Bilbyggare gripna i hemmabyggd polisbil

it_mutt Avstängd
6 april 2013 · 10 388 Inlägg

Audi_powah skrev:

it_mutt skrev:
Kör man sin bil "dagligen" och den är obesiktigad, så är man ingen hycklare utan bara dum i huvudet.

Vadå dum i huvudet? Man kanske inte vill besikta och riva halva bilen för att få blankt papper för att sedan montera allt igen, Utan man kanske vill riskera och få 1500 i böter vilket "obesiktad bil" ger..och inget annat.

Vad i "dum i huvudet" var det du inte förstod? Jag förklarar nämligen gärna så du förstår.

Och "vill riskera och få 1500:- i böter"? Det tror jag ingen VILL, sen att man kanske tar risken, men det är en helt annan sak.

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
Audi_powah
6 april 2013 · 1 515 Inlägg

it_mutt skrev:

Audi_powah skrev:

it_mutt skrev:
Kör man sin bil "dagligen" och den är obesiktigad, så är man ingen hycklare utan bara dum i huvudet.

Vadå dum i huvudet? Man kanske inte vill besikta och riva halva bilen för att få blankt papper för att sedan montera allt igen, Utan man kanske vill riskera och få 1500 i böter vilket "obesiktad bil" ger..och inget annat.

Vad i "dum i huvudet" var det du inte förstod? Jag förklarar nämligen gärna så du förstår.

Och "vill riskera och få 1500:- i böter"? Det tror jag ingen VILL, sen att man kanske tar risken, men det är en helt annan sak.

hahah, söt lol lol

"What+s the point of racing? You´re just proving that you´re faster than the other guy"
Mitsubishi Evolution V "DEAMON" (1998)
BMW M3 E46 "Raeder Motorsport" (2001)
MrTurbo Better than God \o/
6 april 2013 · 1 882 Inlägg

robzter skrev:

Audi_powah skrev:

it_mutt skrev:
Kör man sin bil "dagligen" och den är obesiktigad, så är man ingen hycklare utan bara dum i huvudet.

Vadå dum i huvudet? Man kanske inte vill besikta och riva halva bilen för att få blankt papper för att sedan montera allt igen, Utan man kanske vill riskera och få 1500 i böter vilket "obesiktad bil" ger..och inget annat.

eller så får man se till att bygga så att bilen kan gå igenom en besiktning.

WOHO! Bästa i hela tråden!
Behövs det förklaras bättre?

(Jag vill fan inte krocka med nån idiot som är ute å leker med en bil som har körförbud...)

Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.
"Ungdomar borde förbjudas, de för bara ett jävla liv..." :-)
Saab 900 2,3i "Cabben" (1997)
Saab 9-3X "BlackPanter" (2010)
Ford Mustang HT "30årskrisen" (1967)
Nyman1337 Hhehehehhest
6 april 2013 · 375 Inlägg

robzter skrev:

Audi_powah skrev:

it_mutt skrev:
Kör man sin bil "dagligen" och den är obesiktigad, så är man ingen hycklare utan bara dum i huvudet.

Vadå dum i huvudet? Man kanske inte vill besikta och riva halva bilen för att få blankt papper för att sedan montera allt igen, Utan man kanske vill riskera och få 1500 i böter vilket "obesiktad bil" ger..och inget annat.

eller så får man se till att bygga så att bilen kan gå igenom en besiktning.

Det går tyvärr inte. Och vi lär väl inte tala om min bil här?
Tänkte gå och sova så jag orkar upp till jobbet imorgon bitti! Ta det lugnt och kör hårt och tack för en nästan lyckad diskussion :-)

Det finns inget som gör kvinnor så vackra som alkohol och stängningsdags..
BMW E28 Turbo "M50B28" (1987)
it_mutt Avstängd
6 april 2013 · 10 388 Inlägg

MrTurbo skrev:

robzter skrev:

Audi_powah skrev:

Vadå dum i huvudet? Man kanske inte vill besikta och riva halva bilen för att få blankt papper för att sedan montera allt igen, Utan man kanske vill riskera och få 1500 i böter vilket "obesiktad bil" ger..och inget annat.

eller så får man se till att bygga så att bilen kan gå igenom en besiktning.

WOHO! Bästa i hela tråden!
Behövs det förklaras bättre?

(Jag vill fan inte krocka med nån idiot som är ute å leker med en bil som har körförbud...)

Va? Vill du inte? Trots att de faktiskt åker runt och riskerar 1500:- i böter? Nu tycker jag allt du är lite vrång wink

Nej, nog ot för min del

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
fluppidupp ...
6 april 2013 · 757 Inlägg

Nyman1337 skrev:

robzter skrev:

Audi_powah skrev:

Vadå dum i huvudet? Man kanske inte vill besikta och riva halva bilen för att få blankt papper för att sedan montera allt igen, Utan man kanske vill riskera och få 1500 i böter vilket "obesiktad bil" ger..och inget annat.

eller så får man se till att bygga så att bilen kan gå igenom en besiktning.

Det går tyvärr inte. Och vi lär väl inte tala om min bil här?
Tänkte gå och sova så jag orkar upp till jobbet imorgon bitti! Ta det lugnt och kör hårt och tack för en nästan lyckad diskussion :-)

haha natti natt. menade inget illa när jag skrev att man får bygga så den kan gå igenom bara så du vet wink gillar E28 dock skulle jag aldrig turbomata en smile vill själv ha en alpinvit E28 med automatlåda.

MrTurbo Better than God \o/
6 april 2013 · 1 882 Inlägg

it_mutt skrev:

MrTurbo skrev:

robzter skrev:

eller så får man se till att bygga så att bilen kan gå igenom en besiktning.

WOHO! Bästa i hela tråden!
Behövs det förklaras bättre?

(Jag vill fan inte krocka med nån idiot som är ute å leker med en bil som har körförbud...)

Va? Vill du inte? Trots att de faktiskt åker runt och riskerar 1500:- i böter? Nu tycker jag allt du är lite vrång wink

Nej, nog ot för min del

hehe, helst inte med någon iofs, oavsett vilka böter de riskerar. tongue

Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.
"Ungdomar borde förbjudas, de för bara ett jävla liv..." :-)
Saab 9-3X "BlackPanter" (2010)
Saab 900 S "40-årskrisen" (1991)
Saab 900 2,3i "Cabben" (1997)
Nyman1337 Hhehehehhest
6 april 2013 · 375 Inlägg

MrTurbo skrev:

robzter skrev:

Audi_powah skrev:

Vadå dum i huvudet? Man kanske inte vill besikta och riva halva bilen för att få blankt papper för att sedan montera allt igen, Utan man kanske vill riskera och få 1500 i böter vilket "obesiktad bil" ger..och inget annat.

eller så får man se till att bygga så att bilen kan gå igenom en besiktning.

WOHO! Bästa i hela tråden!
Behövs det förklaras bättre?

(Jag vill fan inte krocka med nån idiot som är ute å leker med en bil som har körförbud...)

Ganska säkert på att min bil har säkrare/bättre väghållning/bromsar än original! Motormässigt är det lite mer, sånt som händer ibland! Och nej jag är inte heller sugen på att krocka. Jag är förstånd nog att inte sladda/leka bland andra bilar i trafiken. Håller mig till områden där riskerna är mindre om jag ska leka..

Det finns inget som gör kvinnor så vackra som alkohol och stängningsdags..
BMW E28 Turbo "M50B28" (1987)
Simcagarvarn Simcaentusiast på heltid
6 april 2013 · 166 Inlägg

Gillar verkligen hur folk blir så gnälliga över en polisbilskopia, nästan lite patetiskt faktiskt

Simca power!! inge Turboskit, ska vara Weber!!!!!
MrTurbo Better than God \o/
6 april 2013 · 1 882 Inlägg

Nyman1337 skrev:

MrTurbo skrev:

robzter skrev:

eller så får man se till att bygga så att bilen kan gå igenom en besiktning.

WOHO! Bästa i hela tråden!
Behövs det förklaras bättre?

(Jag vill fan inte krocka med nån idiot som är ute å leker med en bil som har körförbud...)

Ganska säkert på att min bil har säkrare/bättre väghållning/bromsar än original! Motormässigt är det lite mer, sånt som händer ibland! Och nej jag är inte heller sugen på att krocka. Jag är förstånd nog att inte sladda/leka bland andra bilar i trafiken. Håller mig till områden där riskerna är mindre om jag ska leka..

Då är det okej att köra utan körkort, full, drogpåverkad etc med bara man "kör försiktigt"?
Håller tyvärr inte i längden men ditt val inte mitt.

Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.
"Ungdomar borde förbjudas, de för bara ett jävla liv..." :-)
Nyman1337 Hhehehehhest
6 april 2013 · 375 Inlägg

MrTurbo skrev:

Nyman1337 skrev:

MrTurbo skrev:

WOHO! Bästa i hela tråden!
Behövs det förklaras bättre?

(Jag vill fan inte krocka med nån idiot som är ute å leker med en bil som har körförbud...)

Ganska säkert på att min bil har säkrare/bättre väghållning/bromsar än original! Motormässigt är det lite mer, sånt som händer ibland! Och nej jag är inte heller sugen på att krocka. Jag är förstånd nog att inte sladda/leka bland andra bilar i trafiken. Håller mig till områden där riskerna är mindre om jag ska leka..

Då är det okej att köra utan körkort, full, drogpåverkad etc med bara man "kör försiktigt"?
Håller tyvärr inte i längden men ditt val inte mitt.

Inge mer? Haha!

Det finns inget som gör kvinnor så vackra som alkohol och stängningsdags..
BMW E28 Turbo "M50B28" (1987)
Najs
6 april 2013 ·

Har läst igenom hela tråden nu! Hysteriskt rolig o underhållande. Hahaha!!

granadadr
6 april 2013 · 7 290 Inlägg

Evildan skrev:
http://www1.garaget.org/gallery/images/105/104261/104261-cd13d86d6df8d8013bc477522eaf8828.jpg
kan jag? ja.
bör jag? nej.

haha denna tråden var ju för underbar wink wink

evildan,, kör på förfan,, ALLTID retar det någon smile smile

granadadr
6 april 2013 · 7 290 Inlägg

MrTurbo skrev:

robzter skrev:

Audi_powah skrev:

Vadå dum i huvudet? Man kanske inte vill besikta och riva halva bilen för att få blankt papper för att sedan montera allt igen, Utan man kanske vill riskera och få 1500 i böter vilket "obesiktad bil" ger..och inget annat.

eller så får man se till att bygga så att bilen kan gå igenom en besiktning.

WOHO! Bästa i hela tråden!
Behövs det förklaras bättre?

(Jag vill fan inte krocka med nån idiot som är ute å leker med en bil som har körförbud...)

offtopic,, men  svarar iaf, en bil som har körförbud kan faktiskt vara försäkrad wink å då är det faktiskt ingen fara wink värre om man bränner runt i en avställd bil,, det är inget bra

fluppidupp ...
6 april 2013 · 757 Inlägg

granadadr skrev:

Evildan skrev:
http://www1.garaget.org/gallery/images/105/104261/104261-cd13d86d6df8d8013bc477522eaf8828.jpg
kan jag? ja.
bör jag? nej.

haha denna tråden var ju för underbar wink wink

evildan,, kör på förfan,, ALLTID retar det någon smile smile

man behöver inte åka runt och reta folk. lite det som det handlar om. tror att hade någon åkt runt och kört nazipropaganda så hade han klagat över att han stör sig på det.

caromania Forummoderator
6 april 2013 · 9 296 Inlägg

Evildan skrev:
http://www1.garaget.org/gallery/images/105/104261/104261-cd13d86d6df8d8013bc477522eaf8828.jpg
kan jag? ja.
bör jag? nej.

Och du glömde det viktigaste: vill du? smile

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Evildan
6 april 2013 ·

caromania skrev:

Evildan skrev:
http://www1.garaget.org/gallery/images/105/104261/104261-cd13d86d6df8d8013bc477522eaf8828.jpg
kan jag? ja.
bör jag? nej.

Och du glömde det viktigaste: vill du? smile

vill jag? when hell freezes over and pigs can fly. smile

Audi_powah
6 april 2013 · 1 515 Inlägg

granadadr skrev:

MrTurbo skrev:

robzter skrev:

eller så får man se till att bygga så att bilen kan gå igenom en besiktning.

WOHO! Bästa i hela tråden!
Behövs det förklaras bättre?

(Jag vill fan inte krocka med nån idiot som är ute å leker med en bil som har körförbud...)

offtopic,, men  svarar iaf, en bil som har körförbud kan faktiskt vara försäkrad wink å då är det faktiskt ingen fara wink värre om man bränner runt i en avställd bil,, det är inget bra

Precis, helt rätt! Att köra oförsäkrat + avställd leder till kaos och massa böter.

Att köra obes men påställd och försäkrad leder bara till 1500:- i böter. Om du krockar med en obes bil och den är försäkrad så gäller fin försäkring.

"What+s the point of racing? You´re just proving that you´re faster than the other guy"
BMW M3 E46 "Raeder Motorsport" (2001)
Mitsubishi Evolution V "DEAMON" (1998)
666HP
6 april 2013 · 406 Inlägg

Sanningen skrev:
Visst är det okej att ha ett intresse, men någonstans måste man dra gränsen. Stylar man till exempel en Porsche till en polisbil och åker runt till bilmöten och events tycker jag det är okej. Men att man kör runt med en modell som faktiskt använts som polisbil, och ser precis ut som en, tycker jag inte är okej.

http://karlssto.blogg.se/images/2009/porsche_polis_41819431.jpg
Hmm wink

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
6 april 2013 · 14 061 Inlägg

666HP skrev:

Sanningen skrev:
Visst är det okej att ha ett intresse, men någonstans måste man dra gränsen. Stylar man till exempel en Porsche till en polisbil och åker runt till bilmöten och events tycker jag det är okej. Men att man kör runt med en modell som faktiskt använts som polisbil, och ser precis ut som en, tycker jag inte är okej.

http://karlssto.blogg.se/images/2009/po … 819431.jpg
Hmm wink

Det är väl en äkta gammal polisbil? Jag har iaf. sett polisporschar.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang