Dispans för liten reg.skylt. HUR???

Edvinoo Hetast Just Nu!
29 juli 2008 · 1 355 Inlägg

ja ska fan ansöka om de nästa vecka

Inspiration comes standard
Erick
29 juli 2008 · 4 767 Inlägg

MkivAndreas skrev:
Fick 2 små när jag reggade evon smile
Han frågade vad jag vilel ha.. sa att det blir snyggast med 2 små. då bokade han det!!!

Blev samma sak för mej smile

Mvh
Erick

Projekttråd: Nissan Skyline GTS-25TM JUN -95
Gilla EvoG på Facebook! facebook.com/EvolutionGarage
Använder produkter från: Sonax Bilvård
Edvinoo Hetast Just Nu!
29 juli 2008 · 1 355 Inlägg

Undrar om de kommer bli lätt om ja frågar. vill verkligen inte har en stor skylt nu me den nya grillen

Inspiration comes standard
soyd
29 juli 2008 · 1 853 Inlägg

det är typ helt omöjligt att få dispens, dom vill ju att du ska fota och motivera var för du inte kan ha stora....

finns typ ett lagligt kryp hål dock som kostar pengar men endå.... köp personlig regplåt flytta skylten till ett fordon som är registrerat för små skyltar som står på dig och ring in och beställ småa sätt dom där du vill ha dom. och sedan ringer du in och flyttar skyltarna till din bil du vill ha dom på och vips har du lagliga små dock personliga...

så gjorde jag på min golf 3:a

DaViper
29 juli 2008 ·

På gränsen till OT:
Jag har 7 bokstäver/siffror på min privata skylt och VV kan inte tillverka små skyltar med 7 bokstäver/siffror så jag kör med  en skylt från Dekaltrim. Vet att det bedöms som urkundförfalskning men jag tänker fan argumentera för min sak med den polis som stoppar mig.

Kan ju för fan inte ha stor skylt fram på Vetten...lol

Senast redigerat av DaViper (29 juli 2008)

Edvinoo Hetast Just Nu!
29 juli 2008 · 1 355 Inlägg

ja tycker iaf att de e för jävla löjligt att det är så jävla strängt.
jag ska fan ha en liten skylt och ja tänker tjata på dom tills ja får en.
Är det nån som vet om/hur mkt de kostar att få små skyltar ?

Inspiration comes standard
soyd
29 juli 2008 · 1 853 Inlägg

det kostar inget speciellt så utan du betalar för skylt tillverkning som vanligt, dvs 60kr per skylt

Edvinoo Hetast Just Nu!
29 juli 2008 · 1 355 Inlägg

soyd skrev:
det kostar inget speciellt så utan du betalar för skylt tillverkning som vanligt, dvs 60kr per skylt

asså e de så billigt fan. va inne på deras sida nu men har inte tillgång till papprena som behövs här för att kunna logga inte o kunna beställa fan

Inspiration comes standard
Edvinoo Hetast Just Nu!
30 juli 2008 · 1 355 Inlägg

jag mailade precis in en ansökan om dispans.
jag tror att det var mitt livs längsta brev och jag visste inte ens om att man kan kyssa så mycket arsle i ett enda brev. ja hoppas de går bra nu fan,. skickade me en bild... ( med en liten luring på big_smile )

Inspiration comes standard
Dannexc60 Trucker
30 juli 2008 · 61 Inlägg

alminjo skrev:
Åker man på böter om man beställer liten skylt från tex dekaltrim.nu ?

Står att det är olagligt men den innehåller reflex. Blev stoppad en gång av flygande besiktning och då hade jag liten, hemmagjord och utan reflex. Polismannen sa att den måste reflektera ljuset, och den på dekaltrim innehåller reflex hmm

Vad säger besiktningen, måste man ha skylt fram vid besiktning?

ja de blir böter, de är endast vv skyltar som är godkända, aven om den du har är identisk, o ja du måste ha skyllt fram vid besiktning, o dom godkänner inte heller "fejk" skyltar, detta är mina erfarenheter

Volvo Xc60 D5 AWD "Xc60 Polestar" (2013)
Edvinoo Hetast Just Nu!
30 juli 2008 · 1 355 Inlägg

Evolve_Danne skrev:

alminjo skrev:
Åker man på böter om man beställer liten skylt från tex dekaltrim.nu ?

Står att det är olagligt men den innehåller reflex. Blev stoppad en gång av flygande besiktning och då hade jag liten, hemmagjord och utan reflex. Polismannen sa att den måste reflektera ljuset, och den på dekaltrim innehåller reflex hmm

Vad säger besiktningen, måste man ha skylt fram vid besiktning?

ja de blir böter, de är endast vv skyltar som är godkända, aven om den du har är identisk, o ja du måste ha skyllt fram vid besiktning, o dom godkänner inte heller "fejk" skyltar, detta är mina erfarenheter

sant, jag har kollat upp allt om detta dom senaste dagarna och INGET är lagligt om inte VV har gett dig dispans för det.

Inspiration comes standard
Dannexc60 Trucker
30 juli 2008 · 61 Inlägg

Armada skrev:
Det är så jäkla löjligt att man knappt inte ska kunna få en liten skylt. Fartkamerorna är ju så pass bra så att dom kan läsa namnskyltar på folks kläder. Men så är det med Sverige, det mesta som har med bilregler att göra är ju skitlöjligt! sad

håller me dig helt, de är sjukt, skylten syns väll för fan lika bra på en amerikanare som på en Volvo, Saab eller vilken bil som helst

Volvo Xc60 D5 AWD "Xc60 Polestar" (2013)
Edvinoo Hetast Just Nu!
30 juli 2008 · 1 355 Inlägg

Evolve_Danne skrev:

Armada skrev:
Det är så jäkla löjligt att man knappt inte ska kunna få en liten skylt. Fartkamerorna är ju så pass bra så att dom kan läsa namnskyltar på folks kläder. Men så är det med Sverige, det mesta som har med bilregler att göra är ju skitlöjligt! sad

håller me dig helt, de är sjukt, skylten syns väll för fan lika bra på en amerikanare som på en Volvo, Saab eller vilken bil som helst

det är så att jag hade ett långt samtal med ett par som har med detta att göra.
VV säger att det är polismyndigheterna som har begärt att små skyltar inte ska delas ut hursomhelst för att det ska tydligen vara svårare för dom att läsa av dom.

då ringde jag till polisen och hon kopplade mig vidare och den personen som jag snackade med säger att han inte har en aning om detta men att han personligen inte tycker att det spelar nån roll och att han tror att det är för att VV inte vill dela ut dom till alla bara.

Då ringe jag tillbaka till VV och sa detta då sa hon att det är några som sitter högre upp som bestämmer detta. Då fråga jag att har inte dom som sitter högre upp bättre saker för sig än att sitta o grubbla om vilka skyltar man får ha, och om man nu är polis och inte kan läsa den lilla skylten så tycker jag att man antingen inte ska vara polis eller skaffa glasögon för att alla jag känner kan läsa den då är det ju upp till just den polisen att göra det han kan för att förbättra sin syn inte bara för skyltens skull utan för att hans yrke kräver att han ska ha en bra syn.

HON VILLE INTE KOMMENTERA DETTA OCH BAD MIG SKRIVA TILL DOM.

Inspiration comes standard
TurbOla Reservdansk
30 juli 2008 · 6 271 Inlägg

Vissa kan inte ta kritik. smile

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet
Edvinoo Hetast Just Nu!
30 juli 2008 · 1 355 Inlägg

jag tycker bara att det är så löjligt att lagar stiftas men att ingen vet vem fan det är som kommit på dom eller tar ansvar för dom, alla skyller på alla så tydligen tycker inte dom heller att det är så jävla viktigt..

Inspiration comes standard
Dannexc60 Trucker
30 juli 2008 · 61 Inlägg

Edvinoo skrev:

Evolve_Danne skrev:

Armada skrev:
Det är så jäkla löjligt att man knappt inte ska kunna få en liten skylt. Fartkamerorna är ju så pass bra så att dom kan läsa namnskyltar på folks kläder. Men så är det med Sverige, det mesta som har med bilregler att göra är ju skitlöjligt! sad

håller me dig helt, de är sjukt, skylten syns väll för fan lika bra på en amerikanare som på en Volvo, Saab eller vilken bil som helst

det är så att jag hade ett långt samtal med ett par som har med detta att göra.
VV säger att det är polismyndigheterna som har begärt att små skyltar inte ska delas ut hursomhelst för att det ska tydligen vara svårare för dom att läsa av dom.

då ringde jag till polisen och hon kopplade mig vidare och den personen som jag snackade med säger att han inte har en aning om detta men att han personligen inte tycker att det spelar nån roll och att han tror att det är för att VV inte vill dela ut dom till alla bara.

Då ringe jag tillbaka till VV och sa detta då sa hon att det är några som sitter högre upp som bestämmer detta. Då fråga jag att har inte dom som sitter högre upp bättre saker för sig än att sitta o grubbla om vilka skyltar man får ha, och om man nu är polis och inte kan läsa den lilla skylten så tycker jag att man antingen inte ska vara polis eller skaffa glasögon för att alla jag känner kan läsa den då är det ju upp till just den polisen att göra det han kan för att förbättra sin syn inte bara för skyltens skull utan för att hans yrke kräver att han ska ha en bra syn.

HON VILLE INTE KOMMENTERA DETTA OCH BAD MIG SKRIVA TILL DOM.

ha ha ,sjukt, de är som vanligt, dom som sitter "högre upp"o bestämmer vet igentligen inget om verkligheten dom bara hittar på massa jävla trams bara för dom ska, o vem man är ringer o frågar så får man inget riktigt svar o dom bara skyller på varandra, tråkigt att de ska va så.

Volvo Xc60 D5 AWD "Xc60 Polestar" (2013)
Edvinoo Hetast Just Nu!
30 juli 2008 · 1 355 Inlägg

asså de e så jävla oseriöst, dom bara fuckar för folk för sakens skull o för att dom kan

Inspiration comes standard
Ertiyed
31 juli 2008 · 349 Inlägg

Haha! Jag och farsan snackade om detta igår. Tycker det är tråkigt att jag blir tvungen att sätta 2 stora skyltar på min duett när den är klar. men men.

Det roliga är att hans polare hade en gammal engelsk sportbil (minns inte vilken det var) och han va så trött på det så han satte på en liten men hade den stora i baget. Blev stoppad av snuten och dem sa åt honom att det va olagligt. när han då började argumentera om hur löjligt det va, att det såg dumt ut med stora skyltar på hans bil och att han hade den stora där bak så han kunde sätta dit den direkt om dem ville. Då sa dem bara att det fick va så och körde iväg... va i?

Senast redigerat av Ertiyed (31 juli 2008)

_Da_Man_
31 juli 2008 · 175 Inlägg

Jag kör med liten skylt fram på saaben o har gjort det ett tag nu, o har inte haft några som helst problem med det. Har åkt förbi poliskontroller o lasermätningar utan att ens ha blivit invinkad.

Edvinoo Hetast Just Nu!
31 juli 2008 · 1 355 Inlägg

_Da_Man_ skrev:
Jag kör med liten skylt fram på saaben o har gjort det ett tag nu, o har inte haft några som helst problem med det. Har åkt förbi poliskontroller o lasermätningar utan att ens ha blivit invinkad.

är det riktig vv skylt eller beställt själv från nån dekalfirma ?

Inspiration comes standard
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang