Volvo V90 D3 22”

Efter alla mina V70ii så kände jag nu är det dags, att köpa en Volvo v90 som man dreglat länge efter. :)
  • 92 Följare
  • 137 577 Visningar
  • Uppdaterades senast 2 maj 2021
whose
9 januari 2020 · 1 330 Inlägg

En sänkt svart med 20” vinterdäck har jag då inte sett iaf smile
Finns en brun v90 med luft i Älvsbyn om den inte har sålts men kanske inte använda vintertid?


ifakiezz skrev:

whose skrev:
Säkert... har varit på ranten hela dagen, är nog bara jag som har Fun plate skyltar på sin V90 här uppe iaf smile

ifakiezz skrev:
ganska säker på att jag såg din bil idag big_smile

Bara du som har en sängt v90 här uppe :-)

IFakiezZ
9 januari 2020 · 450 Inlägg

whose skrev:
En sänkt svart med 20” vinterdäck har jag då inte sett iaf smile
Finns en brun v90 med luft i Älvsbyn om den inte har sålts men kanske inte använda vintertid?


ifakiezz skrev:

whose skrev:
Säkert... har varit på ranten hela dagen, är nog bara jag som har Fun plate skyltar på sin V90 här uppe iaf smile


Bara du som har en sängt v90 här uppe :-)

ja men Älvsbyn räknas inte big_smile

Volvo 740 "Sture" (1990)
whose
9 januari 2020 · 1 330 Inlägg

Haha nä det gör det faktiskt inte smile

ifakiezz skrev:

whose skrev:
En sänkt svart med 20” vinterdäck har jag då inte sett iaf smile
Finns en brun v90 med luft i Älvsbyn om den inte har sålts men kanske inte använda vintertid?


ifakiezz skrev:

Bara du som har en sängt v90 här uppe :-)

ja men Älvsbyn räknas inte big_smile

whose
8 februari 2020 · 1 330 Inlägg

En tur till Bilbolaget igår för byte av Kamrem & multirem och sträckare smile https://www1.garaget.org/gallery/images/157/156287/156287-3d5362137fa8ec21188c855495133025.jpg

whose
8 februari 2020 · 1 330 Inlägg

#vågravägramello #washnight

https://www1.garaget.org/gallery/images/157/156287/156287-d0373dd3dd218a7d8a13b61c7329c483.jpg

whose
9 februari 2020 · 1 330 Inlägg

En tur på isen...https://www1.garaget.org/gallery/images/157/156287/156287-c5ea66c6971d8fa4ff18344f9a336178.jpg

Amazon_123GT Driifter;)
9 februari 2020 · 1 630 Inlägg

Gött med så pass is

Trimma för att köra fort? NÄ, Brett;)
Conceited GARAGET V.D.
10 februari 2020 · 900 Inlägg

Intressant projekt! Det är inte så många som gett sig på v90 än smile kommer att följas 👍👍

kika gärna på mina bilar
-----------------------------------------------------------
var glad över det du har.. innan du förlorar det..
Volvo xc70 "summum sport edition" (2014)
hyrbil Självutnämnd chipskonnässör
10 februari 2020 · 2 571 Inlägg

Jaha, dags att sälja redan? wink

Tada.wav
Volvo V90 T5 R-Design "Harriet - OEM Plus" (2018)
NTCRS
10 februari 2020 · 246 Inlägg

Redan bytt kamrem m.m.?

whose
10 februari 2020 · 1 330 Inlägg

Conceited skrev:
Intressant projekt! Det är inte så många som gett sig på v90 än smile kommer att följas 👍👍

Jo men är ute efter en Challenger smile

whose
10 februari 2020 · 1 330 Inlägg

Japp dom drog ner kamrem från 24 000mil som utlovas men sänkte till 15000mil
Och det var på håret att grejjerna ens höll det sa mekanikern,att grejjerna var sopslut,


Men nu är det då bytt smile
Kamrem och multirem och sträckarna kostade  7810:- med montering


NTCRS skrev:
Redan bytt kamrem m.m.?

whose
10 februari 2020 · 1 330 Inlägg

hyrbil skrev:
Jaha, dags att sälja redan? wink

Jo Är intresserad av något annat,
Har tappat glöden för denna sad

Conceited GARAGET V.D.
10 februari 2020 · 900 Inlägg

whose skrev:

Conceited skrev:
Intressant projekt! Det är inte så många som gett sig på v90 än smile kommer att följas 👍👍

Jo men är ute efter en Challenger smile

Roliga å udda bilar.. kan vara en utmaning med att få tag på delar. Det blir dyra projekt men man sticker ut från mängden;)

kika gärna på mina bilar
-----------------------------------------------------------
var glad över det du har.. innan du förlorar det..
Volvo xc70 "summum sport edition" (2014)
IFakiezZ
10 februari 2020 · 450 Inlägg

Byta en v90 mot en challenger låter jävla gött i mina öron

Volvo 740 "Sture" (1990)
Conceited GARAGET V.D.
10 februari 2020 · 900 Inlägg

ifakiezz skrev:
Byta en v90 mot en challenger låter jävla gött i mina öron

beror helt på om man har råd med en. V90 å challenger är i helt olika klasser. Man får inte det man får av v90n om man byter den mot just en challenger.
Jag skulle känt mig helt handikappad om jag inte hade xc70n idag. Det skulle nog kanske funka om man skaffar sig en yttligare bil till det vardagliga livet (hämta/lämna barn, handla och göra ärenden) jag talar om mig själv nu. Har man kanske inte familj och barn än så tror inte det är några bekymmer med att göra ett sådant byte, men samtidigt har jag svårt att tro att "projektskapparen" skaffade en v90 bara sådär för att det är roligt om han inte hade behovet för den dvs har familj å barn.

kika gärna på mina bilar
-----------------------------------------------------------
var glad över det du har.. innan du förlorar det..
Volvo xc70 "summum sport edition" (2014)
IFakiezZ
11 februari 2020 · 450 Inlägg

Conceited skrev:

ifakiezz skrev:
Byta en v90 mot en challenger låter jävla gött i mina öron

beror helt på om man har råd med en. V90 å challenger är i helt olika klasser. Man får inte det man får av v90n om man byter den mot just en challenger.
Jag skulle känt mig helt handikappad om jag inte hade xc70n idag. Det skulle nog kanske funka om man skaffar sig en yttligare bil till det vardagliga livet (hämta/lämna barn, handla och göra ärenden) jag talar om mig själv nu. Har man kanske inte familj och barn än så tror inte det är några bekymmer med att göra ett sådant byte, men samtidigt har jag svårt att tro att "projektskapparen" skaffade en v90 bara sådär för att det är roligt om han inte hade behovet för den dvs har familj å barn.

Det är absolut sant så en charger är i det perspektivet ett bättre val

Volvo 740 "Sture" (1990)
hyrbil Självutnämnd chipskonnässör
11 februari 2020 · 2 571 Inlägg

Hör av dig om du vill bli av med delar, om du har kvar dom. Du vet vad jag pratar om. wink

Tada.wav
Volvo V90 T5 R-Design "Harriet - OEM Plus" (2018)
whose
11 februari 2020 · 1 330 Inlägg

Har sambo och en dotter på 3år & 3månader och tänker igentligen inte på det praktiska i bilköpen iaf smile
Är lite mer ”jag vill ha”
Å anpassar mig efter det tex är svindyr försäkring och halvdyr skatt jämnfört med v90in men då får man dra in på annat som kompenserar det smile




Conceited skrev:

ifakiezz skrev:
Byta en v90 mot en challenger låter jävla gött i mina öron

beror helt på om man har råd med en. V90 å challenger är i helt olika klasser. Man får inte det man får av v90n om man byter den mot just en challenger.
Jag skulle känt mig helt handikappad om jag inte hade xc70n idag. Det skulle nog kanske funka om man skaffar sig en yttligare bil till det vardagliga livet (hämta/lämna barn, handla och göra ärenden) jag talar om mig själv nu. Har man kanske inte familj och barn än så tror inte det är några bekymmer med att göra ett sådant byte, men samtidigt har jag svårt att tro att "projektskapparen" skaffade en v90 bara sådär för att det är roligt om han inte hade behovet för den dvs har familj å barn.

ifakiezz skrev:

Conceited skrev:

ifakiezz skrev:
Byta en v90 mot en challenger låter jävla gött i mina öron

beror helt på om man har råd med en. V90 å challenger är i helt olika klasser. Man får inte det man får av v90n om man byter den mot just en challenger.
Jag skulle känt mig helt handikappad om jag inte hade xc70n idag. Det skulle nog kanske funka om man skaffar sig en yttligare bil till det vardagliga livet (hämta/lämna barn, handla och göra ärenden) jag talar om mig själv nu. Har man kanske inte familj och barn än så tror inte det är några bekymmer med att göra ett sådant byte, men samtidigt har jag svårt att tro att "projektskapparen" skaffade en v90 bara sådär för att det är roligt om han inte hade behovet för den dvs har familj å barn.

Det är absolut sant så en charger är i det perspektivet ett bättre val

whose
11 februari 2020 · 1 330 Inlägg

Bilen säljs i första hand med allt
Alternativt behålla den om jag inte får nått rimligt för den och hoppas på att få tillbaka glöden på projektet wink

hyrbil skrev:
Hör av dig om du vill bli av med delar, om du har kvar dom. Du vet vad jag pratar om. wink

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang