HJÄLP! Ang Plåtskada. Jag vållade... Måste pröjsa.

William
7 januari 2007 · 178 Inlägg

Trist läge.

går han inte med på att du som vållade skadan, får fixar skadan du orsakat?

du ska iaf ha en eloge för att du tillkännagav dig, hade jag sett nån smita från en parkeringskada på min bil hade jag ju smällt av...

se bara till att han väljer ett vettigt ställe. farsans nissan micra blev påbackad på bakskärmen i höstas och det var inget annat än Nissan-verkstad som gällde för försäkringsbolaget (för att garantera ett bra jobb) = 23 000kr tongue är ganska säker på att det gått att få billigare...

hoppas allt ordnar sig..

brimba
7 januari 2007 · 13 Inlägg

Brådhis skrev:
Alltså... Jag måste till att börja med säga att det absolut värsta jag vet är folk som berättar för en vad man BORDE tycka elller känna angående saker...

Och i det ingår folk som säger att "jag hade minsann inte brytt mig om lite färgskrap" eller " hade varit min bil så hade jag struntat i det"... Bara för att ni skiter i eran bil betyder det INTE(!!!) att alla andra ska göra det... Så´nt där gör mig så förbannad och det är den filosofin som gör att man måste parkera längst bort på Coops parkering eller över två rutor för att slippa dörruppslag eller liknande från folk som inte bryr sig...

Du har pajat gubbens bil! Du får stå för det! PUNKT SLUT! Det är inte du som avgör vad som behöver fixas eller varför! Han har ingen som helst skyldighet att ge dig medkänsla, däremot kanske DU skulle prova att ge honom lite medkänsla... Det är DU som pajat hans bil, DU som krånglat till hans vardag både genom att bilen måste in på verkstad och genom allt annat krångel det innebär (såsom att leta verkstad, dina telefonsamtal), DU som kört en avställd och oförsäkrad bil och därmed inte KAN använda din försäkring...

Jag skulle oxå blivit irriterad om det kom en virrpanna i en bil han inte har koll på och brakade in i min bil och hade det sedan visat sig att den var avställd hade jag nog blivit riktigt sur! Och detta i princip oavsett vad jag åker för bil... Varför ska JAG åka en bucklig bil bara för att nå´n annan gör fel? Ska man se det på trådskaparens vis så är det plötsligt okej att köra som med radiobilarna på Gröna Lund ute i trafiken eftersom alla som har en lite äldre bil minsann ska skita i bucklorna, i synnerhet om det är en "fattig student" (citat, inte påhopp!!!) som orsakat dom...! Jag tycker det är jävligt tråkig attityd!!!

Man brukar säga att man inte ska ge sig leken om man inte leken kan tåla och den här dagen gav du dig i "leken" genom att klanta till dig när du skulle parkera... Var glad att det inte var en människas ben du knuffade på och kanske bröt istället... Då hade du blivit MYCKET fattigare...

Och angående ditt prat om att han kanske kommer med ett fejkat kvitto från sin polare så vill jag hänvisa till ditt inlägg på Zatzy där du skriver:

"Jag skulle blivit glad om nån smällde till nån gammal bil vi hade smile Så kunde man stoppat pengar i fickan istället!"

Nåväl... Jag vill inte vara en moralkärring, men rätt ska väl för fan vara rätt...?!

//Brådhis

Håller med dig till fullo!!!! Bara för att man har en äldre/risig bil så ska man godta att man får parkeringskador??? Ännu värre att bilen var avställd!! Kan inte förstå hur en människa kan tänka i de banorna... Det är du som har gjort fel, inte han! Det är inte hans bekymmer att du har dåligt ställt med pengar, det borde du ha tänkt på innan du gav dig ut i trafiken.

Hoppas allting löser sig...

Miller
7 januari 2007 · 152 Inlägg

Brådhis skrev:
Alltså... Jag måste till att börja med säga att det absolut värsta jag vet är folk som berättar för en vad man BORDE tycka elller känna angående saker...

Och i det ingår folk som säger att "jag hade minsann inte brytt mig om lite färgskrap" eller " hade varit min bil så hade jag struntat i det"... Bara för att ni skiter i eran bil betyder det INTE(!!!) att alla andra ska göra det... Så´nt där gör mig så förbannad och det är den filosofin som gör att man måste parkera längst bort på Coops parkering eller över två rutor för att slippa dörruppslag eller liknande från folk som inte bryr sig...

Du har pajat gubbens bil! Du får stå för det! PUNKT SLUT! Det är inte du som avgör vad som behöver fixas eller varför! Han har ingen som helst skyldighet att ge dig medkänsla, däremot kanske DU skulle prova att ge honom lite medkänsla... Det är DU som pajat hans bil, DU som krånglat till hans vardag både genom att bilen måste in på verkstad och genom allt annat krångel det innebär (såsom att leta verkstad, dina telefonsamtal), DU som kört en avställd och oförsäkrad bil och därmed inte KAN använda din försäkring...

Jag skulle oxå blivit irriterad om det kom en virrpanna i en bil han inte har koll på och brakade in i min bil och hade det sedan visat sig att den var avställd hade jag nog blivit riktigt sur! Och detta i princip oavsett vad jag åker för bil... Varför ska JAG åka en bucklig bil bara för att nå´n annan gör fel? Ska man se det på trådskaparens vis så är det plötsligt okej att köra som med radiobilarna på Gröna Lund ute i trafiken eftersom alla som har en lite äldre bil minsann ska skita i bucklorna, i synnerhet om det är en "fattig student" (citat, inte påhopp!!!) som orsakat dom...! Jag tycker det är jävligt tråkig attityd!!!

Man brukar säga att man inte ska ge sig leken om man inte leken kan tåla och den här dagen gav du dig i "leken" genom att klanta till dig när du skulle parkera... Var glad att det inte var en människas ben du knuffade på och kanske bröt istället... Då hade du blivit MYCKET fattigare...

Och angående ditt prat om att han kanske kommer med ett fejkat kvitto från sin polare så vill jag hänvisa till ditt inlägg på Zatzy där du skriver:

"Jag skulle blivit glad om nån smällde till nån gammal bil vi hade smile Så kunde man stoppat pengar i fickan istället!"

Nåväl... Jag vill inte vara en moralkärring, men rätt ska väl för fan vara rätt...?!

//Brådhis

Ja du är ju i princip helt ute å cyklar. Du vet ju verkligen inte vad du snackar om. Du¨är också en av dom som vill slänga ut sin ilska på mig. Hehe...

Får jag börja med att säga att min bil faktiskt är 2 år äldre än hans. Resten av ditt snack är ju bara bullshit rätt igenom.

Ska jag säga det igen?  Jag ska betala... Jag ska sätta saker till rätta... Försöker bara hitta ett bra ställe i göteborg. Jag har inga kontakter, så jag försöker skaffa några genom att lägga upp en tråd på Garaget.

Dina åsikter kan du förstås PM:a.

"Man brukar säga att man inte ska ge sig leken om man inte leken kan tåla och den här dagen gav du dig i "leken" genom att klanta till dig när du skulle parkera... Var glad att det inte var en människas ben du knuffade på och kanske bröt istället... Då hade du blivit MYCKET fattigare..."

Men sluta nu... Jag tar ju på mig ansvaret. När sa jag att jag tänkte göra något annat?

Blir du ilsken på folk som krockar kan du väl ställa dig utanför vägverket och skrika allt du vill. Skiter fullständigt i vad du tycker om mitt läge.

Har du något tips om vilken verkstad som kan vara bra i Göteborg, så är du välkommen att skriva det.




"Håller med dig till fullo!!!! Bara för att man har en äldre/risig bil så ska man godta att man får parkeringskador??? Ännu värre att bilen var avställd!! Kan inte förstå hur en människa kan tänka i de banorna... Det är du som har gjort fel, inte han! Det är inte hans bekymmer att du har dåligt ställt med pengar, det borde du ha tänkt på innan du gav dig ut i trafiken.

Hoppas allting löser sig..."


Samma sak med dig... Min bil är en 95:a och hans en 97:a. Behöver jag ens kommentera ditt inlägg mer än det? Så jävla bra att ni spottar ur er så mycket utan att ens ha läst vad som skrivits.

Har ni några personliga åsikter kan ni väl skicka ett PM istället.

Saluhallen i göteborg!
Miller
7 januari 2007 · 152 Inlägg

Förresten. Var förbi hans hus en sväng. För att ta bilder på skadan. Men bilen stog i ett garage, och jag ville inte ringa å störa, så det sket sig för den delen.

Jag bor minsann inte i något fint villa område. Det gör han. Inte för att det har minsta betydelse... Men nu när ni ändå också börjat moralpredika så kan ni ta hänsyn till det också.

Blir det inte lite svårt att ta tag i saker när jag inte har tillgång till bilen? Blir det inte svårt då han vägrar snacka med mig? Vad hade ni gjort i mitt läge? Gått hem till honom och slängt pengar i hans brevlåda?
Ja visst var det tur att jag inte bröt benet på någon. På er låter det ju som att jag stog å skratta åt honom när ja krockade. Bad väldigt mycket om ursäkt och lovade att ställa saker till rätta. Ni e ju fan inte helt kloka. Har ni nå aggritioner så finns de ingen anlening att ta ut de här.


Förresten Brådhis. Sluta anta så j*vla mycket. Att jag inte bryr mig om bilen osv. Det har jag aldrig sagt.
Men däremot när bilen blir tillknökad behöver man inte bete sig som en jävla idiot. Det säger jag att JAG eller min far ALDRIG gjort.
Det antar jag med ditt inlägg att du gör. Fast jag kanske har fel... Du låter som en sån person bara.
Ska han stänga in sig och tjura för att jag satte ett märke på hans bil? Ja inte fan går det att fixa på det sättet. Inte heller kan han förvänta sig att jag ska betala för något som jag inte tagit del av. Det var jag som orsakade skadan, och jag ska vara med på att bestämma vart den ska fixas. Nekar han de ställen jag föreslår, ja då kan jag inte säga så mycket heller. Men vi ska iaf vara överens.

Fyf*n vilket onödigt tjafs. Men de får man väl ta i ett forum. Mindre här än på zatzy iaf.

Senast redigerat av Miller (7 januari 2007)

Saluhallen i göteborg!
Puggen
7 januari 2007 · 26 Inlägg

jag lider med dej... hoppas det fixas till för bådas bästa, synd på alla onödiga komentarer.

Hade jag vetat ett bra ställe i göteborg hade jag talat om det iallafall. Såvida ni inte tar en sväng hit upp till karlstad, då kan vi fixa till denna skada billigt åt dej.

Volvo V70n "-Blue Pearl-" (2005)
Miller
7 januari 2007 · 152 Inlägg

Hehe.. bott i karlstad halva mitt liv. Know it like the back of my hand... Önskar ja stannat kvar där istället då ^^

Thx

Saluhallen i göteborg!
FreddeK
7 januari 2007 ·

Miller skrev:

Brådhis skrev:
Alltså... Jag måste till att börja med säga att det absolut värsta jag vet är folk som berättar för en vad man BORDE tycka elller känna angående saker...

Och i det ingår folk som säger att "jag hade minsann inte brytt mig om lite färgskrap" eller " hade varit min bil så hade jag struntat i det"... Bara för att ni skiter i eran bil betyder det INTE(!!!) att alla andra ska göra det... Så´nt där gör mig så förbannad och det är den filosofin som gör att man måste parkera längst bort på Coops parkering eller över två rutor för att slippa dörruppslag eller liknande från folk som inte bryr sig...

Du har pajat gubbens bil! Du får stå för det! PUNKT SLUT! Det är inte du som avgör vad som behöver fixas eller varför! Han har ingen som helst skyldighet att ge dig medkänsla, däremot kanske DU skulle prova att ge honom lite medkänsla... Det är DU som pajat hans bil, DU som krånglat till hans vardag både genom att bilen måste in på verkstad och genom allt annat krångel det innebär (såsom att leta verkstad, dina telefonsamtal), DU som kört en avställd och oförsäkrad bil och därmed inte KAN använda din försäkring...

Jag skulle oxå blivit irriterad om det kom en virrpanna i en bil han inte har koll på och brakade in i min bil och hade det sedan visat sig att den var avställd hade jag nog blivit riktigt sur! Och detta i princip oavsett vad jag åker för bil... Varför ska JAG åka en bucklig bil bara för att nå´n annan gör fel? Ska man se det på trådskaparens vis så är det plötsligt okej att köra som med radiobilarna på Gröna Lund ute i trafiken eftersom alla som har en lite äldre bil minsann ska skita i bucklorna, i synnerhet om det är en "fattig student" (citat, inte påhopp!!!) som orsakat dom...! Jag tycker det är jävligt tråkig attityd!!!

Man brukar säga att man inte ska ge sig leken om man inte leken kan tåla och den här dagen gav du dig i "leken" genom att klanta till dig när du skulle parkera... Var glad att det inte var en människas ben du knuffade på och kanske bröt istället... Då hade du blivit MYCKET fattigare...

Och angående ditt prat om att han kanske kommer med ett fejkat kvitto från sin polare så vill jag hänvisa till ditt inlägg på Zatzy där du skriver:

"Jag skulle blivit glad om nån smällde till nån gammal bil vi hade smile Så kunde man stoppat pengar i fickan istället!"

Nåväl... Jag vill inte vara en moralkärring, men rätt ska väl för fan vara rätt...?!

//Brådhis

Ja du är ju i princip helt ute å cyklar. Du vet ju verkligen inte vad du snackar om. Du¨är också en av dom som vill slänga ut sin ilska på mig. Hehe...

Får jag börja med att säga att min bil faktiskt är 2 år äldre än hans. Resten av ditt snack är ju bara bullshit rätt igenom.

Ska jag säga det igen?  Jag ska betala... Jag ska sätta saker till rätta... Försöker bara hitta ett bra ställe i göteborg. Jag har inga kontakter, så jag försöker skaffa några genom att lägga upp en tråd på Garaget.

Dina åsikter kan du förstås PM:a.

"Man brukar säga att man inte ska ge sig leken om man inte leken kan tåla och den här dagen gav du dig i "leken" genom att klanta till dig när du skulle parkera... Var glad att det inte var en människas ben du knuffade på och kanske bröt istället... Då hade du blivit MYCKET fattigare..."

Men sluta nu... Jag tar ju på mig ansvaret. När sa jag att jag tänkte göra något annat?

Blir du ilsken på folk som krockar kan du väl ställa dig utanför vägverket och skrika allt du vill. Skiter fullständigt i vad du tycker om mitt läge.

Har du något tips om vilken verkstad som kan vara bra i Göteborg, så är du välkommen att skriva det.




"Håller med dig till fullo!!!! Bara för att man har en äldre/risig bil så ska man godta att man får parkeringskador??? Ännu värre att bilen var avställd!! Kan inte förstå hur en människa kan tänka i de banorna... Det är du som har gjort fel, inte han! Det är inte hans bekymmer att du har dåligt ställt med pengar, det borde du ha tänkt på innan du gav dig ut i trafiken.

Hoppas allting löser sig..."


Samma sak med dig... Min bil är en 95:a och hans en 97:a. Behöver jag ens kommentera ditt inlägg mer än det? Så jävla bra att ni spottar ur er så mycket utan att ens ha läst vad som skrivits.

Har ni några personliga åsikter kan ni väl skicka ett PM istället.

hej!

det killarna menar är ju helt sant och dom slänger ingen skit i ansiktet på dig. Vad har bilens ålder för betydelse..har läst igenom hela tråden och du återkommer att hans bil är en skrutt...men för honom kanske det INTE är det!

Jag tycker personligen du ska lugna dig lite och låta mannen som äger bilen höra av sig till dig eller din far som är ägare på bilen för att reda ut det här! Eller så går han via sitt försäkringsbolag och då tar det lite tid. Men visst kunde han visat lite mer intresse, det skulle jag gjort! Men han kanske inte kan det för andra faktorer etc...du/vi vet ju inte hur han/dem lever!

Sen är det ju du som gjort felet och du verkar ju stå upp för det och det är bra egenskap! Men det är hans fru som äger bilen och då får man rätta sig efter dem.

Sen att du svartmålar alla som skrivet negativ kritik enligt ditt tycke är fel tycker jag! detta är ett diskussionsforum och då är alla välkomna att deltaga med synpunkter och åsikter om det inte går över reglerna.

Att du ska söka upp ett ställe för att få hans bil fixad kan du ju glömma...samarbetet mellan er verkar inte fungera och han tar nog en välkänd firma som inte är svartjobb kan jag tänka mig. Det är hans bil och han avgör var den ska lämnas in, eller så gör hans försäkringsbolag det! Hur det blir med den saken återstår ju att se...

Och nej jag kastar ingen skit på dig! skriver bara vad jag tycker.

Lycka till med bilen och hoppas för båda parter att det ska lösa sig! AMEN!

Miller
7 januari 2007 · 152 Inlägg

Aight. Ska inte säga mer. Ligger lågt ett tag å väntar på det bästa! Inte alls belastande på nerverna...  nää nää smile
Får se vad som händer.

Ifall hans bil är en skrotbil så är min också det. Inte alls så jag menar. Vissa saker kanske är värda att fixa, å andra inte. Inte reparerar man en plåtskada på en bil som inte har någon framtid. Om du förstår mitt resonemang?

Men skitsamma. Onödigt att säga vad man tycker. Det är upp till honom. Det stämmer. Den bilen kanske är hans liv. Vad vet jag lixom...

Senast redigerat av Miller (7 januari 2007)

Saluhallen i göteborg!
mois_
7 januari 2007 · 49 Inlägg

" Vissa saker kanske är värda att fixa, å andra inte. Inte reparerar man en plåtskada på en bil som inte har någon framtid."

Vad har du för rätt o bedömma hans personliga egendoms öde. Vi alla prioriterar olika vad man vill lägga pengar på, du hade kanske inte lagat det, men han hade kanske tänkt äga den där bilen som är fullt fungerande för hans del ett bra tag till och sen lägga hans pengar på saker som för hans del är intressantare.

~wrooooom psssscchhhtttt~
Subaru Impreza WRX "surbarbro" (2002)
Miller
7 januari 2007 · 152 Inlägg

mois_ skrev:
" Vissa saker kanske är värda att fixa, å andra inte. Inte reparerar man en plåtskada på en bil som inte har någon framtid."

Vad har du för rätt o bedömma hans personliga egendoms öde. Vi alla prioriterar olika vad man vill lägga pengar på, du hade kanske inte lagat det, men han hade kanske tänkt äga den där bilen som är fullt fungerande för hans del ett bra tag till och sen lägga hans pengar på saker som för hans del är intressantare.

Jo jag sa ju det. Det är upp till honom. Säger som sagt bara vad jag tycker. Bedömmer inte någots öde. Fet överdrift.

Senast redigerat av Miller (7 januari 2007)

Saluhallen i göteborg!
Kristian_L
7 januari 2007 · 1 893 Inlägg

Miller skrev:
Inte reparerar man en plåtskada på en bil som inte har någon framtid. Om du förstår mitt resonemang?

Alternativet finns ju alltid att du löser ut honom. Försäkringsbolagen gör det hela tiden. Kostar det mer att laga fordonet än det är värt, så löser de in bilen. Kostar det 20k o bilen är värd 15k då köper du bilen av han för 15k och sparar 5k. Sifrorna är tagna ur luften, bara som exempel.

Tänk på att priserna du hittade på blocket i början av tråden, är utgångspriser. Vad bilarna igentligen säljs för kan vara helt andra summor. Jag har dock ingen aning om vad hans bils står i utan skadan. Men det kan vara ett alternativ. Du kanske kan få hjälp av far att lösa ut bilen, sedan kan du låta laga den bäst du vill. Sedan säljer du den själv och ger far tillbaka hans pengar... Bara en tanke.

Volvo V60 D4 "Inscription" (2019)
Miller
7 januari 2007 · 152 Inlägg

Kristian_V skrev:

Miller skrev:
Inte reparerar man en plåtskada på en bil som inte har någon framtid. Om du förstår mitt resonemang?

Alternativet finns ju alltid att du löser ut honom. Försäkringsbolagen gör det hela tiden. Kostar det mer att laga fordonet än det är värt, så löser de in bilen. Kostar det 20k o bilen är värd 15k då köper du bilen av han för 15k och sparar 5k. Sifrorna är tagna ur luften, bara som exempel.

Tänk på att priserna du hittade på blocket i början av tråden, är utgångspriser. Vad bilarna igentligen säljs för kan vara helt andra summor. Jag har dock ingen aning om vad hans bils står i utan skadan. Men det kan vara ett alternativ. Du kanske kan få hjälp av far att lösa ut bilen, sedan kan du låta laga den bäst du vill. Sedan säljer du den själv och ger far tillbaka hans pengar... Bara en tanke.

Mm ungefär så jag menar.
I somras köpte vi en Renault för 4.5 tusen av en snubbe farsan kände. Denna körde jag till jobbet med hela sommarn. Sedan en dag ramla hela hjulupphängningen ihop där bak, så bilen såg ut som en raggarkärra ungefär...
Vi tog kontakt med försäkringsbolaget och de värderade skadan till att de skulle kosta mer än bilen är värd. Så de köpte loss bilen för 12000 (9000 fick vi då...3000 kr i självrisk) och antaglige skrotade dom den efteråt.

Jag förstår mig faktiskt inte på vissa människor. De tolkar det så j*vla fel det man skriver.

"Vad har du för rätt o bedömma hans personliga egendoms öde. Vi alla prioriterar olika vad man vill lägga pengar på....... hit och dit...
Ja, det är ju extremt självklart och inte alls min poäng. Kristian_V förstår iaf vad jag menar med mina inlägg =S. Att man ska behöva en tolk för att förstå vad folk skriver.

Mycket missförstånd såhär...

Saluhallen i göteborg!
FULLGAS Mångsysslare
7 januari 2007 · 303 Inlägg

de bästa för dig e å prata med honom och kanska ni kan ta de på hans försäkring så betalar du självrisken ??? de e ju ett alternativ, själva rikt jobbet kostar nog inte så mycket , de e lack som e dyrt , kan tänka mig som du sa 5-6 tusen för de jobbet ... men tjöta med han så kanske ni kan komma överens

Volvo C70 CAB "CHIFEN FEL MEN ENDÅ RÄTT" (2000)
Miller
7 januari 2007 · 152 Inlägg

FULLGAS skrev:
de bästa för dig e å prata med honom och kanska ni kan ta de på hans försäkring så betalar du självrisken ??? de e ju ett alternativ, själva rikt jobbet kostar nog inte så mycket , de e lack som e dyrt , kan tänka mig som du sa 5-6 tusen för de jobbet ... men tjöta med han så kanske ni kan komma överens

Aa de fick jag höra av ett ställe jag rinde i fredags! De sa samma sak som du. Att det är lacken som kostar. Det dom sa var att dom inte bara slipar där lacken är skadad, utan hela bakskärmen! De är väl så dom gör för att inte få några fula skiftningar, men de kostar ju betydligt mer.

Det är så svårt att komma överens med honom när han vägrar svara i sin telefon. Försökt massa gånger nu. Å han ringer inte tillbaka. Kan inte fatta vad det betyder... Han måste väl vilja säga vad han tänker göra?

Kan inte fatta vad jag gett mig själv in på! =P

Saluhallen i göteborg!
Kristian_L
7 januari 2007 · 1 893 Inlägg

Köpa loss bilen, förutsätter ju att motparten går med på det och att han sätter ett pris som du kan acceptera.

Förutom det, så vill jag bara påpeka att jag iofs förstår din (Miller) sida av saken. Samtidigt så förstår jag mot reaktionerna från andra här, för som du skriver så kan man ibland tolka det som om motparten var elak och skyldig till svälten i afrika. Säger inte att det är så, men du skriver så det kan tolkas så ibland.

Jag är en "Gubbe" och skulle jag fått en så grann buckla på min gamla Golf 93a (Vinterbilen.) så skulle jag blivit lite grinig.
Skulle jag fått samma smäll på Fieron, skulle jag blivit heligt förbannad!
För gubben kanske hans gamla Toyota Starlet 97a är som Fieron är för mig. Vi kan bara spekulera i det.

Folk som beter sig med att slänga på luren i örat osv ger jag dock intenting för. Att man är grinig/förbannad när man fått sin egendom förstörd, kan jag förstå, men det är ingen ursäkt att bete sig som ett svin. Specielt som gärningsmannen stannar kvar och gör rätt för sig. Vilket nog tillhör mera undantag en regel i dagens samhälle. (Den debatten tar vi en annan gång.) Att slänga luren i örat på någon är en klar markering på bristande respekt! Har man inte tid att prata, så säger man det och avslutar på ett civilicerat sätt!

Nu har du suttit här hela helgen och taggat upp dig. Stäng av datorn och gå på bio eller nått ikväll. Ge fan i gubben till på tisdag. Han har ändå ingenting nytt att medela dig på måndag. Först kommer han väl snacka med verkstad osv, så ge han till på tisdag att reda upp saker och ting.

Volvo V60 D4 "Inscription" (2019)
Miller
7 januari 2007 · 152 Inlägg

Kristian_V skrev:
Köpa loss bilen, förutsätter ju att motparten går med på det och att han sätter ett pris som du kan acceptera.

Förutom det, så vill jag bara påpeka att jag iofs förstår din (Miller) sida av saken. Samtidigt så förstår jag mot reaktionerna från andra här, för som du skriver så kan man ibland tolka det som om motparten var elak och skyldig till svälten i afrika. Säger inte att det är så, men du skriver så det kan tolkas så ibland.

Jag är en "Gubbe" och skulle jag fått en så grann buckla på min gamla Golf 93a (Vinterbilen.) så skulle jag blivit lite grinig.
Skulle jag fått samma smäll på Fieron, skulle jag blivit heligt förbannad!
För gubben kanske hans gamla Toyota Starlet 97a är som Fieron är för mig. Vi kan bara spekulera i det.

Folk som beter sig med att slänga på luren i örat osv ger jag dock intenting för. Att man är grinig/förbannad när man fått sin egendom förstörd, kan jag förstå, men det är ingen ursäkt att bete sig som ett svin. Specielt som gärningsmannen stannar kvar och gör rätt för sig. Vilket nog tillhör mera undantag en regel i dagens samhälle. (Den debatten tar vi en annan gång.) Att slänga luren i örat på någon är en klar markering på bristande respekt! Har man inte tid att prata, så säger man det och avslutar på ett civilicerat sätt!

Nu har du suttit här hela helgen och taggat upp dig. Stäng av datorn och gå på bio eller nått ikväll. Ge fan i gubben till på tisdag. Han har ändå ingenting nytt att medela dig på måndag. Först kommer han väl snacka med verkstad osv, så ge han till på tisdag att reda upp saker och ting.

Tack för supporten. Behövs verkligen... Kanske iofs inte är så jätte big deal för folk runt omkring mig. Men ja måste ju ändå deal with it....

Va ska jag göra lixom. Kan ju inte göra mig skyldig till mer än jag är. Man behöver inte dra saker till överdrift. Vad kan jag göra? Det var inte meningen... Det händer. What am i supposed to do.

Tack för tipsen. Har vart å handlat.. sprungit hit å dit för å inte tänka mer på det. Hehe.. Tar på mig att göra saker för att slippa gå runt å va irreterad. Tar ut de på människor i min omgivning också, vilket är fel och synd. Men man blir ju lite sån =/

Vissa av inläggen har väl varit mer av desperat slag.. för att slippa tänka. Ibland utrycker man sig fel. Man e väl pissed.
De e ju han också. Men sant som du säger... Väntar till han hör av sig.

Thx man!

Senast redigerat av Miller (7 januari 2007)

Saluhallen i göteborg!
Brådhis * Voff voff *
7 januari 2007 · 10 293 Inlägg

Miller skrev:
Förresten. Var förbi hans hus en sväng. För att ta bilder på skadan. Men bilen stog i ett garage, och jag ville inte ringa å störa, så det sket sig för den delen.

Jag bor minsann inte i något fint villa område. Det gör han. Inte för att det har minsta betydelse... Men nu när ni ändå också börjat moralpredika så kan ni ta hänsyn till det också.

Blir det inte lite svårt att ta tag i saker när jag inte har tillgång till bilen? Blir det inte svårt då han vägrar snacka med mig? Vad hade ni gjort i mitt läge? Gått hem till honom och slängt pengar i hans brevlåda?
Ja visst var det tur att jag inte bröt benet på någon. På er låter det ju som att jag stog å skratta åt honom när ja krockade. Bad väldigt mycket om ursäkt och lovade att ställa saker till rätta. Ni e ju fan inte helt kloka. Har ni nå aggritioner så finns de ingen anlening att ta ut de här.


Förresten Brådhis. Sluta anta så j*vla mycket. Att jag inte bryr mig om bilen osv. Det har jag aldrig sagt.
Men däremot när bilen blir tillknökad behöver man inte bete sig som en jävla idiot. Det säger jag att JAG eller min far ALDRIG gjort.
Det antar jag med ditt inlägg att du gör. Fast jag kanske har fel... Du låter som en sån person bara.
Ska han stänga in sig och tjura för att jag satte ett märke på hans bil? Ja inte fan går det att fixa på det sättet. Inte heller kan han förvänta sig att jag ska betala för något som jag inte tagit del av. Det var jag som orsakade skadan, och jag ska vara med på att bestämma vart den ska fixas. Nekar han de ställen jag föreslår, ja då kan jag inte säga så mycket heller. Men vi ska iaf vara överens.

Fyf*n vilket onödigt tjafs. Men de får man väl ta i ett forum. Mindre här än på zatzy iaf.

Hoho? Du har skrivit flera gånger att du inte skull brytt dig om det var någon som skrapat din fars bil, och du har även skrivit om hans bil som en gammal skrothög genomgående i hela tråden... Och du skriver även att han borde visa medkänsla för DIG... Och så skriver du att du minsann inte kunde veta att bilen var avställd...

Det tolkar jag som följande:
Ni bryr er inte särskilt mycket om eran bil eftersom det inte gör nå´t med nå´n liten skada här och där...
Du tycker att hans bil ÄR en skrothög...
Du tycker att HAN borde tycka synd om dig som är "fattig student" (OBS! citat, ej påhopp)...
Du tycker att det inte är ditt fel att du körde avställd (läs oförsäkrad bil)...

Att du sen dessutom har mage att bli ARG på alla som inte tycker som du är ju bara störtlöjligt! Skärp till dig nu för fan och inse verkligheten... Alla tycker inte som du att en bil är ett transportmedel, det finns folk som vill hålla bilen fin oxå! Och även om gubbens bil inte är en utställningsbil så kanske han vill ha den fri från bucklor, iaf så´na som han själv inte orsakat! Vad i helsefyr är det för fel med DET???

Hade jag varit i gubbens situation hade jag blivit skitsur! Tveklöst! Kommer en klantig snorvalp och bucklar till ens bil och kör dessutom oförsäkrat... *suck*

Hela den här tråden har lixom urartad till att man ska på nå´t skumt vis tycka synd om dig eller hålla med dig för annars är man "en så´n som vill kasta skit"...

Mina aggretioner går nog första hand ut på att folk resonerar just som du gjort i tråden "han bil är ändå en skrothög" eller "jag skulle minsann inte brytt mig om en liten buckla"...

Och du... Vad glad att han inte ringde polisen oxå... Att köra oförsäkrat och avställd kostar stålars i böter...!

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
Vivendi Lägger i en lägre växel och kör vidare! :)
7 januari 2007 · 2 258 Inlägg

Återkommer i tråden som jag följt. Kristian_v har dock sagt så mycket vettigt hela tiden att jag funnit det överflödigt att tillägga något. smile
Men nu vill jag vara med igen! Och understryka det där som redan sagts.

Gubben må vara en tjurmupp, och det är begripligt, här kommer en "snorunge" och kör på honom på en parkering och han får massa strul med det eftersom han uppenbarligen bryr sig om sin gamla bil. Han har den ju tom i garage! Men helt klart har han haft annat att tänka på i helgen som varit viktigare.

Och du vill bara göra rätt för dig och få det hela ur världen, fullt begripligt och jag förstår din frustration.

Men gör nu som Kristian säger - lägg detta åt sidan och gör något annat ett tag! Allt löser sig! Och du tjänar inget på att lägga massa energi på detta när det ändå inte kommer någonvart. Hushåll med din energi eller gör något roligare med den! Lättare sagt än gjort, men försök i alla fall. smile

På ena eller andra sättet kommer detta lösa sig den kommande veckan, och vad som än händer kommer du överleva och få rätsida på ekonomin igen.
Och du kommer antagligen aldrig mer köra en bil utan att kolla att den är ok... smile

Var glad att den inte var en dyrare bil eller en allvarligare olycka, nu är det ju max 20 000 om det blir fråga om att lösa bilen, och hellre det än en anmälan om olovlig körning?
Har du kollat vad straffet är för olovlig körning förresten? Du kanske har prövotid? Misstänker annars att det är fråga om bötesstraff, och det kanske inte ens är särskilt dyrt?

Jag är övertygad om att allt kommer fixa sig i alla fall! Kramar / Ellen

Kolla in min projekttråd!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=96807
* Bara är inte så bara. Jag har sjukdomen ME - www.rme.nu *
Få har dött av att kämpa vidare, många av att ge upp!
Miller
7 januari 2007 · 152 Inlägg

Brådhis:
"Hade jag varit i gubbens situation hade jag blivit skitsur! Tveklöst! Kommer en klantig snorvalp och bucklar till ens bil och kör dessutom oförsäkrat... *suck*"

Detta är vad jag försökt säga. Du är en av dom människorna som gör Jorden till en sån underbar plats.

Säg någon gång då jag sagt att hans bil är en skrothög. Vad ska jag jämföra med? Med min bil som är 2 år äldre?
Jag jämförde med en XC90 som antagligen kommer ha fler ägare än hans kommer ha i framtiden.
Hans bil har redan haft 4 ägare och jag tvekar att det blir någon ändring med tanke på hur de skött sin bil.

Jag håller fast vid det jag sagt. Och jag tror att du bara har aggritioner som måste ut, eller nåt i den stilen.

Fan vilka jävla överdrifter.

"Du tycker att hans bil ÄR en skrothög...
Du tycker att HAN borde tycka synd om dig som är "fattig student" (OBS! citat, ej påhopp)...
Du tycker att det inte är ditt fel att du körde avställd (läs oförsäkrad bil)..."

Hooooly sh*t säger jag bara!
Du tar fanme priset. Tänke efter lite innan du spottar ut nåt sa jag ju innan! Så gör du rena motsatsen och påstår saker som inte ens är sant.
"fattig student" var väl mer av ett sätt att säga att jag inte har allt för mycket pengar. Det har väl inget med att han ska tycka synd om mig att göra. Han kommer väl vilja ha sin bil lagad iaf. Hade jag varit rik hade detta inte ens varit en tråd på internet. Jag försöker ju komma undan lindrigt. Är du helt från vettet, eller har du bara problem? Något lär det ju vara med skadade bilar och dig min vän, för visst fan tar du detta ända ner i hjärtat. Är det så att det är din far jag kört på? Eller får du flash backs av det som hänt mig?


Du säger detta:
"Alla tycker inte som du att en bil är ett transportmedel, det finns folk som vill hålla bilen fin oxå! Och även om gubbens bil inte är en utställningsbil så kanske han vill ha den fri från bucklor, iaf så´na som han själv inte orsakat! Vad i helsefyr är det för fel med DET???"

Vad i h*vette är det jag har påstått egentligen? Ok jag sa ett å annat precis när jag la upp tråden. Men de va väl mest för att jag förbannad och lite uppstressad av det hela. Men du tar det fan personligt och ända in i hjärtat. Förlåt mig lilla du om jag förolämpat dina kännslor om bilar. Jag är så hemskt ledsen om du blir arg på mig... Men för att vara ärlig kan jag inte bry mig mindre. Du har inte tillfört något. Bara massa tjafs.

Ok vi säger såhär: Han gillar säkert sin bil jätte mycket. Förlåt för att jag sa nåt annat.
Ja han har rätt till att få ersättning fastän hans bil inte är en splitterny XC90 (Det var visserligen inte alls det jag menade med det jag skre, men låt gå... vi kör på din tolkning)


Du säger också:
"Hela den här tråden har lixom urartad till att man ska på nå´t skumt vis tycka synd om dig eller hålla med dig för annars är man "en så´n som vill kasta skit"..."

Tänker inte ens kommentera det. Garaget.org var en av verktygen jag hade till att kunna lösa problemet med honom på ett bra sätt. Jag ahr inga kontakter, och vet inte vart jag ska börja. Du däremot har inte tillfört något måste jag få säga. Glöm det jag sagt om att bilen inte är värd att laga osv... det är saker man säger för att det är så man tycker när man e förbannad. Det betyder dock INTE att jag inte ska få hans bil lagad. Jävla paralleller du drar.

JAG SA att JAG blivit glad om någon gett mig 2000:- för en buckla på en bil jag inte bryr mig om! Jag sa inte att han BORDE göra samma sak, eller att han INTE BRYR SIG om sin bil.

Så gör dig själv en tjänst, å gå inte in på denna tråden mer. Du verkar aldeles för aggro och förbannad på folk som klantar till det.
Å fan om operatorerna stänger av tråden p.g.a allt tjafs du dragit upp.

Saluhallen i göteborg!
Miller
7 januari 2007 · 152 Inlägg

vulture skrev:
Återkommer i tråden som jag följt. Kristian_v har dock sagt så mycket vettigt hela tiden att jag funnit det överflödigt att tillägga något. smile
Men nu vill jag vara med igen! Och understryka det där som redan sagts.

Gubben må vara en tjurmupp, och det är begripligt, här kommer en "snorunge" och kör på honom på en parkering och han får massa strul med det eftersom han uppenbarligen bryr sig om sin gamla bil. Han har den ju tom i garage! Men helt klart har han haft annat att tänka på i helgen som varit viktigare.

Och du vill bara göra rätt för dig och få det hela ur världen, fullt begripligt och jag förstår din frustration.

Men gör nu som Kristian säger - lägg detta åt sidan och gör något annat ett tag! Allt löser sig! Och du tjänar inget på att lägga massa energi på detta när det ändå inte kommer någonvart. Hushåll med din energi eller gör något roligare med den! Lättare sagt än gjort, men försök i alla fall. smile

På ena eller andra sättet kommer detta lösa sig den kommande veckan, och vad som än händer kommer du överleva och få rätsida på ekonomin igen.
Och du kommer antagligen aldrig mer köra en bil utan att kolla att den är ok... smile

Var glad att den inte var en dyrare bil eller en allvarligare olycka, nu är det ju max 20 000 om det blir fråga om att lösa bilen, och hellre det än en anmälan om olovlig körning?
Har du kollat vad straffet är för olovlig körning förresten? Du kanske har prövotid? Misstänker annars att det är fråga om bötesstraff, och det kanske inte ens är särskilt dyrt?

Jag är övertygad om att allt kommer fixa sig i alla fall! Kramar / Ellen

Tja igen! Tack för tipsen du med smile  Jo ska försöka glömma detta. Inte hela världen, I know. Jag försöker ju iaf ta tag i det, till skillnad från honom. Kan bara inte tolka hans beteende... det är väldigt konstigt det han gör. Förstår faktiskt inte =P

Just nu har jag varit upptagen med att svara på helt meningslösa inlägg, så ja har inte kunnat dra mig från datorn tongue

Ingen prövotid.. den gick ut för mer än ett halvår sen.. som tur e smile

Saluhallen i göteborg!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang