Centrallåset Spökar Och Innerbelysning

Toyotafantast
5 maj 2019 · 1 Inlägg

Hej alla toyota och bil älskare.

Det är så att mitt centrallås spökar, på min toyota avensis årsmodell 2001 - 1,8 vvt-i motor. Jag kan bara öppna förar dörren med nyckeln manuellt, men när bilen har fått stå 3-4 dagar ungefär och batteriet nästan har laddat ur sig (mitt batteri är dåligt och måste bytas) så funkar hela centrallåsets fjärrstyrning både manuellt med nyckeln och med knappen LOCK på bilnyckeln, samt så kan jag låsa allt med LOCK knappen som sitter på bildörren vid förardörren. Med andra ord funkar allt som det ska med centrallåset när batteriet är nästan urladdat, men när jag sedan startar bilen så funkar ingenting igen oavsett om bilen är igång eller inte, och jag kan bara öppna förardörren manuellt med nyckeln igen. Och min innerbelysning funkar inte alls under några omständigheter, jag har testat byta lampor men det funkar inte.
Jag har kollat alla säkringar o boxar och reläer som finns och alla ser bra ut.

Och eftersom vi har fått ett litet barn nu också så är det lite besvärligt och krypa innefrån och öppna bagageluckan varje gång man ska lasta in barnvagnen och allt sånt. 😛

Men den är billig i drift och pålitlig bil så vill gärna behålla den.

Tacksam för alla svar och funderingar som ni kan ha att komma med.

Tack Mvh Alexander

Greenhorn
5 maj 2019 · 399 Inlägg

ofta är det en som krånglar i gänget... min vänster bak ställer till det för mig och ger också felkod.
ta och öppna och stäng, se efter om någon låst knapp är lite seg av så kan det vara den som spökar.
kan även vara så att det är dags att ta och plocka isär och göra rent och smörja upp allt.
bilen är ju trots allt ca 18 år på nacken.

Senast redigerat av Greenhorn (5 maj 2019)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang