Europatour 2k15

Streetstyle
2 december 2014 · 253 Inlägg

2013 genomförde jag och en vän våran så kallade brotour2k13 där vi åkte europa runt i en Smart Roadster.
Nu börjar tankarna gå mot att knepa ihop en resa igen till augusti 2015.

Konceptet: Åka fina bilar genom fina länder och ha sjukt kul till ett så rimligt pris som det går! Förra gången startade vi i Sala Sverige, bilade nonstop ner till Amsterdam via Danmark och Tyskland. Efter en natt i Amsterdam så fortsatte resan mot champagne i Frankrike via belgien, dagen efter åkte vi vidare till Paris och gjorde alla "måsten" så länge som vi orkade och hade tid. För att göra historien lite kortare så följde därefter södra Frankrike, Pyreneerna, Andorra, Spanien och Barcelona, Frankrike igen längs hela rivieran dvs Marseille, St.Tropez, Cannes, Nice och Monaco, vidare därifrån till Milano Italien, Schweiz, Lichtenstein, Österrike, Tyskland, Danmark och hem till sala igen inom loppet av två veckor.

Tanken vi har nu är att se om det finns intresse för ett liknande event till 2015 med lite ovanligare fordon och med fler folk då vi endast åkte en bil den gången.
För vår del så blir det Porsche Cayman S.
2013 tältade vi på flera mycket trevliga campingar vi valde på måfå genom gps men det går givetvis att diskutera vidare hur man gör med sådant om intresse finns!

Gå gärna in på @brotour2k13 på instagram för att kolla på 2013 års trip.

Senast redigerat av Streetstyle (2 december 2014)

Audi R8 v10 (2011)
Nomenia ÖstersundsGatbilar
2 december 2014 · 1 570 Inlägg

haha geeses vilken resa big_smile
snart är dina gamla racer klar så man kanske ska fundera på de där smile skulle vart sjukt kul

Kolla gärna in mitt nya projekt
Skyline R33 Zeemax Widebody "The Continue"
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=261823
Nissan Skyline R33 "ZeeMax" (1995)
Volvo V50 D2 "Familje Pråmen" (2011)
Streetstyle
2 december 2014 · 253 Inlägg

Ja jag såg att du lagt upp lite nytt. Kul att du kommit igång med den igen! vill verkligen se lack på den snart smile frågan är... vågar man verkligen åka så långt med en nybyggd bil? =P när vi åkte 2013 så blev det allt som allt 700mil på två veckor

Audi R8 v10 (2011)
Mew
2 december 2014 · 2 163 Inlägg

Skulle visserligen vara en rolig resa med bubblan, men det finns ingen chans att jag skulle kunna hålla er takt. tongue

wallingstam
2 december 2014 · 474 Inlägg

Åh är det dags igen! Kanske vore värt att haka, blir nog en påställd 535d isf wink

Kommentera & Rösta ! ©
Nissan 300zx "SuperFineZ" (1990)
Streetstyle
2 december 2014 · 253 Inlägg

Jo alltså snitthastigheten förra gången va nog 140 =P blir man några stycken så lär man ju svina lite också wink

Kalle då lär du pimpa den isf wink ovanliga bilar vare tal om! smile

Audi R8 v10 (2011)
Nitro
2 december 2014 · 330 Inlägg

Finns de kanske E85 i dom länderna? smile

wallingstam
2 december 2014 · 474 Inlägg

Gosse, jag är väl tillräckligt originell för att kompensera för bilen? Hur många gingers finns det liksom!

Kommentera & Rösta ! ©
Nissan 300zx "SuperFineZ" (1990)
Streetstyle
2 december 2014 · 253 Inlägg

Har faktiskt ingen aning Nitro=/

Höhö skärpning Kalle =P jag är lite rödlätt i skägget iaf wink

Audi R8 v10 (2011)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang