Porsche 944 R8 killer 2 be!

Mycket kommer med denna 944
  • 56 Följare
  • 10 024 Visningar
  • Uppdaterades senast 25 april 2015
ChrissDaMan
8 maj 2014 · 99 Inlägg

https://www1.garaget.org/gallery/images/187/186057/186057-8dfb9de4c1ed1dfbe2d7fedf64897184.jpg


https://www1.garaget.org/gallery/images/187/186057/186057-3d988a61ffd56978a51bc9a08c9b60a1.jpg

Nästa månad kommer jag på börja projektet på min Porsche 944

Hela bilen kommer gå igenom en total ombyggnad

Planer:

Bilen kommer kapas på mitten via längden  och där med breddas ca 200mm, bilen är 1,735mm och kommer alltså vara 1,935mm när den e klar,

För att gämföra så är
Lamborghini Gallardo är 1,900mm bred
Ferrari F430 är 1,923mm bred
Ferrari 458 Italia är 1,937mm bred

https://scontent-b.xx.fbcdn.net/hphotos-frc3/t31.0-8/10273219_711038345621812_4835696201078286215_o.jpg
Här e en amatör photoshoppad bild på hur den kommer se ut när de är breddad big_smile

En M70 V12 Från BMW 850 kommer monteras under huven, Motorn kommer renoveras och förhoppnings vis återfå sin motor kraft på 300hk

V12:an kommer TwinTurbo konverteras och kommer för hoppningsvis öka efekten med 150-200hk

-Karossen kommer ersättas av kolfiber
-Rutorna kommer ersättas av plast/plexi-rutor
-Chassit kommer förstärkas
-Luftfjädring kommer installeras

Ett sett Brembo bromsar kommer monteras runt om, längt med 17" BBS GT RS fälgar som ska rulla på Pirelli-gummi


http://www.autoguide.com/auto-news/wp-content/uploads/2013/03/2013-Porsche-911-GT3-R.jpg
En vinge i still med denna GT3-vinge kommer sitta i bak.


Bilen kommer vara helt lackerad i svart, även fälgarna. Bromsarna kommer dock förbli röda!



Mål:
Motoreffekt på 600hk
Topphastighet på 320km/h
0-100 på 3,9 sek

Och kunna spöa skiten ur en R8. lol

ca 10-15,000kr kommer läggas ner på bilen, och lagt ner ca 300-400,000kr
^^
Fel skrivet, ca 10-15,000kr om månaden ska läggas ner, med en slut summa på 300-400,000kr när den e klar

Mer planer finns i hjärnan big_smile

Senast redigerat av ChrissDaMan (18 september 2014)

ChrissDaMan
9 maj 2014 · 99 Inlägg

Iceen skrev:
Detta kan bli spännande!
Men 600hk å luftfjädring? Äre inte bättre att köra coils till det endamålet bilen ska användas som? tongue

Åh, tycker du de? kul att du tycker de! big_smile

Jo, de e nog bättre med coilisar.

Även då jag vet att bilen knappast kommer bli gatlegal, så vet jag att jag inter kommer kunna hålla mig lol
Då är de ju skönt att kunna köra över gupp utan att oroa sig för att kofångaren tillverkad av kolfiber ska spräckas yikes

Inte bara att den e dyr från början men även att den e helt unik designad med tanke på att bilen e något bredare.
Så då komer ju luftfjädringen till nytta!

ChrissDaMan
9 maj 2014 · 99 Inlägg

andreas_1996 skrev:
åå detta låter förjävla coolt big_smile ska följa smile

Tack man! big_smile




https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/t31.0-8/858699_714792881913025_8752885007387829400_o.jpg

Eftersom hela karossen av min 944 kommer att ersättas av kolfiber lackad så tänkte jag ut lite design idéer

Då tänkte jag varför inte använda kolfibern. Jag tänkte att jag skulle lämna lite kolfiber exponerad som den traditionella Porsche dekalen som används på bilden!

Vad tycker ni om de?

Iceen skrev:

ChrissDaMan skrev:

Iceen skrev:
Detta kan bli spännande!
Men 600hk å luftfjädring? Äre inte bättre att köra coils till det endamålet bilen ska användas som? tongue

Åh, tycker du de? kul att du tycker de! big_smile

Jo, de e nog bättre med coilisar.

Även då jag vet att bilen knappast kommer bli gatlegal, så vet jag att jag inter kommer kunna hålla mig lol
Då är de ju skönt att kunna köra över gupp utan att oroa sig för att kofångaren tillverkad av kolfiber ska spräckas yikes

Inte bara att den e dyr från början men även att den e helt unik designad med tanke på att bilen e något bredare.
Så då komer ju luftfjädringen till nytta!

Du får krypa över guppen wink
Men som sagt, smaken är som baken å ja hade valt coils å väljer bälgar ^^
Blir nog bra tillslut smile

Men va e målet? köra tävlingar? eller bara åka på lite track days osv? smile

Ja de ju sant!

Målet,
Jo en kille i min ort som e lika gammal som jag alltså 19, han fick en Audi R8 av sin(trodde jag). Jag blev självklart lite avundsjuk, vem skulle inte blivit de? mad Han körde fram o tillbaka på landsvägen i full fart.
Så tänkte jag, fan vad ballt de skulle va att komma med 944:an o bara spöa skiten ur snobben, skulle ju dock aldrig ha gått med en orginal 944, Då fulldes min hjärna med idéer..

Visade sej dock att han bara fick låna R8:an via jobbet

Så min Porsche kommer mer bara va en kul, väl spänderad grej, hehe. Men ja de kommer bli mycke bana! smile

Senast redigerat av ChrissDaMan (9 maj 2014)

ChrissDaMan
13 maj 2014 · 99 Inlägg

Toxicity skrev:
Denna ska följas smile

Tackar!

Wonderboy_ skrev:
Älskar 924 och 944 bilarna och det här projektet låter helt galet! Helt i min smak big_smile

Tackar tackar!
Ja, samma här. Underbara bilar!

ChrissDaMan
18 september 2014 · 99 Inlägg

Skulle börjat för ett tag sen, den har dock blivit stående.

Jag har dock gått å skaffat flickvän, då jag jag bor i Stockholm, Porschen står ju i Mantorp, jag skulle ju flytta dit igentligen, men blev till att stanna kvar i stockholm ett tag till, men ska flytta ner på riktigt efter jul.

Så bilen får stå tills dess. Men projektet kommer också få vänta tills tyvär sad

Tack till er som tålmodigt väntar smile

ChrissDaMan
4 mars 2015 · 99 Inlägg

CHEEVA skrev:
händer det något ?
Sen måste jag fråga varför du väljer m70 när bmw har m60 dvs v8an som är lättare men ändå snarlikt med effekt... dessutom så är det en mycket modernare motor

eller varför inte satsa på ett mitt motor bygge med en audi maskin och låda ?

Nja, de har tyvär inte hänt så mycket är jag rädd.

Som sagt blev de ju att man skaffa tjej, skulle igentligen ha flyttat till Östergötland (där bilen står)
10 månader in i förhållandet så har jag bestämt att jag ska ta hem bilen till Stockholm någon gång i vår smile

Varför vill jag använda M70?

Helt simpelt för dom där 12 cylindrarna. kommer inte kunna välja nåt annat, jag har vart Ferrari-fan sen jag gick i blöja på de har V12:er följt med i sinnet! Sen behöver de ju inte va just M70, men vill ändå stanna kvar på att de ska va V12

De där med mittmotor bygge är faktiskt inte så dum ide, att jag inte tänkt på de förut!
Jag funderar fortfarande på vad som skall bli med bilen.

Jag vill ju att den ska vara lika kåt i att köras på bana som njutfull av att glida runt och även bila runt i europa.

Inredningen kommer in va så simpelt so 2 race-stolar och rullbur, nej den ska va välutrustad, med T.ex lädersäten, GPS (alternativt en Ipad som monteras in i konsollen) och sen övriga detaljer i läder och kanske mocka.

Jag vill helt änkelt att de ska va en Porsche Carrera GT i 944 costym, fast ändå lite mer HotWheels-utförande.


Men jag planerar iallafall att ta hem bilen nån gång i vår, så blir de till å börja så fort jag har en motor.

ChrissDaMan
25 april 2015 · 99 Inlägg

Meninstick skrev:
Skulle vara otroligt spännande att se denna förvandling

Kull att de gillas, De börjar hända lite grejjer nu.. Håller på att leta garage för tillfället. Vill ha ett lite större garage så jag kan förvara mina bilar i.. Då jag har 5 andra bilar, plus 4 till som jag ska ta hand om..

Där av blir de lite tvång till större garage, då jag även har ett littet extra projekt att renovera och bevara några Volvo 740:is

Så blir lite mycke på en gång, men känner att jag inte direkt har nåt annat "nödvändigt" att spendera tiden på!


Men jag hoppas på att jag ska hitta garage I sommar, har satt ett datum på senast den 13 Oktober.


Jag ber om ursekt till er som är förväntningsfulla, men de är väll lite så när man har ett sånt här stort projekt på gång!


men jag tackar så hemskt mycket för tålamodet! big_smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang