Jag såg faktiskt en Skyline R33 GTR till salu på mobile.de i tyskland med 500 häst som var ombyggd till vänster styrning, antar att man tar delar från en nissan 200 eller dylikt, men de e ju helt klart värt det om man är allergisk mot högerstyrning
Att köpa en bil som är ombyggd och sen skall köras med 500 hästars motor, utan att granska ombyggnationen in i minsta detalj (som t.ex. att servorstyrningen hamnar på avgassidan i motorn) kräver sin mekaniker.
Det finns dock lyckade konverteringar t.ex. av företag i Japan som levererat till Dubai och Filipinerna. Om man kört högerstyrt och absolut inte vill köra en originalstyrd Skyline så finns det alternativ ja, men man måste kunna kolla till 100% att det är bra gjort.
Nu har jag jobbat på bilen den senaste veckan till 03 på nätterna och idag hoppas jag få ihop det. Vilket jag måste för ikväll skall den iväg till Södertälje där den står till torsdag då det är avfärd till ELMIA. Varför Södertälje? Tja, det får ni se...
Har provspelat baslådan nu i bilen, var ett par cm till godo på djup och höjd så förstår ni hur stor (TUNG) den är. Måste vara 2 pers för att lyfta den! Intrycket är bra än så länge. Jag satte igång lite försiktigt, gainade upp, och fick det att låta bra. Satte lite mer tryck i basen så hela jag vibrerade, ändå är det knappt att basen rör på sig!
Har tagit bilder, men är bara hemma och vänder i sängen så inte hunnit lägga upp, kommer inom kort.
Fronten finns det planer på (har funnits en tid) att ta bort mitt-bommen och sätta en IC bakom. Vinge har jag inte några planer på, vill ha bilen låg och bred.
Det går att få se bilen och framförallt lyssna på ljudet på lördag, Barkarby då det är Bilträff utanför BRL-butiken. Demobilar kommer att visas upp, Peoples Choice (2000:- i presentkort), gratis mat vid meal-köp på McDonald's (kuponger delas ut) m.m. Välkomna!
Någon som vill ställa ut sin bil skickar mail till info@skyline.se
Hur läcker som helst!Men..framrutestreamern...helt fel färg till bilen i övrigt och alldeles för stor och dominerande.Annars klockren.O tack för ingen stor fet,helful Alu-vinge!..