Fortkörningsböter - polisen har skrivit fel.. Vad kan man göra?

Krist
1 oktober 2013 · 716 Inlägg

Åkte i tjänstebilen vid Järva krog, den som kör där vet att det är kolmörkt...

Bilen va en 2012 c200 merca, och dom bilarna visar hastighetsgränsen på instrument panelen. Bilen säger 90km/h och jag lägger farthållare på 90... Men då kommer en polis och kör efter mig till slut blåljus...

Han skrev att ja körde 20 för fort och böter på 2400 om ja minns rätt.

Nu till grejen, dom stoppade mig ca kl 02:05 men skrev på lappen 01:05. Jag kan intyga att runt 01:05 var jag inte i närheten av motorvägen.

Klagar inte över 2400 mitt fel liksom å inte vara uppmärksam nog, men kan man "fuska" bort den? Isåfall hur?

Spydiga kommentarer är oxå välkomna om någon vill skriva av sin ilska lite smile

BMW 525d F11 "Carbonschwarz" (2011)
BMW 525d F10 "Alpinvit III" (2011)
barenhoff TEAM RADIOACTIVE
1 oktober 2013 · 467 Inlägg

om du har bevis på att du inte har varit där kl 01:05, så skit i å betala å säg att det vill gå till rätten pga felaktiga beslut.

MrEricsson Ratthållare PÅ Elite Nivå
1 oktober 2013 · 5 650 Inlägg

har du skrivit på den redan är de nog inte mkt du kan göra åt saken

Volvo 142 "De Luxe" (1974)
Krist
1 oktober 2013 · 716 Inlägg

MrEricsson skrev:
har du skrivit på den redan är de nog inte mkt du kan göra åt saken

Men jag kan ju inte säga på plats att han skrivit fel? Då skriver han bara en ny...

Ja tänkte oxå som barenhoff att skita i å betala sen kommer den på posten, så överklagar ja att ja inte varit på den platsen? Kommer ni tro att det går eller ska ja skita i det å paya upp?

BMW 525d F11 "Carbonschwarz" (2011)
BMW 525d F10 "Alpinvit III" (2011)
gamlingen
1 oktober 2013 · 5 198 Inlägg

Ja skit i att betala du.. då kommer den till inkasso

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
1 oktober 2013 · 14 077 Inlägg

Krist skrev:
Åkte i tjänstebilen vid Järva krog, den som kör där vet att det är kolmörkt...

Bilen va en 2012 c200 merca, och dom bilarna visar hastighetsgränsen på instrument panelen. Bilen säger 90km/h och jag lägger farthållare på 90... Men då kommer en polis och kör efter mig till slut blåljus...

Han skrev att ja körde 20 för fort och böter på 2400 om ja minns rätt.

Nu till grejen, dom stoppade mig ca kl 02:05 men skrev på lappen 01:05. Jag kan intyga att runt 01:05 var jag inte i närheten av motorvägen.

Klagar inte över 2400 mitt fel liksom å inte vara uppmärksam nog, men kan man "fuska" bort den? Isåfall hur?

Spydiga kommentarer är oxå välkomna om någon vill skriva av sin ilska lite smile

Vet inte riktigt vad jag ska säga. Brottet var ju att du körde för fort. Jag tror inte att det är ett brott att polisen råkade skriva fel tid. Så jag undrar hur du ska komma ur detta utan att betala. Har du skrivit på så kanske det blir som någon skrev......bara att betala. Men skriv gärna i denna tråd om du överklagar och hur det i så fall går.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Nico-the-kid
1 oktober 2013 · 509 Inlägg

Det hjälper nog inte om bara du intygar att du inte var där.Du har redan intygat att du var där genom att du skrev på boten.

MrEricsson Ratthållare PÅ Elite Nivå
1 oktober 2013 · 5 650 Inlägg

Krist skrev:

MrEricsson skrev:
har du skrivit på den redan är de nog inte mkt du kan göra åt saken

Men jag kan ju inte säga på plats att han skrivit fel? Då skriver han bara en ny...

Ja tänkte oxå som barenhoff att skita i å betala sen kommer den på posten, så överklagar ja att ja inte varit på den platsen? Kommer ni tro att det går eller ska ja skita i det å paya upp?

lär ändå gå tillbaka till dig iaf om du har skrivit på trots allt din namnteckning att du erkänt ditt brott så.

men men vill du ringa och prata med inkasso när deras påminnelse kommer så är de ju upp till dig
tror ingen här på gorg bryr sig om inkasso jagar dig?

Volvo 142 "De Luxe" (1974)
barenhoff TEAM RADIOACTIVE
1 oktober 2013 · 467 Inlägg

dock tror ja att det räcker att han intygar att han inte var där pga att polisen skrev fel,
kompisen körde för fort på en 50 väg här i norrköping å skrev på lapp å allting, sen när han kmr hem upptäckta han att det var fel reg nr dem hade skrivit, så han ringde bara dit å sa att som det var, å polisen kan inte rätta en böteslapp som väl är utskriven.
han klara sig utan böter,

ja tror du kan göra detsamma om du verkligen kan intyga att du inte var där.
ring till nån kundtjänst ang sånt där.

Glesmark
1 oktober 2013 · 1 938 Inlägg

barenhoff skrev:
dock tror ja att det räcker att han intygar att han inte var där pga att polisen skrev fel,
kompisen körde för fort på en 50 väg här i norrköping å skrev på lapp å allting, sen när han kmr hem upptäckta han att det var fel reg nr dem hade skrivit, så han ringde bara dit å sa att som det var, å polisen kan inte rätta en böteslapp som väl är utskriven.
han klara sig utan böter,

ja tror du kan göra detsamma om du verkligen kan intyga att du inte var där.
ring till nån kundtjänst ang sånt där.

Kund hos rättsväsendet vore något. smile

barenhoff TEAM RADIOACTIVE
1 oktober 2013 · 467 Inlägg

Glesmark skrev:

barenhoff skrev:
dock tror ja att det räcker att han intygar att han inte var där pga att polisen skrev fel,
kompisen körde för fort på en 50 väg här i norrköping å skrev på lapp å allting, sen när han kmr hem upptäckta han att det var fel reg nr dem hade skrivit, så han ringde bara dit å sa att som det var, å polisen kan inte rätta en böteslapp som väl är utskriven.
han klara sig utan böter,

ja tror du kan göra detsamma om du verkligen kan intyga att du inte var där.
ring till nån kundtjänst ang sånt där.

Kund hos rättsväsendet vore något. smile

nu hängde ja inte med big_smile

scorpan6662
1 oktober 2013 · 177 Inlägg

Att du har skrivit på lappen intygar ju att du har varit på plats eller ska du dra det till domstol att polisen har förfalskat din underskrift?

Glesmark
1 oktober 2013 · 1 938 Inlägg

Det hela kommer sluta med att det dras till rätten, polismannen kommer identifiera dig som den som körde.
Polismannen kommer nog få medge att denne haft fel angående tiden, men boten kommer förmodligen finnas kvar.

Aga_Diff Bärs!
1 oktober 2013 · 3 456 Inlägg

This.


Nico-the-kid skrev:
Det hjälper nog inte om bara du intygar att du inte var där.Du har redan intygat att du var där genom att du skrev på boten.

Garaget.org peakade 2008.
Volvo 945-SE "Niijeförttin" (1992)
Volvo 745 Turbo Intercooler "En jävel på kärlek" (1988)
Krist
1 oktober 2013 · 716 Inlägg

gamlingen skrev:
Ja skit i att betala du.. då kommer den till inkasso

Ja sa inte att jag inte ska betala den, ville se om någon här kanske hamnat i samma situation.. Känns de hopplöst så visst fan kommer ja betala den, onödigt inkasso för ett dumt misstag liksom..

Har hört det med fel reg nr att de tar bort boten, men ang tiden har ja aldrig läst någonstans å speciellt inte när någon kan intyga att dom inte varit där polisen utfärda bötern vid den tidpunkten...

Visst kan dom identifiera mig, men kommer det dras så långt som till domstol om jag överklagar? Då kommer ja nog skippa att överklaga å betalar den helt enkelt..

Senast redigerat av Krist (1 oktober 2013)

BMW 525d F10 "Alpinvit III" (2011)
BMW 525d F11 "Carbonschwarz" (2011)
Dream_ Lastmaskinförare/produktions arbetare
1 oktober 2013 · 296 Inlägg

Betala och se glad ut, du slipper allt krångel med överklagan osv.

Lägg den energin på att göra någonting annat, varför inte vara extra uppmärksam när du kör bil så slipper du böter smile

Det blir som det blir!
Amstaff
1 oktober 2013 · 253 Inlägg

Dom skrev fel datum för mig, böter ändå wink

Och ja dom drar det till domstol, polarn åkte dit för att inte ha använt blinkers vid avfart i domstol big_smile

Senast redigerat av Amstaff (1 oktober 2013)

BMW 318D xDrive "Sportsline" (2016)
Drunk A.Sörman
1 oktober 2013 · 1 299 Inlägg

Bästa tipset är nog skit i å betala den sen går det till rätten skit i det med. Är inte noga kommer dom hem till dig spring som fan bara! Torskar du då blir det ju ifall kåken känns ju mer värt än å bara pröjjsa 2400kr smile

Senast redigerat av Drunk (1 oktober 2013)

turbodeath
1 oktober 2013 · 2 452 Inlägg

du kan visst överklaga,hur vet du att det var rätt med 20 km/ för fort fick du se nått bevis på det,hur har han klockat dig...?för o slippa inkasso så gör du så här du betalar boten på 2400 kr sen överklagar du boten,får du rätt mot dom så får du pengarna tillbaka,kan ta tid o få pengarna men jag lovar det känns skönt o få rätt mot dom med....höll själv på o få böteslapp igår då dom hade radarkontroll,är en stäcka som har först 50,60 o en skylt som är gömd på 70 sen kommer 50 direkt.dom stoppade mig o sa att jag kört 70 på 50 sträcka då sa jag till han bara att du kan slänga alla böteslappar du utfärdat under denna stund som ni har haft kontroll o så sa jag tyvär men jag kör laglig fart här på 70,o då säger han bara här är 50,då kontrar jag nä tyvär skylten längre ner på 300 meter säger 70...han var inte glad sen när dom hade kollat,så betala först o överklaga sen du kan få rätt.

döden kommer tillbaka
Krist
2 oktober 2013 · 716 Inlägg

Dream_ skrev:
Betala och se glad ut, du slipper allt krångel med överklagan osv.

Lägg den energin på att göra någonting annat, varför inte vara extra uppmärksam när du kör bil så slipper du böter smile

Satt å väntade på ett sånthär inlägg smile ja, blir nog å betala

Drunk skrev:
Bästa tipset är nog skit i å betala den sen går det till rätten skit i det med. Är inte noga kommer dom hem till dig spring som fan bara! Torskar du då blir det ju ifall kåken känns ju mer värt än å bara pröjjsa 2400kr smile

Haha, bästa lösningen smile men kan inte sitta inne blir av me jobbet hmm annars hade nog kunna tänka mig görat smile

BMW 525d F10 "Alpinvit III" (2011)
BMW 525d F11 "Carbonschwarz" (2011)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang