Nu har tiden kommit för min Ascona A att få sig en liten stor make over. Den kommer nu få ett mer renodlat race och lek syfte. Efter den här lilla ombyggnaden ska den få smaka massa fullgasande på både gator och isar.
Kommer ha Opel cih 2.0l racebyggd sugmotor, getrag 240 låda och opel manta gsi lamelldiffad bakaxel, axeln kommer få lite special byggda uppdateringar så den tål lite hårdare tag
Nån lite bild på hur bilen ser ut nu måste ja bjuda på iallafall Här syns det klart och tydligt att motorrummet behöver få lite kärlek Och lika så med interiören
Nu har man varit flitig igen och masat sig ut i garaget
Rensat bort lite i bagaget, nu ska jag bara klämma in fuelcell, catchtank, bränslepumpar, kylare och vattenpump ska även förstärka upp fjädertornen inför montering av coils
Vart lite pill på motorn också, vilket resulterade i bortplockade insugsrör och grenrör för alla er som ska måla en motor kör med bromsoksfärg täcker bra och håller finishen
Flugefmunt skrev: Fan vad du ligger i! hur länge sen var det du målade motorn?
Måste ju ligga i lite om nått ska bli gjort, men blire segt uppehåll i väntan på svets Målade den i april nån gång och de verkar fungera riktigt bra, växellådan kommer ja måla med de också
Inte så mycket som hänt sen sist. Men lite nya grejer har trillat in
Ett par nya stötdämparfästen från snowball racing. 20 stegs justerbarhet, nu ska väll va fasen om fjärdingsgeometrin inte ska bli bra.
Ramlade också in lite coilovers, dessa är än sålänge bara i experiment syfte, med andra ord när de pajar så ska sellholms coils inhandlas (För er därute som vill ha coilovers till en Ascona A så passar dessa riktigt fint i fjädertornen bak)
Vart lite el pyssel i helgen, kabelstammarna fick gå på bantningskurs Förvånansvärt mycket som går att ta bort när man byggen en race bil kastade ut värmepaketet också, de ska få lämna plats åt ett mycket mer slimmat värmepaket.
Gav mig på att skruva ihop växellådan i söndags, en av bultarna gick lite trögt och när när man vred på ingående axel rasslade det fint nyfikenheten vart för stor på jobbet, så det blev att skynda till garaget å plocka isär lådan och inspektera Alla drev ser fina ute som tur är. tittar man noga i neder kant på lådan kan man se vad som lossnat, precis vid oljepluggen tittar man lite ovanför skruvhålet kan man se ett hål i botten, hade pluggen och en medbringare lossnat ifrån. Medringaren satt fast mellan två kugghjul och hade knäckt hela lådan om man vridit hårdare.
Allt detta hända tack vare att det vart gängpaj på skruven som håller i pluggen som tur var gick pluggen att rädda, va bara att kö i en gängtapp, nu återstår bara att fixa fram en skruv å lite nya lager och packboxar nu när man ändå håller på
Flugefmunt skrev: Det var alltså det du höll på med istället för att hjälpa mig få igång min skrothög:o Du såg ju dock ut att ha mycket roligare:D
HAHA du fick ju igång din skrothög själv, de va ju bara din startmotor som va lite kass Roligare å roligare va väll att hugga i men fick iaf lite viktigt arbete utfört och ett lugnat sinne över växellådan
Flugefmunt skrev: Det var alltså det du höll på med istället för att hjälpa mig få igång min skrothög:o Du såg ju dock ut att ha mycket roligare:D
HAHA du fick ju igång din skrothög själv, de va ju bara din startmotor som va lite kass Roligare å roligare va väll att hugga i men fick iaf lite viktigt arbete utfört och ett lugnat sinne över växellådan
Det var på gränsen att vi tippa bilfan i ett dike:lol: Tror att toppen va kass på motorn jag har i nu också Skönt det:D
HAHA hur fan kör du....du ska köra på den asfalterade biten av vägen inte diken vafan på den här oxå ja den kan ju fått gått lite hårt när de står 700hk på insuget hahahahah skrota den där bilen nu å köp nå som fungerar....tips från proffsen