak hemmabygge (/) - 630cc Spridare Siemens (x) - Forge007 Återcirkulerande Dumpventil (x) - Större LMM ifrån en s4 (3" ) (x) - Nytt Transverse insug ifrån en Seat Leon Cupra R 1.8T (x)
Greken021 skrev: kommr följa det här lätt. har en likadan bil. kanske får några ideer:D hur många häst ska du satsa på?
Tackar i år blir det inte så häftigt men runt 280-290 kanske ( säsong 2014 så kan man kanske räkna med mer . )
riktig nice. jag vill få ut ungefär 300 i min. men vet inte om ekonomin håller
Om du skall plocka ut 300 eller lite mer än 300 hk ur samma maskin som jag har så får du börja byta underdel samt koppling därför jag väntar med det tills säsong 2014
riktig nice. jag vill få ut ungefär 300 i min. men vet inte om ekonomin håller
Om du skall plocka ut 300 eller lite mer än 300 hk ur samma maskin som jag har så får du börja byta underdel samt koppling därför jag väntar med det tills säsong 2014
jag vet det som sinkar mig är att jag inte har något garage
Ljudbygge näst på listan! innan borrning för nya diskanter Tejpat och markerat så de får plats på insidan med Blev rätt bra faktiskt! Infinity Diskanter fick duga 52 mm diskanter Gigantiska om man jämför På plats Original stereons effekt dög inte längre!... fick bli kabeldraning till slutsteg i reservdjulsbaljan! Alpine 5.25" fram 2 vägs system Baksystemet CDT-6,5" med Infinity diskanter riktigt djupt ljud! Mitt upp i allt ljudbygge så fick man byta hjul då mönstret inte räckte till Får klä baslådan med till min 8" bas (B2 es8 MK III) 13 liters sluten låda Fick även klä "baljplattan" för slutstegen! Basen I!! Halvfärdig platta som ska i sin balja snart Bromsoken fick sig ett litet ansiktslyft med! Rött! Färg på fjäder och fjäderben ? Gult och rött var det ja tänk vad lite avfettning och vatten kan göra
Greken021 skrev: nice jobbat. vart fick du tag i din 3tums downpipe?
Jag byggde den själv lite fiddling men de gick till slut ... fick platta till röret i höjd med kardanaxeln för att de skulle passa >.< inte monterad än dock ( bilder kommer när vi börjar bygga ihop turbo samt avgassystem Mvh
Fram före Hjulinställning Fram efter Hjulinställning Bakvagn Före Bakvagn Efter
Tack NDF för snabb service ! Bilen blev sjukt mycket mer stabil på vägen ! Rekomenderas starkt! Ha en Riktigt sjukt go midsommar nu alla här på garaget och ni som läser detta ! Glöm inte att lägga prem ! ;D
Sådär nu kommer en liten update! Då jag blev av med kortet för ca 2 månader sedan, så har jag gått och skruvat lite men inte kommit till skott att uppdatera tråden! men nu kommer en liten update på vad jag sysslat med i helgen
Greken021 skrev: nice jobbat. vart fick du tag i din 3tums downpipe?
Jag byggde den själv lite fiddling men de gick till slut ... fick platta till röret i höjd med kardanaxeln för att de skulle passa >.< inte monterad än dock ( bilder kommer när vi börjar bygga ihop turbo samt avgassystem Mvh
Okey du bror inte att den kommer strypa där dy platta till den??
Det är fortfarande samma dimension på röret vi bara gjorde det ovalt.
Då var det dags för en liten Bildupdate på helgens jobb!!
Då börjar Operationen Ifrån början verkade det som att det aldrig skulle ta slut ! >.< Fronten lossad! Rätt bra tryck i ac-systemet.....! >.< Märkte väldigt snart att de märkningar jag hade gjort innan den tejpen där löstes upp av bensin och olja så de fick bli en tripp till jula och köpa ny tejp och permanenta spritpennor!! Riktiga skyltar på spridarkontakterna! Det gamla sugröret som har lett ut de skadeskjutna hästarna i snart 14 år! Nu började man se ljuset i tunneln med kompisen drar lättnadens suck! Här blev det ganska tomt! Hennes hem över vintern som morsans gubbe och jag byggt Trots slirande koppling så mådde den förhållandevis bra men tryckplattan hade slått sig ganska duktigt! Ventilkåpspackningen har släppt ut lite vätskor genom åren! Min stackars gamla turbo (k03) som allt som allt hade 6 sprickor i sig (avgassidan) Grenröret verkar också ha gått ganska varmt! 3 sprickor har jag hittat än så länge....
Detta var allt för idag skall upp till den kommande helg och börja plocka isär och rengöra grundligt och invänta delar ifrån staterna! Hoppas ni som följer detta och kommande prenumeranter gillar vad jag håller på med Mvh en förvirrad Audi ägare!
BERGGREN666 skrev: kul å följa ska bygga min med i vinter men har s3:an så tänkte satsa på 300hk med original botten.
S3ans bottendel är något starkare än a3ans, med tanke på att min viker sig Strax under 300 pollar. Då tycker jag du ska köra på det ! Men jag hade nog inte gått mycket högre än 300-310 häst utan att byta vevstakar
Greken021 skrev: ser riktigt bra ut hoppas inte min turbo och grenrör ser ut så där drygt med kortet vad är det för grejer du väntar på då ?
Det får vi inte hoppas !! tackar! Börjar brinna i knutarna inför nästa säsong redan nu! Men vad jag väntar på är en lön till sen så borde vi ha saker, mysiga saker påväg hem :3 tackar för medkänslan! Får tillbaka det på nyårsafton >.<
BERGGREN666 skrev: kul å följa ska bygga min med i vinter men har s3:an så tänkte satsa på 300hk med original botten.
S3ans bottendel är något starkare än a3ans, med tanke på att min viker sig Strax under 300 pollar. Då tycker jag du ska köra på det ! Men jag hade nog inte gått mycket högre än 300-310 häst utan att byta vevstakar
jo något starkare är den. men vi får se va de slutar på. vet du nån grym sida med goa delar till våra bilar menar motor delar som typ plemiun insug å lite sånt godis:)
Dragonkills skrev: Köpte du Turbon på Ikea? Fick du med insex nyckel då :-)
hahahha Nog för att Ikea säljer näst intill allt ... Men en turbo vettetusan om jag hade köpt där nja vill inte ha oljefläckar på mitt vardagsrumsbord i ek hehe