2981
Sök

4500rpm = Ryckigt

49 Inlägg
16 juni 2005
Trådstartare
#1
Tjenare, min turbo är uppställd till 1,5Bar men när ja kommer över 4500rpm så hackar bilen lite och de känns som om turbon lägger av lite. har ingen westgate slang till turbon, kan de bero på det?


10 287 Inlägg
17 juni 2005
#2
Vad har du för lambdavärde? Detta kan vara ett tecken på att den går snålt.

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

fullt ös medvetslös
122 Inlägg
17 juni 2005
#3
har samma problem på min audi s4. den rycker o tappar effekten. sen är laddar den olika när den är varmkörd o när den är nystartad. skuter på bra som fan i första 15 min sen dör laddtrycket ut. den där lilla turbokicken som brukade komma vid 3000 är som bortblåst, plus att den börjat dra olja. inte kul alls

nej, nu flyttar jag till dubbla fyrportare o 8 cylindrar

208 Inlägg
17 juni 2005
#4
jag har en polare som har samma problem me sin s2a. Kan hända att du måste mappa om bilen din..

6 851 Inlägg
18 juni 2005
#5
_BuLLe skrev:
Tjenare, min turbo är uppställd till 1,5Bar men när ja kommer över 4500rpm så hackar bilen lite och de känns som om turbon lägger av lite. har ingen westgate slang till turbon, kan de bero på det?
Hur har du ställt upp den till 1.5? det glömde du säga...
Varför har du ingen WG. slang om det nu ska sitta en där?


100 Inlägg
18 juni 2005
#6
trasig tps?

MAZDA RX7 TURBO2 CONV.
BMW 535i
spana gärna in dom å lägg din dom

8 Inlägg
18 juni 2005
#7
Har samma probbs med min s2a. finns inga bilder än på den men de kommer. JAg bytte tändhattar och bränslefilter i förrgår och de blev betydligt bättre. Magnetventilen kan också strula efter som den håller inte för mer än standard laddtryck. Min rycker till och man har lågt varv och trycker fult. har jag 3000 varv och trycker fult går den som en klocka. men de är nått fel. ska lämna in den på arver och göra en felsökning i veckan. råder dig att göra de med. smile

49 Inlägg
18 juni 2005
Trådstartare
#8
Min turbo är uppställd till 1,5 ja. jag tycker också min bil går mkt bättre dom första 15 minutarna, sen sänks effekten endel. jag funderar på om det är för att turbon är lite för mkt uppställd ? jag får väl helt enkelt lämna in min bil annars hmm


228 Inlägg
18 juni 2005
#9
du har ju skrivit att Tps är paj ju...kan ju vara ett alternativ det..kanske är turbon tröttkörd med tanke på att den dra olja med om du inte har några synliga oljeläckage,

RäZeR Matte hittar rätt i år.
familjeräzer på heltid

49 Inlägg
18 juni 2005
Trådstartare
#10
moffegrev skrev:
du har ju skrivit att Tps är paj ju...kan ju vara ett alternativ det..kanske är turbon tröttkörd med tanke på att den dra olja med om du inte har några synliga oljeläckage,
Det va inte jag som skrev att tps är sönder, det va en kille som tipsade mej om det tongue
turbon bytte jag för 100mil sen, de ska inte vara några problem me den. men man kan väl lämna in den så mäter dom upp hela bilden osv?
Tack för svar iaf. !


6 851 Inlägg
18 juni 2005
#11
Ja men nu frågar jag igen då..jag vet att du har höjt till 1.5bar i ladd..men HUR gjorde du det? skruva du lite på sången?


49 Inlägg
18 juni 2005
Trådstartare
#12
Det är inte jag som trimmat bilen, så jag vet inte hur den är uppställd. hur kan jag kolla detta på bästa snabbaste sätt? hmm


Bilmekaniker
235 Inlägg
19 juni 2005
#13
skulle sj tippa på att de kan va stiften som e fel mellanrum på, eller gammla!  när min ville över 1,2bar så hackade den till precis som att den sa till mig att den inte ville mer,. så kollade ja om de va rätt glapp på stiftet och de va de inte, så ändrade de och då gick den som en klocka igen!


6 851 Inlägg
19 juni 2005
#14
finns det tillräckligt med soppa til 1.5 bar? där har du en stor bov annars. för det kan ju vara så att WG stången är skruvad på och inget gjort åt soppan..spikar den nått när du laddar på?


49 Inlägg
19 juni 2005
Trådstartare
#15
mm, jag ska ta och byta stiften. se om  de hjälper.

jag vet faktiskt inte om den får tillräckligt, grejen är att förra ägaren bytte bränsle pump precis innan jag köpte bilen. det ska ja faktiskt kolla upp, de låter rimligt.


6 851 Inlägg
19 juni 2005
#16
_BuLLe skrev:
mm, jag ska ta och byta stiften. se om  de hjälper.

jag vet faktiskt inte om den får tillräckligt, grejen är att förra ägaren bytte bränsle pump precis innan jag köpte bilen. det ska ja faktiskt kolla upp, de låter rimligt.
Men bara för att man byter soppapump betydr ju ej att den få tillräckligt med soppa. ring till före ägaren och fråga om det va större pump och om han skruvat på wg stången för ökat ladd..


49 Inlägg
22 juni 2005
Trådstartare
#17
Jag tackar för alla svar jag fått.


8 Inlägg
22 juni 2005
#18
Vart köper man dom bästa stiften till en audi s2 -95  har samma probbs med att den rycker när den ska ladda 1.2 bar. laddar jag 1 bar så går den hur bra som helst. skumt men stiften har jag inte bytt. har bytt magnetventil, tändhattar och bränslefilter och den rycker iaf på full gas. sad

S2Öhman

10 287 Inlägg
23 juni 2005
#19
Som jag skrev i svar 1:

- Vad är ditt lambda? Låna en bredbandslambda och kolla.

Utan att ha koll på lambdan så kan man gissa röven av sig.

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

RemixX Racing...
84 Inlägg
27 juni 2005
#20
Kan inte mycket om din modell men på audi 100 så har styrboxen möjlighet att sänka ladd med 0,2 bar om det rusar, kan vara det som händer??
annars äre förmodligen soppan som tryter...

R.I.P Daihatsu Charade turbo -91.. snyft... =(
R.I.P Audi 100 T -87.. BUÄÄÄ!!!


Sök