Nyhet: Sök bil efter stad är...

FireTraXX DFFL
13 mars 2007 · 9 020 Inlägg

Hamilton skrev:
De med exlusiva bilar bör nog tänka både en och två gånger innan de anger ort, att inte ha reggnr på bild är ju också att föredra.

Fina bilar finns överallt, rån/stöldrisken är inte så speciellt stor bara för att man visar var man bor.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
Hamilton
14 mars 2007 · 8 864 Inlägg

FireTraXX skrev:

Hamilton skrev:
De med exlusiva bilar bör nog tänka både en och två gånger innan de anger ort, att inte ha reggnr på bild är ju också att föredra.

Fina bilar finns överallt, rån/stöldrisken är inte så speciellt stor bara för att man visar var man bor.

Är du säker på det?
Man underlätta för dom som utför beställnings jobb.
Nu får man veta vart bilen finns samt vilken utrustning den har m.m

Fotograf på tierpidag.se
RIGO-ROD
14 mars 2007 · 684 Inlägg

släpp en p.m bomb till alla med att skriva in stad !

Mange_GVe
14 mars 2007 · 338 Inlägg

kanon fint ju big_smile

Volvo XC90 D5 Inscription "Rugged Luxery" (2016)
Hakan_J
14 mars 2007 · 380 Inlägg

Hamilton skrev:

FireTraXX skrev:

Hamilton skrev:
De med exlusiva bilar bör nog tänka både en och två gånger innan de anger ort, att inte ha reggnr på bild är ju också att föredra.

Fina bilar finns överallt, rån/stöldrisken är inte så speciellt stor bara för att man visar var man bor.

Är du säker på det?
Man underlätta för dom som utför beställnings jobb.
Nu får man veta vart bilen finns samt vilken utrustning den har m.m

Tror inte att det spelar nån större roll,både utrustnings info,regnr mm är ju ganska lätt att få tag på med tanke att dom speciella bilarna som skulle kunna bli ett mål för beställnings jobb ofta visas upp på diverse utställningar å bilträffar.

Hamilton
14 mars 2007 · 8 864 Inlägg

Hakan_J skrev:

Hamilton skrev:

FireTraXX skrev:

Fina bilar finns överallt, rån/stöldrisken är inte så speciellt stor bara för att man visar var man bor.

Är du säker på det?
Man underlätta för dom som utför beställnings jobb.
Nu får man veta vart bilen finns samt vilken utrustning den har m.m

Tror inte att det spelar nån större roll,både utrustnings info,regnr mm är ju ganska lätt att få tag på med tanke att dom speciella bilarna som skulle kunna bli ett mål för beställnings jobb ofta visas upp på diverse utställningar å bilträffar.

Ja men varför ge dom ytterligare en möjlighet att hitta bilar?
Nu behöver man inte besöka utställningar utan kan surfa in på garaget och "välja".

Men möjligheten finns ju att inte ange vart man bor, så det är ju inget större problem.
Ville bara uppmärksamma detta.

Fotograf på tierpidag.se
Kettunen
15 mars 2007 ·

Vill att det ska bli klart snart va fan CHRIZZ! big_smile
Hur många har skrivit stad nu då? Jag kann börja i alla fall...


1

740Klangen
17 mars 2007 · 1 Inlägg

Fan va bra funktion.. Ska bli kul när den kommer igång!! Good work!!

Alla borde få ha en 740Traktor...
simpann Living in the fastlane
18 mars 2007 · 128 Inlägg

Låter som en bra ide!

NoCooL
18 mars 2007 · 215 Inlägg

inte så många som åker runt i en stad o letar efter spesefikt den bilen. städer är juh rätt så stora värre om reg nummret är med. tror dom hällre håller till på blocket tongue

OverBoosted AUTOBAHNRASER
19 mars 2007 · 3 804 Inlägg

Finns det något beräknat datum på när funktionen kommer införas? smile


Bmw osv..
Kettunen
20 mars 2007 ·

Christine skrev:
Tycker de verkar helt sjukt, varför måste man uppge vart man kommer ifrån för??! Kan ju vilken idiot som helst bara åka hem te nån å stjäla vad den kommer åt.. vad har det med bilar å göra, vart man kommer ifrån, vill nån veta de av nån konstig anledning får väl den personen fråga de..??

Man skriver inte vilken adress! Endast vart du kommer från te.x Göteborg, Lerum, Alingsås,

Kayhan
20 mars 2007 · 407 Inlägg

du måste inte. .

Master_J Stålmannen
20 mars 2007 · 465 Inlägg

Jag är från en plutthåla, men jag har skrivit närmsta större stad så att man får ett hum om var..

Audi A4 Avant 1,8ts Quattro "Quattro gmbh" (2000)
Ena Colaberoende
20 mars 2007 · 1 219 Inlägg

Min håla finns inte med. grannbyn finns med istället men jag valde på kommun.

/Ena

Vivendi Lägger i en lägre växel och kör vidare! :)
20 mars 2007 · 2 258 Inlägg

Många av oss tycker faktiskt det är kul att få ett hum om varifrån folk kommer. Och vill man inte uppge närmaste byhåla får man väl orientera sig efter närmaste stad eller kanske rentav länets centralort? Om man nu inte är så tråkig att man inte alls vill att vi andra ska få en aning om ifall det är skåne eller norrland ens... smile
JAG ser i alla fall fram emot sökfunktionen! smile

// Ellen

Kolla in min projekttråd!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=96807
* Bara är inte så bara. Jag har sjukdomen ME - www.rme.nu *
Få har dött av att kämpa vidare, många av att ge upp!
PAMA - B M W - Bayerische Motoren Werke -
20 mars 2007 · 20 Inlägg

Det råder som framgår av inläggen delade meningar om man ska tvingas uppge den ort man kommer från eller inte. Nu är man ju inte tvingad att uppge orten utan kan välja land istället. 

Jag har tidigare i denna tråd föreslagit att man alternativt skulle kunna få uppge det län man kommer från. Detta skulle enligt min mening vara ett lämpligt mellanting för den som inte vill uppge ort men tycker att land kvittar.

PAMA - BMW-entusiasten i Norr
fredda_king Fotograf
20 mars 2007 · 1 319 Inlägg

rätt kul att ni som klagar antinge åker en bil som inte är så speciel eller nå eller har en fin bil men då har dom reg nummret så spelar ju ingen roll iallfall tar man på reg nummret så får man ju veta i allfall:) LOL

hoppas detta kommer i gång snart så man kan hitta kompisarna lättare:)

Fotograf.
vårdad bil är bra bil
chrizz Administratör
20 mars 2007 · 11 783 Inlägg

Vill man inte ange ort får man helt enkelt välja "Sverige" bara. Jag ser inte problemet riktigt, sluta krångla nu smile

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
PAMA - B M W - Bayerische Motoren Werke -
20 mars 2007 · 20 Inlägg

För mig är detta inget problem. Jag har uppgett min hemort. Men chrizz, är det helt omöjligt och enligt din mening alltför tidskrävande att komplettera listan med de 21 länen? Jag tror att vi då optimerar lösningen och tillfredsställer de flesta viljor.

PAMA - BMW-entusiasten i Norr
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang