Vilken bilsmak har ni?

Garic
1 oktober 2007 · 539 Inlägg

helst en tysk bil... gärna stor som A8 eller w140, bakhjulsdrift ett måste... svart, silver eller blå.

angående styling så får det gärna vara lite smått och gått men inte överdrivet.

Decibel
1 oktober 2007 · 2 911 Inlägg

Gillar tyskar jag också egentligen, BMW 5 och 7 serien samt större modellerna av Audi.

RS6 är något som står på inköpslistan, har nyligen haft en sån på firman som vi tunat lite åt en kund, fasiken i helskotta vilken kärra det är alltså smile

SatansWrath Byggd för metaldecibel o kärnkraftsmäll
1 oktober 2007 · 661 Inlägg

amerikanska muskelbilar generellt helst svarta och minst 300 hästars aggressiv V8

Consider the god we could be without the grace
Once and for all
Diminish the sub principle and leave it's toxic trace
Once and for all !
Ford Mustang Mach 1 "Trinity" (2003)
Akka
1 oktober 2007 · 1 174 Inlägg

cleana ska dom va! diggar ändå vissa plastraketer men cleana e fan fräsha!

Spec när dom inte ser ut s myke för världen men dom drar de mästa!

makarof
1 oktober 2007 · 174 Inlägg

altså alla bilar har sin charm!. men just nu håller jag på med ett projekt, från blomlåda till gatebil big_smile  lada 1200 --> Lada 1,7 turbo "GT/R.   ett litet projekt som skall bli blandning mellan gatebil och banbil, bara för at försöka få nån at tänka om, största delen av befolkningen på jorden tycker lada är en helt klart SKIT BIL, och ful. men jag försöker ändra på den synen wink

Jaa.. det är en utmaning, kolla gärna in min tråd. h: Makarof  (Elvis Lönnroos, FINLAND)

LADA Turbo-Vaz:en Turbo ryssen
ghost_boy83 CREW
1 oktober 2007 · 2 594 Inlägg

kollar på blens charm sen gillar jag retro stuket mycket

aenfors
1 oktober 2007 · 375 Inlägg

gillar väldigt mycket olika, men gamla muskelbilar är ju solkar favorit. Så mycket mer känsla i gamla bilar big_smile

twin_cam Smålänning
1 oktober 2007 · 7 877 Inlägg

Jag gillar enkla bilar, som man blir positivt överraskad av. Gärna modeller som har en historia och en bakgrund bakom sig.
Har rätt bred bilsmak annars. Gilar dock inte extren styling, utan vill ha det diskret.
En 740 med rätt modifieringar kan enligt mig vara snyggare än en supra t.ex med en massa plast, medans en "rätt" stylad supraär snyggare än en volvo med massa plast...

Skavara riktigt hantverksarbete bakom stylingen. Plåtbreddning t.ex...


Der_Richter skrev:
Med ett nytt insug, en annan kam och mappning kan jag få min bil att lämna dryga 400 kusar... Det kostar mycket mer att få en turbo-fyra att leverera samma antal kusar.

Hmm... Avgas, filter och en mappning så har man uppe en fyra i 450 hästar... Utan mek. ingrepp i motorn...

Gillar Gamla jänkare också annars! Finns väll ingen som inte gillar 60 och 70 - talets muskelbilar smile

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
Aerodynamik ...
1 oktober 2007 · 7 120 Inlägg

twin_cam skrev:
Finns väll ingen som inte gillar 60 och 70 - talets muskelbilar smile

Här har vi en person iaf. Gillar INTE bilar äldre än ca. -89 ,90.

Jag älskar JDM stuket, fast något mer åt det extremare hållet. Helst ska bilen vara en coupé. (2-dörrar) Banrace bilar ser jäkligt nice ut.
Har aldrig tyckt att en superlåg bil är snyggt. Lagom är bäst, gäller även fälg storleken.

Orkar inte förklara mer så lägger upp några bilder på vad jag gillar smile

http://www.garaget.org/gallery/archive/40970/163676_uyxaog.jpg

http://www.garaget.org/gallery/archive/40970/163677_8zmmaj.jpg

http://www.garaget.org/gallery/archive/40970/163678_79sf1g.jpg

http://www.garaget.org/gallery/archive/40970/163679_6g0gvm.jpg

http://www.garaget.org/gallery/archive/40970/163680_zio6hk.jpg

Blev rätt många bilder, men jag kan lova att jag kan sitta halva dagen med att visa bilder för er wink

Joo
1 oktober 2007 · 741 Inlägg

Gillar mest Volvo och Saab, fast den nya v70 är ingen höjdare i bakänden enligt mig.. Men annars är det volvo eller saab som gäller..

simpen_gti
1 oktober 2007 · 15 Inlägg

Självklart ska det va tyskstuk! finns inget råare o snyggare!

Go low or go home!
_deki_
1 oktober 2007 · 281 Inlägg

Tyskt, Lyxigt,stort, Maffigt, Svart Tyskt Och Åter Tyskt

/Deki
_Glenne_ Bry mindre, varva mer
1 oktober 2007 · 5 753 Inlägg

tyskt gillar jag och framförallt FORD.. men även dom flesta andra tyska bilar.. sen när det gäller styling så är det så olika... ibland är det snyggt med feta kjolpaket och iband är det snyggt med orginal bil med mindre moddning som fälgar, speglar, lysen osv... beror helt på vilket humör jag är på hehe tongue

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
BMW 535iM E28 "Imolarot II" (1986)
RichardC Fartdåre
1 oktober 2007 · 378 Inlägg

_Glenne_ skrev:
tyskt gillar jag och framförallt FORD.. men även dom flesta andra tyska bilar.. sen när det gäller styling så är det så olika... ibland är det snyggt med feta kjolpaket och iband är det snyggt med orginal bil med mindre moddning som fälgar, speglar, lysen osv... beror helt på vilket humör jag är på hehe tongue

Vill bara säga att Ford är amerikanskt wink Sorry

TICen är till salu säljs billigt.
diamond_ Diamond
1 oktober 2007 · 540 Inlägg

Tyska bilar is the SHIT!!! wink 

Överlägsen komfort & kvalité.

I'm Rick James Bitch!
Generalen Fritids-designer
1 oktober 2007 · 293 Inlägg

Jänk! inge snack om saken, gamla bilar me mycke pulver! wink

"We can't sit on our arses and say the world owes us a living because we've paid our dues. Me; I think if I fluff a note I'm robbing the kids. You're gonna pour it all on until you drop, so even if they hate you they can still say 'At least they tried'."
Alecci
1 oktober 2007 · 2 014 Inlägg

Japanska sportbilar som är marginellt till medium stylade, gärna JDM-stuk med race-inspiration. Äldre bilar intresserar mig inte alls, i synnerhet inte jänkare. Har dock inte ett spår emot vad andra tycker så länge de inte försöker pracka på mig sina åsikter. Each to his own, som det heter. Tycker också till viss del om det tyska stuket, men då i begrepp som "förädling" snarare än "styling".

Finns till dags datum inte en enda modell av Saab eller Volvo som jag skulle kunna tänka mig att äga. Att det kan vara bra bilar motsäger jag inte, men i mitt tycke är de inte så snygga att se på och inte särskilt inspirerande att köra. Detta betyder naturligtvis inte att det inte finns gott om folk som lagt ner mycket energi, tid, kunskaper och pengar för att skapa ett imponerande bygge.

Mycket effekt under huven och väghållning á la banracing är alltid ett stort plus oavsett märke, modell eller stuk.

Jag kan däremot vara intresserad av andra bilar än de som faller inom ramarna för min smak, men då är det mer på grund av att jag är fascinerad av ett individuellt bygge och inte av märket, modellen eller stilen som sådan.

Aerodynamik:

Hur i helsike understår du dig att utelämna min bil från den där bildlistan?! tongue

00-02: BMW/Alpina B7 Turbo '80 - 05-06: Nissan Skyline R33 GTR '95 - 06-XX: Nissan Skyline R34 GTR '99
09-09: Ford Sierra Cosworth 4x4 '92 - 09-11: BMW/Alpina B10 V8 '97 - 11-xx: Maserati 3200 GT '99
Commodum Habitus Ex
zoopåse
1 oktober 2007 · 1 171 Inlägg

Jag är lite kluven. Dels så gillar jag tyska (tysta) sedaner, med automat och många cylindrar.

Men även japanska bilar som subaru och toyota som känns rätt mycket no-nonsense och driftsäkra som bruksbilar.

Sedan gillar jag typ camaro från 94-07.

Absolut inga långa kombibilar. Det får bli till sista bilresan.

_tommy Bmw forever
1 oktober 2007 · 191 Inlägg

RumZum skrev:
Helst japanare... Ska ha en "clen look" och gärna många ponnys under huven!

i japan har dom höns under huven:lol:lollol

''burn rubber not you soule''
BMW 318 turbo "Drömmen" (1986)
_tommy Bmw forever
1 oktober 2007 · 191 Inlägg

en gammal likbil med en v8 under huven

''burn rubber not you soule''
BMW 318 turbo "Drömmen" (1986)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang