Volvo 850, Ljudbygge, Ny lack

Måste få tummen ur och göra något åt denna bil, Inget som blir riktigt gjort.. men nu när jag gör en projekt tråd så måste jag!
  • 22 Följare
  • 22 560 Visningar
  • Projektet avslutat 1 november 2015
850grabb
15 april 2015 · 756 Inlägg

ser ju riktigt bra ut, snart är din bil klar lackar du hela min bil också då i vinröd färgkod 418 fast med lite mera flakes i färgen en orginal  ?  wink

bor i förorten där man kör golare till skogen livet är som robin hood. Vet ni varför Audi går så dåligt ? För dom har kolvringarna i grillen istället för i motorn!
Volvo S60 2,4T "Under ombyggnad syns 2020" (2003)
Volvo S60 T5 "Atm 400 paketet" (2005)
Brandten4u
15 april 2015 · 95 Inlägg

850grabb skrev:
ser ju riktigt bra ut, snart är din bil klar lackar du hela min bil också då i vinröd färgkod 418 fast med lite mera flakes i färgen en orginal  ?  wink

tackar ! hahaha aa visst wink

Volvo 850 T5 "beauty blue" (1994)
850grabb
15 april 2015 · 756 Inlägg

Brandten4u skrev:

850grabb skrev:
ser ju riktigt bra ut, snart är din bil klar lackar du hela min bil också då i vinröd färgkod 418 fast med lite mera flakes i färgen en orginal  ?  wink

tackar ! hahaha aa visst wink

ett bra pris wink dock till det tråkiga en buckla på bakskärmen fusklagad,  buckla på dörren fram en hyfsat liten, bakdörren en buckla under listen går att slå ut....

bor i förorten där man kör golare till skogen livet är som robin hood. Vet ni varför Audi går så dåligt ? För dom har kolvringarna i grillen istället för i motorn!
Volvo S60 T5 "Atm 400 paketet" (2005)
Volvo S60 2,4T "Under ombyggnad syns 2020" (2003)
Brandten4u
15 april 2015 · 95 Inlägg

850grabb skrev:

Brandten4u skrev:

850grabb skrev:
ser ju riktigt bra ut, snart är din bil klar lackar du hela min bil också då i vinröd färgkod 418 fast med lite mera flakes i färgen en orginal  ?  wink

tackar ! hahaha aa visst wink

ett bra pris wink dock till det tråkiga en buckla på bakskärmen fusklagad,  buckla på dörren fram en hyfsat liten, bakdörren en buckla under listen går att slå ut....

hahah jasså det säger du? och vart ser du detta? blir faktiskt lite förbannad när du skriver såhär, du kan väll säga lite mer exakt vart dessa bucklorna är så kan du få lite närmare bild smile

Senast redigerat av Brandten4u (15 april 2015)

Volvo 850 T5 "beauty blue" (1994)
Razzmouse
15 april 2015 · 1 013 Inlägg

Brandten4u skrev:
Är det någon annan som kan se dessa bucklorna eller är det bara 850grabb som ser dom? smile och kan lova att det inte finns en enda buckla på den smile och den som inte tror mig, kan ju få be om lite närmare bilder eller så då smile blir riktigt förbannad att bli anklagad för att ''fuska'' när man har lagt ner så mycket tid och kraft !

Han menar nog på att hans bil har en buckla osv som behövs fixas innan du lackar bilen hans... wink

Senast redigerat av Razzmouse (15 april 2015)

850grabb
15 april 2015 · 756 Inlägg

menar ju självklart min bil tänkte om du lackar haha!

bor i förorten där man kör golare till skogen livet är som robin hood. Vet ni varför Audi går så dåligt ? För dom har kolvringarna i grillen istället för i motorn!
Volvo S60 T5 "Atm 400 paketet" (2005)
Volvo S60 2,4T "Under ombyggnad syns 2020" (2003)
Brandten4u
15 april 2015 · 95 Inlägg

850grabb skrev:
menar ju självklart min bil tänkte om du lackar haha!

Jaha haha aa du ser.. Är helt väck efter alla sena kvällar.. Sorry my man tar tillbaka allt haha!

Volvo 850 T5 "beauty blue" (1994)
850grabb
15 april 2015 · 756 Inlägg

Brandten4u skrev:

850grabb skrev:
menar ju självklart min bil tänkte om du lackar haha!

Jaha haha aa du ser.. Är helt väck efter alla sena kvällar.. Sorry my man tar tillbaka allt haha!

lungt!  vart ju tvungen skriva med skadorna delvis bucklorna så kan du ge ett ungefärligt pris på hela bilen... svårt att hitta bra lackerare i göteborg nu för tiden du bor ju dock nära!

bor i förorten där man kör golare till skogen livet är som robin hood. Vet ni varför Audi går så dåligt ? För dom har kolvringarna i grillen istället för i motorn!
Volvo S60 T5 "Atm 400 paketet" (2005)
Volvo S60 2,4T "Under ombyggnad syns 2020" (2003)
Volvoknugge
16 april 2015 · 404 Inlägg

Hoppas att det är okej att jag ställer en lackfråga här
Vad blir resultatet av matt färg sen blank klarlack?
Blir det som blanksvart lack?
Tänkte lacka lite detaljer

Alla kan inte köra Volvo
Alla kan inte va bäst
Brandten4u
16 april 2015 · 95 Inlägg

850grabb skrev:

Brandten4u skrev:

850grabb skrev:
menar ju självklart min bil tänkte om du lackar haha!

Jaha haha aa du ser.. Är helt väck efter alla sena kvällar.. Sorry my man tar tillbaka allt haha!

lungt!  vart ju tvungen skriva med skadorna delvis bucklorna så kan du ge ett ungefärligt pris på hela bilen... svårt att hitta bra lackerare i göteborg nu för tiden du bor ju dock nära!

gött! aja aah asså saken är ju så då att det är ett väldigt litet företag som jag jobbar på nu och just nu har vi extremt mycket och göra eftersom det är båtsäsong (vi lackar, lagar, lyfter i och ah allt som har med båtar och göra också) så jag kan tyvärr inte hjälpa dig att lacka din bil..

Volvo 850 T5 "beauty blue" (1994)
Brandten4u
16 april 2015 · 95 Inlägg

Volvoknugge skrev:
Hoppas att det är okej att jag ställer en lackfråga här
Vad blir resultatet av matt färg sen blank klarlack?
Blir det som blanksvart lack?
Tänkte lacka lite detaljer

jadå inga problem!
resultatet blir Blankt ALLTID om du använder en klarlack, så ja det blir blanksvart

Volvo 850 T5 "beauty blue" (1994)
Volvoknugge
16 april 2015 · 404 Inlägg

Brandten4u skrev:

Volvoknugge skrev:
Hoppas att det är okej att jag ställer en lackfråga här
Vad blir resultatet av matt färg sen blank klarlack?
Blir det som blanksvart lack?
Tänkte lacka lite detaljer

jadå inga problem!
resultatet blir Blankt ALLTID om du använder en klarlack, så ja det blir blanksvart

Gött som fan
Det är ju bra mycket lättare att lacka matt svart sen klarlack
Tack för svar

Alla kan inte köra Volvo
Alla kan inte va bäst
Brandten4u
16 april 2015 · 95 Inlägg

Volvoknugge skrev:

Brandten4u skrev:

Volvoknugge skrev:
Hoppas att det är okej att jag ställer en lackfråga här
Vad blir resultatet av matt färg sen blank klarlack?
Blir det som blanksvart lack?
Tänkte lacka lite detaljer

jadå inga problem!
resultatet blir Blankt ALLTID om du använder en klarlack, så ja det blir blanksvart

Gött som fan
Det är ju bra mycket lättare att lacka matt svart sen klarlack
Tack för svar

Yes, ett tips bara använd inte Biltemas sprayburk, den är något i hästvägs dålig!

Volvo 850 T5 "beauty blue" (1994)
Razzmouse
16 april 2015 · 1 013 Inlägg

Brandten4u skrev:

Volvoknugge skrev:

Brandten4u skrev:

jadå inga problem!
resultatet blir Blankt ALLTID om du använder en klarlack, så ja det blir blanksvart

Gött som fan
Det är ju bra mycket lättare att lacka matt svart sen klarlack
Tack för svar

Yes, ett tips bara använd inte Biltemas sprayburk, den är något i hästvägs dålig!

Burkarna från Motip är rätt schysst! smile

Volvoknugge
16 april 2015 · 404 Inlägg

Razzmouse skrev:

Brandten4u skrev:

Volvoknugge skrev:

Gött som fan
Det är ju bra mycket lättare att lacka matt svart sen klarlack
Tack för svar

Yes, ett tips bara använd inte Biltemas sprayburk, den är något i hästvägs dålig!

Burkarna från Motip är rätt schysst! smile

Nej jag är faktist så seriös att jag köpte några sprutor för ett tag sen
Får se vart jag köper klarlack
Tack för tips ändå

Alla kan inte köra Volvo
Alla kan inte va bäst
Brandten4u
16 april 2015 · 95 Inlägg

Volvoknugge skrev:

Razzmouse skrev:

Brandten4u skrev:

Yes, ett tips bara använd inte Biltemas sprayburk, den är något i hästvägs dålig!

Burkarna från Motip är rätt schysst! smile

Nej jag är faktist så seriös att jag köpte några sprutor för ett tag sen
Får se vart jag köper klarlack
Tack för tips ändå

låter ju kanon ! bara att fråga säga till om du behöver hjälp ! smile

Volvo 850 T5 "beauty blue" (1994)
Volvoknugge
16 april 2015 · 404 Inlägg

Brandten4u skrev:

Volvoknugge skrev:

Razzmouse skrev:

Burkarna från Motip är rätt schysst! smile

Nej jag är faktist så seriös att jag köpte några sprutor för ett tag sen
Får se vart jag köper klarlack
Tack för tips ändå

låter ju kanon ! bara att fråga säga till om du behöver hjälp ! smile

Låter kanon det med
Tackar

Alla kan inte köra Volvo
Alla kan inte va bäst
Brandten4u
28 april 2015 · 95 Inlägg

Hej gott folk! vart ett tag sen jag uppdaterade nu! och det är för att har fått massa strul och inte hunnit lägga upp någe här..  bilen är faktiskt inte helt klar.. blev skit med bakstöten så var tvungen att göra om den.. och sen så har jag fått El fel så måste fixa massa grejer nu innan den ska in på bess nu på måndag! men har vart och hämtat ett litet paket från V-parts !

https://www1.garaget.org/gallery/images/197/196283/196283-de8eab06a5f97e829ad00a89a1fa0e0b.jpg

bilen ska få sig en lite service med nya tändstift och nytt filter ny motorolja, hade tänkt byta kamrem och så med men det får bli lite senare! hinner inte med det nu..

och så självklart ska tvätta rent i motorrummet och lite så! sen kunde jag inte hålla mig från att köpa den stegrande Älgen när du rear ut dom haha!

allt för denna gången hörs på måndag kväll efter jag bessat bilen!

Volvo 850 T5 "beauty blue" (1994)
Brandten4u
17 september 2015 · 95 Inlägg

Wow här var det inte igår man skrev direkt.. well, som jag skrev senast..fick något jävla el-fel kortslutit hela skiten.. så blev aldrig någon besiktning..men nu är allt fixat..

Så nu återstår det bara att byta Lambdan, termostaten, sen byta ena ABS-givaren bak.. sen ska allt va i sin ordning igen..

Kan ju säga att motivationen har inte vart på topp det senaste.. men börja få tillbaka lite sug nu igen så nu jävlar ska den fan bli klar!

https://www1.garaget.org/archive/197/196283/362917/362917-3596109.jpg

Volvo 850 T5 "beauty blue" (1994)
Brandten4u
1 november 2015 · 95 Inlägg

Nu är detta projekt slut, bilen gick genom besiktningen och nu ska den säljas! dags att starta ett nytt projekt!

tack för ni som kommenterat och  stöttat mig! smile

Volvo 850 T5 "beauty blue" (1994)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang