HJÄLP! Ang Plåtskada. Jag vållade... Måste pröjsa.

Vivendi Lägger i en lägre växel och kör vidare! :)
7 januari 2007 · 2 258 Inlägg

Men om du inte har prövotid - kolla då vad konsekvenserna blir om du tar smällen i stället?
Det är ju bara att ställa frågan till trafikpolisen. Sökte lite på polisen.se men hittar inget om just detta. Men säg att det är 2000 i böter och så fixar trafikförsäkringsföreningen resten?

Eller blir man debiterad av trafikförsäkringsföreningen i stället?
Jag vet för lite för att kunna råda till vad som är bäst, men jag kan i alla fall ställa frågorna och leda dig in på fler trådar så kan ju du själv avgöra hur det blir vettigast att göra.

// Ellen

Kolla in min projekttråd!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=96807
* Bara är inte så bara. Jag har sjukdomen ME - www.rme.nu *
Få har dött av att kämpa vidare, många av att ge upp!
Miller
7 januari 2007 · 152 Inlägg

vulture skrev:
Men om du inte har prövotid - kolla då vad konsekvenserna blir om du tar smällen i stället?
Det är ju bara att ställa frågan till trafikpolisen. Sökte lite på polisen.se men hittar inget om just detta. Men säg att det är 2000 i böter och så fixar trafikförsäkringsföreningen resten?

Eller blir man debiterad av trafikförsäkringsföreningen i stället?
Jag vet för lite för att kunna råda till vad som är bäst, men jag kan i alla fall ställa frågorna och leda dig in på fler trådar så kan ju du själv avgöra hur det blir vettigast att göra.

// Ellen

Jätte uppskattat. Men det är jag som vållat och allt är mitt fel. Du ska inte behöva slita för min skull heller. hehe.. Jag har letat massor på nätet. Kollat upp mest vad TFF kan göra. Vill inte dra på mig onödigt mycket skit, eller t.o.m en prick för att jag satte mig i bilen i första taget.

Men första dagen kom vi iaf överens om att värdesätta skadan, och i sista hand ta kontakt med försäkringsbolagen. Jag ska kontakta TFF det första jag gör imorn bitti för att fråga vad dom tror om läget.

Citat:"Det är ju bara att ställa frågan till trafikpolisen. Sökte lite på polisen.se men hittar inget om just detta. Men säg att det är 2000 i böter och så fixar trafikförsäkringsföreningen resten?"slitcitat.

Men det beror ju på hur mycket de tar i självrisk också!

Saluhallen i göteborg!
Isacsson_
7 januari 2007 · 186 Inlägg

Jag skulle inte göra mkt annat än att gå med på hans villkor, det är ju trots allt ditt fel och det är han som avgör om skadan är värd att bry sig om. Själv skulle jag inte acceptera minsta dörruppslag.
Klantar man till det så får man väl räkna med att det svider lite i plånboken... det är inte mer med det i min mening.

Miller
7 januari 2007 · 152 Inlägg

Isacsson_ skrev:
Jag skulle inte göra mkt annat än att gå med på hans villkor, det är ju trots allt ditt fel och det är han som avgör om skadan är värd att bry sig om. Själv skulle jag inte acceptera minsta dörruppslag.
Klantar man till det så får man väl räkna med att det svider lite i plånboken... det är inte mer med det i min mening.

Hehe.. jepp jepp. Du är inte den första som säger det. Jag är dessutom fullt medveten om det. Förstår precis hur du menar, kan inte annat än att hålla med. Jag vet dessutom att jag måste betala.

Tack för ditt inlägg ändå.

Saluhallen i göteborg!
dan-kristian
7 januari 2007 · 518 Inlägg

trafikförsäkringsföreningen hjälper inte den som kör utan försäkring och är vållande till en skada...Blir man påkörd och föraren smiter så kommer trafikförsäkringsföreningen att betala dina skador om det går att bevisa vad som hänt...Du som inte hade någon försäkring och kör på någon så står trafikförsäkringsföreningen för skadorna på den påkörda bilen och du blir återbetalningskyldig till trafikförsäkringsföreningen.....Så det bästa är att försöka göra upp med gubben annars kan det bli lite dyrare..Det är nog lite svårt att ta det på gubbens försäkring då han säger att han blev påkörd av en oförsäkrad bil,då är det trafikförsäkringsföreningen som står för skadorna och du blir betalande...

Brådhis * Voff voff *
7 januari 2007 · 10 293 Inlägg

Miller skrev:
Brådhis:
"Hade jag varit i gubbens situation hade jag blivit skitsur! Tveklöst! Kommer en klantig snorvalp och bucklar till ens bil och kör dessutom oförsäkrat... *suck*"

Detta är vad jag försökt säga. Du är en av dom människorna som gör Jorden till en sån underbar plats.

Varför skulle jag INTE få bli sur om någon såsar omkring i en oförsäkrad bil och gör en buckla på ens bil menar du? I mitt fall skulle det innebära hyrbil eller taxi under tiden den är på verkstad... Skulle du stått för det oxå då?

Miller skrev:
Säg någon gång då jag sagt att hans bil är en skrothög. Vad ska jag jämföra med? Med min bil som är 2 år äldre?
Jag jämförde med en XC90 som antagligen kommer ha fler ägare än hans kommer ha i framtiden.
Hans bil har redan haft 4 ägare och jag tvekar att det blir någon ändring med tanke på hur de skött sin bil.

Sida 1: "En gammal jävla Toyota Starlet från 97."
Sida 2: "alltså ingen full reparation, det skulle jag inte vilja ha på en sån ful bil"
Sida 5: "Hade han kört en toyota supra hade jag förstått honom också."
Sida 5: "Vissa saker kanske är värda att fixa, å andra inte. Inte reparerar man en plåtskada på en bil som inte har någon framtid."

Miller skrev:
Jag håller fast vid det jag sagt. Och jag tror att du bara har aggritioner som måste ut, eller nåt i den stilen.

Fan vilka jävla överdrifter.

"Du tycker att hans bil ÄR en skrothög...
Du tycker att HAN borde tycka synd om dig som är "fattig student" (OBS! citat, ej påhopp)...
Du tycker att det inte är ditt fel att du körde avställd (läs oförsäkrad bil)..."

Hooooly sh*t säger jag bara!
Du tar fanme priset. Tänke efter lite innan du spottar ut nåt sa jag ju innan! Så gör du rena motsatsen och påstår saker som inte ens är sant.
"fattig student" var väl mer av ett sätt att säga att jag inte har allt för mycket pengar. Det har väl inget med att han ska tycka synd om mig att göra. Han kommer väl vilja ha sin bil lagad iaf. Hade jag varit rik hade detta inte ens varit en tråd på internet. Jag försöker ju komma undan lindrigt. Är du helt från vettet, eller har du bara problem? Något lär det ju vara med skadade bilar och dig min vän, för visst fan tar du detta ända ner i hjärtat. Är det så att det är din far jag kört på? Eller får du flash backs av det som hänt mig?

Efter alla gånger man kommit ut och hittat sin bil med olika p-skador och mötts av din attityd: "En gammal jävla XXXXX" och "Det där är ju inget att bli upprörd över!"

Miller skrev:
Du säger detta:
"Alla tycker inte som du att en bil är ett transportmedel, det finns folk som vill hålla bilen fin oxå! Och även om gubbens bil inte är en utställningsbil så kanske han vill ha den fri från bucklor, iaf så´na som han själv inte orsakat! Vad i helsefyr är det för fel med DET???"

Vad i h*vette är det jag har påstått egentligen? Ok jag sa ett å annat precis när jag la upp tråden. Men de va väl mest för att jag förbannad och lite uppstressad av det hela. Men du tar det fan personligt och ända in i hjärtat. Förlåt mig lilla du om jag förolämpat dina kännslor om bilar. Jag är så hemskt ledsen om du blir arg på mig... Men för att vara ärlig kan jag inte bry mig mindre. Du har inte tillfört något. Bara massa tjafs.

Sida 2: Bilen jag körde (Volvo 960) hände det absolut inget med. Lite lack gick bort... big deal.

Miller skrev:
Ok vi säger såhär: Han gillar säkert sin bil jätte mycket. Förlåt för att jag sa nåt annat.
Ja han har rätt till att få ersättning fastän hans bil inte är en splitterny XC90 (Det var visserligen inte alls det jag menade med det jag skre, men låt gå... vi kör på din tolkning)

Nu är du där igen och värderar HANS bil och hans tyckande...

Miller skrev:
Du säger också:
"Hela den här tråden har lixom urartad till att man ska på nå´t skumt vis tycka synd om dig eller hålla med dig för annars är man "en så´n som vill kasta skit"..."

Tänker inte ens kommentera det. Garaget.org var en av verktygen jag hade till att kunna lösa problemet med honom på ett bra sätt. Jag ahr inga kontakter, och vet inte vart jag ska börja. Du däremot har inte tillfört något måste jag få säga. Glöm det jag sagt om att bilen inte är värd att laga osv... det är saker man säger för att det är så man tycker när man e förbannad. Det betyder dock INTE att jag inte ska få hans bil lagad. Jävla paralleller du drar.

JAG SA att JAG blivit glad om någon gett mig 2000:- för en buckla på en bil jag inte bryr mig om! Jag sa inte att han BORDE göra samma sak, eller att han INTE BRYR SIG om sin bil.

Du skrev att du var livrädd att han skulle komma med ett fejkat kvitto men skulle ändå själv kunna tänka dig att ta pengar istället för att laga en gammal bil...!?

Sida 3: "JO jo.. Lite rädd för hans förslag för att vara ärlig. Jag tänker inte betala för sockervadd och roliga timmar lixom. Betalar jag ska han inte få ett öre i fickan. Vill han ha pengar i fickan ska vi inte till något plåtslageri i första taget."

Miller skrev:
Så gör dig själv en tjänst, å gå inte in på denna tråden mer. Du verkar aldeles för aggro och förbannad på folk som klantar till det.
Å fan om operatorerna stänger av tråden p.g.a allt tjafs du dragit upp.

Jag är inte "aggro" eller förbannad på folk som klantar till det, men som jag sagt tidigare så tycker jag hemskt illa om folk som försöker berätta hur andra ska känna om sin egendom...

Så... Innan du svarar på det här inlägget, läs igenom det jag skrivit 1-2 ggr till och försök förstå hur jag menar istället för att gå försvarsställning direkt!

Lycka till och ha en bra dag och hoppas allt löser sig för både gubben och dig!

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
Brådhis * Voff voff *
7 januari 2007 · 10 293 Inlägg

Miller skrev:
Ja du bråhdis. tänker inte ens lägga energi på att läsa igenom ditt skitsnack igen. Du kan inte vara över 19 din stackare. Hitta på nåt annat än att sitta här å snacka skit.

Tack alla andra för er hjälp iaf.

Synd... Men det bevisar egentligen bara det jag skrivit: Det är bara dom som håller med dig som har "rätt"...

Som jag skrev: Hoppas det löser sig för er båda två och jag hoppas verkligen han inte lurar dig!

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
Brådhis * Voff voff *
7 januari 2007 · 10 293 Inlägg

Miller skrev:

Brådhis skrev:

Miller skrev:
Ja du bråhdis. tänker inte ens lägga energi på att läsa igenom ditt skitsnack igen. Du kan inte vara över 19 din stackare. Hitta på nåt annat än att sitta här å snacka skit.

Tack alla andra för er hjälp iaf.

Synd... Men det bevisar egentligen bara det jag skrivit: Det är bara dom som håller med dig som har "rätt"...

Som jag skrev: Hoppas det löser sig för er båda två och jag hoppas verkligen han inte lurar dig!

//Brådhis

Mycket moget mannen.. Väldigt väldigt moget. Hehe.. ja tack du med. Du har "rätt". Är du nöjd nu?

hehe.. skrattretande

Moget från din sida hade nog varit att läsa min text och svara utifrån det, men istället kom du med antaganden om min ålder och kallade min text skitsnack...

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
gutta
7 januari 2007 · 82 Inlägg

vad ska du anmäla? du är ingen liten ängel själv "Miller"

BMW M3 Turbo "m50 turbo" (1996)
Miller
7 januari 2007 · 152 Inlägg

I guess not. Tog iaf bort mina mindre nödvändiga inlägg. Eller ja.. Svaren på hans inlägg tog ja bort. De som inte betydde något med andra ord.

Saluhallen i göteborg!
Miller
7 januari 2007 · 152 Inlägg

Han ringde mig nyss. blev ett långt samtal. Skickade flera SMS och bad honom ta tag i saker.

Han svarade med att han skiter i vilket, och för att slippa massa skit så vill han lämna in papprena som man SKA göra och jag får ta det som kommer efteråt. Alltså han bryr sig självklart inte vad som händer med mig. Fastän han helt klart skulle kunna göra detta på ett mer smärtfritt sätt. Visst.. det är mitt fel.. helt rätt egentligen. Vafan ska man göra? Jag kan inte säga emot det. Varför ska han åka på skit?

Hur som helst så hade han en verkstad som låg nära honom, och det är den han ska lämna in bilen hos, vare sig vi går till försäkringen eller inte. Han hotade mig massor av gånger att han kommer att lämna in papprena annars.
Han hade tydligen snackat med en vän till honom som är poliskomisarie eller något, som bara sagt till honom att följa instruktionerna på baksidan av pappret.

Så ännu med ännu mer tjöt lyckades jag iaf övertala honom att ialla fall kunna tänka på att lämna in den hos mekanikern utan att blanda in försäkringsbolagen. Då sa han att han vill ha hyrbil, och ifall mekanikern värdesätter skadan till 5000, ifall jag skulle ta å betala det då?
Som att jag hade något val..? Han var stenhård på att det ska vara den firman. Och inte nog med det så hotade han mig 3-4 gånger att han skickar in papprena annars, utan jag fick inte ens lov att ta bilder bara för att VISA andra firmor för att få reda på vad det kostar. Jag får inte ens ta bilder på skadan!!!

Jag vet inte alltså... men detta känns skumt. Ok, betalar 5000 om firman säger att de e vad skadan kostar. Men fan ska jag iaf få kolla med andra firmor så jag inte blir lurad. Tänk om dom säger att de kostar 8000, eller 12000... Hur ska jag veta att han inte känner dom? Får jag inte ens ta en bild så jag kan få en uppskattning från ett annat håll? Det kan inte vara något rätt i detta.

"vi lämnar in papprena så får det vara bra sen..."   

-"Men jag kanske t.o.m får en prick för detta? Eller iaf 2000 kr i böter, förutom att jag får betala för din bil och allt runtomkring"

"Nej nej nej nej... Så e de inte."

Visst har han allt på sin sida. Men inte fan behöver man göra det värre än vad de e. Jag är ju här och försöker lösa problemet iaf. =/

Tyck vadf*n ni vill.. jag har iaf inget gott att säga om honom längre iaf. Tur att jag spelade in samtalet.

Saluhallen i göteborg!
ILarsaI
7 januari 2007 · 326 Inlägg

Så som Brådhis skriver uppfattar jag också ditt krångel, han jävlas inte med dig.


Om jag skulle blivit påkörd av en person utan giltig försäkring skulle jag med största sannolikhet kontakta polisen på plats för att slippa krångel. Om inte så skulle det kosta, ordentligt, för det lär skapa egna problem och merarbete. Vem ska laga, hur ska betalning gå till, telefonkontakt etc. Vad för sorts bil man kör vid olyckstillbudet har inte något med saken att göra, skadan bör inte kosta mindre att laga bara för att det är en äldre bil.
Kör inte på mig. wink

Nu har ju ni valt att göra upp i godo, så fråga märkesverkstad vad det skulle kosta att laga bilen, lägg på några tusen och ta smällen för att bli av med skiten. Som någon skrev tidigare, ett rejält gap i plånboken men du lär komma på fötter igen. Förr eller senare.

Miller
7 januari 2007 · 152 Inlägg

ILarsaI skrev:
Så som Brådhis skriver uppfattar jag också ditt krångel, han jävlas inte med dig.


Om jag skulle blivit påkörd av en person utan giltig försäkring skulle jag med största sannolikhet kontakta polisen på plats för att slippa krångel. Om inte så skulle det kosta, ordentligt, för det lär skapa egna problem och merarbete. Vem ska laga, hur ska betalning gå till, telefonkontakt etc. Vad för sorts bil man kör vid olyckstillbudet har inte något med saken att göra, skadan bör inte kosta mindre att laga bara för att det är en äldre bil.
Kör inte på mig. wink

Nu har ju ni valt att göra upp i godo, så fråga märkesverkstad vad det skulle kosta att laga bilen, lägg på några tusen och ta smällen för att bli av med skiten. Som någon skrev tidigare, ett rejält gap i plånboken men du lär komma på fötter igen. Förr eller senare.

Visserligen.

Saluhallen i göteborg!
Kristian_L
7 januari 2007 · 1 893 Inlägg

vulture skrev:
Återkommer i tråden som jag följt. Kristian_v har dock sagt så mycket vettigt hela tiden att jag funnit det överflödigt att tillägga något. smile ...

...Men gör nu som Kristian säger...

Man får tacka så mycket för de orden. smile

Här pågår full paj kastning ser jag. wink
Man hinner inte få en syl i vädret. smile

Vill bara återgå till ämnet.
Motparten verkar vara väldigt burdust. Låt han lämna in bilen, det är ju inte mycket du kan göra. Bara knip och gör ingenting så länge. Dumt att reta honom.
Han får lösa bilen som han anser lämpligt. Inte mycket att göra åt i nuläget. Låt han lösa det och bara vänta tills det finansiella skall lösas. (Han får ju lägga ut så länge, eftersom ni inte är överens.) Reparationen av en bakskärm borde kosta ca 2k för lack, plus plåtarbeten och annat småt 2k till, vad listen kostar vet jag inte, utöver det kan du börja ifrågasätta.
Samma gäller med hyrbil. (Vet inte om han har rätt att kräva det alls.) hyr han en mellanklass bil, så får han betala mellanskilnaden från småbil själv. (Starlet är väl en småbil?)
Tvivlar på att han har hyrbils försäkring på en sådan bil. (Men kanske) så lämnar han in bilen via bolaget får han ingen hyr bil.

Du kan inte göra annat än att vänta just nu.
Att munhuggas online i väntan, gör ju inte saken bätre.

Du hinner med nio-bion ifall du avslutar nu! wink

Volvo V60 D4 "Inscription" (2019)
Miller
7 januari 2007 · 152 Inlägg

Kristian_V skrev:

vulture skrev:
Återkommer i tråden som jag följt. Kristian_v har dock sagt så mycket vettigt hela tiden att jag funnit det överflödigt att tillägga något. smile ...

...Men gör nu som Kristian säger...

Man får tacka så mycket för de orden. smile

Här pågår full paj kastning ser jag. wink
Man hinner inte få en syl i vädret. smile

Vill bara återgå till ämnet.
Motparten verkar vara väldigt burdust. Låt han lämna in bilen, det är ju inte mycket du kan göra. Bara knip och gör ingenting så länge. Dumt att reta honom.
Han får lösa bilen som han anser lämpligt. Inte mycket att göra åt i nuläget. Låt han lösa det och bara vänta tills det finansiella skall lösas. (Han får ju lägga ut så länge, eftersom ni inte är överens.) Reparationen av en bakskärm borde kosta ca 2k för lack, plus plåtarbeten och annat småt 2k till, vad listen kostar vet jag inte, utöver det kan du börja ifrågasätta.
Samma gäller med hyrbil. (Vet inte om han har rätt att kräva det alls.) hyr han en mellanklass bil, så får han betala mellanskilnaden från småbil själv. (Starlet är väl en småbil?)
Tvivlar på att han har hyrbils försäkring på en sådan bil. (Men kanske) så lämnar han in bilen via bolaget får han ingen hyr bil.

Du kan inte göra annat än att vänta just nu.
Att munhuggas online i väntan, gör ju inte saken bätre.

Du hinner med nio-bion ifall du avslutar nu! wink

Haha smile  Kan inte göra så mycket nu. Jag MÅSTE betala för hans hyrbil. Han bokstavligen hotade mig med att lämna in papprena annars. När jag sa att jag ville ta bilder på bilen för att kolla med andra firmor så sa han samma sak. Han vill inte att jag gör något.
Fastän han inte får hyrbil från försäkringen så kräver han de från mig, för att inte skicka in papprena.
Om jag ber honom att visa mig vilken försäkring han har så kommer han hota med samma sak igen. Får la betala hans hyrbil också isf. Han sa själv att det tar max 2-3 dagar att få den fixad. Så 400 - 1000:- för hyrbilen också isf. Det är inte värt att riskera det hela genom att få honom att själv betala hyrbilen. Men jag ska säga det till honom, att han med stor sannolikhet inte får någon hyrbil.
Men Kristian_V är det säkert att han inte kan få någon hyrbil? Finns det något sätt att se om han har hyrbilsavtal eller inte? De e de han sa till mig. Men bara för att vara säker?

Jag ska ta med mig kameran på onsdag för att ta bilder i vilket fall. Skiter i om han inte tycker om det. Måste få veta vad det kostar på andra ställen.

Förresten.. han verkar ta väldigt mycket saker rätt ur luften. Enligt honom behöver försäkringsbolagen inte göra några utredningar utan de fixar bara bilen rätt upp och ner. Jag vet inte hur det funkar, men är det så? Besiktar man bilen, sen är det bara att fixa? Eller hur funkar det? Men inte bara det, utan andra saker också. Har det inspelat.

För det andra blev han tyst när jag sa till honom att det inte är han som ska snacka med mig om detta, utan i själva fallet är min farsa som ska ta det med hans fru (som försäkringen står på). Men ber ja farsan ringa upp dom, så kommer han skicka in papprena de första han gör imorgon bitti. Så det rätta kan jag inte heller göra. Inte bara jag som vill fuska längre verkar det som.

Haha.. 9-bion ja :p    Äsh.. Ska inte tjafsa mer. wink

Senast redigerat av Miller (7 januari 2007)

Saluhallen i göteborg!
Brådhis * Voff voff *
7 januari 2007 · 10 293 Inlägg

Miller skrev:

Kristian_V skrev:

vulture skrev:
Återkommer i tråden som jag följt. Kristian_v har dock sagt så mycket vettigt hela tiden att jag funnit det överflödigt att tillägga något. smile ...

...Men gör nu som Kristian säger...

Man får tacka så mycket för de orden. smile

Här pågår full paj kastning ser jag. wink
Man hinner inte få en syl i vädret. smile

Vill bara återgå till ämnet.
Motparten verkar vara väldigt burdust. Låt han lämna in bilen, det är ju inte mycket du kan göra. Bara knip och gör ingenting så länge. Dumt att reta honom.
Han får lösa bilen som han anser lämpligt. Inte mycket att göra åt i nuläget. Låt han lösa det och bara vänta tills det finansiella skall lösas. (Han får ju lägga ut så länge, eftersom ni inte är överens.) Reparationen av en bakskärm borde kosta ca 2k för lack, plus plåtarbeten och annat småt 2k till, vad listen kostar vet jag inte, utöver det kan du börja ifrågasätta.
Samma gäller med hyrbil. (Vet inte om han har rätt att kräva det alls.) hyr han en mellanklass bil, så får han betala mellanskilnaden från småbil själv. (Starlet är väl en småbil?)
Tvivlar på att han har hyrbils försäkring på en sådan bil. (Men kanske) så lämnar han in bilen via bolaget får han ingen hyr bil.

Du kan inte göra annat än att vänta just nu.
Att munhuggas online i väntan, gör ju inte saken bätre.

Du hinner med nio-bion ifall du avslutar nu! wink

Haha smile  Kan inte göra så mycket nu. Jag MÅSTE betala för hans hyrbil. Han bokstavligen hotade mig med att lämna in papprena annars. När jag sa att jag ville ta bilder på bilen för att kolla med andra firmor så sa han samma sak. Han vill inte att jag gör något.
Fastän han inte får hyrbil från firman så kräver han de från mig, för att inte skicka in papprena.
Om jag ber honom att visa mig vilken försäkring han har så kommer han hota med samma sak igen. Får la betala hans hyrbil också isf. Han sa själv att det tar max 2-3 dagar att få den fixad. Så 400 - 1000:- för hyrbilen också isf. Det är inte värt att riskera det hela genom att få honom att själv betala hyrbilen. Men jag ska säga det till honom, att han med stor sannolikhet inte får någon hyrbil.
Men Kristian_V är det säkert att han inte kan få någon hyrbil? Finns det något sätt att se om han har hyrbilsavtal eller inte? De e de han sa till mig. Men bara för att vara säker?

Jag ska ta med mig kameran på onsdag för att ta bilder i vilket fall. Skiter i om han inte tycker om det. Måste få veta vad det kostar på andra ställen.

Förresten.. han verkar ta väldigt mycket saker rätt ur luften. Enligt honom behöver försäkringsbolagen inte göra några utredningar utan de fixar bara bilen rätt upp och ner. Jag vet inte hur det funkar, men är det så? Besiktar man bilen, sen är det bara att fixa? Eller hur funkar det? Men inte bara det, utan andra saker också. Har det inspelat.

För det andra blev han tyst när jag sa till honom att det inte är han som ska snacka med mig om detta, utan i själva fallet är min farsa som ska ta det med hans fru (som försäkringen står på). Men ber ja farsan ringa upp dom, så kommer han skicka in papprena de första han gör imorgon bitti. Så det rätta kan jag inte heller göra. Inte bara jag som vill fuska längre verkar det som.

Haha.. 9-bion ja :p    Äsh.. Ska inte tjafsa mer. wink

Alltså... Gubben börjar simma ut på djupt vatten nu...

Han vägrar dig alltså både att ta bilder och att kolla med fler firmor? Och använder papprena som ett hot?

Du ska nog börja fråga dig:

Vad är det värsta som kan hända om han skickar in dom?

För jag tycker han verkar lite halvskum...

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
Nalle-74 BTC RACING
7 januari 2007 · 114 Inlägg

Jag har följt denna tråd med stort intresse, allt ris och ros den innehåller.
Jäkligt tråkigt det som har hänt.
Som jag skrev tidigare att jag hde nog åxå varit irreterad om detta hänt mig men det finns ju gränser och jag tycker inte att "gubben" beter sig så moget just nu.
Visst det kan finnas många faktorer att han är som han är men detta måste ni ju lösa, det jag skulle göra vore att ta med typ din pappa eftersom han är ägare till bilen och bestäm träff med "gubben"
Sätt er ner och prata igenom detta lugnt och sansat och lös problemet som vuxna.

Jag hoppas att allt löser sig!

MVH: Nalle

OBS glöm inte att Köpa med kaffebröd. smile

Supra MKIII powerd by NOS
Supra MKIV BPU
Miller
7 januari 2007 · 152 Inlägg

Brådhis skrev:

Miller skrev:

Kristian_V skrev:

Man får tacka så mycket för de orden. smile

Här pågår full paj kastning ser jag. wink
Man hinner inte få en syl i vädret. smile

Vill bara återgå till ämnet.
Motparten verkar vara väldigt burdust. Låt han lämna in bilen, det är ju inte mycket du kan göra. Bara knip och gör ingenting så länge. Dumt att reta honom.
Han får lösa bilen som han anser lämpligt. Inte mycket att göra åt i nuläget. Låt han lösa det och bara vänta tills det finansiella skall lösas. (Han får ju lägga ut så länge, eftersom ni inte är överens.) Reparationen av en bakskärm borde kosta ca 2k för lack, plus plåtarbeten och annat småt 2k till, vad listen kostar vet jag inte, utöver det kan du börja ifrågasätta.
Samma gäller med hyrbil. (Vet inte om han har rätt att kräva det alls.) hyr han en mellanklass bil, så får han betala mellanskilnaden från småbil själv. (Starlet är väl en småbil?)
Tvivlar på att han har hyrbils försäkring på en sådan bil. (Men kanske) så lämnar han in bilen via bolaget får han ingen hyr bil.

Du kan inte göra annat än att vänta just nu.
Att munhuggas online i väntan, gör ju inte saken bätre.

Du hinner med nio-bion ifall du avslutar nu! wink

Haha smile  Kan inte göra så mycket nu. Jag MÅSTE betala för hans hyrbil. Han bokstavligen hotade mig med att lämna in papprena annars. När jag sa att jag ville ta bilder på bilen för att kolla med andra firmor så sa han samma sak. Han vill inte att jag gör något.
Fastän han inte får hyrbil från firman så kräver han de från mig, för att inte skicka in papprena.
Om jag ber honom att visa mig vilken försäkring han har så kommer han hota med samma sak igen. Får la betala hans hyrbil också isf. Han sa själv att det tar max 2-3 dagar att få den fixad. Så 400 - 1000:- för hyrbilen också isf. Det är inte värt att riskera det hela genom att få honom att själv betala hyrbilen. Men jag ska säga det till honom, att han med stor sannolikhet inte får någon hyrbil.
Men Kristian_V är det säkert att han inte kan få någon hyrbil? Finns det något sätt att se om han har hyrbilsavtal eller inte? De e de han sa till mig. Men bara för att vara säker?

Jag ska ta med mig kameran på onsdag för att ta bilder i vilket fall. Skiter i om han inte tycker om det. Måste få veta vad det kostar på andra ställen.

Förresten.. han verkar ta väldigt mycket saker rätt ur luften. Enligt honom behöver försäkringsbolagen inte göra några utredningar utan de fixar bara bilen rätt upp och ner. Jag vet inte hur det funkar, men är det så? Besiktar man bilen, sen är det bara att fixa? Eller hur funkar det? Men inte bara det, utan andra saker också. Har det inspelat.

För det andra blev han tyst när jag sa till honom att det inte är han som ska snacka med mig om detta, utan i själva fallet är min farsa som ska ta det med hans fru (som försäkringen står på). Men ber ja farsan ringa upp dom, så kommer han skicka in papprena de första han gör imorgon bitti. Så det rätta kan jag inte heller göra. Inte bara jag som vill fuska längre verkar det som.

Haha.. 9-bion ja :p    Äsh.. Ska inte tjafsa mer. wink

Alltså... Gubben börjar simma ut på djupt vatten nu...

Han vägrar dig alltså både att ta bilder och att kolla med fler firmor? Och använder papprena som ett hot?

Du ska nog börja fråga dig:

Vad är det värsta som kan hända om han skickar in dom?

För jag tycker han verkar lite halvskum...

//Brådhis

Jag vette fan vad jag ska göra alltså.
Jag har samtalet inspelat, men det är på .AMR format. om det e någon som vet hur man gör om det till Mp3?

Så fort jag kom med ett förslag sa han, "isf är det enkalste sättet för båda parter att jag skickar in papprena".   

Jag sa, men jag vill gärna kolla på vad det kostar på andra ställen så att jag får en koll på priserna. Det vill han inte.

"Nej jag vet att många har sagt att denna firman e bra, så vare sig du vill blanda in försäkringsbolagen eller inte, så ska vi ta den firman"

Farsan blev aldels ursinnig när jag spelade upp det för honom. Men inte kan han heller säga något.

Det värsta som kan hända är ju att jag får betala för ALLT inklusive åka på skit för att jag körde den oförsäkrade bilen. De gör ju inga undantag sa dom på försäkringen när ja ringde dit i fredags. Så det kommer dom väl inte göra på annat håll heller (alltså trafikpolisen eller what ever). Om nu försäkringsbolaget vill lämna in bilen till en verkstad som "gör ett garanterat bra jobb" som killen med micran sa... vad ska jag då göra? Då hamnar det ju fan utanför min gräns... Så mycket har jag inte att pröjsa.

Han började snacka om hemförsäkring å grejjer. Vad hjälper hemförsäkringen mig i detta läget egentligen? Gör den det förresten?

Dunno dudes. Men jag kände på mig att de skulle sluta illa, när han inte hör av sig å allt. Han har snackat med sin poliskomisarie å grejjer, inte vet jag vad han kokat ihop. Låter helt sjukt detta... Men så e de...

Saluhallen i göteborg!
Miller
7 januari 2007 · 152 Inlägg

Jag lyssnade på samtalet igen. Han gick med attt jag tog bilder på bilen på onsdag, när vi är där fick jag det till. Då får jag väl antagligen gå till andra firmor och FRÅGA vad dom tar iaf. Fast vi ska absolut inte välja någon annan firma.
Så jag har inget ord i vilken firma det blir, vare sig försäkringen e inblandade eller inte. Fast det visste jag iofs innan också...

Hoppas att de e bara för att det är den firma som ligger närmast dom. Han sa aldrig plåtslageri förresten... utan Mekaniker. Får väl se hur fint dom fixar bilen.

Gött!

Senast redigerat av Miller (7 januari 2007)

Saluhallen i göteborg!
Brådhis * Voff voff *
7 januari 2007 · 10 293 Inlägg

Jadu... En jävla sits är det eftersom han har övertaget med sina papper... Och det är jävligt tråkigt att han inte ALLS tillmötesgår dig (bild/er och kolla med fler verkstäder är ju absolut inga orimliga krav!) i dina önskemål! Och det är även lite oroväckande eftersom fler och fler saker tyder på att han tänker bluffa sig fram...

Frågan är om försäkringsbolaget verkligen skulle höra av sig till länstyrelsen/polisen angående att du kört oförsäkrad/avställd bil...?

Och frågan är: Var det gatuparkering eller "innanför bommar"...? I det senare fallet KANSKE det kan räknas som icke allmän väg och då faller kravet på påställd/försäkrad bil och därmed kan du eventuellt ej tilldömas böter...

Dock kanske bolaget vill lämna till någon verkstad dom har avtal med och som kanske kostar sjukt mycket, tyvärr...

Som sagt... Väg för och emot och se vad som känns minst illa lixom...

Och nej... Hemförsäkringen gäller inte alls i detta fall, tyvärr...!

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang