Nya SAAB Turbo X

Zerox1
3 mars 2008 · 400 Inlägg

ja sj har man ju turen med sig såg en saab turbo x fast kombin då rå i nyköping i fredags klockan var cirka 08.50 smilesmilesmilesmile

Zerox
Micke754 Diktator
3 mars 2008 · 433 Inlägg

Har haft några sånna inne på jobbet redan, wink Och 2-3st hr i Uppsala som har beställt.. En av dem var först i Sverige på att beställa. tongue Får se om det kanske kan bli en provkörning av en sådan på torsdag eller fredag. big_smile

Varför köra sakta när man kan köra fort?
Joo
3 mars 2008 · 741 Inlägg

Fyfan en sån vill jag ha om några år big_smile fast inte turbo x en kanske, men en den vanliga Aeron som också kommer med 4 hjulsdrift, fan vad gött big_smile

Det enda jag inte gillar med turbo x;en är Fälgarna och så är den fortfarande för hög bilen, den ska ner 3-4 cm till, då pratar vi big_smile

Snacka om att jag ska vända om, om jag får syn på en sådan här turbo x och gasa efter för och se vad den går för, om det är något tryck i den smile

INGEN PÅ GARAGET SOM BESTÄLLT EN???!"!!? lol big_smileyikes

Senast redigerat av Joo (3 mars 2008)

Hee-Maan
3 mars 2008 · 3 113 Inlägg

den vart ju riktigt läcker ju! tongue mycket bra credit till SAAB wink

Semper Fi
Fawve Fotograf
3 mars 2008 · 166 Inlägg

"NGEN PÅ GARAGET SOM BESTÄLLT EN???!"!!? lol big_smileyikes"

Det finns en TEST-ÄGARE här på Garaget.org: http://www.garaget.org/?car=82653 smile

---

Och ja, jag älskar den!

Senast redigerat av ProViva (3 mars 2008)

SAAB - Move Your Mind.
Saab 9-3 Aero Coupé "Nordic Performance" (2001)
Ksj
3 mars 2008 · 1 217 Inlägg

ProViva skrev:
"NGEN PÅ GARAGET SOM BESTÄLLT EN???!"!!? lol big_smileyikes"

Det finns en ägare här på Garaget.org: http://www.garaget.org/?car=82653 smile

---

Och ja, jag älskar den!

Och det står klart och tydligt att han inte äger bilen:P

Saab 900 "2.1an" (1992)
TBOC_Razor Kattjäveln åt upp min kyckling!
3 mars 2008 · 6 170 Inlägg

Joo skrev:
Fyfan en sån vill jag ha om några år big_smile fast inte turbo x en kanske, men en den vanliga Aeron som också kommer med 4 hjulsdrift, fan vad gött big_smile

Det enda jag inte gillar med turbo x;en är Fälgarna och så är den fortfarande för hög bilen, den ska ner 3-4 cm till, då pratar vi big_smile

Snacka om att jag ska vända om, om jag får syn på en sådan här turbo x och gasa efter för och se vad den går för, om det är något tryck i den smile

INGEN PÅ GARAGET SOM BESTÄLLT EN???!"!!? lol big_smileyikes

På "hetast just nu" låg väl en sån här ??

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P
Fawve Fotograf
3 mars 2008 · 166 Inlägg

Ksj skrev:

ProViva skrev:
"NGEN PÅ GARAGET SOM BESTÄLLT EN???!"!!? lol big_smileyikes"

Det finns en ägare här på Garaget.org: http://www.garaget.org/?car=82653 smile

---

Och ja, jag älskar den!

Och det står klart och tydligt att han inte äger bilen:P

Oj, missat det.. ^^

SAAB - Move Your Mind.
Saab 9-3 Aero Coupé "Nordic Performance" (2001)
Munkis
3 mars 2008 · 1 636 Inlägg

Hammarslag skrev:
Riktigt rå, men hade varit snyggare med 95ans Aero 04front
nu får volvo homo ungarna nåt och bita i. 4x4 wink

Du är medveten om att S60R är en AWD? den har även 300hk

Senast redigerat av Munkis (3 mars 2008)

Saab_Emil Bilmekaniker
3 mars 2008 · 199 Inlägg

AWD och 4x4 är ju inte riktigt samma sak wink

TenZer N.O.S Cruisers Stockholm
3 mars 2008 · 3 404 Inlägg

Munkis skrev:

Hammarslag skrev:
Riktigt rå, men hade varit snyggare med 95ans Aero 04front
nu får volvo homo ungarna nåt och bita i. 4x4 wink

Du är medveten om att S60R är en AWD? den har även 300hk

VOLVO ja, men varför köra volvo när man kan köra Saab? Har testat en v50 fy F*N, sämmsta skiten jag vart med om och då har jag endå kört en 407sw tongue

Hade jag dryga halvmiljonen att lägga på bil för några månader sen så är det inget tvivel om vad jag skulle köpt! Jag skulle dock häldre sett den med en RIKTIG Saab r4...
//Johannes

Rock'n Roll
Saab 9000cs 2.3 16 Turbo "Jakt Attack Spaning" (1992)
Volvo 945 GL "Skåpet" (1993)
Holiace
4 mars 2008 · 1 754 Inlägg

Jag tycker att Volvo är ok ibland. En Volvo 740 är inte mycket speciellt.

T.ex Nya S80 med T8an eller C30 med T5.

Jag kan inget om allt.
turbos4
4 mars 2008 · 369 Inlägg

TenZer skrev:

Munkis skrev:

Hammarslag skrev:
Riktigt rå, men hade varit snyggare med 95ans Aero 04front
nu får volvo homo ungarna nåt och bita i. 4x4 wink

Du är medveten om att S60R är en AWD? den har även 300hk

VOLVO ja, men varför köra volvo när man kan köra Saab? Har testat en v50 fy F*N, sämmsta skiten jag vart med om och då har jag endå kört en 407sw tongue

Hade jag dryga halvmiljonen att lägga på bil för några månader sen så är det inget tvivel om vad jag skulle köpt! Jag skulle dock häldre sett den med en RIKTIG Saab r4...
//Johannes

"varför köra volvo?"...Det beror på vilken volvo man kör, finns alltid en volvo moddel som är bättre en än saab moddel wink

Avant för varje slant.
Hammarslag Inläggskritiker
4 mars 2008 · 990 Inlägg

turbos4 skrev:

TenZer skrev:

Munkis skrev:

Du är medveten om att S60R är en AWD? den har även 300hk

VOLVO ja, men varför köra volvo när man kan köra Saab? Har testat en v50 fy F*N, sämmsta skiten jag vart med om och då har jag endå kört en 407sw tongue

Hade jag dryga halvmiljonen att lägga på bil för några månader sen så är det inget tvivel om vad jag skulle köpt! Jag skulle dock häldre sett den med en RIKTIG Saab r4...
//Johannes

"varför köra volvo?"...Det beror på vilken volvo man kör, finns alltid en volvo moddel som är bättre en än saab moddel wink

Lär ju knappast gälla S70 modellen iaf, hur var det med stakarna ? Aj just det dom byter man redan vid steg 4 på volvo. Medans de håller för steg 7+ på saab just ja wink

Volvo gör fina bilar, gillar dock 1994-1999 sen har det gått utför som de flesta nyare bilar, bara vissa nyare saabar ja tycker är snygga, Aero modellerna oftast de andra är oftast ointressanta.

Saab 2,4L Smidda JE kolvar, Holset Hx40, Siemens 630cc, Quaife 6växlad rakskuren + Quaife ATB diffbroms. 515hk / 604nm bänkad hos Trollspeed
Greatsnyggo saabtok
4 mars 2008 · 1 306 Inlägg

ja volvo är ju bäst de vet vi alla ......Att man orkar

SAAB= Se Andras Avundsjuka Blickar
Saab 9000 cse "Vinterpulkan" (1997)
turbos4
4 mars 2008 · 369 Inlägg

smaken är som baken, vissa gillar grus oxå....

Avant för varje slant.
John87 Stolt Volvoägare
4 mars 2008 · 4 913 Inlägg

Saab_Emil skrev:
AWD och 4x4 är ju inte riktigt samma sak wink

Det är samma sak men olika namn.
Alla biltillverkare kallar sin fyrhjulsdrift för olika saker.
Volvo har AWD, Audi Quattro, BMW X, Opel 4x4 o.s.v.

Pojkar kör turbo. Män kör V8.
jonTe
4 mars 2008 · 5 710 Inlägg

Visst är den fin men jag HATAR fuskprylar så diffusorn med fusknät i bakstötisen drar ned betyget......pinsamt.

MVH Jonas
..............
Syst3m
14 mars 2008 · 1 079 Inlägg

Hammarslag skrev:

turbos4 skrev:

TenZer skrev:

VOLVO ja, men varför köra volvo när man kan köra Saab? Har testat en v50 fy F*N, sämmsta skiten jag vart med om och då har jag endå kört en 407sw tongue

Hade jag dryga halvmiljonen att lägga på bil för några månader sen så är det inget tvivel om vad jag skulle köpt! Jag skulle dock häldre sett den med en RIKTIG Saab r4...
//Johannes

"varför köra volvo?"...Det beror på vilken volvo man kör, finns alltid en volvo moddel som är bättre en än saab moddel wink

Lär ju knappast gälla S70 modellen iaf, hur var det med stakarna ? Aj just det dom byter man redan vid steg 4 på volvo. Medans de håller för steg 7+ på saab just ja wink

Volvo gör fina bilar, gillar dock 1994-1999 sen har det gått utför som de flesta nyare bilar, bara vissa nyare saabar ja tycker är snygga, Aero modellerna oftast de andra är oftast ointressanta.

Hur är det med växellådorna? Ja just de, de byter man varannan kvart.

Joo
16 mars 2008 · 741 Inlägg

Syst3m skrev:
Hur är det med växellådorna? Ja just de, de byter man varannan kvart.

Sådana här inlägg skrattar man bara åt, okunskap om något?

Och så är det väldigt tråkigt det här jävla Volvo vs Saab snacket, alltid lika tråkigt och se, det är det som gör att det röstas 1or från vissa volvo ägare och saab ägare på varandra..

eller är det bara jag som saab ägare som tycker om volvo också eller? roll

Senast redigerat av Joo (16 mars 2008)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang