Bakgrunden till renoveringen är att jag vill ha en bil som är bra i ordning, vill ha den lika fin i motorrummet som den är utvändigt. Underredet kommer också göras till det bättre. Renoveringen... Visa mer
Personligen tycker jag att greenstuff är skit och att dom dammar minimalt beror la på om man jämför med en jordfräs. Bytte till brembo bromsbelägg och fick 10x bättre bromsförmåga och mindre bromsdamm
InTheWhite skrev:
dsrolf skrev:
Funderar på att köpa GREENSTUFF - Bromsbelägg som avger minimalt med bromsdamm!
Nu ska jag inte vara sådan, men jag har läst massa skit om Greenstuffbeläggen. Jag kan varmt rekommendera TarOx beläggen som jag kör med nu. Lika bra bett som i Mintex beläggen fast skriker minimalt. Mintexbeläggen var bra, men dom förde ett jävla liv.
Ok. Ge mig en länk var man kan köpa bra bromsbelägg som dammar minimalt.
Idag började jag dagen med att montera kolvarna i bromsoken, det var ingen lätt uppgift att få dammskydden rätt, ja tre timmar fick jag hålla på innan det blev klart med bägge oken! Är lite roligt att ha original oken kvar!
Jag tyckte det var krångligt, först måste man sätta på dammskyddet på kolven längst ner i botten och få den på plats samtidigt som man ska trycka in kolven, det är kolven som håller dammskydden på plats. Kan ge dig ett bra tips om du ska renovera och det är att lägga tätningsringen i bromsvätska 2-3 dagar innan montering.
Jag tyckte det var krångligt, först måste man sätta på dammskyddet på kolven längst ner i botten och få den på plats samtidigt som man ska trycka in kolven, det är kolven som håller dammskydden på plats. Kan ge dig ett bra tips om du ska renovera och det är att lägga tätningsringen i bromsvätska 2-3 dagar innan montering.
Varför lägger man tätningsringen i bromsvätska? Jag har nog renoverat totalt 10 ok och har aldrig gjort det brukar bara smörja in den med fett för bromshydraulik.
Du är liv
Du är dom långa milen mot Berlin.
I döda vinkeln ser jag allt du gör.
Då stänger jag själen klämmer ihjäl den & hittar en himmelsk drog.
Jag tyckte det var krångligt, först måste man sätta på dammskyddet på kolven längst ner i botten och få den på plats samtidigt som man ska trycka in kolven, det är kolven som håller dammskydden på plats. Kan ge dig ett bra tips om du ska renovera och det är att lägga tätningsringen i bromsvätska 2-3 dagar innan montering.
Varför lägger man tätningsringen i bromsvätska? Jag har nog renoverat totalt 10 ok och har aldrig gjort det brukar bara smörja in den med fett för bromshydraulik.
Stod det i guiden som jag följde och det är för att tätningsringen suger upp bromsvätska och då ge optimal funktion.
Jag tyckte det var krångligt, först måste man sätta på dammskyddet på kolven längst ner i botten och få den på plats samtidigt som man ska trycka in kolven, det är kolven som håller dammskydden på plats. Kan ge dig ett bra tips om du ska renovera och det är att lägga tätningsringen i bromsvätska 2-3 dagar innan montering.
Varför lägger man tätningsringen i bromsvätska? Jag har nog renoverat totalt 10 ok och har aldrig gjort det brukar bara smörja in den med fett för bromshydraulik.
Stod det i guiden som jag följde och det är för att tätningsringen suger upp bromsvätska och då ge optimal funktion.
Aha okej där ser man
Du är liv
Du är dom långa milen mot Berlin.
I döda vinkeln ser jag allt du gör.
Då stänger jag själen klämmer ihjäl den & hittar en himmelsk drog.
Nu står bilen på hjulen. Använde sittdyna för att inte skada lacken när jag tog ner bilen. Skönt att få ner bilen på hjulen igen, nu ska jag kontakta en jag känner att han kan byta batterihyllan nu när man kan rulla ut bilen. Sen är den nästan klar för att lämna in för lack, men vet inte än hur jag skall göra med kabelstamen??
Måste väl gå att trycka in gummigenomförnimgen i torpedplåten in till kupen o sen försiktigt dra in kabelstammen i bilen?
Jag ska prata med lackeran vad han tycker, har en som jag ska anlita som jag vet gör ett bra jobb, men det kan ta tid eftersom har slipar hemma och lackar på en annan ort. Har sett 2 bilar som han har lackat åt en kompis!
Blev några timmar i garaget idag. Rev ut stolen och såg att det inte ser lättare ut på höger sidan med kabelstamen, nu får den sitta kvar när den ska lackas i motorrummet. Ska fixa batterihyllan så fort det går så man får skicka iväg bilen till lack. Tog ut motorn för tvätt, var mycket rost på den. Börjar bli dags att renovera motorn, det ser jag fram emot. Ska börja fixa till insuget. Åkte till jobbet och tryckte ut kolvarna så packning kom rätt, nu kan man trycka in kolvarna med handkraft!