tog mig ca 20 minuter att läsa igenom alla inläggen, de var också tiden jag behövde för att sluta gnissla tänder och ändra mig från att anse att polisen gjorde fel till att faktist vara på polisens sida i detta fallet. de enda man kanske kunde önskat var att polise skulle sagt att de får demonstrera men inte blockera dörren (kanske de sa fast de inte visades).
Sedan något som gjorde mig lite rädd någon sa i ett inlägg att man ska göra som polisen säger oavsett om de de säger är rätt lr fel?! vi är fortfarande lika mycket värda som poliserna detta utalande är väll att ge dem lite väl mycket makt.
sedan hurvida de borde skjuta mera fel! särskillt i g8 mötet där de faktist också fans civiliserade demonstranter som fick ta mycket skit för andra uppförande inte så kul om de hade blivit skjutna. därmot tycker jag att vattenkanon borde införas ingen blir arllvarligt skadad men ett effektivt sätt att skingra folk.
sedan angående deras ammo de polisen använde var så kalla helmantlad kula som vid träff är intakt vilket gör minimal skada på offret men också minimalt med energi stannar i offret vilket gör de väldigt oeffektift och kulan har möjligheten att fortsätta utgenom offret och träffa någon annan. detta gör också de att offret inte berörs av skadan för än de blir fysiska effekter så som blodförlust eller skadade organ så han skulle kunna fortsätta slås i flera minuter beroende på vart han blir träffad.
Den andra typen är "halvmantlad" de fläker ut sig så kula fastnar där och eftersom kulan inte fortsätter så kommer shockverkan att bli mycket högre på offret och de minskar risken att de akn fortsätta med de otyg som de förhoppnings vis pysslar med annars borde in polisen skjutit i första läget
Ny bliven Volvo ägare känner mig vilsen:D
Äter kött i ren protest mot vegetarianerna som äter djurens mat!