Påbörjat vänstra tröskel och stepside, hann inte med så mycket innan jag fick besök, men jag tänkte att jag knäpper en bild iallafall!
Valde att borra hålen och pressa blindnitsmuttrarna innan baksidan av stepsiden svetsas på plats, kul för er följare att se hur det ser ut invändigt av stepsiden som ligger mot tröskeln.
Tänkte kolla upp hur det ser ut med mellanrum för sidepipesen som går invändigt av trösklarna, jag åker tyvärr på att få kapa i originaltrösklarna för att få plats med 4” sidepipes invändigt, det är alldeles för nära och utrymme finns inte som det är idag. Jag skulle kunna köpa in nya originaltrösklar, men montera dom spegelvänt för att få den bockade delen inåt istället för utåt, får kika närmare på det när det är dags för sidepipesen.
Hur som, i den vita rutan som är målad på tröskeln är där sidepipesen kommer sticka ut, vilket betyder att det fönstret bak kommer få ”bommas” igen eftersom det är öppningsbart, det får inte vara öppningsbart för att det ska vara godkänt, men allt glas kommer bytas ut mot makrolon, 200gånger mer slagtåligare än vanligt glas, i likvärdigt reptåligt som vanligt glas med, men vikten är det mest attraktiva i detta fallet eftersom bilen ska bantas på vikt. 😅 Med andra ord blir det fönstret skruvat ändå, vilket är bra för min del. 😅
150mm från ovankant av stepside till ovankant av tröskeln, vilket betyder att jag har 25mm upp från stepsiden till underkanten av utblåset och likadant ifrån ovankant av tröskel till ovankant av utblåset, +-någon millimeter, 4” är ju ändå inte exakt 100mm, det är snarare 101.4 eller något i den stilen. Tror det blir perfekt!
Mer updates kommer imorgon!