Följ mina suprabyggen, ett bygge för gatan och ett för banan samt mitt första suprabygge som nu är sålt. Toyota Supra Mkiv 1997 gatbilen Toyota Supra Mkiv 1994 banbilen. Ni kan även följa bilarna på Instagram @Whitesuprasweden... Visa mer
Har ju stått still ganska länge nu, men idag tog jag med mig pappa till garaget så jag fick hjälp att få till botten i bagaget, tur de för nu blev de betydligt mycket simplare än vad jag trott att jag skulle behöva göra de för att de skulle bli bra :p
Nu ska bara baslådan slipas de sista på sen kan allt kläs innan bagaget är klart
Ska även bygga och montera ett batterifäste av något slag, sen koppla in en huvudströmbrytare så man snabbt kan få av strömmen ifall de skulle behövas
har varit i garaget idag och pillat med baslådan och allt annat i bagaget har slipat klart allt och passat ihop allt så nu har de klätts med tyg och lite andra saker också Glömde såklart att ta kort på hälften av sakerna men lite bilder finns de
fick lite lim på tyget så baslådan kommer göras om när tid och ork finns Blev riktigt bra om man får säga de själv glömde såklart att ta före bild så ni fick se hur den såg ut Montering av baslåda och bas ljusa fläckarna är limmet Dragit in kabel och lagt dämp ull i baslådan Basen monterad Sen blev det att göra en ström och jordkabel och sätta in nya batteri polen Ny vs gammal Båda kablarna i nya Plus och minus på steget
De var allt för idag :p Nu har jag bara plattan som ligger emot ryggstödet att klä och att trimma bort allt överflöd på "locket" som jag klädde idag, ville inte göra de nu ifall limmet skulle lossna så vill jag ha att dra i när jag ska göra om de
har varit i garaget idag och pillat med baslådan och allt annat i bagaget har slipat klart allt och passat ihop allt så nu har de klätts med tyg och lite andra saker också Glömde såklart att ta kort på hälften av sakerna men lite bilder finns de
De var allt för idag :p Nu har jag bara plattan som ligger emot ryggstödet att klä och att trimma bort allt överflöd på "locket" som jag klädde idag, ville inte göra de nu ifall limmet skulle lossna så vill jag ha att dra i när jag ska göra om de
Testa "dimma" på lite mattsvart spray över limfläckarna så kommer dom knappt synas
Testa "dimma" på lite mattsvart spray över limfläckarna så kommer dom knappt synas
Blir riktigt snyggt i bagaget! Cleant och lagom, inte rymdskep som dom flesta ljudbyggena.
Tackar nä vill ha stilrent och ingen värsting bas som ska vibrera i all plåt, vill bara att de ska låta bra behöver inte spela jätte högt heller, bra och kontrollerad bas tycker jag är bäst Hade helst byggt en låda nere i reservhjulslådan men basen var för stor kanske köper mig en 8" bas i framtiden och gömmer bort allt där nere för ett så cleant utseende som möjligt
Ska försöka lägga in lite mer timmar i garaget nu i helgen när min rygg har blivit lite bättre så kanske man får sig ner under bilen och montera avgas och oljetrycksgivaren samt ett oljebyte Vill även få ihop allt i bagaget så jag kan städa upp de så allt är klart där samt testspela ljudet
Ingen som har någon smart slimmad lösning för en batterihållare ? Har en tanke men får se hur den blir i praktiken så de vore kung med lite backup idéer ifall de skulle skita sig :p
ska köpa lite saker före jag åker till garaget också, blir en mutternittång så jag kan fästa batteriet som jag har tänkt i min skalle sen plastnittång för inredningssaker
slänger upp lite bilder så ni förstår då får man en fastnitad gänga som man kan dra bultar i utan att behöva svetsa fast en mutter i bilen Och då har jag tänkte göra såhär som första bilden visar (därför jag behöver mutternitar) eller om de inte funkar som bild nr 2 eller något liknande och spänna fast
Blev lite köpt och gjort idag, glömde tyvärr kameran så ni får nöja er med mobilbilder ikväll
Popnuts Sen gjorde jag en ny jordkabel så jag kunde montera sista batterifästet och jorden på samma bult, inte dumt att kunna klämma kabelskorna ordentligt nu men nya verktyget Monterat sista fästet och jorden Sen testades ljudet innan jag gjorde färdigt alla kablar och huvudströmbrytaren Var tvungen att göra en till jordkabel när jag satte brytaren längre från batteriet Blev lite ormbo av alla kablar Nitade fast lite plast Sen testades den klädda delen innan det sista kläddes ,allt städades och monterades ihop igen, så nu är bagaget färdigt Gjorde ett hål så man får ner ett finger och kan lyfta upp locket
Ska försöka göra så man inte ser hålet lika väl som nu när man kan se trä, ska spraya lite svartfärg där när jag ska testa att gömma limfläckarna Måste även städas ordentligt, har bara dammsugit de nyklädda men all plast är tok skitigt
Jävligt cleant bagage, i ens egna bil ser det ju ut som en soptipp så man blev ju inte alls avundsjuk Man får nog ta och göra ett ryck haha Några tips på hur man klär om på bästa sätt?
Jävligt cleant bagage, i ens egna bil ser det ju ut som en soptipp så man blev ju inte alls avundsjuk Man får nog ta och göra ett ryck haha Några tips på hur man klär om på bästa sätt?
Tackar Nja kapa grovt sen slipa lite eftersom för att få så bra passform som möjligt Sen spraya inte för mycket lim så de blir som på min baslåda (de suger sig igenom typ) annars är de bara försöka och göra om ifall de blir dåligt jag handlade mina saker på Biltema eftersom de var billigt och jag kunde göra om de ifall de skulle misslyckas jag har inte gjort de förut så jag kan inte ge jätte mycket tips
Renjaegarn skrev:
Riktigt snyggt gjort!
Galet vad lik celican är Supran när de kommer till inredningsdetaljer.
Tackar Ja jag har sett några bilder och dom är ganska lika varandra Hur går de med din? Fått beställt nå soppa delar ?
Tackar Nja kapa grovt sen slipa lite eftersom för att få så bra passform som möjligt Sen spraya inte för mycket lim så de blir som på min baslåda (de suger sig igenom typ) annars är de bara försöka och göra om ifall de blir dåligt jag handlade mina saker på Biltema eftersom de var billigt och jag kunde göra om de ifall de skulle misslyckas jag har inte gjort de förut så jag kan inte ge jätte mycket tips
Renjaegarn skrev:
Riktigt snyggt gjort!
Galet vad lik celican är Supran när de kommer till inredningsdetaljer.
Tackar Ja jag har sett några bilder och dom är ganska lika varandra Hur går de med din? Fått beställt nå soppa delar ?
Inte ännu, men det är förhoppningsvis runt hörnet!