4500rpm = Ryckigt

_BuLLe
16 juni 2005 · 49 Inlägg

Tjenare, min turbo är uppställd till 1,5Bar men när ja kommer över 4500rpm så hackar bilen lite och de känns som om turbon lägger av lite. har ingen westgate slang till turbon, kan de bero på det?

Sharky
17 juni 2005 · 10 287 Inlägg

Vad har du för lambdavärde? Detta kan vara ett tecken på att den går snålt.

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI
perrkas fullt ös medvetslös
17 juni 2005 · 122 Inlägg

har samma problem på min audi s4. den rycker o tappar effekten. sen är laddar den olika när den är varmkörd o när den är nystartad. skuter på bra som fan i första 15 min sen dör laddtrycket ut. den där lilla turbokicken som brukade komma vid 3000 är som bortblåst, plus att den börjat dra olja. inte kul alls

nej, nu flyttar jag till dubbla fyrportare o 8 cylindrar
BMW 318i (1987)
BMW 635 Csi (1983)
Static
17 juni 2005 · 208 Inlägg

jag har en polare som har samma problem me sin s2a. Kan hända att du måste mappa om bilen din..

TT-Avant
18 juni 2005 · 6 851 Inlägg

_BuLLe skrev:
Tjenare, min turbo är uppställd till 1,5Bar men när ja kommer över 4500rpm så hackar bilen lite och de känns som om turbon lägger av lite. har ingen westgate slang till turbon, kan de bero på det?

Hur har du ställt upp den till 1.5? det glömde du säga...
Varför har du ingen WG. slang om det nu ska sitta en där?

Saab 9-5 kombi 2.0t "Black Core" (1999)
crillelundh
18 juni 2005 · 100 Inlägg

trasig tps?

MAZDA RX7 TURBO2 CONV.
BMW 535i
spana gärna in dom å lägg din dom
Alfi021
18 juni 2005 · 8 Inlägg

Har samma probbs med min s2a. finns inga bilder än på den men de kommer. JAg bytte tändhattar och bränslefilter i förrgår och de blev betydligt bättre. Magnetventilen kan också strula efter som den håller inte för mer än standard laddtryck. Min rycker till och man har lågt varv och trycker fult. har jag 3000 varv och trycker fult går den som en klocka. men de är nått fel. ska lämna in den på arver och göra en felsökning i veckan. råder dig att göra de med. smile

_BuLLe
18 juni 2005 · 49 Inlägg

Min turbo är uppställd till 1,5 ja. jag tycker också min bil går mkt bättre dom första 15 minutarna, sen sänks effekten endel. jag funderar på om det är för att turbon är lite för mkt uppställd ? jag får väl helt enkelt lämna in min bil annars hmm

moffegrev
18 juni 2005 · 228 Inlägg

du har ju skrivit att Tps är paj ju...kan ju vara ett alternativ det..kanske är turbon tröttkörd med tanke på att den dra olja med om du inte har några synliga oljeläckage,

RäZeR Matte hittar rätt i år.
familjeräzer på heltid
Saab 9-5 "aero" (2001)
_BuLLe
18 juni 2005 · 49 Inlägg

moffegrev skrev:
du har ju skrivit att Tps är paj ju...kan ju vara ett alternativ det..kanske är turbon tröttkörd med tanke på att den dra olja med om du inte har några synliga oljeläckage,

Det va inte jag som skrev att tps är sönder, det va en kille som tipsade mej om det tongue
turbon bytte jag för 100mil sen, de ska inte vara några problem me den. men man kan väl lämna in den så mäter dom upp hela bilden osv?
Tack för svar iaf. !

TT-Avant
18 juni 2005 · 6 851 Inlägg

Ja men nu frågar jag igen då..jag vet att du har höjt till 1.5bar i ladd..men HUR gjorde du det? skruva du lite på sången?

Saab 9-5 kombi 2.0t "Black Core" (1999)
_BuLLe
18 juni 2005 · 49 Inlägg

Det är inte jag som trimmat bilen, så jag vet inte hur den är uppställd. hur kan jag kolla detta på bästa snabbaste sätt? hmm

Peran Bilmekaniker
19 juni 2005 · 235 Inlägg

skulle sj tippa på att de kan va stiften som e fel mellanrum på, eller gammla!  när min ville över 1,2bar så hackade den till precis som att den sa till mig att den inte ville mer,. så kollade ja om de va rätt glapp på stiftet och de va de inte, så ändrade de och då gick den som en klocka igen!

TT-Avant
19 juni 2005 · 6 851 Inlägg

finns det tillräckligt med soppa til 1.5 bar? där har du en stor bov annars. för det kan ju vara så att WG stången är skruvad på och inget gjort åt soppan..spikar den nått när du laddar på?

Saab 9-5 kombi 2.0t "Black Core" (1999)
_BuLLe
19 juni 2005 · 49 Inlägg

mm, jag ska ta och byta stiften. se om  de hjälper.

jag vet faktiskt inte om den får tillräckligt, grejen är att förra ägaren bytte bränsle pump precis innan jag köpte bilen. det ska ja faktiskt kolla upp, de låter rimligt.

TT-Avant
19 juni 2005 · 6 851 Inlägg

_BuLLe skrev:
mm, jag ska ta och byta stiften. se om  de hjälper.

jag vet faktiskt inte om den får tillräckligt, grejen är att förra ägaren bytte bränsle pump precis innan jag köpte bilen. det ska ja faktiskt kolla upp, de låter rimligt.

Men bara för att man byter soppapump betydr ju ej att den få tillräckligt med soppa. ring till före ägaren och fråga om det va större pump och om han skruvat på wg stången för ökat ladd..

Saab 9-5 kombi 2.0t "Black Core" (1999)
_BuLLe
22 juni 2005 · 49 Inlägg

Jag tackar för alla svar jag fått.

Alfi021
22 juni 2005 · 8 Inlägg

Vart köper man dom bästa stiften till en audi s2 -95  har samma probbs med att den rycker när den ska ladda 1.2 bar. laddar jag 1 bar så går den hur bra som helst. skumt men stiften har jag inte bytt. har bytt magnetventil, tändhattar och bränslefilter och den rycker iaf på full gas. sad

S2Öhman

Sharky
23 juni 2005 · 10 287 Inlägg

Som jag skrev i svar 1:

- Vad är ditt lambda? Låna en bredbandslambda och kolla.

Utan att ha koll på lambdan så kan man gissa röven av sig.

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI
Biffen RemixX Racing...
27 juni 2005 · 84 Inlägg

Kan inte mycket om din modell men på audi 100 så har styrboxen möjlighet att sänka ladd med 0,2 bar om det rusar, kan vara det som händer??
annars äre förmodligen soppan som tryter...

R.I.P Daihatsu Charade turbo -91.. snyft... =(
R.I.P Audi 100 T -87.. BUÄÄÄ!!!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang