2015 hämtar en skäggig hedning hem denna vagn från en grannsocken i Närke. Bedagad, dåligt ommålad och med rost lite varstans men med ett besked från SBP att kärran var trafikduglig. Vad hände sen? Följ med här :)
skrotnisse89 skrev: Hahaha, jag har nog aldrig fnissat (läs asgarvat) här på garaget som jag gjort åt dig, Peter!
Läst igenom hela projekttråden nu och du lyckas ju fånga upp intresset igen men varje uppdatering du gör, även om den är lite Off Topic.
På tal om det, råläcker skrevraket!
Ha en god fortsättning, och försök att inte kasta den kvarvarande stenen i glashuset
Mvh Oscar.
Ajusste, jag behöver inte säga att jag följer detta, va?
Haha, tack Oscar för värmande ord! Det är liksom lite stiltje nu igen för det är kallt ute på logen och jag trimmar moped varje ledig stund just nu Kul att du följer!!
skrotnisse89 skrev: Hahaha, jag har nog aldrig fnissat (läs asgarvat) här på garaget som jag gjort åt dig, Peter!
Läst igenom hela projekttråden nu och du lyckas ju fånga upp intresset igen men varje uppdatering du gör, även om den är lite Off Topic.
På tal om det, råläcker skrevraket!
Ha en god fortsättning, och försök att inte kasta den kvarvarande stenen i glashuset
Mvh Oscar.
Ajusste, jag behöver inte säga att jag följer detta, va?
Haha, tack Oscar för värmande ord! Det är liksom lite stiltje nu igen för det är kallt ute på logen och jag trimmar moped varje ledig stund just nu Kul att du följer!!
Hejsan! Fick ett ryck att kasta in lite input i min gamla projekttråd som legat i träda under några år.
2018 drog jag fram den ur logen och knuffade in den i verkstan. Jag slog isär alla bromsar och böt bromscylindrar på alla hjul och böt bromsbanden.
Sen blev det ett par 3" sänkblock och WW däck. I mars 2019 så rullade jag in på besiktningen för att få den godkänd och det blev den, sånär som på bländande halvljus.. Sänkblock.. Drog runt alla justeringar på bilprovningen så det blev att åka hem och pyssla lite med det innan jag kunde göra ett återbesök och få den godkänd. Använde den sedan som bruksbil nästan hela sommaren. Varvade lite mellan den och Plymouth hgv:n som jag införskaffade hösten 2018.
Nu är planerna igång igen! Sålde luftkittet som jag ansåg var av för dålig kvalitet och köpte ett nytt nu i somras som kommer bli så mycket bättre. Har blästrat en uppsättning Cadillacplåtisar som ska bli mattsvarta och skos med nya WW däck nu i vinter.
Ska vara lite mer aktiv nu tänkte jag, hehe. Fridens liljor, mina vänerrr!
turbo57 skrev: Härligt, skoj att du är på gång igen (Kom att tänka på att min bästa kompis har en -54 Packard ger mig fasen på att det är en clipper också)
Ja, det har hänt mycket i livet sista åren så jag har inte riktigt hunnit med allt. Men det är skönt att den är på rull igen
54an är nästan likadan, skiljer på smådetaljer Clipper är vanligast.
En liten miniupdate! Jag måttade lite på framvagnen och kom fram till att en Slam SS6 bälg skulle bli bra. SS bälgarna har gott rykte om hållbarhet, så det fick bli ett par till framänden.
Så här ser framvagnen ut. Bälgen kommer få plats och SS bälgen sväller inte så mycket vid nedfjädring.
Ett ventilblock får styra luften. Den tar mindre plats än vad 8 lösa gör och blir smidigare på alla sätt och vis. Den är tänkt att monteras i höger bakskärm, på golvet.
Reservhjulsbaljan ska kapas ur uch ersättas med ett plant golv. Under golvet ska lufttanken monteras. Den skissar jag på just nu och kommer att tillverkas i rostfritt.
Bak blir det airmaxxx 2600 bälg. Har inte riktigt bestämt tillvägagångssätt än. Det lutar åt att behålla bladen tillsvidare men får jag ett ryck kan det bli nån form av 4-link eller k-link. Dessutom ska ramen notchas då den inte har det utrymmet för axeln som jag vill ha.
Tror att det kommer bli bra Kommer drivas av en remdriven kompressor. Kanske en elektrisk i reserv, det får tiden utvisa. Nu måste jag gipsa färdigt sovrummet och få ut mercakombin ur verkstan innan Packarden kan komma in. Men först ska vi ut på en glöggafton i snöstorm är tanken. Det finns ju värme och snökedjor Fridens!