Tjena! Håller på o bygger om en E91 320D till en street/drift/raktframbil. Kommer slänga i en Mercedes M104.980 (3liter) och dit med en BW sxe 369 så det blir lite skjuts i grejorna. Kommer även byta stötdämpare och bromsar runtom. Tanken är o bygga det så de går o SFRO regga nästa vinter med den här motorn. Målet är att den ska vara klar innan sommarn är över och med minst 800hk på hjulen!! Kommer uppdatera vartefter! // Kevin
hur fungerar det nör du vil ha ut så mycket hk ur denna bilen, måste du upgradera karossen så den ska hålla också? eftersom att denna är väll inte byggd för så mycket hästar? för pratde med en snubbe och han berättaat när dom trimmade mopeder när dom var i yngre dagar så blev det tillslut 2 hjulspår efterom att ramen blev sned på grund av att den inte var byggd för den kraften(: en undran jag haft
alex_v skrev: hur fungerar det nör du vil ha ut så mycket hk ur denna bilen, måste du upgradera karossen så den ska hålla också? eftersom att denna är väll inte byggd för så mycket hästar? för pratde med en snubbe och han berättaat när dom trimmade mopeder när dom var i yngre dagar så blev det tillslut 2 hjulspår efterom att ramen blev sned på grund av att den inte var byggd för den kraften(: en undran jag haft
Kommer bland annat sätta i bur som styvar upp bilen. Samt att det blir andra axlar osv. Många saker är ju bara specade för originalbilar. Men tex lådan som jag ska åka är beprövad o håller bra. Men inte i all evighet!
Karossen i sig är de inte så många som har byggt på, men dem som har gjort det har de ej varit några problem med. Samt att bur kommer sättas in i min så får se hur länge diverse saker håller.
Jag kan det absolut inte, men det är min teori iallafall! Om nån vill komma med bättre fakta så får ni hörna göra det
BMW e91 -08 m104 turbo 978whp/1088wnm blivande SFRO.
BMW E34 m50b25 turbo 450hk. SÅLD
BMW e91 330i -07 (brukis)
Rev ner tanken igår, gav den en tvätt och sköljde rent den. Samt satte i en dw301 som förpump till catchtanken!
Fick upp tanken igårkväll efter lite bök med slangar. Idag drog jag slangar över bakaxel samt in till catchtanken. Efter det så kapade jag till alla slangar som ska vara till filter o catch. På bilden sitter ej pumparna i!
Så nu är det ”bara” rören under samt 4 slangar som ska måttas ut (y)
BMW e91 -08 m104 turbo 978whp/1088wnm blivande SFRO.
BMW E34 m50b25 turbo 450hk. SÅLD
BMW e91 330i -07 (brukis)
Som ni ser på bilderna så modifierades kåpan lite till innan lack, satte dit gummilappar. Så när man åker riktigt fort och fläkten inte hinner med o svälja luften så öppnas gummilapparna och luften smiter ut där. sitter blandannat på 940 turbo mm
BMW e91 -08 m104 turbo 978whp/1088wnm blivande SFRO.
BMW E34 m50b25 turbo 450hk. SÅLD
BMW e91 330i -07 (brukis)
Nu har det hänt lite igen! Bara jag som är dålig på uppdatera! Har Fått dit Flexfuel-sensor samt drog slangar till den förra veckan, så det är helt klart!
Lyfte även ut motorn för o se om tråget passade, vilket det gör med lite justering bara.. Innan jag tog bort front o lyfte ur motorn så var den nästan komplett, ser helt okej ut! Blir fin sleeper dehär!
Började även kika på hydrauliska urtramp-lagret. Måste svarva till en distansplatta på ~13mm. Så nu finns det och tillverka igen!
BMW e91 -08 m104 turbo 978whp/1088wnm blivande SFRO.
BMW E34 m50b25 turbo 450hk. SÅLD
BMW e91 330i -07 (brukis)