Fråga till er som älskar snabba bilar

Nybergrobin
16 mars 2014 · 2 377 Inlägg

HampeB skrev:

FLindgren skrev:
Detta måste vara världens bästa trådtongue

Att kunna åka och hämta en pizza i spöregn är nog det bästa som finns smile Slå det med skrevraketen smile

Att hämta en pizza i solsken med hoj kan vara en konst de me wink

men det går! big_smile 

Hämta pizza ett par ggr när man hade 125a Hahah big_smile  Gick bra tack vare den stora och platta tanken (sportmodell)

Siqqe Besserwisser
16 mars 2014 · 263 Inlägg

Det märks ganska tydligt att inte ens hälften av er har A-kort. wink

Volvo V70 II 2.4D "Polestar performance" (2008)
BiddarN
16 mars 2014 · 150 Inlägg

http://www.sporthoj.com/forum/showthrea … sporthojar

Här kan ni få läsa det bästa ifrån denna tråden big_smile

Sen finns det ju även en annan lång oslagbar tråd man kan läsa när man är deprimerad. Skrattar än idag.
http://www.zatzy.com/allmaent/367551-ho … 0km-h.html

BMW 530D (2000)
JavelinSST
16 mars 2014 · 2 Inlägg

Skulle köra ihjäl mig direkt? Jösses... antar att ni äter flytande föda så ni inte sätter i halsen.
Bilar, roligt. Hojar, gör livet värt att leva..Kom in i matchen fjunisar

Nothing beats cubic inches...
AktaLacken
16 mars 2014 · 99 Inlägg

BiddarN skrev:
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?269057-Garaget-org-tycker-till-om-sporthojar

Här kan ni få läsa det bästa ifrån denna tråden big_smile

Sen finns det ju även en annan lång oslagbar tråd man kan läsa när man är deprimerad. Skrattar än idag.
http://www.zatzy.com/allmaent/367551-ho … 0km-h.html

Gjorde min dag!big_smile

Busgrabb Rejsa ?
16 mars 2014 · 2 959 Inlägg

BiddarN skrev:
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?269057-Garaget-org-tycker-till-om-sporthojar

Här kan ni få läsa det bästa ifrån denna tråden big_smile

Sen finns det ju även en annan lång oslagbar tråd man kan läsa när man är deprimerad. Skrattar än idag.
http://www.zatzy.com/allmaent/367551-ho … 0km-h.html

Jag var tvungen att skriva lite där då min kommentar låg med tongue

Autotech
BMW 335D (2008)
Busgrabb Rejsa ?
16 mars 2014 · 2 959 Inlägg

Det är så olika med hoj och bil.
Jag gillar båda som fan även om det nästam bara är bilar som gäller på de senare åren.
Detta pga att man blivit mera medveten om alla risker med hoj, vädret i Sverige gör bil mera attraktivt då man kan ha skitskoj i den även om det bara är 9 grader men torrt medans hojen behövs det rätt gött väder för det ska vara kul. (Snackar vägmaskiner nu)
Detta gör ju att säsongen blir så mycket längre med.
Sen har jag börjat köra mycket vattenskoter under sommarsäsongen och det är fan allra roligast. big_smile
Prestandan däremot är svårslagen på en hoj och framförallt sett till prestanda för pengar.
Att en modern 1000cc sporthoj är slö som Torpis påstår håller jag inte med om, låter faktiskt mer som att man aldrig suttit på en när man skriver så.

Har under många år med hoj aldrig blivit ifrånkörd av en bil från 0 eller låga hastigheter och då har jag många gånger kört 600cc sporthoj.
Däremot har motorcyklar rätt dålig aerodynamik och många vassa bilar blir farligt snabba i höga farter och där kan hojarna få stryk ibland även om det är ovanligt.

Senast redigerat av Busgrabb (16 mars 2014)

Autotech
BMW 335D (2008)
mkII Grandturismo missbrukare =)
16 mars 2014 · 331 Inlägg

de känns som att de flesta i den här tråden inte kör hoj eller ens någonsin kört. Tror ni skulle skita på er om ni satt er på en nyare liter R-hoj med en 180hk. Jag kör hoj, om än smart val som första hoj (yamaha fz6 på 100hk), till o med jag skulle nog skita på mig sådär efter jag har kört 1an och 2an ut, vi börjar nära oss ca 200km/h när vi lägger i 3an. vi pratar acceleration 0-200 på en sådär 6-7sekunder om man gör "rätt" de är ju vad många "vanliga" sportbilar i vanligt utförande gör 0-100 på (självklart så finns de ju olika siffror på de, beror helt på vad de är för bil, i know).

Förövrigt, jag kör hoj i alla väder om jag måste, de e inte problem. gasa satan går oxå i regn på rätt ställe, hojar har bättre grepp än vad folk tror.

Jag gillar bilar. Kör inte effekt paket direkt (som ni kan se…) De är kul saker o glida med, de ser fina ut och man kan lyssna på musik o prata med den man har med sig, men pratar vi körglädje så vinner hojen på samtliga punkter, spelar ingen roll om de har gått fort eller långsamt när man vart ute o kör, man kommer alltid hem med de största möjliga leendet ändå big_smile

BudgetDunkaren Osponsrad
16 mars 2014 · 1 631 Inlägg

Jag har ingen vidare dödslängtan, drf litar jag inte på andra fordon som har mindre än 4 däck wink
Plus att jag är inte särkilt förtjust i att åka idiotfort som många andra.

Roger Rodas 19751031 - 20131130. (Han dog samtidigt som PW)
N_W V8 de bästa som finns!
16 mars 2014 · 1 092 Inlägg

Det kan vara så att man tycker att saker på två hjul är ointressanta, fula att titta på, små(det ska vara stort), det är ungefär som att man ser ingen mening att se på Formel 1 eftersom det finns ingen likhet med en riktig bil, roligare i så fall att se fullstora bilar blåsa förbi.
Jag åker själv sportskoter på vintern och den går ju så det räcker till men det är ändå inte den i närheten av den glädje som finns när man tar fram sommarbilen ur sitt garage.

Kan det inte bara vara så att man tycker om olika saker, precis som folk tycker om olika bilmärken oavsett om de är så bra egentligen cool

Pontiac Lemans 67a cab "Projekt LTO" + Bmw 540iM 6vxl 1 av 226 :) Har även en japansk pendlarbil
mkII Grandturismo missbrukare =)
16 mars 2014 · 331 Inlägg

BudgetDunkaren skrev:
Jag har ingen vidare dödslängtan, drf litar jag inte på andra fordon som har mindre än 4 däck wink
Plus att jag är inte särkilt förtjust i att åka idiotfort som många andra.

Jag tror inte någon som varken kör hoj eller bil har dödslängtan. tror att de e såhär med er bilåkare :Peta
CITAT: ifrån en skön kille @ SH.

"ss tss, vilka försiktiga harar ni är. Klart man ska gå ut hårt å bara öka...
Jag har faktiskt sett ghost rider 1,2 OCH 3!!! Jag vet hur det ska se ut!

Riktiga män smäller full gas å bara matar i växel efter växel, ända tills varvbryt! :yoparty

//BRASSARN over and out"

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
16 mars 2014 · 14 007 Inlägg

N_W skrev:
Det kan vara så att man tycker att saker på två hjul är ointressanta, fula att titta på, små(det ska vara stort), det är ungefär som att man ser ingen mening att se på Formel 1 eftersom det finns ingen likhet med en riktig bil, roligare i så fall att se fullstora bilar blåsa förbi.
Jag åker själv sportskoter på vintern och den går ju så det räcker till men det är ändå inte den i närheten av den glädje som finns när man tar fram sommarbilen ur sitt garage.

Kan det inte bara vara så att man tycker om olika saker, precis som folk tycker om olika bilmärken oavsett om de är så bra egentligen cool

Håller med dig det du skriver utom sportskotern då eftersom jag inte provat. Vad gäller MC så har jag MC-kort, har kört lite men är inte det minsta jävla lilla intresserad av att skaffa MC men dom som gillar det får gärna skaffa det för mig. Jag håller mig till 4 hjul.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
IceEyes Varningar: För många..
16 mars 2014 · 2 552 Inlägg

Av den enkla orsaken att mitt intresse för motorcyklar praktiskt taget är obefintligt, medan intresset för bilar är en livsstil smile

Sing loud and clear until the game is done, sing Chelsea everyone
BudgetDunkaren Osponsrad
16 mars 2014 · 1 631 Inlägg

mkII skrev:

BudgetDunkaren skrev:
Jag har ingen vidare dödslängtan, drf litar jag inte på andra fordon som har mindre än 4 däck wink
Plus att jag är inte särkilt förtjust i att åka idiotfort som många andra.

Jag tror inte någon som varken kör hoj eller bil har dödslängtan. tror att de e såhär med er bilåkare :Peta
CITAT: ifrån en skön kille @ SH.

"ss tss, vilka försiktiga harar ni är. Klart man ska gå ut hårt å bara öka...
Jag har faktiskt sett ghost rider 1,2 OCH 3!!! Jag vet hur det ska se ut!

Riktiga män smäller full gas å bara matar i växel efter växel, ända tills varvbryt! :yoparty

//BRASSARN over and out"

Jag menade inte att mcnissar kör för och dö snabbt.. jag menade bara att jag sj inte hade kunnat kontrollera mig sj så det hade bara slutat illa wink

Roger Rodas 19751031 - 20131130. (Han dog samtidigt som PW)
racer_x
16 mars 2014 · 1 Inlägg

IceEyes skrev:
Av den enkla orsaken att mitt intresse för motorcyklar praktiskt taget är obefintligt, medan intresset för bilar är en livsstil smile

Det är motorcyklar också tongue

mkII Grandturismo missbrukare =)
16 mars 2014 · 331 Inlägg

Det är väl självklart att alla tycker olika! själv tycker jag Volvo är fula små missfoster, saken att små moppefuckon kör runt i dom höjer inte direkt anseendet.

Jag gillar ju för övrigt både hoj och bil, men de kommer bli helhjärtat med hoj satsning framöver då man kommit fram till vad man gillar mest.


…När vi ändå Pratar hojar på en Bil sida. snälla, kolla gärna en extra gång när ni kör ut/kör om osv, vi hoj åkare är små och syns inte alltid så bra, spelar ingen roll om vi kör fort eller ej, jag har varit med om så många close calls och jag har bara kört hoj i 2år, kör dessutom relativt lagligt (kan ju drömma om det i alla fall roll)

och för de andra wink Vi hoj åkare får köra mellan bilar vid kö! big_smile så tuta inte på oss eller dumma er så att de kan bli trafikolyckor (visserligen har jag bara mött gubbar som tror de e poliser som gjort så, men ändå) , vi följer bara lagen :fakta

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
16 mars 2014 · 14 007 Inlägg

mkII skrev:
Det är väl självklart att alla tycker olika! själv tycker jag Volvo är fula små missfoster, saken att små moppefuckon kör runt i dom höjer inte direkt anseendet.

Jag gillar ju för övrigt både hoj och bil, men de kommer bli helhjärtat med hoj satsning framöver då man kommit fram till vad man gillar mest.


…När vi ändå Pratar hojar på en Bil sida. snälla, kolla gärna en extra gång när ni kör ut/kör om osv, vi hoj åkare är små och syns inte alltid så bra, spelar ingen roll om vi kör fort eller ej, jag har varit med om så många close calls och jag har bara kört hoj i 2år, kör dessutom relativt lagligt (kan ju drömma om det i alla fall roll)

och för de andra wink Vi hoj åkare får köra mellan bilar vid kö! big_smile så tuta inte på oss eller dumma er så att de kan bli trafikolyckor (visserligen har jag bara mött gubbar som tror de e poliser som gjort så, men ändå) , vi följer bara lagen :fakta

Om jag skulle köra hoj skulle jag också köra emellan bilarna, ser inget problem med det. Ni hojåkare gör absolut inte köerna längre så vi får vänta längre, det blir bara så att ni kommer fram fortare. Så nej....jag har inga problem med det.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Squidspeed #GoodToBeBad
16 mars 2014 · 856 Inlägg

mkII skrev:
Det är väl självklart att alla tycker olika! själv tycker jag Volvo är fula små missfoster, saken att små moppefuckon kör runt i dom höjer inte direkt anseendet.

Just det som är grejjen. För likväl som det för dig säkerligen är skillnad även på Volvobilar, jämför ex. min S60 mot vilken plåtdunkande 740 som helst; så är det ju för mig lika stor skillnad på en "sporthoj" och en Fatboy, där jag personligen hade valt det senare alternativet alla gånger, då farten inte är allt för mig. Att jag ideligen ser folk med sporthoj som kör väldigt fort höjer ju inte precis sporthojens anseende i mina ögon.

Tycket tråden är så konstig generellt, verkar inte finnas något syfte mer än att TS ska få visa att han besitter "bättre" kunskap än vissa andra, och att försöka få medhåll. Intresse och smak är relativt, och det gäller alla - mc-förare som bilförare.

BiddarN
16 mars 2014 · 150 Inlägg

Four wheels move the body two wheels move the soul wink

En modern sporthoj gör väll ca 200km/h på tvåans växel. Sen är det ju bara fyra till...

Vilken bil gör 200 på tvåan? smile

BMW 530D (2000)
mkII Grandturismo missbrukare =)
16 mars 2014 · 331 Inlägg

Squidspeed skrev:

mkII skrev:
Det är väl självklart att alla tycker olika! själv tycker jag Volvo är fula små missfoster, saken att små moppefuckon kör runt i dom höjer inte direkt anseendet.

Just det som är grejjen. För likväl som det för dig säkerligen är skillnad även på Volvobilar, jämför ex. min S60 mot vilken plåtdunkande 740 som helst; så är det ju för mig lika stor skillnad på en "sporthoj" och en Fatboy, där jag personligen hade valt det senare alternativet alla gånger, då farten inte är allt för mig. Att jag ideligen ser folk med sporthoj som kör väldigt fort höjer ju inte precis sporthojens anseende i mina ögon.

Tycket tråden är så konstig generellt, verkar inte finnas något syfte mer än att TS ska få visa att han besitter "bättre" kunskap än vissa andra, och att försöka få medhåll. Intresse och smak är relativt, och det gäller alla - mc-förare som bilförare.

Jo alla volvo är ju inte så, var lite VÄL HÅRD, sorry. S60 e helt okej. samt de alldra nyaste skapelserna (som moppe fuckon inte har råd att köpa eller förstöra mitt anseende för, vilket jag är glad för).

OBS: detta är till vettemannen
Dock får ni gärna slå folk som kör i 100blås mellan bilarna i kö. så får man inte göra.

Senast redigerat av mkII (16 mars 2014)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang