Bilia Haninge bytte kamrem men inte vattenpump eftersom de inte hade någon på lager, påpekade dock att den läckte?

Mack855
7 november 2017 · 1 354 Inlägg

Jag skickar PM till dig.

torsen
7 november 2017 · 7 189 Inlägg

Tommy_h skrev:
I övrigt, vart vänder man sig för att få det här betydligt billigare gjort tillsammans med annat bös, mekonomen?!

NEEEJ!!! INTE Mekonomen för #¤%&§.
De är, om möjligt, äääääämu sämre än BILIA/Volvo.

jaka54
7 november 2017 · 5 657 Inlägg

Man fixar det själv!

Bill_Bull Truck/Bil mekaniker
7 november 2017 · 159 Inlägg

torsen skrev:

Tommy_h skrev:
I övrigt, vart vänder man sig för att få det här betydligt billigare gjort tillsammans med annat bös, mekonomen?!

NEEEJ!!! INTE Mekonomen för #¤%&§.
De är, om möjligt, äääääämu sämre än BILIA/Volvo.

Vad är det för fel på mekonomen verkstäder?
Har själv jobbat på en mekonomen verkstad i hbg. Hade tre 3! Back jobb på 7år. Alltid nöjda kunder.
För övrigt skit dåligt av Volvo verkstaden att verkligen att göra som dom gjort. Vi rekommenderade alltid vattenpump vid kamremsbytet om denna drivs av kamrem. Samt att mekonomen lämnar inga garantier på reservdelarna på kamremmen löprullar osv om man inte byte vattenpump bultar osv. Även när vi hittade någotd som bromsar tex som var dåliga elr va de nu va så ringde vi kunden på studs med prisförslag på byte. Fick vi grönt så gjorde vi allt för att hitta reservdelar på dagen så kunden får tillbaks bilen så fort som möjligt. I vissa fall fick dom bara vänta en extra dag.  Vi hade aldrig bekymmer med att kunder kom tillbaks och fråga satte oss elr dylikt.  Öppen dialog alltid med bra bemötande gjorde att vi hade nöjda kunder även när det blev dyrt med reperationerna. JAG tänker så här iallafall att i slut ändan är det kunden som ser till att jag har ett jobb att gå till och få en lön. Då är det upp till mig att se till att göra mitt bästa att se till att dom kan känna sig trygga och åka ifrån oss med en må bra känsla.

Subaru Legacy GT SPEC-B "WR LIMITED" (2004)
Muttley
7 november 2017 ·

Bill_Bull skrev:

torsen skrev:

Tommy_h skrev:
I övrigt, vart vänder man sig för att få det här betydligt billigare gjort tillsammans med annat bös, mekonomen?!

NEEEJ!!! INTE Mekonomen för #¤%&§.
De är, om möjligt, äääääämu sämre än BILIA/Volvo.

Vad är det för fel på mekonomen verkstäder?
Har själv jobbat på en mekonomen verkstad i hbg. Hade tre 3! Back jobb på 7år. Alltid nöjda kunder.
För övrigt skit dåligt av Volvo verkstaden att verkligen att göra som dom gjort. Vi rekommenderade alltid vattenpump vid kamremsbytet om denna drivs av kamrem. Samt att mekonomen lämnar inga garantier på reservdelarna på kamremmen löprullar osv om man inte byte vattenpump bultar osv. Även när vi hittade någotd som bromsar tex som var dåliga elr va de nu va så ringde vi kunden på studs med prisförslag på byte. Fick vi grönt så gjorde vi allt för att hitta reservdelar på dagen så kunden får tillbaks bilen så fort som möjligt. I vissa fall fick dom bara vänta en extra dag.  Vi hade aldrig bekymmer med att kunder kom tillbaks och fråga satte oss elr dylikt.  Öppen dialog alltid med bra bemötande gjorde att vi hade nöjda kunder även när det blev dyrt med reperationerna. JAG tänker så här iallafall att i slut ändan är det kunden som ser till att jag har ett jobb att gå till och få en lön. Då är det upp till mig att se till att göra mitt bästa att se till att dom kan känna sig trygga och åka ifrån oss med en må bra känsla.

Nu kan jag ju bara tala om min bil för samma jobb.  Men de är dyrare än volvo som verkstad.  Allt är apdyrt på mekonomen idag, åtminstone här.
Jag hade inte lämnat min bil hos min närmaste mekonomen kan jag ju säga.  Ett plus på dem är att deras reservdelsavdelning är riktigt usel, eller var då de hade en riktig jävla träskalle som såg till att jag sket i att köpa delar för ett par tusenlappar då han visste allt och jag hade jättefel i allt jag sa smile

Muttley
7 november 2017 ·

Tommy_h skrev:
För att knyta ihop säcken åt er andra då så kan jag säga att jag pratade med verkstadschefen det första jag gjorde nu på morgonen.

Försökte få han att förstå att jag kände mig lite blåst när de ville ha 7000:- för något som borde kostat en tusenlapp extra vid kamremsbytet enbart.
Han hävdade bestämt att det inte rekommenderas av Volvo att byta vattenpumpen så därför gör dom inte det vid kamremsbyte (men de var vänliga nog att lägga upp det som ett separat jobb och påpeka att den läcker).

Han kunde dock tänka sig att "fila lite på priset" samtidigt som han fiskade lite för att se om jag var intresserad av att reparera övriga grejer hos dom som upptäcktes under servicen..
Vände på klacken och lämnade rummet 5 minuter in i hans svammel eftersom han definitivt inte tänkte ge med sig.

På Bilia i Haninge för övrigt.

Han har helt rätt i att de ej rekommenderar att byta den. Där gör han inte fel.  Felet ligger i att om pumpen läckte när han bytte remmen så skulle han hört av sig till dig direkt för byte.

Prata med hans chef istället.

Bill_Bull Truck/Bil mekaniker
7 november 2017 · 159 Inlägg

Muttley skrev:

Bill_Bull skrev:

torsen skrev:

NEEEJ!!! INTE Mekonomen för #¤%&§.
De är, om möjligt, äääääämu sämre än BILIA/Volvo.

Vad är det för fel på mekonomen verkstäder?
Har själv jobbat på en mekonomen verkstad i hbg. Hade tre 3! Back jobb på 7år. Alltid nöjda kunder.
För övrigt skit dåligt av Volvo verkstaden att verkligen att göra som dom gjort. Vi rekommenderade alltid vattenpump vid kamremsbytet om denna drivs av kamrem. Samt att mekonomen lämnar inga garantier på reservdelarna på kamremmen löprullar osv om man inte byte vattenpump bultar osv. Även när vi hittade någotd som bromsar tex som var dåliga elr va de nu va så ringde vi kunden på studs med prisförslag på byte. Fick vi grönt så gjorde vi allt för att hitta reservdelar på dagen så kunden får tillbaks bilen så fort som möjligt. I vissa fall fick dom bara vänta en extra dag.  Vi hade aldrig bekymmer med att kunder kom tillbaks och fråga satte oss elr dylikt.  Öppen dialog alltid med bra bemötande gjorde att vi hade nöjda kunder även när det blev dyrt med reperationerna. JAG tänker så här iallafall att i slut ändan är det kunden som ser till att jag har ett jobb att gå till och få en lön. Då är det upp till mig att se till att göra mitt bästa att se till att dom kan känna sig trygga och åka ifrån oss med en må bra känsla.

Nu kan jag ju bara tala om min bil för samma jobb.  Men de är dyrare än volvo som verkstad.  Allt är apdyrt på mekonomen idag, åtminstone här.
Jag hade inte lämnat min bil hos min närmaste mekonomen kan jag ju säga.  Ett plus på dem är att deras reservdelsavdelning är riktigt usel, eller var då de hade en riktig jävla träskalle som såg till att jag sket i att köpa delar för ett par tusenlappar då han visste allt och jag hade jättefel i allt jag sa smile

Då var dom kassa. Dock fel att dra alla över en kam. Visst kan dom va dyra men dom har en Pris garanti ochså. Så hittar man det billigare på Volvo tex så justerar dom priserna. Sen verkstäderna i sig är inte mekonomen man knyter sig bara till mekonomen som en supplier och förhåller sig till deras regler och går utb osv. Sen är det upp till verkstäderna att bygga upp en bra verksamhet och se till att ha nöjda kunder. Volvo är volvo över allt. Precis som vw Audi osv. Det är bara stora drakar som gör allt för att tjäna kunders pengar.. små verkstäderna är elr bör mer rädda om sina kunder.

Subaru Legacy GT SPEC-B "WR LIMITED" (2004)
Muttley
7 november 2017 ·

Bill_Bull skrev:

Muttley skrev:

Bill_Bull skrev:

Vad är det för fel på mekonomen verkstäder?
Har själv jobbat på en mekonomen verkstad i hbg. Hade tre 3! Back jobb på 7år. Alltid nöjda kunder.
För övrigt skit dåligt av Volvo verkstaden att verkligen att göra som dom gjort. Vi rekommenderade alltid vattenpump vid kamremsbytet om denna drivs av kamrem. Samt att mekonomen lämnar inga garantier på reservdelarna på kamremmen löprullar osv om man inte byte vattenpump bultar osv. Även när vi hittade någotd som bromsar tex som var dåliga elr va de nu va så ringde vi kunden på studs med prisförslag på byte. Fick vi grönt så gjorde vi allt för att hitta reservdelar på dagen så kunden får tillbaks bilen så fort som möjligt. I vissa fall fick dom bara vänta en extra dag.  Vi hade aldrig bekymmer med att kunder kom tillbaks och fråga satte oss elr dylikt.  Öppen dialog alltid med bra bemötande gjorde att vi hade nöjda kunder även när det blev dyrt med reperationerna. JAG tänker så här iallafall att i slut ändan är det kunden som ser till att jag har ett jobb att gå till och få en lön. Då är det upp till mig att se till att göra mitt bästa att se till att dom kan känna sig trygga och åka ifrån oss med en må bra känsla.

Nu kan jag ju bara tala om min bil för samma jobb.  Men de är dyrare än volvo som verkstad.  Allt är apdyrt på mekonomen idag, åtminstone här.
Jag hade inte lämnat min bil hos min närmaste mekonomen kan jag ju säga.  Ett plus på dem är att deras reservdelsavdelning är riktigt usel, eller var då de hade en riktig jävla träskalle som såg till att jag sket i att köpa delar för ett par tusenlappar då han visste allt och jag hade jättefel i allt jag sa smile

Då var dom kassa. Dock fel att dra alla över en kam. Visst kan dom va dyra men dom har en Pris garanti ochså. Så hittar man det billigare på Volvo tex så justerar dom priserna. Sen verkstäderna i sig är inte mekonomen man knyter sig bara till mekonomen som en supplier och förhåller sig till deras regler och går utb osv. Sen är det upp till verkstäderna att bygga upp en bra verksamhet och se till att ha nöjda kunder. Volvo är volvo över allt. Precis som vw Audi osv. Det är bara stora drakar som gör allt för att tjäna kunders pengar.. små verkstäderna är elr bör mer rädda om sina kunder.

Klart de var kassa.   Precis som vissa volvo är kassa så är vissa AD värdelösa.   De handlar bara om vem du kommer till.
Verkstaden bär upp mekonomens varumärke precis som volvo, precis som mc donalds.   
Därför ska du ju inte försvara alla mekonomen bara för att ni kanske var okej wink

Bill_Bull Truck/Bil mekaniker
7 november 2017 · 159 Inlägg

Muttley skrev:

Bill_Bull skrev:

Muttley skrev:

Nu kan jag ju bara tala om min bil för samma jobb.  Men de är dyrare än volvo som verkstad.  Allt är apdyrt på mekonomen idag, åtminstone här.
Jag hade inte lämnat min bil hos min närmaste mekonomen kan jag ju säga.  Ett plus på dem är att deras reservdelsavdelning är riktigt usel, eller var då de hade en riktig jävla träskalle som såg till att jag sket i att köpa delar för ett par tusenlappar då han visste allt och jag hade jättefel i allt jag sa smile

Då var dom kassa. Dock fel att dra alla över en kam. Visst kan dom va dyra men dom har en Pris garanti ochså. Så hittar man det billigare på Volvo tex så justerar dom priserna. Sen verkstäderna i sig är inte mekonomen man knyter sig bara till mekonomen som en supplier och förhåller sig till deras regler och går utb osv. Sen är det upp till verkstäderna att bygga upp en bra verksamhet och se till att ha nöjda kunder. Volvo är volvo över allt. Precis som vw Audi osv. Det är bara stora drakar som gör allt för att tjäna kunders pengar.. små verkstäderna är elr bör mer rädda om sina kunder.

Klart de var kassa.   Precis som vissa volvo är kassa så är vissa AD värdelösa.   De handlar bara om vem du kommer till.
Verkstaden bär upp mekonomens varumärke precis som volvo, precis som mc donalds.   
Därför ska du ju inte försvara alla mekonomen bara för att ni kanske var okej wink

Min anledning till mitt svar förstår du nog  när du läser detta en gång till.  Torsen skrev:

NEEEJ!!! INTE Mekonomen för #¤%&§.
De är, om möjligt, äääääämu sämre än BILIA/Volvo.

Men till TS stå på dig. Det resonemanget med att dom skruvar ihop bilen igen o skyller på att dom inga delar har köper jag inte. O sedan får förslaget att riva allt igen. Hade jag gjort o sakt så hade jag inte varit Välkommen tillbaks. (Jobbar som servicetekniker på en stor truckfirma) där även jag har en bil som verktyg i min vardag o blir 10 gånger sämre behandlad än vad vi behandlar våra föetagskunder. Varav vw o mechanum. Sämre än dom kan det verkligen inte bli. Där man verkligen ber dom att kolla på saker o skiter verkligen i det. Att man får va nöjd om man bara kan få bilfan servad.

Subaru Legacy GT SPEC-B "WR LIMITED" (2004)
cevapcici
7 november 2017 · 690 Inlägg

Bill_Bull skrev:

torsen skrev:

Tommy_h skrev:
I övrigt, vart vänder man sig för att få det här betydligt billigare gjort tillsammans med annat bös, mekonomen?!

NEEEJ!!! INTE Mekonomen för #¤%&§.
De är, om möjligt, äääääämu sämre än BILIA/Volvo.

Vad är det för fel på mekonomen verkstäder?
Har själv jobbat på en mekonomen verkstad i hbg. Hade tre 3! Back jobb på 7år. Alltid nöjda kunder.
För övrigt skit dåligt av Volvo verkstaden att verkligen att göra som dom gjort. Vi rekommenderade alltid vattenpump vid kamremsbytet om denna drivs av kamrem. Samt att mekonomen lämnar inga garantier på reservdelarna på kamremmen löprullar osv om man inte byte vattenpump bultar osv. Även när vi hittade någotd som bromsar tex som var dåliga elr va de nu va så ringde vi kunden på studs med prisförslag på byte. Fick vi grönt så gjorde vi allt för att hitta reservdelar på dagen så kunden får tillbaks bilen så fort som möjligt. I vissa fall fick dom bara vänta en extra dag.  Vi hade aldrig bekymmer med att kunder kom tillbaks och fråga satte oss elr dylikt.  Öppen dialog alltid med bra bemötande gjorde att vi hade nöjda kunder även när det blev dyrt med reperationerna. JAG tänker så här iallafall att i slut ändan är det kunden som ser till att jag har ett jobb att gå till och få en lön. Då är det upp till mig att se till att göra mitt bästa att se till att dom kan känna sig trygga och åka ifrån oss med en må bra känsla.

Jag har varit på otaliga mekonomen verkstäder för prisförfrågan och samma visa varje gång. De gånger jag spelat okunnig så har jag fått saltade priser och överdrivna beskrivningar på vad som måste göras. När jag pratat och framstått som kunnig så har de sedan backat och sagt "ja nä precis man behöver inte göra detta än" osv... Frågade vad vattenpumpen kostar att byta på min bil. Han tog sig för huvudet och sa "nä men gud det där tar minst 4 timmar att göra, sen så måste vi byta detta och detta och detta" och priset hamnade på 8000kr. Stack till en annan verkstad, inga namn nämnda. De tog 1250 kr allt som allt och då frågade jag hur lång tid jobbet tog. Mekanikern sa att det tog knappt en timme. Och då undrar jag hur mekonomen får det till 4 timmar. För de tar 995kr/h om jag minns rätt... Antagligen meckar de med flera bilar samtidigt, sen när en okunnig kund kommer in och undrar varför bilen är försenad så ser de då att verkstaden har fullt upp med 4-5 bilar samtidigt, och kunden tror då att det är normalt att mekanikern springer runt mellan 4 bilar och vill inte störa.

Det hela handlar om att mekanikern tar in tex 4 bilar, och överdriver tidsåtgången och på så sätt tjänar på 4 jobb samtidigt. De bekanta jag har som jobbar på Mekonomen i andra städer har berättat att det är såhär det går till.

Jag fattar att det ibland är så att en mekaniker måste assistera en annan osv men när jag betalar för tex två timmar så betalar jag som kund för att mekanikern ska pilla med MIN bil i två timmar. Inte en halvtimme totalt och sen ha meckat med 3 andra bilar de timmarna och debiterar mig för det.

Notera: Jag säger inte att alla Mekonomen är skit osv, men jag talar utifrån mina erfarenheter och vad jag hört bekanta som jobbar/har jobbat där berättat.

Senast redigerat av cevapcici (7 november 2017)

Evildan
7 november 2017 ·

Vad jag tror är en bidragade anledning till att Mekonomen som kedja tar höga priser som ibland överträffar märkesverkstaden är de här männens fel.
https://www.svtstatic.se/image-cms/oppet-arkiv/1435839870000/t/article3075244.svt/ALTERNATES/medium/trafikmagasinet79-0-jpg
Dom har sedan programstart matat Svenssons med att allbilverkstad är billigare än märkesverkstaden.

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
7 november 2017 · 13 983 Inlägg

Evildan skrev:
Vad jag tror är en bidragade anledning till att Mekonomen som kedja tar höga priser som ibland överträffar märkesverkstaden är de här männens fel.
https://www.svtstatic.se/image-cms/oppe … et79-0-jpg
Dom har sedan programstart matat Svenssons med att allbilverkstad är billigare än märkesverkstaden.

Ah!! Carl-Ingemar Perstad och Christer Glenning!!!!! Det var länge sedan.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Bill_Bull Truck/Bil mekaniker
7 november 2017 · 159 Inlägg

Shit. Förstår din syn. Synd bara andra får lida för att andra missköter sig. Riktigt oproffsigt och bara uppskatta då det finns riktlinje tider vad saker och ting tar i tid. Kan inte annat än beklaga. Bara att leta vidare tills man hittar någon man kan lita på.  Tur man inte själv behöver rota i sådant med mina privat bilar  då jag gör allt själv skulle de inte gå pga verktyg elr liknande så har jag förtroende kontakter på en subaru verkstad smile

Subaru Legacy GT SPEC-B "WR LIMITED" (2004)
cevapcici
7 november 2017 · 690 Inlägg

Bill_Bull skrev:
Shit. Förstår din syn. Synd bara andra får lida för att andra missköter sig. Riktigt oproffsigt och bara uppskatta då det finns riktlinje tider vad saker och ting tar i tid. Kan inte annat än beklaga. Bara att leta vidare tills man hittar någon man kan lita på.  Tur man inte själv behöver rota i sådant med mina privat bilar  då jag gör allt själv skulle de inte gå pga verktyg elr liknande så har jag förtroende kontakter på en subaru verkstad smile

Ja nä jag gör allt på min bil numera just för att inte bli blåst. Det finns ett och annat guldkorn till verkstad men det mesta har man lärt sig att mecka med numera så man har insikt i vad som sker. Annan femma om man har en bil med garanti där man i princip måste lämna in den för att inte häva garantin. Dagens bilar går knappt att pilla med själv ändå så smile

Tommy_h
7 november 2017 · 17 Inlägg

Muttley skrev:

Tommy_h skrev:
För att knyta ihop säcken åt er andra då så kan jag säga att jag pratade med verkstadschefen det första jag gjorde nu på morgonen.

Försökte få han att förstå att jag kände mig lite blåst när de ville ha 7000:- för något som borde kostat en tusenlapp extra vid kamremsbytet enbart.
Han hävdade bestämt att det inte rekommenderas av Volvo att byta vattenpumpen så därför gör dom inte det vid kamremsbyte (men de var vänliga nog att lägga upp det som ett separat jobb och påpeka att den läcker).

Han kunde dock tänka sig att "fila lite på priset" samtidigt som han fiskade lite för att se om jag var intresserad av att reparera övriga grejer hos dom som upptäcktes under servicen..
Vände på klacken och lämnade rummet 5 minuter in i hans svammel eftersom han definitivt inte tänkte ge med sig.

På Bilia i Haninge för övrigt.

Han har helt rätt i att de ej rekommenderar att byta den. Där gör han inte fel.  Felet ligger i att om pumpen läckte när han bytte remmen så skulle han hört av sig till dig direkt för byte.

Prata med hans chef istället.

Jo det var just hans chef jag pratade med, om du inte menar ännu högre upp? Så vem är VD för Bilia? wink

Djo
7 november 2017 · 10 157 Inlägg

Prata med verkstadschefens chef och förklara, att man sätter inte ihop ett kamremsbytte om vattenpumpen läcker, då byter man pumpen, om så bilen får hänga på lyften en dag extra.

Om inte det hjälper dra in tv, tidning och fan och hans moster.

Sådant här beteende är skamligt och skämmer ut hela branschen.

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D
Janneutanb
7 november 2017 · 7 266 Inlägg

Det värsta är att när man läser denna idioti så blir man inte ens förvånad tyvärr.
Skit svårt att hitta en bra verkstad...

Att man skruvar ihop en trasig bil utan godkännande från kunden är ju makalöst.

Tommy_h
17 november 2017 · 17 Inlägg

Kort uppföljning.
Svarade på deras automatiska kundenkät i veckan där jag återigen uttryckte mitt missnöje.
Dagen därpå ringde en herre från Bilia upp och ville förklara situationen.
Han menade på att eftersom jag hade så mycket annat (bromsar som jag fixar själv, drivknut,styrled och länkarm ) som behövde fixas så valde dom att inte sätta in vattenpumpen eftersom det skulle kosta mig 3-4 tusen till. Really?!

Så först var det för att de inte hade någon på lager.
Sen ville de bespara mig pengarna, men de genomförde kamremsbytet och servicen trots allt?
De var beredda att erbjuda mig lite rabatt om jag ville fixa allt annat hos dom?!
Varför ringde de mig inte från första början då?
Om de ändå kunde snackat ihop sig innan..

Bill_Bull Truck/Bil mekaniker
17 november 2017 · 159 Inlägg

Luktar bullshit än hit. Det är tyvärr bara dåliga bortförklaringar. Dom har helt enkelt tabbat sig att inte ringa och har insett sitt misstag och erbjuder dig rabatt på nästa jobb utan att erkänna. Köpte en bil en gång för 80k (bilfirma) och upptäckte att massa fel på den när jag kom hem först och främst lysande motorlampa dagen efter köpet. Sprucket batteri, lekage avgassystem. Utebliven service med 600mil elr 8 månader det som inträffar först. Ingen besiktning vilket den skulle vara samt genomgången av verkstad. På 3 månader hade dom bilen inne 6 gånger. Fixade batteri och div små saker men lyckades inte fixa orsaken till motorlampan. Servicen ville dom inte ta på sig hela kostnaden. Dom gjorde den och tvingade mig att ta halva kostnaden.vilket blev 1500kr. Men varje gång glömde dom besikta den för säljaren skulle göra de. Fick sitta och vänta på idioten i 2 timmar ute på trottoaren utanför (tur det var sommar iallafall) till sist efter var  bilen besiktad men motorlampa kvarstod. Efter 6e besöket blev de -du är mycket välkommen att lämna in bilen igen men du kommer få stå för kostnaden själv. Blev ARN  efter detta och säljaren bullshita sig ur situationen  med dom. Lät en annan verkstad titta på bilen löste problemet på 20 min och lite förbrukningsvaror där säljaren lagt ner 25 tusen totalt på att laga denna. Pinsamt. 

Med detta sakt de går inte lita på en jävel tyvärr tills dom bevisat motsatsen.
Verkstaden var auktiserad Suzuki och alfa Romeo tillsammans med en allbilsförsäljning

Senast redigerat av Bill_Bull (17 november 2017)

Subaru Legacy GT SPEC-B "WR LIMITED" (2004)
Tommy_h
20 december 2018 · 17 Inlägg

Tillägg så här något år senare, besiktade bilen för ett par veckor sen och fick en felkod.
Kamaxellägestiming - för tidig.
De hade alltså satt dit kamremmen fel, 2 kuggar.
Kan man reklamera hela jobbet?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang