allenalle skrev: coolt,ska följas,fick tag i en 242 -75a jag med för ett par helger sen,måste rostlaga jag oxså men allt annat är fixat bytt motor till b21 et med m47 låda o sinterlamell. lameldiffad bakaxel 3" hela vägen och sänkfjädrar med hårdare dämpare mm
jupp, men allt ska bort o göras ordentligt så man slipper göra om det
Vad kör du med för bärarmar ifram på din?
lika bra det
Jag kör med rörbärarmar från myranes som jag moddat om lite.. Har du inte bråttom med grejerna så går det ju alltid beställa där ifrån, desvärre har jag haft lite dålig erfarenhet hos dem
Såg annars att klracing sålde några som säkert går att modda om för en bråkdel av pengarna
okeey, ja brorsan hade problem med sina coils därifrån också! nee, det har jag inte! ska kika där! tackar!
Tjena! jodå har varit ledig nu hela veckan o varit i garaget!
Rostlagningen fortsätter.. vart sjukt mkt mer som vanligt... Men nu är insidan nästan klar! (gasen tog slut) så det går frammåt men det är tidsödande arbete.
Tjena tjena! varit lite dött på denhära fronten, men ska försöka bli lite ändring på de!
Rostlagandet är helt klart nu iaf... tror jag
Coils håller på att byggas, fick hem mina ''special'' beställda fjädrar här i veckan Så dom ska fixas här nu, o pulverlackas
allt urrensat nu! bromsrör o rubbet! allt ska dras nytt!
bort med underredsmassan så ska vi på med lite fin färg där sen
lagad vid listlkanten! o ingensvetsade hål!
byggde om lite! klart nöjd!
igensvetsade tankhål mm
Så kom äntligen mina stumma fjädrar 750 lbs... jag tackar jag!
Bygge av coilovers! kortade 6 cm på benet! Men hela dämparen i är 1 dm kortare än original Så på högsta läget på coilsen, så kommer bilen vara sänkt 10 cm!
Inte hänt så mycket tyvärr.. hållit på och hjälpt polaren med hans driftbygge, hållit på med min andra 240 turbo och har bara saknat motivationen att hålla på med denna...
Men i helgen åkte kapen fram igen! kapade upp den bakre delen av kardantunneln o byggde upp den, knutkorset ibak mot bakaxeln brukar slå i där när man sänker kraftigt!
Nu på agendan är väll att bygga avgastunnel i golvet, sen att bygga om hjulhusen ibak mot skärmarna så man får plats med lite fetare däck och ändå köra lågt!