Weddie's Volvo V70N Ocean Race D5 - 06

Nu är det dags för sommarens stora face-lift av min Volvo v70 ocean race D5 All info om projektet läser du här nere i mitt första inlägg!! Lägg gärna en röst om ni ändå är inne på sidan!!!!!:)
  • 38 Följare
  • 65 264 Visningar
  • Uppdaterades senast 18 maj 2014
ts007
4 maj 2013 · 1 777 Inlägg

Ser bra ut, sakta men säkert växer den fram:-)

Volvo V70n "T-gul Edition" (2006)
Weddie
5 maj 2013 · 65 Inlägg

Tranan_ skrev:

Weddie skrev:

Tranan_ skrev:
Kommer att följas. Fälgarna är klockrena på bilen.

Kul att du fäljer!!smile kanske vi ses....??:smile

Japp följer. Man vet aldrig när man träffas. Har funderat på samma fälgar till min S60, tycker att dom är riktigt snygga.

Nyfiken fråga men var har du köpt fälgarna??

fälgarna är köpta på chrome-fälgar!

Weddie
5 maj 2013 · 65 Inlägg

ts007 skrev:
Ser bra ut, sakta men säkert växer den fram:-)

Tack ska du ha, det är kul med förändring. Men efter att ha vart inne på din sida och tråd så vet jag att du vet vad jag menar!big_smile Ruggigt snyggt du fått till din bil!! Tänkte på en grej jag såg i din tråd... Har du tonat dina bakljus med film eller spray? Och sitter baklyktorna bara med skruv eller måste man bort med något mer? typ tätningsmassa eller dyl? Har inte kollat upp det än!smile

J_Jespersen Båtmek
6 maj 2013 · 720 Inlägg

Blir att följa!

westerling
12 maj 2013 · 131 Inlägg

Säger som flera andra, blir att följa!

ts007
12 maj 2013 · 1 777 Inlägg

Weddie skrev:

ts007 skrev:
Ser bra ut, sakta men säkert växer den fram:-)

Tack ska du ha, det är kul med förändring. Men efter att ha vart inne på din sida och tråd så vet jag att du vet vad jag menar!big_smile Ruggigt snyggt du fått till din bil!! Tänkte på en grej jag såg i din tråd... Har du tonat dina bakljus med film eller spray? Och sitter baklyktorna bara med skruv eller måste man bort med något mer? typ tätningsmassa eller dyl? Har inte kollat upp det än!smile

Tackar tackar;-) De e tonade med spray o sitter med skruv endast dock så får man ta ner lite av inredningen för att få loss dem:-)

Volvo V70n "T-gul Edition" (2006)
Weddie
14 maj 2013 · 65 Inlägg

Hallå igen! Nu var det ett tag sen jag uppdaterade här. Det som hänt på sistone är att jag fått alla mina ledljus och monterat det. 6000k i backljus, regskyltsljus, parkeringsljus och dimljus. Bilder kommer snart! Däremot fick jag inte dimljusen att lysa!? Det är superstarka led 35watt från V-parts alltihop. Någon som har en idé om vad problemet kan vara eller hur jag ska gå tillväga? En annan grej jag behöver råd med är hur mycket jag ska sänka!? Kommer till och börja med bara att bli fjädrar. Lutar åt att det blir GE 55/40. Någon som har erfarenhet av dessa? Slår det igenom? Blir svängradien sämre än vad redan är?smile Att tänka på är att däcken är 245 breda! Annars är diverse grejer på väg till lack och läpp ska provmonteras och lackas!smile

Tacksam för bra tips och råd!

/ Weddie

TyrolerHatt Skogsmålare
14 maj 2013 · 630 Inlägg

För att dimljusen ska lysa måste du polvända kontakten.

Tobzter
19 maj 2013 · 3 145 Inlägg

Grymt med fälgarna gillar oceanrace bilarna skarpt smile..kommer bli kalas med sänkningen sen wink

Dodge Charger SE "Magnum 440" (1972)
Weddie
19 maj 2013 · 65 Inlägg

tobzter skrev:
Grymt med fälgarna gillar oceanrace bilarna skarpt smile..kommer bli kalas med sänkningen sen wink

jaa, färgen är nice på dessa!smile jaa, sänkning behövs verkligen! Men får väl hålla mig till nästa söndag då!wink

spokenratt
21 maj 2013 · 3 860 Inlägg

Ser jäkligt fin ut i lckaen! Och fälgarna sitter som en smäck!

Ta en titt i min prjokttråd! V70 T5
Autotech
Weddie
24 maj 2013 · 65 Inlägg

Då var det dags för en liten uppdatering igen. Bilen är just nu inlämnad för lackering av front, nya läppen, grillen och ögonlock, samt en dragkrokskåpa. Dom räknar med att jag har bilen igen på måndag!smile Nästa grej att bocka av på listan är sänkningen. Införskaffas förhoppningsvis i helgen och kommer bli 55/40. Hoppas för guds skull att det blir bra! Har hört olika kommentarer ang. bilens svängradie med dessa på och 245.or! Kan ju redan nu innan sänkning glömma fulla rattutslag men går att köra. Hoppas bara det inte blir mycket sämre än det jag har nu. Då blir det katastrof! haha, men vill man vara fin får man lida pin!wink Fast det finns ju såklart gränser!smile

Det senaste jag nu gjort är att fått på rätt dimljus på bilen. Efter tre uppsättningar blev det som jag tänkt mig. Det blev ett par 7w 6000k från Xenon kungen. Lite kortare så dom passar direkt i volvos dimljuslyktor. Lyser inte så starkt utåt men ger ett snyggt ljus i reflektorn! Funkar för mig då det inte alltför ofta händer att jag måste använda dimljus till vardags!

Detta är resultatet! Ledsen för dålig bild då det regnade när jag tog bilden. Det är även svårt att få rätt sken på bild!smile
https://www1.garaget.org/gallery/images/42/41088/41088-689f1d440e3661607e144ba84a1bf097.jpg

Weddie
24 maj 2013 · 65 Inlägg

En annan grej jag funderart på och letat efter är vad som är värt att åka på i sommar. Så som träffar, utställningar, race mm...
Hittat en del men har inte så mycket erfarenhet av vad man ska satsa på och vad man kan skita i! Så har ni några tips på träffar, utställningar mm så skriv gärna det. Och gärna i mellansverige främst! Det finns inga privata småträffar för volvofolk? (Folk som talar samma språksmile) Vore ju annars trevligt med nått sådant om intresse fanns...


mvh weddie

spokenratt
24 maj 2013 · 3 860 Inlägg

Gött! Jag kör med deras 35W 6000k i mina dimljus, dom lyser nog lite mer framåt men blir precis samma sken som dessa.

EDIT: Actionmeet på mantorp wink

Senast redigerat av spokenratt (24 maj 2013)

Ta en titt i min prjokttråd! V70 T5
Autotech
JimBo__
24 maj 2013 · 1 804 Inlägg

Du har ju både Västerås och Örebro som är i närheten av våran stad, även Norrköping. Finns ju hur mycket som helst! smile

Är du inte med i "VolvosOfSweden* på facebook? Där finns det många Volvotokar wink
https://www.facebook.com/groups/volvosweden/

Det är ju även många spontanträffar nästan varje helg här i stan. smile
https://www.facebook.com/groups/313492698771858/

Senast redigerat av JimBo__ (24 maj 2013)

Meguiars_sverige
Volvo V60 Polestar "Nr 708" (2018)
Weddie
24 maj 2013 · 65 Inlägg

JimBo__ skrev:
Du har ju både Västerås och Örebro som är i närheten av våran stad, även Norrköping. Finns ju hur mycket som helst! smile

Är du inte med i "VolvosOfSweden* på facebook? Där finns det många Volvotokar wink
https://www.facebook.com/groups/volvosweden/

Det är ju även många spontanträffar nästan varje helg här i stan. smile
https://www.facebook.com/groups/313492698771858/

Haha, jodå, det vet jag. helt bakom är jag inte!!smile När är nästa i Norrköping?
Jag är inte med i dom grupperna men ska in och kika lite nu tänkte jag! Tack för tipsen iaf!smile

JimBo__
24 maj 2013 · 1 804 Inlägg

Weddie skrev:

JimBo__ skrev:
Du har ju både Västerås och Örebro som är i närheten av våran stad, även Norrköping. Finns ju hur mycket som helst! smile

Är du inte med i "VolvosOfSweden* på facebook? Där finns det många Volvotokar wink
https://www.facebook.com/groups/volvosweden/

Det är ju även många spontanträffar nästan varje helg här i stan. smile
https://www.facebook.com/groups/313492698771858/

Haha, jodå, det vet jag. helt bakom är jag inte!!smile När är nästa i Norrköping?
Jag är inte med i dom grupperna men ska in och kika lite nu tänkte jag! Tack för tipsen iaf!smile

Nästa MoM är 1 Juni, så det krockar med Västerås tyvärr hmm
Lugnt! smile

Meguiars_sverige
Volvo V60 Polestar "Nr 708" (2018)
Weddie
28 maj 2013 · 65 Inlägg

Nu behöver jag lite tips och råd!smile

Bilen är tillbaka från lack och nya läppen, grillen sitter på! Blev kanonnöjd!smile Ögonlocken är även dom lackade, men här kommer mitt problem. Hur fäster jag dom bäst? Tycker passformen är sådär, men man kan ju vrida o bända lite på dom... Har aldrig satt dit sådant förut och vill ha ett bra resultat! Hur har ni gjort när ni satt dit dom? Ska hela ögonlocket ligga mot lyktan. Och när jag stoppat in locket på övre sidan under listen så sticker den upp lite och påverkas när jag stänger huven! Några tips och trix?smile

Det andra är att mina lyktglas är lite repiga. Vad ska jag använda för att "polera" upp dom så dom blir fina igen? Har sett att folk gjort det, men vet inte vad dom använt för verktyg att jobba med!?

Tacksam för svar!

Bild på nya läppen och grillen kommer lite senare ikväll förhoppningsvis!

/weddie

spokenratt
28 maj 2013 · 3 860 Inlägg

Ang ögonlocken, jag värmde och passade in mina med hjälp av värmepistol så att passformen blev bra innan jag lackade dom, jag tyckte passformen sög från början!
Det blev mycket brättre sen men efter ett tag så tyckte jag att det var snyggare utan så dom åkte av igen... hmm Fäste mina med någon stark dubbelhäftande tejp.

Lyktorna, fanns en tråd eller film här på forumet innan tror dom snackade om produkter och allt i den... ska se om jag kan hitta något.
Själv lämnade jag bort det jobbet.

EDIT:
Har du läst denna tråd?
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=156677

Senast redigerat av spokenratt (28 maj 2013)

Ta en titt i min prjokttråd! V70 T5
Autotech
Weddie
7 juni 2013 · 65 Inlägg

spokenratt skrev:
Ang ögonlocken, jag värmde och passade in mina med hjälp av värmepistol så att passformen blev bra innan jag lackade dom, jag tyckte passformen sög från början!
Det blev mycket brättre sen men efter ett tag så tyckte jag att det var snyggare utan så dom åkte av igen... hmm Fäste mina med någon stark dubbelhäftande tejp.

Lyktorna, fanns en tråd eller film här på forumet innan tror dom snackade om produkter och allt i den... ska se om jag kan hitta något.
Själv lämnade jag bort det jobbet.

EDIT:
Har du läst denna tråd?
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=156677

Tack för tipset!!smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang