2416
Sök

Volvo 745, cab & V8

Tjenixen! Nu är det dags att ge alla pessimister en knäpp på näsan för nu ska min pärla få smaka på vinkelslipen! Ska bygga om min 745a -89 till en cab. Har köpt mig en Cheva 350 motor och skaffat en 700 låda som ska i. Två extra... Visa mer

153 912 Visningar
Uppdaterades senast 11 oktober 2015
159 Inlägg
2 oktober 2013
Trådstartare
WhoZWoddl3r skrev:
Nathalie93 skrev:
jocke95 skrev:
grymt projekt men sitter som ett stort frågetecken brukar inte 745ornas baklucka vara aluminium? yikes

du har helt rätt, det är aluminium. då får se senare varför jag valde att svetsa fast den med wink

Fysikens lagar säger att man inte kan svetsa ihop aluminium och stål så hur du har tänkt/gjort är för mig en gåta.

med tanke på att det var en glipa på ca 7 mm så satte jag en rundstång i springan och bara svetsa. och poff! du sitter det där ! smile

Stjäl inte
Staten hatar konkurrens! ;)

pim_pim
2 oktober 2013
Nathalie93 skrev:
WhoZWoddl3r skrev:
Nathalie93 skrev:

du har helt rätt, det är aluminium. då får se senare varför jag valde att svetsa fast den med wink

Fysikens lagar säger att man inte kan svetsa ihop aluminium och stål så hur du har tänkt/gjort är för mig en gåta.

med tanke på att det var en glipa på ca 7 mm så satte jag en rundstång i springan och bara svetsa. och poff! du sitter det där ! smile

Spackelsprickan ligger o lurar runt hörnet sen då med andra ord. smile

159 Inlägg
2 oktober 2013
Trådstartare
pim_pim skrev:
Nathalie93 skrev:
WhoZWoddl3r skrev:

Spackelsprickan ligger o lurar runt hörnet sen då med andra ord. smile

möjligt.. ni får se smile

Stjäl inte

2 024 Inlägg
2 oktober 2013
WhoZWoddl3r skrev:

Går gör det men det är en lite mer avancerad process än att bränna med en MAG.

Svensk mästare Advanced Unlimited 2012 med min Citroën C5. Bygger om och avancerar till 2013
Samarbetspartners:
Ljudbyggaren, Carlenskogs, Nascom

9 Inlägg
2 oktober 2013
Expoze skrev:
WhoZWoddl3r skrev:

men aluminium och järn är två helt olika material om du ska få ihop det så måste du få dem i flytande form och blanda ihop det annars går det inte wink det är därför alla epa raggare sätter en järnplåt där istället roll

Kiosk
29 Inlägg
3 oktober 2013
Kommer du ha någon form av sufflett eller blir det bara för att köra i solsken?smile

Saabfreak

Wärmland
943 Inlägg
3 oktober 2013
Får väl följa

Ööööööööööööh.....

10 Inlägg
3 oktober 2013
roligt projekt kommer att följas!

2 024 Inlägg
3 oktober 2013
jocke95 skrev:
Expoze skrev:
WhoZWoddl3r skrev:

men aluminium och järn är två helt olika material om du ska få ihop det så måste du få dem i flytande form och blanda ihop det annars går det inte wink det är därför alla epa raggare sätter en järnplåt där istället roll

Med CMT-svetsning går det. Det är dock inte utrustning gemene man har i garaget. wink

Svensk mästare Advanced Unlimited 2012 med min Citroën C5. Bygger om och avancerar till 2013
Samarbetspartners:

159 Inlägg
3 oktober 2013
Trådstartare
ekeroth skrev:
Kommer du ha någon form av sufflett eller blir det bara för att köra i solsken?smile

jag hade tänkt att sätta dit vinyltak! smile

Stjäl inte

159 Inlägg
3 oktober 2013
Trådstartare
christAfer skrev:
Får väl följa

(y)

Stjäl inte

159 Inlägg
3 oktober 2013
Trådstartare
pelle_p skrev:
roligt projekt kommer att följas!

roligt att höra!

Stjäl inte

2 024 Inlägg
3 oktober 2013
Nathalie93 skrev:
ekeroth skrev:

Fast vinyltak monterar man ju på ett vanligt tak. Du menar sufflett va?

Samarbetspartners:

159 Inlägg
3 oktober 2013
Trådstartare
Expoze skrev:
Nathalie93 skrev:
ekeroth skrev:

Fast vinyltak monterar man ju på ett vanligt tak. Du menar sufflett va?

haha ja, förvirrad som jag är!

Stjäl inte

9 Inlägg
6 oktober 2013
Expoze skrev:
jocke95 skrev:
Expoze skrev:

Med CMT-svetsning går det. Det är dock inte utrustning gemene man har i garaget. wink

hehe det hade jag aldrig hört talas om tongue får ta och ursäkta mig lite då tongue

159 Inlägg
8 oktober 2013
Trådstartare
https://www1.garaget.org/gallery/images/196/195374/195374-d5cc486c796518c37361fb8328fd1fab.jpg
smile svetsar överallt just nu, närmre bilder kommer i veckan. Men såhär såg hon ut innan hon rullades in i verkstan igen för dagen .

Stjäl inte

1 309 Inlägg
8 oktober 2013
Härligt, längtar efter fler bilder big_smile

Kolla gärna in detta projekt som jag är involverad i.
http://www.garaget.org/EdstromRacing

159 Inlägg
8 oktober 2013
Trådstartare
Chippen88 skrev:
Härligt, längtar efter fler bilder big_smile

roligt att höra big_smilebig_smile

Stjäl inte

2 121 Inlägg
8 oktober 2013
ser nice ut smile så kan du svetsa upp min också lite långt att åka bara tongue

159 Inlägg
8 oktober 2013
Trådstartare
Hackev8 skrev:
ser nice ut smile så kan du svetsa upp min också lite långt att åka bara tongue

efter detta projektet känner jag att jag aldrig mer vill svetsa. fy vad mycket jobb jag inte räknade med finns! big_smilecool

Stjäl inte

Sök