Förstärkta länkarmar, polyuretan bussningar, nya bromsskivor, nya bromsok med redstuffbelägg o stålomspunna bromsslangar. 23mm krängningshämmare, nya styrled och spindelled och servo sitter på. Bilsteindämpare o sänkningsfjädrar
efter alla slangar och el dragen och batteriet inkopplat så vreds det på nyckeln.. inte ett piss hände. kolla runt kablar hade ström men varken startmotor eller soppa pump gick, efter nån kabelskiftning så snurra starten men insåg att soppapumpen hade gjort sitt. ny pump köptes o sattes in o den surra på direkt. motorn blev sur o kunde konstatera att gnistan hade försvunnit.. efter lite hokus pokus så tände de till o gnistan kom tillbax, fast något orolig då de gick att grilla marsmallows efter Downpipen. Enkel lösning kabel till en spridare hade åkt ut
egenbyggt 3tums avgassystem
distans på 5cm svarvad för att kardanaxlarna blev för kort, även spakställ och växelstaget kortat 9,5cm. ombyggt original växellådsbalk så det gick ihop med m90.
slungdiffen svarad så det går att få på rätt hastighetsmätarkrans och plattan svetsad
sen så har vi problem med kopplingen, monterat 6 puckad fjädrad sinter lamell o förstärkt tryckplatta för enkelmassesvänghjul o M90 men den vill inte koppla ur så det går inte lägga i någon växel. någon som vet vad felet kan vara?
efter alla slangar och el dragen och batteriet inkopplat så vreds det på nyckeln.. inte ett piss hände. kolla runt kablar hade ström men varken startmotor eller soppa pump gick, efter nån kabelskiftning så snurra starten men insåg att soppapumpen hade gjort sitt. ny pump köptes o sattes in o den surra på direkt. motorn blev sur o kunde konstatera att gnistan hade försvunnit.. efter lite hokus pokus så tände de till o gnistan kom tillbax, fast något orolig då de gick att grilla marsmallows efter Downpipen. Enkel lösning kabel till en spridare hade åkt ut http://www1.garaget.org/gallery/images/197/196267/196267-563fcb9761b5cdd04bcc36167e3956ec.jpg http://www1.garaget.org/gallery/images/197/196267/196267-725012d463b7a68cbf789ec91f54957a.jpg
sen så har vi problem med kopplingen, monterat 6 puckad fjädrad sinter lamell o förstärkt tryckplatta för enkelmassesvänghjul o M90 men den vill inte koppla ur så det går inte lägga i någon växel. någon som vet vad felet kan vara?
Har du skimsat ut kopplingsarmen med tre 3 mm brickor? Skulle själv behöva göra det men, min kopplar än sålänge men oljud ifrån nya uttrampninglagret:D
efter alla slangar och el dragen och batteriet inkopplat så vreds det på nyckeln.. inte ett piss hände. kolla runt kablar hade ström men varken startmotor eller soppa pump gick, efter nån kabelskiftning så snurra starten men insåg att soppapumpen hade gjort sitt. ny pump köptes o sattes in o den surra på direkt. motorn blev sur o kunde konstatera att gnistan hade försvunnit.. efter lite hokus pokus så tände de till o gnistan kom tillbax, fast något orolig då de gick att grilla marsmallows efter Downpipen. Enkel lösning kabel till en spridare hade åkt ut http://www1.garaget.org/gallery/images/197/196267/196267-563fcb9761b5cdd04bcc36167e3956ec.jpg http://www1.garaget.org/gallery/images/197/196267/196267-725012d463b7a68cbf789ec91f54957a.jpg
sen så har vi problem med kopplingen, monterat 6 puckad fjädrad sinter lamell o förstärkt tryckplatta för enkelmassesvänghjul o M90 men den vill inte koppla ur så det går inte lägga i någon växel. någon som vet vad felet kan vara?
Har du skimsat ut kopplingsarmen med tre 3 mm brickor? Skulle själv behöva göra det men, min kopplar än sålänge men oljud ifrån nya uttrampninglagret:D
den är ut schimsad nu ca 5mm sen så är det 1mm schims mellan tryckplattan. när bilen är igång går det typ kasta i 1an o 2an men sedan tvärstopp på dem andra växlarna.
Jag kör med M46 svänghjul, 850 glt lamell, M46 tryckplata och M90 låda. Funkar för mig:). Måste vara tryckplattan som är för stark och kanske för dåligt slag på slavcylindern kanske:/
kopplingsproblemet är nu löst! det visade sig att huvudkopplingscylindern jag hade satt dit inte fungera som den skulle så fick byta till en annan sådan och då funka de perfekt, så fick bli en första raggarsväng nere på gatan:D
det visade sig vara en 76a så vart avgasskrav, hade ju ingen katalysator så måste montera de. även vänster bakbroms tog inte så de ska oxå ficksas annars var de inga problem.. får köra 1 månad dessutom!
det visade sig vara en 76a så vart avgasskrav, hade ju ingen katalysator så måste montera de. även vänster bakbroms tog inte så de ska oxå ficksas annars var de inga problem.. får köra 1 månad dessutom!
Du får kanske göra någon slags snabbkoppling till katalysatorn eller något så det bara är att hiva bort den efter besiktningen, om du nu inte vill ha den dvs.
det visade sig vara en 76a så vart avgasskrav, hade ju ingen katalysator så måste montera de. även vänster bakbroms tog inte så de ska oxå ficksas annars var de inga problem.. får köra 1 månad dessutom!
Jasså.. Jaja lätt fixat!
Aa blir inte så stort ingrepp
TBergsten skrev:
Läcker den blev
Du får kanske göra någon slags snabbkoppling till katalysatorn eller något så det bara är att hiva bort den efter besiktningen, om du nu inte vill ha den dvs.
Tackar ja precis tänkte se om de går att sätta dit den där mellan ljuddämparen sitter sålänge