"Projekt Lolvo" - Mappad, resan mot regbes!

Brukisen som blev finbil! Stilren styling för att göra bilen personlig. :)
  • 174 Följare
  • 167 207 Visningar
  • Uppdaterades senast 11 mars
Mew
30 november 2015 · 2 160 Inlägg

Isärplockning i full gång!

Toppackningen såg inte vidare fin ut...
http://i.imgur.com/znxpO1J.jpg

...Men å andra sidan var det desto finare här inne! smile
http://i.imgur.com/5bMqpx8.jpg

Ursäkta halvkassa bilder och allmänt kaos i garaget. tongue

Mew
11 april 2016 · 2 160 Inlägg

Ber om ursäkt för hur dött det har varit i tråden, det har varit mycket på jobbet och annat som kommit i vägen. Det har dock hunnit hända en del i garaget! Kul att se att folk gillar tråden också, även om det kan vara lite dött då och då. Kommer nu en bildbomb på en massa som har hänt. smile Saknas tyvärr en hel del bilder på processen, då hårddisken på min dator med alla bilder kraschade. Blir kul att försöka sätta ihop allt igen med andra ord. big_smile

Plockade även av framskärmarna, då jag när jag vaxade bilen kunde känna ojämnheter längst nere vid kanten.

http://i.imgur.com/3bcJwcq.jpg

Som befarat hittades rost...

http://i.imgur.com/ewCsPrc.jpg

Dessutom hittade jag denna lilla filuren som lekte kurragömma bakom innerskärmen.

http://i.imgur.com/6OBtEXx.jpg

Inte jättefarligt dock, så det ska blästras och lackas. Dock prioriterar jag motorn/motorrummet just nu!

Senast redigerat av Mew (11 april 2016)

Mew
11 april 2016 · 2 160 Inlägg

Det plingade även in ett mail en eftermiddag vid 14-tiden om att en S90 hade kommit in på Returbilen i Malmö. Gick in och kollade - och den hade min dröminredning!! Bild från Returbilens hemsida:

http://returbilen.se/PICTURE/286514-4-img_0003.jpg

Tyvärr hade jag bokat upp mig den eftermiddagen. Jag var så sjukt frestad att avboka och sticka och plocka inredning, men det är inte min stil... Prioriterar mina vänner, och jag vill hålla mina löften. Så det var bara att bita ihop och åka till Malmö vid öppningsdags dagen därpå istället.

Var först genom grinden klockan 9, men tyvärr var detta vad som mötte mig...
http://i.imgur.com/GcsVaF6.jpg

Att säga att jag blev besviken är en underdrift. Dock hade jag inte velat handla annorlunda. Resan var dock inte helt förgäves, både innertaket och hatthyllan var fortfarande kvar, så de plockade jag. Fick dessutom ett väldigt bra pris av tjejen i kassan. smile

100-tusenkronorsfrågan: Får ett 9-seriens innertak plats i en BMW E39 sedan?

http://i.imgur.com/RUzoGiC.jpg

Tydligen... lol Krävdes lite ingenjörskunskaper för att lyckas med det dock. Fick vara sjukt försiktig hela tiden, det ville jämt vika sig på de mest olämpliga ställena. Kan tillägga att körställningen på väg hem inte var speciellt bekväm. roll

Hemma igen, i väntan på montering. Ett litet veck syns på bilden, men det försvann tills när jag kollade dagen därpå.
http://i.imgur.com/f22ZES1.jpg


Några veckor senare fick jag ett nytt mail, denna gången om en 960 här i Helsingborg! Rusade dit direkt, och lyckades vara först på plats. Möttes av detta:

http://i.imgur.com/nWBOXmK.jpg

http://i.imgur.com/cM2XuqJ.jpg

Inte helt rätt färg, men i räddningsbart skick! Får se om jag monterar eller gör i ordning och säljer, jag plockade med mig det hem iallafall. Plockade även alla lister klädda med plysch (varav de flesta behöver lagas, antingen har limmet släppt eller så är de knäckta) och armstödet. Dörrsidorna var i otroligt dåligt skick och dessutom matchade de inte (bilen hade tyginredning original), så de lät jag vara. Så här såg det iallafall ut efter ca 2 timmar:

http://i.imgur.com/Jg7DYRQ.jpg

Medan jag höll på med detta kom folk och plockade alla fyra handtagen, någon träpanel - och hela fronten. De är eftertraktade, de här bilarna. tongue

Mew
11 april 2016 · 2 160 Inlägg

Samuel3 skrev:
Sträckläst hela tråden smile Rolig kvällsläsning!

Tack, roligt att höra! smile

Extrazz skrev:
Har du fått ihop motorn ännu`?
Du behöver inte lager och kolvringar?

Jodå, det har jag. Tack, men jag har så jag klarar mig. smile

Mew
11 april 2016 · 2 160 Inlägg

Dags för motoruppdateringen då! Som sagt försvann de flesta av mina bilder, så jag får tyvärr ta det extremt kortfattat här.

Motorn före:
http://i.imgur.com/606m8Oc.jpg

Motorn efter:
http://i.imgur.com/VnvqUkO.jpg

big_smile

Oljetråget är orört, då det måste blästras. Tydligen vanligt att de rostar på dessa. Det är inget genomgående iallafall. smile Tänker även blåsa på något extra lager färg på motorn. Varför inte, liksom. tongue
De skarpsynta såg att det nu sitter en 531-topp på motorn. Den är nyrenoverad med hårdare fjädrar och nya ventiler. Mellan topp och block sitter en skärringspackning. Bottendelen är mer eller mindre orörd.


Nuvarande delprojekt är att rensa motorrummet inför blästring/lack. Jag har inhandlat 2l färg som matchar exakt, men jag behöver fortfarande klarlack och grund. Funderar på Hagmans gula 2k. Åsikter?

Mew
12 april 2016 · 2 160 Inlägg

volvoqq skrev:
Den sista inredningen har jag i min 760:)

Ah just det! Där passar den ju bra. Den bruna kanten tycker jag passar bra till träpaneler också. wink
Jag är bara lite rädd att den skulle vara lite väl ljus i min bil, i och med att allt annat kommer vara mörkgrått, speciellt efter att jag fått in innertaket. Men som sagt, jag är öppen för förslag och åsikter. smile

Mew
26 april 2016 · 2 160 Inlägg

Valde världens bästa dag att plocka ut elen på. roll

Sitter och sliter ut härvor med regn rinnandes ner innanför byxorna.
http://i.imgur.com/xqwW0xP.jpg

All el ute till slut! Där var en jobbig liten kabelhärva (den till vänster blinkers och vindrutetorkarna) som gömde sig och inte ville ut, men det gick till slut. Jätteskönt, tills man kommer ihåg att det blir minst lika jobbigt att få tillbaks allt igen... tongue
Tomt och fint!
http://i.imgur.com/nvE6MXY.jpg
http://i.imgur.com/n5BGGy7.jpg

Skönt att ha en kompis som tar så smickrande bilder. roll
http://i.imgur.com/u96aWAQ.jpg

Vi började även riva ut bromssystemet, men vi var kalla, blöta och hungriga så vi bestämde oss för att stänga huven och sluta för dagen.
http://i.imgur.com/EphYnoh.jpg

Senast redigerat av Mew (26 april 2016)

Mew
26 april 2016 · 2 160 Inlägg

Så fort det blev finare väder gick jag ut med rakbladet och rensade undersidan av huven på all synlig karosserifog som det hade slarvats med på Volvofabriken. Tror inte jag kommer ha kvar dämpmattan, så det måste ju snyggas till lite! Lade även lite rostskydd där jag skrapat, då jag gick igenom grundfärgen på vissa ställen.
http://i.imgur.com/M1wBmel.jpg
Fingret bjuder jag på. wink

Jag passade även på att avsluta jobbet vi hade påbörjat med bromssystemet. . Skissade upp kopplingarna för att inte glömma hur allt sitter och rev ner det.

http://i.imgur.com/3MGzlLN.jpg

http://i.imgur.com/5eI3deI.jpg

Det blev en vacker liten hög (eller inte) med blandat mög mitt i allt. Ska sorteras.
http://i.imgur.com/1CMCnNR.jpg

Mew
25 maj 2016 · 2 160 Inlägg

Har äntligen blästrat och lackat oljetråget! Detta projekt lär jag mig en hel del på, en av sakerna är att i framtiden lämna bort blästringsjobb... Att göra det hemma tar tid, är tråkigt, man får sand överallt (tro mig, ÖVERALLT) och det är inte ens speciellt dyrt att lämna bort... Men bra blev det iallafall!

Har tyvärr ingen bild på när det var blästrat, men här är det grundat med några lager Hagmans 2k...
http://i.imgur.com/OaKJI7m.jpg

...Och lackat i samma färg som motorn. smile
http://imgur.com/8UQCBAE.jpg

Idag gick nästan hela dagen åt till att ta bort en massa fästen som inte kommer användas. Glad i hågen börjar man kapa... Och så dör dremeln? Jag kom inte åt med något annat, så jag behövde den verkligen... Gick in och rotade efter kvittot och jo visst var det garanti kvar! Så det var väl bara att åka till Clas Ohlson och få den utbytt, tänkte jag. Fel! Väl på plats visade det sig att de skulle skicka in den på reparation, och att det skulle ta 1-2 veckor... Jag försökte låna en av en kompis, men tydligen hade hans också precis gått sönder på exakt samma sätt som min (???). Nöden har ingen lag, jag stod med ett delvis plåtrent motorrum, så jag stack och köpte en till. Nu har man en i reserv till nästa gång iallafall.

I min desperation försökte jag hitta alternativa metoder att kapa fästen. Alla var inte så bra...
http://i.imgur.com/y4AAdt6.jpg

Fäste? Vilket fäste?
http://imgur.com/vqAQK4D.jpg

Så här långt hann jag innan dremeln gav upp.
http://i.imgur.com/5pmXqDA.jpg

Till slut såg det ut så här iallafall!
http://i.imgur.com/qY1rMFD.jpg
Det är långt ifrån färdigt, det som är grundlackat ska spacklas på sina håll och sedan slipas igen innan grundlack och några hål ska fyllas (nej, inte rosthål, jag tänker på de gängade hålen ni ser på hjulhusen). Prio nu är dock främre delen av motorrummet, som är i behov av blästring. Kan inte påstå att jag ser fram emot det, men resultatet kommer bli kul att se! Har länge stört mig på den irriterande rosten i skarvarna, och det känns underbart att äntligen bli av med den. smile

Senast redigerat av Mew (26 maj 2016)

Mew
26 maj 2016 · 2 160 Inlägg

Gizmo_ skrev:
Fy fan vad gött o hitta den inredningen då. Den såg jävligt fin ut.
Var det på Thomassons eller returbilen.
O alltid kul med nya motordelar. smile En ny turbo hade suttit fint till mitt 16v Turbo bygge.

Tack, jo den var väldigt fräsch för sin ålder!
Returbilen, jag hade tur och råkade vara i krokarna just när bilen kom ut på gården. smile Jag har börjat få lite planer för den, men det kräver lite jobb. Håll dig uppdaterad här så kommer du snart att se vad jag har i tankarna. wink

Ja det är bara att satsa, det finns inte mycket som slår känslan av att montera splitter nya delar! big_smile

Senast redigerat av Mew (26 maj 2016)

Mew
26 maj 2016 · 2 160 Inlägg

Djo skrev:
Kommer bli bra det där smile

Dremel är bara skit dom brinner upp för ingenting tyvärr.

Tackar! smile

Jo, har märkt detta... Dock är de fruktansvärt smidiga, speciellt deras kapskivor som inte har en skruv på ovansidan som de flesta andra, vilket gör att det är mycket lättare att komma åt att kapa nära andra ytor. Dock är allt ju även prissatt därefter (150kr för 4 små kapskivor?!). Smidigt att ha en för finlir dock, smakar det så kostar det antar jag. tongue

Mew
27 mars 2017 · 2 160 Inlägg

Oj oj, här har hänt mycket! Har inte orkat uppdatera tråden på länge, men nu ska ni få se på grejer! big_smile

Fick hem ett nytt expansionskärl. Den isskrapan som jag fick med ligger numera i E39an. tongue
http://imgur.com/tehERvF.jpg

Gängade oljereturen till blocket och köpte AN-koppling som passade i gängan. Nu är det slut med läckande returer!
http://imgur.com/Ou766MI.jpg

Motorrummet slipade jag på sjukt länge. Åtminstone två hela helger blev det. Till slut var jag färdig och kunde grunda det!
http://imgur.com/WZSsoqs.jpg

Helgen därpå var det fint väder, så det blev först maskering...
http://imgur.com/dIV9oNd.jpg

...Och sedan fram med lacksprutan! big_smile

Metalliclagren färdiglagda...
http://imgur.com/ysSjdrP.jpg

Och klarlacken! Testade trycka dit expansionskärlet också. tongue
http://imgur.com/ltwvc94.jpg
http://imgur.com/SFDRMbG.jpg

Monterade ihop motorn så gott det gick (datorn med alla referensbilder crashade ju...). Bestämde mig för att trycka dit originalgrejerna till en början för att överhuvudtaget hinna köra något denna säsong. Tryckte även dit den nya lamellen och hårdare tryckplattan...
http://imgur.com/h7qgNwm.jpg
http://imgur.com/DwhBEDv.jpg

Och sedan lådan!
http://imgur.com/AQ1xAgH.jpg

Såja, ner med den bara!
http://imgur.com/TQKYE1U.jpg

Allt gick dock inte smärtfritt... Självklart hade jag lagt en bult i sprängkåpan för att inte glömma den, och självklart glömde jag den ändå. Var nära att rivas ut hela möget igen, men som tur var hade vi en magnetpenna till hands! Den sparade oss en hel del jobb...
http://imgur.com/X3U7Ibo.jpg

Maskerade även bokstäverna på ventilkåpan. Hade ingen aning vad jag gav mig in på... Detta tog 3 och en halv timme. Var duktigt trött på maskeringstejp när jag var klar.
http://imgur.com/mTsdnxW.jpg

Men resultatet blev sjukt bra! smile
http://imgur.com/01Fw3wR.jpg

Samma fredag som jag kom att lacka ventilkåpan var det planerat en tripp upp till en kompis i Tjörn. Jag ville verkligen ta Lolvon upp, men det var så sjukt mycket jobb kvar. Det verkade inte som att det skulle gå, men så visade det sig att jag fick ledigt onsdag, torsdag och fredag den veckan. Detta passade perfekt, så det blev till att stressmecka halva veckan! En halvtimme innan det var dags för avfärd och med ventilkåpan fortfarande fuktig såg det äntligen ut såhär igen!
http://imgur.com/xPY2l3o.jpg

Så kom det sig att den första provturen var på nästan 30 mil, hela vägen upp till Tjörn. Det gick faktiskt förvånansvärt bra. Visst, jag råkade ut för några smärre missöden såsom en generator som knappt laddade, växlar som var extremt tröga att lägga i (glömde nog smörja axeln när jag monterade ihop allt, detta blev bättre med tiden) brist på servoolja (behållaren lyckades hamna upp och ner ett tag) och en ventilkåpspackning som fick bytas akut, och med några tillfälliga lösningar (servobehållaren fick fästas i ett tryckrör med hjälp av buntband och ABS-enheten vilade bara på karossen) men med tanke på att jag inte hann provköra bilen överhuvudtaget innan jag drog iväg på långresa så var jag ändå sjukt nöjd! Tyckte dock inte bilen var så pigg som den borde. Detta visade sig stämma och bero på ett läckage. Var enkelt fixat, och bilen blev piggare än någonsin! Dock är jag inte nöjd med vx3-kammen. Den drar bra på höga varv, men det gör en turbobil ju ändå. Ska därför försöka leta upp en kam som har lite bättre vrid genom hela registret, speciellt i botten, utan att tappa allt för mycket på höga varvtal. ABS-lampan lyste dock efter att jag monterat in alltihopa. Hade inga problem med den innan urmontering. Jätteskumt.
Bjuder på en bild från resan iallafall:
http://imgur.com/c0PJqn6.jpg

På väg hem hände en liten grej. Det var blött ute och jag gasade till lite grann från stillastående vid ett rödljus i Halmstad. Hade kommit upp i 70 ungefär och kom in i en medelskarp högerkurva när jag plötsligt fick släpp på bakhjulen. Styrde emot kastet, men överkorrigerade tyvärr det, så returkastet sköt bakändan av bilen rakt in i vägkanten. Det positiva är att karossen klarade sig, fälgen tog hela smällen. Det negativa...
http://imgur.com/Mlauw7R.jpg

Japp, det får tyvärr bli en ny fälg. Fick även efter detta ett rejält klonkande i bakvagnen vid gaspådrag i vänstersvängar. Två steg framåt och ett steg bak.

Senast redigerat av Mew (28 mars 2017)

Mew
27 mars 2017 · 2 160 Inlägg

Fick tag på en uppsättning beiga 960 tygmattor som jag målade svarta med en mjuk vinylfärg! Blev väldigt bra, hur bra det håller återstår att se. smile
http://imgur.com/vutnbrW.jpg

Tryckte även dit det mörkgrå innertaket jag fick tag på. Tyvärr har jag fortfarande inte fått tag på solskydden, men det kommer!
http://imgur.com/psKvZL4.jpg

Sen fick jag även tag på en gråsvart Classicinredning från en bil som endast gått 3000 mil! Bilen hade stått i en massa år, sedan skrotades den tyvärr. Jag plockade iallafall på mig inredningen. Den var väldigt skitig, men efter en ordentlig rengöring blev den väldigt fin. Inte ett märke finns på den, den är som ny!
http://imgur.com/rxWk4W8.jpg

Monterade även äntligen min Le Mans-ratt!
http://imgur.com/FisGmo1.jpg

Det fick även bli nya LED-lampor i strålkastarna. Dessa är anpassade för motorcyklar, de lyser lite svagare än vad original gör, men ljusbilden är så otroligt mycket bättre!
http://imgur.com/pzMr6Ot.jpg

Sedan avslutade jag säsongen med några höstbilder. smile
http://imgur.com/sdYkhES.jpg
http://imgur.com/3dtnGD5.jpg
http://imgur.com/W8hwhQy.jpg

Senast redigerat av Mew (27 mars 2017)

Mew
30 mars 2017 · 2 160 Inlägg

Xebers76 skrev:
Uppdaterng smile)))

Jo, kände att det var dags att få tummen ur. big_smile

Djo skrev:
Fin blir hon smile

Tack! Det har hänt lite till, ska bara försöka ladda upp bilderna till datorn på nåt vänster (den är full redan), så det kommer strax fler uppdateringar! smile

Mew
21 april 2017 · 2 160 Inlägg

VoxTypeX skrev:
Nu har jag läst igenom hela tråden, och det är imponerande jobb minst sagt! Tack återigen för att man fick komma och syna bilen och snacka igår, hoppas inte de blev för mycket frågor om den tongue

Tack! Haha, nejdå. Alltid kul att tjöta lite. Måste bara komma ikapp med tråden nu. tongue

Mew
22 april 2017 · 2 160 Inlägg

VoxTypeX skrev:

Mew skrev:

VoxTypeX skrev:
Nu har jag läst igenom hela tråden, och det är imponerande jobb minst sagt! Tack återigen för att man fick komma och syna bilen och snacka igår, hoppas inte de blev för mycket frågor om den tongue

Tack! Haha, nejdå. Alltid kul att tjöta lite. Måste bara komma ikapp med tråden nu. tongue

Är bbl samt oljeledningarna inkopplade nudå? När är uppstart planerad? big_smile

Japp! Heh, ja du... Det får du se i nästa uppdatering. wink

Mew
27 april 2017 · 2 160 Inlägg

Det har hänt saker, som sagt! En sak i taget, jag börjar med det första som uppgraderades - bromsarna!

Fick hem ett litet paket! big_smile Banana for scale.
http://imgur.com/ZzNoDzT.jpg

Bananen var, precis som jag, exalterad!
http://imgur.com/uCrWw5e.jpg

Slitsade och försänktborrade skivor med bettiga dammfria belägg. Fina grejer. smile Måste ju få stopp på bilen också!
http://imgur.com/i876ihl.jpg

http://imgur.com/IarcpTA.jpg

Bytte även handbromsbackarna, då de gamla var... Ja. Låter bilden tala för sig själv. roll
http://imgur.com/IjPeeaJ.jpg

Den fick sig även nya främre bromssköldar. Lite skillnad?
http://imgur.com/Bpkkams.jpg

Första skivan på plats! Målade även skivorna överallt förutom på slitageytan, så de håller sig fina längre. Använde värmebeständig färg, men hur bra det håller får tiden avgöra!
http://imgur.com/ls9sGjV.jpg

Det högra främre oket sjunger nog på sista versen, så det ska antingen renoveras eller bytas ut inom kort. Ska inte behöva använda en tving som är lika stor som jag själv för att kunna trycka in kolven, eller vad säger ni? lol
http://imgur.com/C0bhBwT.jpg

Sen hände en lite dum grej. Den ena glidbulten till okhållaren höger fram gick av, och det var helg så jag kunde inte få tag på en ny. Detta resulterade i att höger fram fick stå på en pallbock. Sedan skulle ju handbromsbackarna justeras in, och då behöver båda bakhjulen vara i luften.
http://imgur.com/EcrsTPY.jpg

Detta i kombination med en lutande uppfart är inte en höjdare precis. Höll på att hissa upp vänster bakhjul då bilen plötsligt började luta, och dunsade ner på marken med ett brak. neutral
http://imgur.com/pB6F2wS.jpg

http://imgur.com/OEaznRA.jpg

Som tur är hamnade pallbockarna inte allt för dumt till, och efter att ha trixat upp bilen i luften igen kunde vi konstatera att inget viktigt skadats. Det jag irriterar mig på är att bilen landade på och böjde till en splitter ny bromssköld rätt så rejält... Den får sitta kvar tills vidare, får se om jag byter ut den senare.

Sedan var det alltså dags för besiktning! Det var lite småfix kvar innan dess, först och främst fick jag hjälp av en kompis med att svetsa ihop en ny hållare till ABS-enheten och servobehållaren, då jag lagt igen de gamla. Lackade sedan dessa svarta.
http://imgur.com/gSFZPdc.jpg
Passade perfekt, har tyvärr ingen bild på hur de sitter just nu, men ska fixa fram en snart! smile

Sedan så började ju som sagt ABS-lampan lysa när jag fick ihop bilen. Felkoder indikerade på givaren vänster fram, mätte denna och mycket riktigt var den kass. Förstår inte hur den kan ha gått sönder när bilen bara stod still, men en ny handlades in. Den gamla var fruktansvärt jobbig att få ut, aluminiumet hade beslutat sig för att bli ett med fjäderbenet, men efter en hel del våld fick jag ut det som var kvar av den gamla givaren.
http://imgur.com/cu3geb6.jpg
Byte av denna gjorde susen, lampan slocknade efter några meter. smile

Sedan nämnde jag ju att min bakvagn fick sig en smäll, och att bilen sedan dess klonkat från bakvagnen vid gaspådrag i högersvängar..? Nå... Jag hittade problemet.
http://imgur.com/Agh3AuJ.jpg
Den bussningen såg... Något ansträngd ut. Mycket riktigt hade det staget mer eller mindre tagit formen av en banan.

Fint inställd bakvagn.
http://imgur.com/SktVF7O.jpg

Fick tag på ett nytt, och det byttes ut. Problemet åtgärdat. Skönt att det var så lättfixat. smile
http://imgur.com/MlF04Jl.jpg

Dock måste jag säga att jag skäms lite för hur bilen ser ut undertill... Är så sugen på att blästra av och lacka även underredet. Dock är jag rädd för att jag då inte skulle våga köra med bilen längre. Det är ju trots allt en brukis om somrarna... Vi får se hur det blir med det. Någonting kommer iallafall göras åt det.

Sedan svetsade vi även ihop avgasröret vid katten, då det brutits av i en skarv, troligen när bilen gjorde sitt magplask på uppfarten.
http://imgur.com/fuYyzi0.jpg


http://imgur.com/tLMe0ZQ.jpg


Sedan kördes den in på bes! Det gick rätt så bra, den ena spindelleden hade börjat glappa, och besiktningsgubben gillade inte Le Mans-ratten lika mycket som jag gjorde. Tänkte inte på att byta tillbaka ratten i all hast. roll
http://i.imgur.com/PQG97XB.jpg


http://i.imgur.com/kkPRlTA.jpg

Nå, bytte spindelled och ratt och åkte in igen, och får nu köra med bilen ett år till. smile

Senast redigerat av Mew (27 april 2017)

Mew
27 april 2017 · 2 160 Inlägg

Jag kan väl bjuda på två uppdateringar i rad, nu när jag ändå håller på. wink Nu tänkte jag bjuda på en liten teaser - en bildbomb på en massa paket med delar till motorbygget. tongue Som sagt tryckte jag ihop motorn i originalutförande i höstas för att hinna köra något överhuvudtaget den säsongen. Nu är det dags att ändra på det! big_smile
http://imgur.com/bImqqOH.jpg

Mumma!
http://imgur.com/m2NzzZa.jpg

Sedan visade det sig att den aluminium-ICn jag hade var för stor, så jag fick beställa en ny.
http://imgur.com/vH7SWmZ.jpg

Fick inte ha den för mig själv länge dock...
http://imgur.com/yWAmS0N.jpg

Mer godis!
http://imgur.com/R0pXSCk.jpg

http://imgur.com/NBfyhAZ.jpg

http://imgur.com/XxcE1hM.jpg

http://imgur.com/ByrfIdS.jpg

http://imgur.com/WAyum1A.jpg

http://imgur.com/KEuVLCC.jpg

http://imgur.com/zIPtduo.jpg

Råkade hamna 3 meter AN10-slang i brevlådan också. smile
http://imgur.com/vcPScII.jpg

http://imgur.com/JCm5KHV.jpg

Snart får ni se vad jag planerar att göra med allt detta! wink

Senast redigerat av Mew (28 april 2017)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang