Dispans för liten reg.skylt. HUR???

tiger_magnus
22 maj 2007 · 15 Inlägg

Jag kontaktade Vägverket ang. en mindra reg.skylt på min bil.
Man måste göra en skriftlig ansökan till vägverket och skicka bilder på bilen.
Men vad ska man skriva för att få denna dispans då jag hört att det är väldigt svårt att få denna dispans????
Vad ska man ha för anledning??

/// Mange

Magnus
Emilie Corvette Pingla
22 maj 2007 · 41 Inlägg

Kör amerikanskt!!!!!coolcoolcool

Inkster Fartsyndare/Musik-narkoman
22 maj 2007 · 199 Inlägg

försök att få dispens kan du, men jag kan nog säga att det är dömt att misslyckas... jag har försökt att få dispens... med bild och allt där bilden bekräftar att "infalsningen" i min front är för liten för en vanlig svensk skylt skall få plats... (den sitter på distaser sm det är nu)

numera är det iprincip ömöjligt att få denna dispens av VV... dem går bara efter specifika listor med bilmodeller som Har dispens att ha liten regplåt... (detta för att våra vänner i blått har svårt att läsa de små skyltarna..)

Jag kommer bara ihåg saker som är viktiga, Eller var det saker som som är oviktiga?
Kettunen
22 maj 2007 ·

Precis. Kör amerikanst. Där är inget omöjligt wink

AeroMalm BMW fantast
22 maj 2007 · 1 172 Inlägg

jag har en liten på min... som e godkänd... men vill ha en ny... hur ska jag då göra? bara att ringa och säga att jag ahr en liten redan och vill ah ny, eller åker jag på en stor då? fattar inte hur jag har fått godkänt.. har mycket plats...

Jackie Steward: "trampa aldrig på gasen förrän du vet att du inte behöver släppa den igen"
Idrott luktar svett, sport luktar bensin!!
BMW 320i Touring "M-Sport ll" (2004)
peegee Forummoderator
22 maj 2007 · 2 924 Inlägg

AeroMalm skrev:
jag har en liten på min... som e godkänd... men vill ha en ny... hur ska jag då göra? bara att ringa och säga att jag ahr en liten redan och vill ah ny, eller åker jag på en stor då? fattar inte hur jag har fått godkänt.. har mycket plats...

Har du verklig en godkänd liten skylt från VV?
Proportionerna ser inte ut att stämma...

Sorry OT..

Senast redigerat av peegee (22 maj 2007)

~ Life is short, have FUN! ~
Audi R/S2 Coupé quattro "vällagrad" (1992)
Volkswagen Passat Variant 1.8T "2 owners is enough" (1999)
WilYawn Golle
22 maj 2007 · 448 Inlägg

AeroMalm: antagligen har någon ägare före dig beställt den skylten innan reglerna ändrades. Innan (för flera år sedan) kunde man beställa en liten skylt utan dispens...

James May: In other news.... I've fitted a fan!
MkivAndreas
22 maj 2007 · 59 Inlägg

Fick 2 små när jag reggade evon smile
Han frågade vad jag vilel ha.. sa att det blir snyggast med 2 små. då bokade han det!!!

alminjo SLK
22 maj 2007 · 610 Inlägg

Åker man på böter om man beställer liten skylt från tex dekaltrim.nu ?

Står att det är olagligt men den innehåller reflex. Blev stoppad en gång av flygande besiktning och då hade jag liten, hemmagjord och utan reflex. Polismannen sa att den måste reflektera ljuset, och den på dekaltrim innehåller reflex hmm

Vad säger besiktningen, måste man ha skylt fram vid besiktning?

route
22 maj 2007 · 105 Inlägg

Skylt från dekaltrim eller annan regskylt med limbakgrund = Böter

jip
22 maj 2007 · 272 Inlägg

http://www.dekal-dekor.se/ säljer ju USA-modellen i Aluminium, måste ser mer äkta ut än andra tillverkare iaf förutom VV smile Någon som har bild på USA-skylften från dem? Hur äkta ser den ut? In-stansade tecken eller?

http://www.fartverket.se - Sveriges snabbaste myndighet!
Goli
22 maj 2007 · 793 Inlägg

maila in skiten, de gjorde jag...

Toyota Supra MKIV TT J-Spec HKS-Edition
Toyota Supra MKIV HKS GT2835
BMW 318iS E36
tiger_magnus
22 maj 2007 · 15 Inlägg

Goli skrev:
maila in skiten, de gjorde jag...

Maila in ja....
Men vad ska jag skriva för att övertyga dem..?
Det sägs att det ska vara så svårt..
..men varför har de möjligheten för folk att söka dispens om de aldrig ger det???

Vad sjutton ska man skriva till dem???

Magnus
jip
23 maj 2007 · 272 Inlägg

Har hört folk som är duktiga på photoshop som moddar och skickar in! :-)

http://www.fartverket.se - Sveriges snabbaste myndighet!
mr TT
23 maj 2007 · 12 Inlägg

Har försökt i många år och alla möjliga trix & fix, men det är helt tvärstopp.
OM inte en ny bilmodell typas då den tas in i Sverige så kommer man inte få en lite skyllt, Dom är stenhårda på VV nu mera.
Så jag kör utan ist. . . . cool

Mr TT driver...
Armada
23 maj 2007 · 97 Inlägg

Det är så jäkla löjligt att man knappt inte ska kunna få en liten skylt. Fartkamerorna är ju så pass bra så att dom kan läsa namnskyltar på folks kläder. Men så är det med Sverige, det mesta som har med bilregler att göra är ju skitlöjligt! sad

alminjo SLK
23 maj 2007 · 610 Inlägg

För nån timma sen såg ja en helt vanlig saab 9-5 kombi (nya modellen) med liten skylt !?
Varför får han ha en sån skylt *avis* tongue

Roadkiller Bredbands Tekniker
23 maj 2007 · 176 Inlägg

Men jag undrar en sak..

På nya kia och Hyndai modellerna  så har dom en liten/mindre skylt, stansad!!

Är den reflekterande??hmm

Smärta är skönt, tills det gör ont.!!
Att jämföra en Volvo med en Saab är som att jämföra en kontainer och ett jaktplan...
Inkster Fartsyndare/Musik-narkoman
26 maj 2007 · 199 Inlägg

dem har väl dispens??? (alltså små regskyltar från VV)

Jag kommer bara ihåg saker som är viktiga, Eller var det saker som som är oviktiga?
baen
26 maj 2007 · 220 Inlägg

tror evosarna står med på en lista så vi har dispens, vet inte varför jag inte skickat efter små dock >,<

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang