Diskret styla bilen

jag ska fixa till bilen lite, och styla den diskret med lite små detalj förändringar. Har lite ideér men fler ideér och tips är välkommet! Lite ideér: - Fixa bort all rost så lacken blir fin - tona bakrutorna + vindrutans övrekant - byta till schystare fälgar - montera dit en T5 original vinge eller R vinge - montera dit en R front - byta instrumentpanels lampor - Dimljus eventuellt sänka bilen lite.
  • 7 Följare
  • 14 377 Visningar
  • Projektet avslutat 11 mars 2014
ThiSSihT
16 augusti 2013 · 49 Inlägg

måste även fixa så att trippmätaren och vägmätaren fungerar igen, har hört att det ska va nån kugg som man byter ut. nån som har nån erfarenhet av byte av sådan?

ThiSSihT
9 september 2013 · 49 Inlägg

S/V70 handtag åkte på här om dagen och idag är dom ordentligt fixade,  ett riktigt lyft!

ThiSSihT
12 september 2013 · 49 Inlägg

Har Inskaffat den stora färddatorn äntligen. Blir att montera dit den i helgen.  Så får vi se om man ska måla alla solblekta lister svarta oxå.

ThiSSihT
14 september 2013 · 49 Inlägg

Men använde du spray? smile Jag tänkte använda nån form av flaska med en "pensel" eller liknande turschpenn udd typ ? hehe svårt att förklara men polarn har nått i garaget som han använder till sina lister ^^

ThiSSihT
16 september 2013 · 49 Inlägg

Jag kommer inte ihåg vad den heter hehe , men kan säkert vara wink

ThiSSihT
24 december 2013 · 49 Inlägg

https://www1.garaget.org/gallery/images/193/192534/192534-e1d8b29c2705248d648d9dbfde646b0a.jpg
Länge sedan någon uppdatering nu men här är en bild på bilen med s/v70 handtagen.

ThiSSihT
12 januari 2014 · 49 Inlägg

https://www1.garaget.org/gallery/images/193/192534/192534-88612bc62a352c5b863974ffd2debc78.jpg
Rengjorde vevhusventilationen och bytte insugspackning, även fixade endel slangar som inte va täta/hela.
Det märks verkligen skillnad smile

ThiSSihT
12 januari 2014 · 49 Inlägg

Det är en liten nyansskillnad mellan handtagen o bilen , men syns bara ibland från vissa vinklar så har inte orkat brytt mig bara, men det är sant som du säger att det hade varit snyggare om allt va i samma färg smile

ThiSSihT
19 januari 2014 · 49 Inlägg

Är det nån ide att fixa en dörr med rosthål igenom ? Eller ska man leta ny?

ThiSSihT
21 januari 2014 · 49 Inlägg

Det är/va under listen på förardörren men tog bort listen och slipa lite och spacklade lite amatörmässigt bara för att få slippa se hålet hmm
Men nu har rosten börjat leta sig fram där. Hålet var stor som en pingisboll typ och bred som 2 kanske?

ThiSSihT
24 januari 2014 · 49 Inlägg

Baro skrev:
du skulle ha kapat ur runt om och svetsat, kanske fortfarande går men har du inte kunskapen till de kan de bli skit så isf testa och skiter de sig satsa på en ny dörr smile

Okej,  jag har tvyvärr inte kunskapen eller grejorna för att göra det.
Tänkte om man skulle försöka slipa massor och spackla om det skulle funka eller slippa allt jobb och köpa ny dörr hmm

ThiSSihT
24 januari 2014 · 49 Inlägg

JimBo__ skrev:
Det är ju absolut lättast och smidigast att byta hela dörren. Max 1 timmes jobb. Gäller bara att hitta en i rätt färg smile

Japp tror det lutar åt att byta hela dörren.  Mjo får väl ta och åka runt på skrotarna o leta rätt färg. smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang