Golf vr6 motor??

dusty Living in the fastlane
25 april 2007 · 2 616 Inlägg

jag hade inte annat än problem med min vr6 2.8 kanske hade ett måndagsex inte vet jag men behövde ständigt byta delar.

nicke_b2
26 april 2007 · 266 Inlägg

NorrmaN_Racing skrev:

nicke_b2 skrev:

eriik skrev:
Tja...jag undrar hur de är med VW:s 6 cylindriga motor, jag har hört att den inte ska vara så hållbar:( men ja skulle vilja höra de från några fler innan jag bestämer mig.

Och så har jag hört att dom är svår meckade:/, de skulle ja också vilja höra från några fler personer innan jag bestämer mig.


Tack på förhand!                                        MVH:Erik

Det enda felet/problemet som jag känner till e att kamkedjan på gamla vr6 an ska bytas ganska ofta! men på nya r32 står ett sånt byte inte ens med på intervall servicen!! men kamkedjan sitter på vxllåds sidan så vxl lådan måste ur, och enklast gör man det med motorn ur bilen!! ca en dags jobb, gjorde det för ett år sen!

och angående svår meckning, så e det nog vad man e van med! men byta tändstift på en vr6 e nog inte nåt man gör på en halvtimme!! sitter nämligen under insuget, så det behöver plockas bort!!  annars e det nog ganska enkelt golf e alltid golf= relativt enkelt

mvh niclas

Haha Plocka bort insuget för att ta bort ett par tändstift vilket skämt! Jag gör det på ca 5 minuter Och jag behöver inte röra en skruv! försöker du plocka bort tändstiften med en poligrip eller?

Ja du det kan man tro;) Fick se att jag sett fel!

mvh niclas

dbjanoz
26 januari 2009 · 1 785 Inlägg

nicke_b2 skrev:

The_Dude skrev:
Man behöver inte plocka av insuget för att byta tändstift.
Kamkedjan byter man med motor kvar men demonterad låda.
Dom äldre VR6:na upp till ca-97 hadde lite problem med toppackning. Men nyare som har röd glykol har inte det problemet. Det är ändå dock långtifrån allasom hadde problem.

Svårmekade kan jag inte påstå har bytt koppling på en VR6 syncro och det var inte mycket svårare än någon annan bil. Men tvärstäld motor.

okej hur gör man då, för att byta tändstift?? vill veta för ska göra det på en gammal vr6a? som det ser ut nu ser jag ett tändstift med insug på plats!!!!
En jag snackkade med om kambyte sa att det var mycket enklare om man tog ur motorn för ett sånt byte! så skulle rekomendera att ta ur motorn eriik!

mvh niclas

Jag ser att denna tråden är gammal men vad är det för några som tycker det är lättare att ta ut hela motorn för att byta kam eller till och med kamkedja och glidskenor? Det dra ju en jävla massa med sig att ta ut hela motorn. Nej ta av växelådan nedåt och gör bytet av kedja och glidskenor med motorn i bilen.

Senast redigerat av dbjanoz (26 januari 2009)

Jag hoppas att vägverket förstår vikten av att hålla avstånd till framförvarande är minst lika viktigt som att hålla hastigheten i trafiken. När ska de börja den kampajen?
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang