Eftersnack: Meet of the Month #4 - 3/8

Mickius
10 augusti 2013 · 4 670 Inlägg

Vettemannen skrev:

mickius skrev:

Vettemannen skrev:

Vad är "launchcontrol"??

/Benny

Launchcontrol är ett hjälpmedel som gör att du kan bygga laddtryck stillaståendes vid ett specifikt varvtal.

Med andra ord du trycker på knappen som aktiverar det, håller full gas, varvtalet stannar på inställt varvtal och bilen börjar bygga upp laddtryck när detta är klart kommer bilen smälla satan "Avgassmällar" du släpper kopplingen o bilen brummar iväg wink


http://www.youtube.com/watch?v=TG7gUCdpllc

[video]http://youtu.be/TG7gUCdpllc[/video]

Okay, jag fattar. Tittade på videon.

/Benny

Kalas smile

Kan hålla med om att man kanske ska tänka sig för vart man gör detta. Finns ju rätt många barn på dessa träffar och det smäller ju rätt högt när folk gör detta. Visst det är allt rätt fränt men kanske inte ska göra det precis där folket står?

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
10 augusti 2013 · 14 041 Inlägg

mickius skrev:

Vettemannen skrev:

mickius skrev:

Launchcontrol är ett hjälpmedel som gör att du kan bygga laddtryck stillaståendes vid ett specifikt varvtal.

Med andra ord du trycker på knappen som aktiverar det, håller full gas, varvtalet stannar på inställt varvtal och bilen börjar bygga upp laddtryck när detta är klart kommer bilen smälla satan "Avgassmällar" du släpper kopplingen o bilen brummar iväg wink


http://www.youtube.com/watch?v=TG7gUCdpllc

[video]http://youtu.be/TG7gUCdpllc[/video]

Okay, jag fattar. Tittade på videon.

/Benny

Kalas smile

Kan hålla med om att man kanske ska tänka sig för vart man gör detta. Finns ju rätt många barn på dessa träffar och det smäller ju rätt högt när folk gör detta. Visst det är allt rätt fränt men kanske inte ska göra det precis där folket står?

Håller med, man kanske ska tänka sig för.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Mickius
10 augusti 2013 · 4 670 Inlägg

Vettemannen skrev:

mickius skrev:

Vettemannen skrev:

Okay, jag fattar. Tittade på videon.

/Benny

Kalas smile

Kan hålla med om att man kanske ska tänka sig för vart man gör detta. Finns ju rätt många barn på dessa träffar och det smäller ju rätt högt när folk gör detta. Visst det är allt rätt fränt men kanske inte ska göra det precis där folket står?

Håller med, man kanske ska tänka sig för.

/Benny

Jo tycker det. Därför får tyvärr dottern stanna hemma vilket är synd då hon gillar o följa med far sin smile

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
10 augusti 2013 · 14 041 Inlägg

mickius skrev:

Vettemannen skrev:

mickius skrev:

Kalas smile

Kan hålla med om att man kanske ska tänka sig för vart man gör detta. Finns ju rätt många barn på dessa träffar och det smäller ju rätt högt när folk gör detta. Visst det är allt rätt fränt men kanske inte ska göra det precis där folket står?

Håller med, man kanske ska tänka sig för.

/Benny

Jo tycker det. Därför får tyvärr dottern stanna hemma vilket är synd då hon gillar o följa med far sin smile

Det är ju jävligt synd att det ska vara så. Det ska ju vara lite av en familjefest tycker jag, inte nåt svineri och fyllparty som det kan vara många gånger eller som i detta fall en massa "Wannabes" som utmärker sig.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Mickius
10 augusti 2013 · 4 670 Inlägg

Vettemannen skrev:

mickius skrev:

Vettemannen skrev:

Håller med, man kanske ska tänka sig för.

/Benny

Jo tycker det. Därför får tyvärr dottern stanna hemma vilket är synd då hon gillar o följa med far sin smile

Det är ju jävligt synd att det ska vara så. Det ska ju vara lite av en familjefest tycker jag, inte nåt svineri och fyllparty som det kan vara många gånger eller som i detta fall en massa "Wannabes" som utmärker sig.

/Benny

Jo det är rätt synd faktiskt. Skulle va kul o ta med familjen men tyvärr kommer de aldrig bli så pass mycke ordning på träffarna. Lek är en sak men dom som bara åker förbi för att smälla dom kan man ju inte riktigt veta när de kommer så man hinner gå ifrån.

razeblue Streetknight
10 augusti 2013 · 148 Inlägg

Inga problem att ta med sej sitt barn eller familjen... bara att skaffa hörselkåpor till ungen och hålla sej borta från det värsta ljudet.. Brukar ha med min grabb då han är biltokig och tycker det e skitfränt att kolla på bilar:)

Street knight
Mickius
10 augusti 2013 · 4 670 Inlägg

razeblue skrev:
Inga problem att ta med sej sitt barn eller familjen... bara att skaffa hörselkåpor till ungen och hålla sej borta från det värsta ljudet.. Brukar ha med min grabb då han är biltokig och tycker det e skitfränt att kolla på bilar:)

Fast hålla sig borta är väl inte det enklaste spec när som förra linköpingsträffen åkte fram o tillbaka och höll på o lekte med att skjuta lite eld där bak? Det dånar rätt friskt även om du skulle ha hörselskydd. Men visst går ju befinna sig längre bort om man tar med barnen och inte vara där dom oftast håller på men då missar man ju en rätt stor del av träffen. Och självklart ska barn ha hörselkåpor på träffarna.

razeblue Streetknight
10 augusti 2013 · 148 Inlägg

mickius skrev:

razeblue skrev:
Inga problem att ta med sej sitt barn eller familjen... bara att skaffa hörselkåpor till ungen och hålla sej borta från det värsta ljudet.. Brukar ha med min grabb då han är biltokig och tycker det e skitfränt att kolla på bilar:)

Fast hålla sig borta är väl inte det enklaste spec när som förra linköpingsträffen åkte fram o tillbaka och höll på o lekte med att skjuta lite eld där bak? Det dånar rätt friskt även om du skulle ha hörselskydd. Men visst går ju befinna sig längre bort om man tar med barnen och inte vara där dom oftast håller på men då missar man ju en rätt stor del av träffen. Och självklart ska barn ha hörselkåpor på träffarna.

Det e lite som man får ofra sej när man har barn med sej man kan inte vara där det låter som mest:) Tycker inte att det gör nåt att man missar när man bränner däck och sladdar tycker det e roligare att gå bland bilarna och berätta för grabben vad det e för nåt smile när dom leker och bränner gummi vid rusta så brukar jag sätta upp grabben på axlarna fast jag står ju vid bilarna på parkeringen! Det är ju rätt många som inte gillar att man tar med sej barn på bilträff men jag tycker att om man bara håller sej borta från det värsta oljudet just när barnet är med så är det inga problem då det händer mycket på kvällen och natten smile

Street knight
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang