Bmw e36 325 motor???

Mr_EmCom Med.lem
28 april 2013 · 3 759 Inlägg

Rquired skrev:

mellepelle skrev:
Vad tror du skulle bero på att det bubblar upp avgaser från kylar påfyllning då? Det ser ut som det kokar i vattnet men det är avgaser som kommer upp, och det är tjock vit rök.

Har du gjort ett test och bekräftat att det är avgaser i kylarvattnet? BMW´s kylsystem jobbar nämligen med övertryck och kan därför hålla temperaturer på upp till 120 grader utan att vattnet kokar (högre tryck ger högre kokpunkt för vatten), 120 grader är alltså normalt och mätaren inne i kupén kommer fortfarande att stå rakt upp i det läget vilket den även gör när vattnet är 100 grader varmt. Mätaren visar inte en temperatur utan att kylarvattnet är inom sitt normala register vilket på en BMW är brett.

Men om du då öppnar locket till expansionskärlet och på så vis släpper trycket så kommer tio liter vatten att koka näst intill omedelbart även på en helt frisk E36, det är en rätt spektakulär syn med mycket rök och bubbel.

Jag försöker inte påstå att du har fel och att toppen med säkerhet är hel det kan jag inte avgöra från att läsa några inlägg, men av det du beskrivit hittills tror jag att det finns fler test du bör göra innan du går vidare. smile

Jag är så glad över att Rquired inte åker Volvo eller saab. Det är sånna som dig som gör BMW communityt till vad det är!
med andra ord, bra svar.

200 på bakhjulen är mer än 400 på forumet!
BMW e24 635csi M-technic "The Great white shark" (1983)
jocke-1991
9 september 2014 · 429 Inlägg

Hir gick de me motorn?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang