blanda du polyester, spackel och spackelhärdare ??
Och härdare till polyestern.
grymt. förmodar att det blir lättare att arbeta med men frågan är vrf du gör så ? är det enbart för att det är lättare att arbeta med ? skulle vart skoj om du förklara då ja tycker det är lättare att använda spacklet om det är mer "blötare" om du förstår va ja menar
blanda du polyester, spackel och spackelhärdare ??
Och härdare till polyestern.
grymt. förmodar att det blir lättare att arbeta med men frågan är vrf du gör så ? är det enbart för att det är lättare att arbeta med ? skulle vart skoj om du förklara då ja tycker det är lättare att använda spacklet om det är mer "blötare" om du förstår va ja menar
Bondoshake blir ungefär samma som spackel, men 10 ggr hårdare och hållbarare. Använder det mest för att styva upp material utan att armera med t.ex. glasfiber.
Bondoshake blir ungefär samma som spackel, men 10 ggr hårdare och hållbarare. Använder det mest för att styva upp material utan att armera med t.ex. glasfiber.
okej. så ist för att bara slänga polyster på tyget innan glasfiber så kör du häxblandningen Men förmodar att du enbart använder blandningen då och inte senare ? på glasfibern så aytt säga. Du använder du bara spackel ?
Jag använder aldrig glasfiber utanpå dörrsidor, då det är så krångligt att slipa bra.
Såhär kör vi oftast.
1: Spänna upp tunnt högtalartyg för att få till formen. 2: Lägga på ett lager med polyester och värma med värmepistol, härdat efter 5min. 3: Upprepa steg två 1-2 ggr. 4: Lägg polyester och glasfiber på insidan. 5: Kör ett lager med grovspackel på utsidan. 6: Kör ett lager bondoshake på in och utsida 7: Finspackla utsidan.
Herrejävlar va du ligger i, önskar att man hade den glöden själv när man ska göra något, ja brukar annars ängna flera veckor åt att bara försöka få loss tummarna ur röven men dom problemen har inte du tydligen!! Allting ser jävligt snyggt ut så här långt iaf så Keep Up The Good Work Dude! alla mina tummar pekar uppåt
Fan hurru du får ta och uppdatera lite oftare. Varje gång det kommer en update i denna tråden reser jag tält och blir alldeles till mig. Ingen tvekan om att detta kommer bli FETT!
Kommer lite updates nu på förmiddagen, har inte kunnat slipa något på ljud-delen p.g.a. motorn varit uppriven. Men nu sitter en snurra där och allt är ihopskruvat så nu kan man slipa för fulla muggar