Hade ju som sagt lite problem med kärvande bakbroms.. Jag förstod inte själv magnituden av problemet innan jag började rota i det. Bromsoket vänster bak hade rostat sönder helt, kolven gick inte ens in längre vilket resulterade i söndersliten skiva och renskrapat belägg.
Blev lite dåliga bilder men kan ta nya sen för att visa riktigt hur illa det var. Nu står bilen utan bromsar och ska putsa upp oken fram och har beställt nya bak till båda sidor då passagerarsidan bestämde sig för att gå sönder vid demontering. Tur att man skiter pengar, eller inte
Liggandes hemma har jag nu nya brembo bromsar (skivor + belägg) bak och en beställning är på väg bestående av följande:
*Bromsok x 2 bak.
*Brembo skivor 305 mm fram.
*Brembo bromsbelägg fram.
*Hela stålomspunna bromsslangar. Livstidsgaranti på slangarna men då är ju frågan hur länge det är? 740-livslängd eller Opel-livslängd?
Tråkigt nog bor man i Göteborg så efter att ha spenderat söndagen krypandes i 1-2 dm slask och mekat med bromsar börjar man ju bli måttligt förkyld, förhoppningsvis hinner jag krya tills alla delar kommer så man kan montera dom och sen bli ordentligt sjuk haha!