MrJansson92 skrev: grymt kul att du kommer med i bilsport! men en sak jag undrar över, ser ut som du är ute på en sjö och kör på bilden, finns det film från den körningen eller någon annan vinterkörning?
Jajemen, riktigt kul äre Jo vi va på en sjö, men vi va rätt få där å tror tyvärr inte någon filmade.. Har tyvärr ej heller någon annan film där jag leker runt med den än..
Infexis skrev: Såja, nu har jag läst igenom vartenda inlägg på alla 116 sidor och fan vilken spännande resa det har varit! Själv är jag på g att bli plåtslagare efter att ha slösat bort typ nästan 10 år av mitt liv på meningslösa jobb. Det är just såna som dig som ger folk motivation och passion för bilar, fortsätt sådär så kommer komma långt! Respekt till dig som har varit så envis och duktig! Lycka till i framtiden.
Oj vilket mäktigt inlägg, känns ju givetvis fantastiskt kul att kunna motivera folk på det viset Får tacka så hemskt mycket! All lycka till dig med // Martin
Pavva skrev: Jag minns när jag såg den här tråden först, tänkte "Det här kommer aldrig bli nåt!" men det är riktigt kul att jag hade fel Jag har följt sedan start och det var kul att se hur bra du löst allt
Hehe kan förstå det, man skruvade utomhus och hade ett antal arbetstimmar framför sig, men skam den som ger sig Kul att du följt så länge å funnit det intressant!
Idag skruvade jag isär fjädringen höger fram på bilen för att kunna mäta å beställa andra coiloverfjädrar..
Blev ju endast monterat coilovers pga. nedre fjädertallriken på fjäderbenen som ej kunde fjädra upp in till fjädertornet utan att ta i hjulhuset, detta pga att de ej gick att bygga tornen lika brett som på en Audi.
Då coiloversatsen blev beställd så visste jag att den ej var avsedd för Audi S4/S6 med V8:a, men jag chansade på att dom fjädrarna skulle orka hålla upp tyngden ändå.
Efter att nu ha kört att tag med dessa fjädrar så har jag insett att dem är för klena.
Nu blir det till att bygga om topplagringarna så jag kan montera universal coiloverfjädrar. Kommer nu med en fråga.. Vad ska man satsa på för hårdhet på fjädrarna? Hittade detta på ett annat forum till en Audi A8..
" Hårdhet på fjädrar orginal fram o bak: stock A8: 280/250 lb/in stock S8: 390/350 lb/in "
Då dom fjädrar som suttit monterade å varit skruvat i högsta läget är 20cm höga så vill jag ju beställa fjädrar i liknande höjd, då dom går att skruva ner 40mm..
Volvo_740_GL skrev: Nu har jag läst igenom allt till och från i 2 dagar Måste säga att det är ett fruktansvärt bra jobb du har gjort. Riktigt seriöst och noggrant varenda sak som du har gjort. Riktigt kul att så mycket av origiallooken är kvar också.
Stor tumme upp
Kul att höra att du tog dig tiden att göra det! Tackar!! Ja det är fränt att det krävs kunskap samt nåra hyfsat skarpa ögon för att se att det är något lurt med bilen
hasse66 skrev: har just sträckläst denna helt underbart galna tråden så säger mkt mkt fint bygge och ett grattis till en unik bil vårda den så andra får se den sedan
Man blir så glad av att läsa dessa kommentarer! Bilen kommer alltid vara mer eller mindre ett "rullande projekt" Finns alltid punkter som kan förbättras, och ja, bilen kommer vårdas, kommer heller aldrig att sälja den Tack!