3285
Sök

powerchip.se nån som vet om de?

saabtok
1 306 Inlägg
10 december 2006
Ja Snackade  precis med en bekant  som jobbar på saab  och efter va han sa så ska de tydligen vara  väldigt knepiga koder på saabs  nyare  bilar .....Och med alla andra som chippar så byter de ut boxen man har bla speedparts  gör det  så frågan är bra det  blir när han gör det ,och va gör man om bilen  börjar strula  för de blir nå prob med boxen  när han kodar om den ....eftersom han reser  runt i landet så kan de ju inte vara så lätt att  få de fixat om de blir nåt ....så ja satsar  nog häldre på  köpa ny box hos speedparts och låter han ja känner på saab byta den istället  för låta nån mixtra med koderna ... men de är min mening ....Skiljer ju lite  i pris med speedparts  tar 6300  för sitt och han  tog 2500 på powerchip .....

SAAB= Se Andras Avundsjuka Blickar

538 Inlägg
10 december 2006
Trådstartare
Greatsnyggo skrev:
Ja Snackade  precis med en bekant  som jobbar på saab  och efter va han sa så ska de tydligen vara  väldigt knepiga koder på saabs  nyare  bilar .....Och med alla andra som chippar så byter de ut boxen man har bla speedparts  gör det  så frågan är bra det  blir när han gör det ,och va gör man om bilen  börjar strula  för de blir nå prob med boxen  när han kodar om den ....eftersom han reser  runt i landet så kan de ju inte vara så lätt att  få de fixat om de blir nåt ....så ja satsar  nog häldre på  köpa ny box hos speedparts och låter han ja känner på saab byta den istället  för låta nån mixtra med koderna ... men de är min mening ....Skiljer ju lite  i pris med speedparts  tar 6300  för sitt och han  tog 2500 på powerchip .....

jaaa börjar den strula så vettefan vart man ska ta sig till. powerchip ger ju 1 års garanti men jag vet inte exakt vad som täcks där!

saabtok
1 306 Inlägg
10 december 2006
Ja om bilen ej går att köra för de  blir nåt strul kommer de  hem o fixar de då ?  tror ja inte , låter  mer seriöst och säkrare att köpa en box istället som man vet funkar  eller va tror ni andra saab ägare ?

381 Inlägg
10 december 2006
jag tror inte att det är några större problem faktiskt. Har juh iof inte hört att så många haft problem med sina chipp. På min ex där tror ja inte han byter boxen utan bara kopplar in sin dator på OBE utaget eller vad de heter, och ändrar lite saker där. Vill man så kan man juh köpa en orginal box å ha hemma å byta om de skulle strula. Kostar inte spec många pengar att köpa. Men varför lägga så mkt pengar på ett chipp i från speedparts om man kan få samma saker billigare? Hade ja inte kommit i kontakt med Andreas å Jurgen så hade det blivit Mats ute i fågelmara i blekinge som skulle chippat min.

1 256 Inlägg
10 december 2006
Bullo skrev:
Goffen skrev:
Jurg på powerchip har ett otroligt bra rykte om sig att vara både hjälpsam och bra. Jag har inte hört någonting negativt om powerchip till skillnad från itsfun.........

njaa, har varit en tråd uppe tidigare angående honom (missnöjd kund)

Vad är 1 kund på över 100?
Vad är 1 kund på över 1000?

381 Inlägg
10 december 2006
Jonni skrev:
Bullo skrev:
Goffen skrev:
Jurg på powerchip har ett otroligt bra rykte om sig att vara både hjälpsam och bra. Jag har inte hört någonting negativt om powerchip till skillnad från itsfun.........

njaa, har varit en tråd uppe tidigare angående honom (missnöjd kund)

Vad är 1 kund på över 100?
Vad är 1 kund på över 1000?

Jag tror iaf inte där e några större problem med hans saker iaf.

saabtok
1 306 Inlägg
10 december 2006
ja   vi får väl se  hör av dig om du  blev nöjd med chippningen ...Så ska ja  överväga o göra det  när det kommer  upp i jan med

381 Inlägg
11 december 2006
Så där ja nu så har man varit i väg å fått bilen chippad. Tog ca 30-40 min fick lödda om boxen. Inga vänte tider eller nått som hellst. Dom är i hgb var 4-5 vecka å har dessa priserna januari ut.

Jag är mkt nöjd bilen går grymt mkt bättre nu. Inkörning på 20 mil på chippet han med 40 innan ja kom hem nu hehe. Så rolig är den å köra nu *ler.
Så jag kan starkt rekomendera powerchip.se För övrigt så kommer där snart upp bilder på min på deras sida.

effekt steg 3 9-3OG Aero

Mellan 270-280 Hk
Mellan 365-380 Nm
Laddar mellan 1,3-1,4 Bar

Det är jag ganska nöjd med Har betalat 4300:- För avgas 3" Från turbo en dämpare å ingen kat då.
Och betalade 2500 för chippet monterat å klar.

4300 + 2500 = 6800:- Är vad jag betalat. Nordic Uhr tar 25 100:- För i stor sett samma saker.

Jag väljer helt klart de billigare alternativet. Samma garatier som nordic har dvs på mjukvara och på installationen.
Så funderar ni på att chippa så kan ja rekomendera Powerchip om ni inte har råd å betala dyra pengar för ett pr märke som Nordic, maptun osv. Inte för att dom företagen har några saker tvärrt om därför dom e så dyra.

// Eyelighter

saabtok
1 306 Inlägg
11 december 2006
JAså  kör de  samma  priser  jan ut kanske skulle  passa  på få när det kommer upp till mina trakter

381 Inlägg
11 december 2006
Greatsnyggo skrev:
JAså  kör de  samma  priser  jan ut kanske skulle  passa  på få när det kommer upp till mina trakter

Tycker ja absolut att du ska göra. Billigare och bättre kan de inte bli som sagt. Ring å boka med Andreas direkt så du vet.

538 Inlägg
11 december 2006
Trådstartare
EyeLighter skrev:
Så där ja nu så har man varit i väg å fått bilen chippad. Tog ca 30-40 min fick lödda om boxen. Inga vänte tider eller nått som hellst. Dom är i hgb var 4-5 vecka å har dessa priserna januari ut.

Jag är mkt nöjd bilen går grymt mkt bättre nu. Inkörning på 20 mil på chippet han med 40 innan ja kom hem nu hehe. Så rolig är den å köra nu *ler.
Så jag kan starkt rekomendera powerchip.se För övrigt så kommer där snart upp bilder på min på deras sida.

effekt steg 3 9-3OG Aero

Mellan 270-280 Hk
Mellan 365-380 Nm

Det är jag ganska nöjd med Har betalat 4300:- För avgas 3" Från turbo en dämpare å ingen kat då.

4300 + 2500 = 6800:- Är vad jag betalat. Nordic Uhr tar 25 100:- För i stor sett samma saker.

Jag väljer helt klart de billigare alternativet. Samma garatier som nordic har dvs på mjukvara och på installationen.
Så funderar ni på att chippa så kan ja rekomendera Powerchip om ni inte har råd å betala dyra pengar för ett pr märke som Nordic, maptun osv. Inte för att dom företagen har några saker tvärrt om därför dom e så dyra.

// Eyelighter

skönt att allt gick bra, fick tyvärr avboka min, dök upp en resa som jag ska iväg på, men jag har pratat med andreas och de har samma priser även i januari, så då skall den chippas. är det stor skillnad mot förrut? hur är de på powerchip o ha att göra med?

381 Inlägg
12 december 2006
Ja det är jätte stor skillnad jämfört mot innan! Ja dom verkar mycket trevliga och hjälpsamma. Är de något så e de bara att höra av sig till dom.

Albertoo skrev:
EyeLighter skrev:

effekt steg 3 9-3OG Aero

Mellan 270-280 Hk
Mellan 365-380 Nm

// Eyelighter

skönt att allt gick bra, fick tyvärr avboka min, dök upp en resa som jag ska iväg på, men jag har pratat med andreas och de har samma priser även i januari, så då skall den chippas. är det stor skillnad mot förrut? hur är de på powerchip o ha att göra med?

454 Inlägg
12 december 2006
Andreas på powerchip chippade min 9-5 idag  till 235 hk , snabbt, lätt och fan va den går big_smile...inte ens inkörd heller så det ökar hela tiden big_smile
Senast redigerat av ryttersson (12 december 2006)

538 Inlägg
12 december 2006
Trådstartare
ryttersson skrev:
Andreas på powerchip chippade min 9-5 idag  till 235 hk , snabbt, lätt och fan va den går big_smile...inte ens inkörd heller så det ökar hela tiden big_smile

skönt att du är nöjd, ska chippa min oxå hos de, vad e de för motor du har i din? har hört att turbon inte pallar med så mkt på 2.0t och 2.3t(som jag har).

Fartdåre
378 Inlägg
13 december 2006
funderar också på att göra det.

TICen är till salu säljs billigt.

454 Inlägg
13 december 2006
Albertoo skrev:
ryttersson skrev:

skönt att du är nöjd, ska chippa min oxå hos de, vad e de för motor du har i din? har hört att turbon inte pallar med så mkt på 2.0t och 2.3t(som jag har).

Jag har 2,3:an med 170 original men nu 235 hk (steg 2 med 2,5 tums från kat+ sportfilter) .... Jag frågade andreas om tyrbon eller växellådan inte tålde så mkt hästkrafter å han sa att bilen klarar lätt av den kraften å sa att det sliter inte alls mkt på bilen. jag litar på han för han va tamejfan den mest saab-kunnige jag pratat med iaf..... !!

538 Inlägg
13 december 2006
Trådstartare
ryttersson skrev:
Albertoo skrev:
ryttersson skrev:

Jag har 2,3:an med 170 original men nu 235 hk (steg 2 med 2,5 tums från kat+ sportfilter) .... Jag frågade andreas om tyrbon eller växellådan inte tålde så mkt hästkrafter å han sa att bilen klarar lätt av den kraften å sa att det sliter inte alls mkt på bilen. jag litar på han för han va tamejfan den mest saab-kunnige jag pratat med iaf..... !!

skönt o höra. släng upp lite bilder på din bil så får vi se lite på saaben!big_smile

454 Inlägg
14 december 2006
Hehe jag väntar med bilderna till våren wink... vinterplåtisarna bringar ingen direkt skönhet

538 Inlägg
14 december 2006
Trådstartare
ryttersson skrev:
Hehe jag väntar med bilderna till våren wink... vinterplåtisarna bringar ingen direkt skönhet

haha samma här. väntar på sommarn och kjolpaketet! big_smile

8 892 Inlägg
15 december 2006
Lång tråd det här.
Dom flesta verkar nöjda med powerchip och det är ju bra att det finns något för alla vad gäller chiptrim och plånbok.
Jag kan bara se några nackdelar med en ”kringresande” trimmare och det är just garanti och ev. Uppgradering.  Dom som inte har firman i backfickan utan faktiskt har en fysiskadress och verkstad har i dom flesta fall bättre produkter och man får tid ganska snabbt för en ev. garanti åtgärd. Hur det fungerar för powerchip? Åker dom till Sundsvall för att felsöka Kalles Volvo eller får Kalle åka till Tyskland med sin bil, eller vänta tills nästa Sundsvalls besök om en sisådär 1-8 månader?

Vill man vid senare tillfälle uppgradera från tex. Steg 1 till 2,3,4 eller ännu högre så vet dom etablerade firmorna vad som behövs i hårdvaruväg och man får oftast mjukvaran till ett mycket reduseratpris om man har mjukvaran från dom sedan tidigare.

Ordspråket ”man får vad man betalar för” stämmer rätt bra i det här sammanhanget.

Fotograf på tierpidag.se

Sök