Volvo 745, cab & V8

Tjenixen! Nu är det dags att ge alla pessimister en knäpp på näsan för nu ska min pärla få smaka på vinkelslipen! Ska bygga om min 745a -89 till en cab. Har köpt mig en Cheva 350 motor och skaffat en 700 låda som ska i. Två extra säten ska sättas i, en störtbåge i kolfiber ska byggas och högtalare kommer sättas i bågen. Det blir 18" alu fälgar och en härlig lackering i en Candy färg. Mycket fix, trix, blod, svett & tårar kommer det bli - och framför allt pengar! Men viljan är där och då kommer detta förhoppningsvis gå galant!
  • 220 Följare
  • 148 235 Visningar
  • Uppdaterades senast 11 oktober 2015
Noisehero Outlaw
26 juli 2013 · 178 Inlägg

Nathalie93 skrev:
Ja men det är ju ingen F motor. Tänkte sälja kamaxlen men vettifan vad man ska ta för den :-P

Sälj hela toppen, kolla om det är en 531.
Om det är en 531 så kan du typ ta 1500 för den om den är i bra skick!

Diesel, pilsner & hemkört
Nathalie93
26 juli 2013 · 159 Inlägg

åh, då ska man ju lätt ut och kolla det ! tack! smile

Stjäl inte
Staten hatar konkurrens! ;)
golfmk_3 Putsnörd!
27 juli 2013 · 277 Inlägg

Vad är detta för motor då? yikes
Ser ut som en helt vanlig GL, alltså en F motor smile
Kammen kan du skicka hem till mig om där står K på baksidan wink

Det man inte vet, har man inte en aning om
Kolla gärna in min Volvo 740 Turbo och lägg en röst! :)
Nathalie93
1 augusti 2013 · 159 Inlägg

Ber om ursäkt för en jäkligt dålig update, men har blivit en hel del på jobbet på sista tiden sad iaf så har alla järnrör kommit. Men min garage plats har inte blivit tömd ännu :@ bestämde mig ändå för att påbörja att lyfta ur motorn . Tyvärr har jag ett par pessimist grannar i huset bredvid så dom förklarade i punkt och pricka hur det egentligen går till och att tjejer inte hade något i fordons branschen att göra och sen avsluta dom allt så fint med kommentaren "sätt på motorhuven på din traktorjävel, det ser förjävligt ut" jag svarade "det gör ditt ansikte med, ändå vistas du ute" smile så nu ska jag ut i det fina vädret igen och fortsätta med det jag älskar att göra. ha det bra allesammans! big_smile

Stjäl inte
Staten hatar konkurrens! ;)
Lorrden - Westcoast Smurfs
1 augusti 2013 · 216 Inlägg

Nathalie93 skrev:
Ber om ursäkt för en jäkligt dålig update, men har blivit en hel del på jobbet på sista tiden sad iaf så har alla järnrör kommit. Men min garage plats har inte blivit tömd ännu :@ bestämde mig ändå för att påbörja att lyfta ur motorn . Tyvärr har jag ett par pessimist grannar i huset bredvid så dom förklarade i punkt och pricka hur det egentligen går till och att tjejer inte hade något i fordons branschen att göra och sen avsluta dom allt så fint med kommentaren "sätt på motorhuven på din traktorjävel, det ser förjävligt ut" jag svarade "det gör ditt ansikte med, ändå vistas du ute" smile så nu ska jag ut i det fina vädret igen och fortsätta med det jag älskar att göra. ha det bra allesammans! big_smile

haha låter som ett trevligt område smile

Dodge Dart "270" (1964)
Volvo XC60 "D4 AWD Classic" (2017)
Nathalie93
1 augusti 2013 · 159 Inlägg

Lorrden skrev:

Nathalie93 skrev:
Ber om ursäkt för en jäkligt dålig update, men har blivit en hel del på jobbet på sista tiden sad iaf så har alla järnrör kommit. Men min garage plats har inte blivit tömd ännu :@ bestämde mig ändå för att påbörja att lyfta ur motorn . Tyvärr har jag ett par pessimist grannar i huset bredvid så dom förklarade i punkt och pricka hur det egentligen går till och att tjejer inte hade något i fordons branschen att göra och sen avsluta dom allt så fint med kommentaren "sätt på motorhuven på din traktorjävel, det ser förjävligt ut" jag svarade "det gör ditt ansikte med, ändå vistas du ute" smile så nu ska jag ut i det fina vädret igen och fortsätta med det jag älskar att göra. ha det bra allesammans! big_smile

haha låter som ett trevligt område smile

hahaha du skulle bara veta. arga pensionärer och ett bög par! (y)

Stjäl inte
Staten hatar konkurrens! ;)
Teraner
1 augusti 2013 · 28 Inlägg

hahaha älskar verkligen hur du tar allt som alla säger med en nypa salt! big_smile kul att se en update och att rören kommit, meka på! smile

BMW 325 -07 (2007)
Nathalie93
2 augusti 2013 · 159 Inlägg

Teraner skrev:
hahaha älskar verkligen hur du tar allt som alla säger med en nypa salt! big_smile kul att se en update och att rören kommit, meka på! smile

hihi ja men vafan, det hjälper inte att vara negativ ju big_smile jag gör mitt bästa! smile

Stjäl inte
Staten hatar konkurrens! ;)
Hackev8
2 augusti 2013 · 2 121 Inlägg

ta lite bilder big_smile ser så tomt ut här ju sad

Wunderbaum-adde
2 augusti 2013 · 209 Inlägg

Nathalie93 skrev:
Ber om ursäkt för en jäkligt dålig update, men har blivit en hel del på jobbet på sista tiden sad iaf så har alla järnrör kommit. Men min garage plats har inte blivit tömd ännu :@ bestämde mig ändå för att påbörja att lyfta ur motorn . Tyvärr har jag ett par pessimist grannar i huset bredvid så dom förklarade i punkt och pricka hur det egentligen går till och att tjejer inte hade något i fordons branschen att göra och sen avsluta dom allt så fint med kommentaren "sätt på motorhuven på din traktorjävel, det ser förjävligt ut" jag svarade "det gör ditt ansikte med, ändå vistas du ute" smile så nu ska jag ut i det fina vädret igen och fortsätta med det jag älskar att göra. ha det bra allesammans! big_smile

fyfan för otrevliga grannar, minns när jag väntade på en polare som bor i en lägenhet med tomgång igång, då kom hans grannkärring ner å börja gnälla så då vevade jag bara upp rutan och glodde på henne smile

Senast redigerat av Wunderbaum-adde (2 augusti 2013)

mmathson Turboknuff finns det gott om plats för!
5 augusti 2013 · 484 Inlägg

Har läst igenom allt nu. Låter väldigt lovande och intressant!
Kommer följas!!

Volvo 940 Turbo "Clean and Mean" (1996)
Nathalie93
5 augusti 2013 · 159 Inlägg

Denna veckan har det inte blivit mycket gjort pga jobb :-)  och nästa vecka drar jag och bästavännen till Tunisien i 15 dagar så kommer gå lite trögt nu. Menmen, vad har hänt ? Motorn håller på att plockas ur, växellådan med. Imorgon ska jag riva ut inredningen så det heter duga och så ska jag börja markera vart det ska kapas , om jag hittar någon rost ska det märkas så det bara är att sätta igång när jag kommer hem från semestern :-)  och den hära garageplatsen.. Räcker väl att jag säger såhär - oseriösa och kräkande människor kan slänga sig i väggen!! Så om någon har/vet någon garageplats i skåne eller halland får man gärna skicka pm :-)  skit i priset,.bara någon kan vara lite seriös och bruka allvar :-)  ha det fint nu i sommarvärmen! ;-)  puss & kram, skumbanan.

Stjäl inte
Staten hatar konkurrens! ;)
Hackev8
5 augusti 2013 · 2 121 Inlägg

Nathalie93 skrev:
Denna veckan har det inte blivit mycket gjort pga jobb :-)  och nästa vecka drar jag och bästavännen till Tunisien i 15 dagar så kommer gå lite trögt nu. Menmen, vad har hänt ? Motorn håller på att plockas ur, växellådan med. Imorgon ska jag riva ut inredningen så det heter duga och så ska jag börja markera vart det ska kapas , om jag hittar någon rost ska det märkas så det bara är att sätta igång när jag kommer hem från semestern :-)  och den hära garageplatsen.. Räcker väl att jag säger såhär - oseriösa och kräkande människor kan slänga sig i väggen!! Så om någon har/vet någon garageplats i skåne eller halland får man gärna skicka pm :-)  skit i priset,.bara någon kan vara lite seriös och bruka allvar :-)  ha det fint nu i sommarvärmen! ;-)  puss & kram, skumbanan.

glöm inte lite bilder nu

Nathalie93
5 augusti 2013 · 159 Inlägg

Hackev8 skrev:

Nathalie93 skrev:
Denna veckan har det inte blivit mycket gjort pga jobb :-)  och nästa vecka drar jag och bästavännen till Tunisien i 15 dagar så kommer gå lite trögt nu. Menmen, vad har hänt ? Motorn håller på att plockas ur, växellådan med. Imorgon ska jag riva ut inredningen så det heter duga och så ska jag börja markera vart det ska kapas , om jag hittar någon rost ska det märkas så det bara är att sätta igång när jag kommer hem från semestern :-)  och den hära garageplatsen.. Räcker väl att jag säger såhär - oseriösa och kräkande människor kan slänga sig i väggen!! Så om någon har/vet någon garageplats i skåne eller halland får man gärna skicka pm :-)  skit i priset,.bara någon kan vara lite seriös och bruka allvar :-)  ha det fint nu i sommarvärmen! ;-)  puss & kram, skumbanan.

glöm inte lite bilder nu

bilder kommer förmodligen imorgon !

Stjäl inte
Staten hatar konkurrens! ;)
Hackev8
5 augusti 2013 · 2 121 Inlägg

Nathalie93 skrev:

Hackev8 skrev:

Nathalie93 skrev:
Denna veckan har det inte blivit mycket gjort pga jobb :-)  och nästa vecka drar jag och bästavännen till Tunisien i 15 dagar så kommer gå lite trögt nu. Menmen, vad har hänt ? Motorn håller på att plockas ur, växellådan med. Imorgon ska jag riva ut inredningen så det heter duga och så ska jag börja markera vart det ska kapas , om jag hittar någon rost ska det märkas så det bara är att sätta igång när jag kommer hem från semestern :-)  och den hära garageplatsen.. Räcker väl att jag säger såhär - oseriösa och kräkande människor kan slänga sig i väggen!! Så om någon har/vet någon garageplats i skåne eller halland får man gärna skicka pm :-)  skit i priset,.bara någon kan vara lite seriös och bruka allvar :-)  ha det fint nu i sommarvärmen! ;-)  puss & kram, skumbanan.

glöm inte lite bilder nu

bilder kommer förmodligen imorgon !

gött längtar kolla in mitt projekt också tongue

Lilljegern däcksparkare
5 augusti 2013 · 1 046 Inlägg

Ska bli kul att följa smile
Blir det någe ljudbygge i denna sen då?

Motor utan turbo suger >.>
Saab 9000CSE "2.3T aero Classic" (1998)
Nathalie93
6 augusti 2013 · 159 Inlägg

Lilljegern skrev:
Ska bli kul att följa smile
Blir det någe ljudbygge i denna sen då?

Självklart blir det d big_smile

Stjäl inte
Staten hatar konkurrens! ;)
Nathalie93
6 augusti 2013 · 159 Inlägg

https://www1.garaget.org/gallery/images/196/195374/195374-1e362f06b5961794e58d25cc1afc4e91.jpg
Före

idag har det varit en sån riktig skit dag! får smaka på könsdiskriminering varje dag och jag anser att har man inte något snällt och säga, håller man käften! örk.. men det trigga igång mig på ett sätt så började riva ut inrednigen idag, hann börja på ena framsätet innan jag fick larm så får fortsätta imorgon. Då blir det även att markera ut rost som ska fixas och vart jag ska kapa av tak m.m smile



https://www1.garaget.org/gallery/images/196/195374/195374-4313910d0705b7b0257ce293a0d8424b.jpg
Efter

Trodde dock det skulle finnas mer rost, men men. Skönt det iaf ! (y)
ha det gott i sommarvärmen smile

Stjäl inte
Staten hatar konkurrens! ;)
Wunderbaum-adde
6 augusti 2013 · 209 Inlägg

Omogna typer som håller på, själv tycker jag att de är härligt med tjejer som mekar.

Nathalie93
6 augusti 2013 · 159 Inlägg

Wunderbaum-adde skrev:
Omogna typer som håller på, själv tycker jag att de är härligt med tjejer som mekar.

ja, visst alla behöver inte tycka om det. Men då kan man ju hålla den åsikten för sig själv istället för att klanka ner på andra, enligt min mening. Men alla har nog inte blivit uppfostrade på ett "bra" sätt smile

Stjäl inte
Staten hatar konkurrens! ;)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang